LFC - Everton FC >> Kamptråden PL spillerunde 30

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
2
6%
17 - Curtis Jones
7
22%
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson
4
13%
38 - Ryan Gravenberch
3
9%
10 – Mac Allister
1
3%
8 – Dominik Szoboszlai
2
6%
11 - Mohamed Salah ud i 92. min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud i 75. min.
7
22%
7 - Luis Diaz ud i 85. min.
5
16%
9 - Darwin Nunez ind i 75. min
1
3%
18 – Cody Gakpo ind i 85. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 92. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 32

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Everton FC >> Kamptråden PL spillerunde 30

Indlæg af Cynwal » lørdag, 29. mar, 2025 07:16

Billede

Indgangsbøn:
Så starter sidste stint i racet om at vinde Premier League 2024/25. De sidste 9 spillerunder kommer uden utidige afbrydelser i form af landskampe eller andet. Nu spiller vi på onsdag, og derefter er der kamp i hver weekend, frem til den 25. maj, hvor Liverpool forhåbentlig skal have overrakt PL trofæet, efter hjemmekampen på sidste spilledag mod Crystal Palace. Jeg er altid - eller jeg prøver i hvert fald altid at være - OPTIMIST, men hånden på hjertet, så har min normale positive indstilling til tilværelsen fået et ordentligt skud for boven, når det kommer til LFC's evner, form og chance for at stille og roligt trille mesterskabet hjem. Det skyldes den Helvedes-uge, hvor vi på 5 dage "døde" i både Champions League og Carabao Cup.
i Carabao finalen mødte vi en modstander, hvor sulten efter en pokal - efter mange årtiers pokaltørke - var så gigantisk meget større, at det overmatchede Liverpool spillernes mentale sult efter at vinde endnu en Carabao pokal. Skal jeg finde et gran af håb/optimisme, så er det at holdet 5 dage før Wembley finalen, spillede en brandkamp af rang mod PSG. Måske den bedste FODBOLDkamp jeg har set de sidste par år, men hvor der lige manglede det sidste "stolpe ind". Sådan en kamp og indsats tærer naturligt på fysikken, men allermest på den mentale udholdenhed, og det var tydeligt, at den manglede på Wembley. Så det helt store spørgsmål for mig er: Har spillerne i løbet af landskampspausen fået nulstillet skuffelsen, og fundet ny energi, vilje og gejst til de sidste 9 kampe? Jeg er bange for, at det kan blive endnu en neglebidende oplevelse at følge LFC's spidsrods-løb frem i mod forhåbentlig Nummer 20.

Jeg gentager lige skemaet med oversigten over LFC's og Arsenals resterende program:
Billede
Dette skema kommer jeg til nidkært at ajourføre, indtil Premier League er afgjort for denne sæson.

Hvad angår modstanderen, så har David Moyes jo desværre fået genetableret selvtilliden i truppen på, at deres klassiske dyder med fight, mange frispark, sats på dødbolde samt "smadr' modstandenden så hårdt og så langt som dommeren tillader. ....og den spillestil er desværre een, som hverken Klopps tidligere hold eller Slots nuværende hold har brudt/bryder sig om. Iflg. Premierinjuries.com, må Everton undvære 4-5 skadede spillere til opgøret på onsdag. Det er Orel Mangala, Dwight McNeil, Dominic Calvert-Lewin, Iliman Ndiaye og Vitalii Mykolenko. Sidstnævnte gives dog 25% chance for at blive klar. Everton har ikke tabt en kamp, siden de 8. februar tabte til Bournemouth i FA Cupen på Goodison. Kigger vi kun PL kampe, så skal man helt tilbage til 15. januar, før de bitre sidst tabte i PL, da Villa rejste fra Goodison med en 1-0 sejr. Det er altså 9 PL kampe i streg uden nederlag, næsten en kvart PL-sæson!! Så der er godt nok sket noget på den anden side af Stanley Park, siden Moyes' comeback. Vi så det også i det sidste indbyrdes møde, som var 2-2 kampen på Goodison, hvor de bitre møvede, moste og maste sig igennem til en uafgjort, qua Tarkowskis udligning i ovetidens overtid. Den kamp var oprindeligt planlagt til 7. december, hvor Sean Dyche stadig var manager for de bitre, og var den kamp ikke blevet aflyst p.gr.a. en Atlanterhavs-storm, så er jeg stensikker på, at LFC havde haft 2 point mere i tabellen i dag! Har man lyst, kan målene genses her: https://www.youtube.com/watch?v=3d25b2lT854.
Ovenstående kamp var sidste Merseyside lokalderby på gamle Goodison, og det gav kampen en helt unik atmosfære, som klart var til de bitres fordel. Den del mangler de heldigvis på onsdag, og det er mit inderlige håb, at LFC med 3 point kan få gentændt gnisten, selvtilliden og troen på at nummer 20 er på vej.

