Marseille - LFC >> Kamptråden Chempions League, runde 7

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
7%
30 - Jeremie Frimpong
5
36%
2 - Joe Gomez
2
14%
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
6 – Milos Kerkez
3
21%
38 - Ryan Gravenberch.
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
2
14%
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
22 – Hugo Ekitike ud i 79. min.
0
Ingen stemmer
7 – Florian Wirtz ud i 79. min
1
7%
17 - Curtis Jones ind i 79. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i 79. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 14

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Marseille - LFC >> Kamptråden Chempions League, runde 7

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 20. jan, 2026 20:59

Billede

Indgangsbøn
Det begynder at snerpe til i kapløbet om at komme blandt de 8 hold, der ikke skal ud i yderlige en knockout-runde med 2 kampe. Efter 6 spillerunde var LFC lige præcis uden for på en 9. plads:
Billede
13 klubber ligger inden for 3 point, og kæmper om 6 pladser, hvis vi foruddiskonterer, at Bayern og Arsenal ikke kommer i problemer med at komme blandt de 8. Marseille ligger lige under Barcelona med 9 point. Skal de have bare en spinkel chance for at komme blandt de 8, skal de vinde over LFC onsdag aften. Liverpool skal stifte bekendtskab med en gammel kending fra Tottenham i form af Pierre Emil Højbjerg, og en anden gammel kending er Roberto de Zerbi, som lavede flotte resultater som manager for Brighton. Umiddelbart tror jeg flest i LFC lejren frygter de Zerbi. Hans hold plejer at spille intenst, med fokus på højt pres og hurtige omstillinger, og så er han en snu ræv (..eller røv) på taktikbrædtet.

Tidligere indbyrdes opgør:
Billede
6 gange ialt har LFC mødt Marseile. I marts 2004 vandt LFC samlet over 2 kampe i UEFA cup'en. I efteråret 2007 tabte LFC på Anfield, men smadrede LFC franskmændene med 4-0 ude, og i efteråret 2008 vandt LFC både ude og hjemme.
(Data er fra lfchistory.net , som altid angiver resultater med Liverpools score først).

Liverpool
Konaté er ikke rejst med 20 mands truppen til Frankring, men han er allerede i Frankrig. Det skyldes familiære omstændigheder. Så det er yderst tvivlsomt om han kommer i kamp. Salah er tilbage fra AFCON og trænede tirsdag med truppen. ....men mon Slot vil spille Salah fra start? Kan selvfølgelig være, at Salah har fået tørret krudtet i Afrika, og nu er klar til at score løs igen? Jeg tror sgu godt at Slot vil sende en fredsdue afsted, og så vælge at starte med Salah. Så mit bud på holdet ser sådan her ud:

Billede

Hvad siger I derude....?
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_J
Alder: 37

Re: Marseille - LFC >> Kamptråden Chempions League, runde 7

Indlæg af Tom_J » onsdag, 21. jan, 2026 06:30

Synes det er en stærk opstilling. Kunne være rart, hvis Salah fandt niveauet og gomez ikke får en skade

Bock

Indlæg af Bock » onsdag, 21. jan, 2026 08:04

Tjaeh, for 1 år siden havde det været en frygtindgydende opstilling, nu griner man lidt af os - "hvad kan de gøre?". Beskæmmende, men jeg tror vi finder takterne igen. Jeg er desværre gammel nok til at have overværet de 30 års ørkenvandring (fan siden 78), gider ikke at opleve det igen - dertil er livet altså for kort. Vi SMADRER det PISHOLD, som der vist er en, der ganske fyndigt har udtrykt det. Vi er bare bedre end det hold, vi møder. Gu´fanden banker vi dem! Hep!

Lidt useriøst: Lad os se Rio eller Chieasa som en overraskelse (for værterne, også).

Bock

Indlæg af Bock » onsdag, 21. jan, 2026 08:08

Som Piontek sagde i sine tidlige landstrænerdage: "Jeg håber mine spillere ingen skeder får", og det kan man jo mene om, hvad man vil...

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 21. jan, 2026 11:16

Bock skrev:
onsdag, 21. jan, 2026 08:08
Som Piontek sagde i sine tidlige landstrænerdage: "Jeg håber mine spillere ingen skeder får", og det kan man jo mene om, hvad man vil...
Spillerne blev jo indkvarteret i "charmerende" Idrættens Hus i Brøndby, og sov 2 og 2 på små pis-værelser.
Så spillerne slog sig sammen og sendte Allan Simonsen til at sige til Sepp, at de fik altså Beton-Syge af at bo der.
....men det var måske i virkeligheden de manglende skeder der gjorde mest ondt....? :lol:

Sepp sagde for i øvrigt til Allan, at når de begyndte at vinde, så ville de også få bedre indkvartering, så efter Cadiz med 3-1 ude over Spanien og 3-1 i Parken mod de kommende italienske verdensmestre, så skiftede de indkvartering til Vedbæk.

Man kan ikke andet end elske Sepp Piontek :love3:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » onsdag, 21. jan, 2026 12:17

Hvis Salah er klar til kamp, så skal bare med fra start. Vi skal have hurtigst muligt have fundet ud af hvor hans niveau og spillehumør er efter den hårde tid i efteråret.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 21. jan, 2026 19:58

Start 11 og bænk:
Billede

Det må være sådan her, med mindre der er noget jeg overser:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Junte

Indlæg af Junte » onsdag, 21. jan, 2026 20:08

Det bliver spændende at se hvordan Salah reagerer/falder ind på holdet igen.
Får han sine normale afcon “blues”(hvilket vel bare er en fortsættelse af sæsonen hidtil) eller kommer han tilbage og vil bevise noget?
Alt andet lige må det også betyde lidt mere rum til ham, at den lille tysker er begyndt at vise klassen.

De Zerbis hold plejer at spille med masser af energi og pres, og alle de bagerste har fået en grim tendens til at panikke, når modstanderne viser tænder omkring vores mål.
Det kan godt koste nogle farlige situationer og masser af boldtab omkring feltet.

Frygter lidt det værdte(af skade bliver man jo “klog”) men håber naturligvis de smadrer det skodhold.

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 35

Indlæg af jensemand » onsdag, 21. jan, 2026 21:39

Hold da op Szoboszlai får misset nogle afgørende relativt simple afleveringer i den her halvleg
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Tom_J
Alder: 37

Indlæg af Tom_J » onsdag, 21. jan, 2026 21:40

Klasse Beatles-banner på stadion!

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 21. jan, 2026 21:48

Fed frisparksdetalje af Szobo og 1-0
Vi SMADRER det PIShold !

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 35

Indlæg af jensemand » onsdag, 21. jan, 2026 21:49

Så laver han så sådan en genialitet, så fair nok :D
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 21. jan, 2026 21:57

Dejligt med et mål. Men hold da op hvor får vi plads at spille på. Det er jo bare lækkert!

pingel

Indlæg af pingel » onsdag, 21. jan, 2026 22:19

Kerkez er god igen i dag

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 21. jan, 2026 22:32

Der er jo nærmest ikke noget tilbage løb fra Marseilles spillerne....

Besvar