Indgangsbøn
Det begynder at snerpe til i kapløbet om at komme blandt de 8 hold, der ikke skal ud i yderlige en knockout-runde med 2 kampe. Efter 6 spillerunde var LFC lige præcis uden for på en 9. plads:

13 klubber ligger inden for 3 point, og kæmper om 6 pladser, hvis vi foruddiskonterer, at Bayern og Arsenal ikke kommer i problemer med at komme blandt de 8. Marseille ligger lige under Barcelona med 9 point. Skal de have bare en spinkel chance for at komme blandt de 8, skal de vinde over LFC onsdag aften. Liverpool skal stifte bekendtskab med en gammel kending fra Tottenham i form af Pierre Emil Højbjerg, og en anden gammel kending er Roberto de Zerbi, som lavede flotte resultater som manager for Brighton. Umiddelbart tror jeg flest i LFC lejren frygter de Zerbi. Hans hold plejer at spille intenst, med fokus på højt pres og hurtige omstillinger, og så er han en snu ræv (..eller røv) på taktikbrædtet.
Tidligere indbyrdes opgør:

6 gange ialt har LFC mødt Marseile. I marts 2004 vandt LFC samlet over 2 kampe i UEFA cup'en. I efteråret 2007 tabte LFC på Anfield, men smadrede LFC franskmændene med 4-0 ude, og i efteråret 2008 vandt LFC både ude og hjemme.
(Data er fra lfchistory.net , som altid angiver resultater med Liverpools score først).
Liverpool
Konaté er ikke rejst med 20 mands truppen til Frankring, men han er allerede i Frankrig. Det skyldes familiære omstændigheder. Så det er yderst tvivlsomt om han kommer i kamp. Salah er tilbage fra AFCON og trænede tirsdag med truppen. ....men mon Slot vil spille Salah fra start? Kan selvfølgelig være, at Salah har fået tørret krudtet i Afrika, og nu er klar til at score løs igen? Jeg tror sgu godt at Slot vil sende en fredsdue afsted, og så vælge at starte med Salah. Så mit bud på holdet ser sådan her ud:

Hvad siger I derude....?