Manchester Fucking United - LFC >> Kamptråden PL runde 35

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Manchester Fucking United - LFC >> Kamptråden PL runde 35

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 03. maj, 2026 18:30

Vi spillede bedre end jeg forventede. De spillere vi stiller med i dag, er absolut ikke gode. Gakpo, VVD, Mac Allister, Konate og Frimpong. Ingen af dem i 2025/26 form, vil komme på noget som helst Liverpool hold de sidste 10 år. Set fra det perspektiv, er præstationen godkendt.

Men som sagt; jeg er gået fra Believer til doubter.

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 03. maj, 2026 18:35

Hr. Drejer skrev:
søndag, 03. maj, 2026 18:19
Det er svært for de unge, år de gamle svigter big time. VVD er en skygge af sig selv. Forhåbentlig hans sidste sæson som sikker starter. Mac Allister er også forfærdelig.
Macca har været dårlig denne sæson - ingen tvivl om det.

Men hele midten har været langt fra niveau. Med den eneste som har præsteret godt værende Szobo.

Jeg tror egentligt ikke Macca er blevet dårligere, men dynamikken på midten er blevet helt håbløs efter Wirts er kommet til.

Egentligt tror jeg heller ikke Macca passer i en 4-2-3-1 som 6’er. Han fungerede og vil fungere i en 4-3-3 som den “frie” af de tre centrale midtbane spillere.

Jeg var selv helt på halen over vi fik et af det mest hypede talenter i verden. Men Wirts har overhovedet ikke gjort os bedre.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 03. maj, 2026 18:48

Nej Wirtz har ikke gjort os bedre. Men hvorfor spiller Slot ikke Wirtz på samme måde som Man C spillede Silva. Det forstår jeg ikke. Slot famler rundt i systemerne, og spillerne kastes rundt på forskellige positioner; så spiller Wirtz venstrakant, så højrekant, så på midten og så som 10'er.

Hvis vi spiller 4-2-3-1, skal Wirtz spillede centralt i 3'er kæden. Både David Silva og Bernardo Silva blev købt som kanter, men rykkede ind på midten.

Men enig, vi har skidt pengene væk i sommers. Fuldstændigt! Sådan er det når Liverpool kommer til penge. Det samme skete med Suarez pengene. Coutinho pengene brugte vi overordentligt fornuftigt, og det lagde grundstenen for vores succes.

Nu har vi et hold, som vi lige har brugt £450 M på, og jeg sidder og tænker, tja, men det kan vi bruge igen til sommer. Fordi det hold mangler virkelig meget.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » søndag, 03. maj, 2026 19:14

Savner Klopp bold
YNWA

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » søndag, 03. maj, 2026 22:07

Hr. Drejer skrev:
søndag, 03. maj, 2026 18:48
Nej Wirtz har ikke gjort os bedre. Men hvorfor spiller Slot ikke Wirtz på samme måde som Man C spillede Silva. Det forstår jeg ikke. Slot famler rundt i systemerne, og spillerne kastes rundt på forskellige positioner; så spiller Wirtz venstrakant, så højrekant, så på midten og så som 10'er.

Hvis vi spiller 4-2-3-1, skal Wirtz spillede centralt i 3'er kæden. Både David Silva og Bernardo Silva blev købt som kanter, men rykkede ind på midten.

Men enig, vi har skidt pengene væk i sommers. Fuldstændigt! Sådan er det når Liverpool kommer til penge. Det samme skete med Suarez pengene. Coutinho pengene brugte vi overordentligt fornuftigt, og det lagde grundstenen for vores succes.

Nu har vi et hold, som vi lige har brugt £450 M på, og jeg sidder og tænker, tja, men det kan vi bruge igen til sommer. Fordi det hold mangler virkelig meget.
Hvilken retning har Edwards og Hughes mon tænkt vi skulle i?

Vil Edwards have at Slot skal kopiere Guardiola eller? Klopps opbygning og spillestil virker det til han gerne vil glemme og komme langt væk fra..

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 03. maj, 2026 22:23

Ved det ikke. Men det bliver spændende om vi køber 1:1 erstatning for Salah, eller om vi køber ind til en anden spillestil og formation. Jeg forstår bare stadig ikke at vi brugte over £230 M. på en position, hvis ikke vi spiller med to oppe foran.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 04. maj, 2026 06:17

Jeg tror desværre ikke at noget som helst bliver bedre i næste sæson, hvis Arne Slot fortsat er ved roret.
Scum spillede i længde retningen af banen, vi spillede på tværs. Det er en tendens vi har set hele sæsonen. Og jeg er sikker på at det rent faktisk er den måde at Slot mener fodbold skal spilles.
Desværre.

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 04. maj, 2026 08:05

Oomph242 skrev:
søndag, 03. maj, 2026 22:07
Hr. Drejer skrev:

Vil Edwards have at Slot skal kopiere Guardiola eller? Klopps opbygning og spillestil virker det til han gerne vil glemme og komme langt væk fra..
Pep spiller slet ikke så meget tiki yakka som tidligere. Det er langt mere high-intensity end det Slot lægger for dagen.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 04. maj, 2026 10:55

TG12 skrev:
Oomph242 skrev:
søndag, 03. maj, 2026 22:07
Hr. Drejer skrev:

Pep spiller slet ikke så meget tiki yakka som tidligere. Det er langt mere high-intensity end det Slot lægger for dagen.
Egentlig er det vel vores 4 bagerste der rører bolden mest i løbet af 90 minutter.
Det bliver man ikke et farligt hold af Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » mandag, 04. maj, 2026 12:31

Det er sgu en sort mandag, det var 19 nederlag denne sæson. JEG GENTAGER LIGE 19.

Så lige interview med Slot efter kampen, og så sidder han fandme igen igen og piver over at Liverpool igennem hele sæsonen får kendelser i mod sig, piver over VAR kendelser, hvor er selvindsigten ? Du suger selvtilliden ud af samtlige spillere med din passive spillestil, ingen hold er bange for Liverpool mere, for alle hold ved de nok skal komme frem til chancer.

Endnu en gang kommer han med et vanvittigt defensivt udtryk, hvor det lignede at Szoboszlai var de to forreste med Gakpo og Frimpong på kanterne, men kan sgu ikke engang regne ud om vi spillede 4-4-2, 4-2-4, 4-2-2-2 eller 4-3-3, forstår han ikke at en kamp mod United er en man altid skal gå efter at vinde, og som mod PSG så vælger Slot igen at eksperimentere, han overlod fra start alt initiativ til United.

Vi kom kun ind den kamp fordi de laver 2 kæmpe fejl, udover Szoboszlai var der ingen der kunne være deres indsats bekendt.

Det er mig simpelthen en gåde hvordan samtlige spillere under Slot pånær Szoboszlai er blevet dårligere under Slot, der er ingen energi, ingen vildskab ingen kampgejst til en kamp mod United, selv Robbo og Curtis virkede som om de bare tøffede rundt, og koncentration var slet slet ikke til sted.

Det kan godt være Sesko rørte bolden med fingerspidserne, men hvis vi ser bort fra det, hvordan kan først Robbo og Konate tabe en hovedstødsduel mod Fernandes ? og derefter hvorfor slipper både Macca og Van Dijk Sesko på midten?

Anden observation, hvordan kan vi ved hvert hjørne dække op med 10 mod 6 i boksen og lader 3 United spillere stå fri udenfor feltet ? det var så tydeligt de satsede på anden boldene.

Der er ingen der kæmper for Slot mere, der er ingen der kæmper for holdet, der er ingen ledere der går forrest.

Er som om hele den holdånd Klopp byggede op er skyllet ud i afløbet, så interview med Salah og han er også tydeligt bekymret for hvem der skal tage over som rollefigurer, træne det ekstra og hæve niveauet i truppen.

Igen sidder jeg også og kigger på en kamp, hvor milliard dyrt indkøbt Wirtz sejler rundt og nærmest ikke er med i kampen, hvad er plan med ham, er det ikke meningen at holdet skulle bygges op rundt om ham ?

Jeg er ked af det sure opstød, men sidder desværre med følelsen af at der kommer til at gå mange mange år før Liverpool igen kan spille med om PRL og CHL. Det er fucking pinligt det her.
YNWA

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 04. maj, 2026 13:30

Mac Allister er skyld i to af deres mål. To fejlafleveringer. Den mand er simpelthen sindssygt ringe denne sæson.

Wirtz var også helt forfærdelig. Han lignede en som ikke anede hvad han skulle på banen. Frimpong fatter jeg intet af. Vi spiller ikke 3-5-2. Og han er for dårlig til at spille back. Han kan måske være back-up for Diomande næste sæson ;)

Vi har tabt 11 kampe i PL. Vi må være de ringeste mestre siden 2. verdenskrig (Man C vandt mesterskabet i 1937 og rykkede ned i 1938).

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Indlæg af Cynwal » mandag, 04. maj, 2026 17:53

Der bliver i den grad ikke langt fingre imellem i denne artikel fra thisisanfield.com:
Billede

Der er hug til nanvgivne spillere og træneren for indstilling og attitude samt træningsindsats/antal fridag.
Hele artiklen: https://www.thisisanfield.com/2026/05/7 ... zoboszlai/
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Indlæg af Cynwal » mandag, 04. maj, 2026 17:53

Der bliver i den grad ikke langt fingre imellem i denne artikel fra thisisanfield.com:
Billede

Der er hug til nanvgivne spillere og træneren for indstilling og attitude samt træningsindsats/antal fridag.
Hele artiklen: https://www.thisisanfield.com/2026/05/7 ... zoboszlai/
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_J
Alder: 38

Indlæg af Tom_J » mandag, 04. maj, 2026 19:30

Har de her milliarddyre drenge efterhånden tabt flere PL-kampe på en sæson end Woy Hodgsons drenge som til sammen kostede en en tredjedel af Isaks pris?

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 04. maj, 2026 21:04

Hr. Drejer skrev:
mandag, 04. maj, 2026 13:30
Mac Allister er skyld i to af deres mål. To fejlafleveringer. Den mand er simpelthen sindssygt ringe denne sæson.

Wirtz var også helt forfærdelig. Han lignede en som ikke anede hvad han skulle på banen. Frimpong fatter jeg intet af. Vi spiller ikke 3-5-2. Og han er for dårlig til at spille back. Han kan måske være back-up for Diomande næste sæson ;)

Vi har tabt 11 kampe i PL. Vi må være de ringeste mestre siden 2. verdenskrig (Man C vandt mesterskabet i 1937 og rykkede ned i 1938).
Leicster var vel værre end os - de var tæt på nedrykning året efter de vandt mesterskabet.
Dog solgte de også deres med afstand bedste spiller Kante, så de startede sæsonen efter mesterskabet med et svagere hold. Med det beløb vi har spenderet skulle vi være klart forstærket. Det er vi så ikke.

Besvar