Indbyrdes statistik i PL:
Billede
LFC sejr i 43% af kampene, og uafgjort i 40% af kampene, Så kun sejr til naboerne i 17% af kampene, og kun 3 sejre til Everton på Anfield ud af ialt 32 opgør i hele Premier League tiden. De må Fandeme ikke få sejr nummer 4 på onsdag!

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
Kan det give lidt ro i sjælen, at de 2 sidste opgør på Anfield er endt med 2-0 sejre til LFC?

Formbarometer PL:
Billede
Liverpools PL-form ser skræmmende ud, men som beskrevet i Indgangsbønnen, er der ridser i lakken qua Helvedesugen i Champions League + Wembleyfinalen. Everton spiller bare uafgjort, uafgjort, uafgjort...... MEN DER SKAL EN RØD CIRKEL MED ET HVIDT "L" PÅ DERES FORMBAROMETER INDEN SPILLERUNDE 31!

Statistik for PL-sæsonen indtil nu:
Billede
Set over hele sæsonen, scorer vi langt flere mål pr. kamp en de bitre. Desværre er målscoringen tørret ud på det sidste, med kun 5 mål i 4 kampe i løbet af marts måned. Det er 1.25 mål i snit pr kamp i marts måned, som er tæt på at være ligeså dårligt som Evertons for hele sæsonen, eller deres marts måned med 2 mål i 2 kampe.

Liverpool
Eksamensperioden plejer at være i maj og juni måned, men for Arne Slot starter eksamen NU! Formår han og staben, at få genrejst selvtilliden, sulten og viljen til sejr i truppen, efter at den har været spredt for alle vinde over hele kloden? Heldigvis i spillerne kommet tilbage i rimelig tid til at kunne få en god forberedelse. Alisson og Gravenberch spillede kun een landskamp, og kom begge tidligt tilbage. Alisson p.gr.a. "en ordentlig én på skallen" i et sammenstød med en modstander, men han har selv været ude og sige, at alt er OK. Gravenberch blev simpelthen skånet, for at undgå at fremprovokere skader. Han har også set slidt ud på det sidste. De sidst tilbagekomne spillere var Endo, Salah, Nunez, Diaz og Mac Allister, som alle spillede tirsdag den 25. marts. De har sikkert fået et par dage hjemme med familien, men der bør være gået tilpas tid til at aklimatisere og udligne jetlag etc., samt god tid til taktisk træning og forberedelse til lokalderbyet.

Så hvodan stiller vi så op? Hmmm..., der er ikke sluppet meget ud om, hvilken tilstand spillerne er kommet tilbage i, eller hvor langt skadede spillere, primært Conor Bradley, er fra at komme tilbage. Men jeg giver det alligevel et skud med at give et bud på en opstilling. Så må jeg evt. korrigere/lave en alternativ opstilling, hvis pressemøde inden kampen indikerer noget andet. Så "here we go":

I målet: Alisson Becker, som selv har meldt sig helt klar. Caoimhin Kelleher blev passeret 2 gange i 2 kampe mod Bulgarien, men nævnes uden skyld i målene i kampreferater. Han er imidlertid stadig en klar nr. 2, i hvert fald i mine øjne, men er også den bedste anden-keeper i hele Premier League. Han sælges nok til sommer.

Forsvar: Jeg tvivler på Conor Bradley mirakuløst er blevet klar, og i og med, at det er en lyskenskade han er ude med, så skal der passes ekstra på. Har selv haft lyskenskader i min aktive fodboldtid (det er forkert at betegne det som en karriere), og har flere gange prøvet at starte for tidligt, fordi alle smerter var væk, for kun at rive skaden op én gang til, grundet for tidlig start. På premierinjuries.com regnes der med potentielt come back til TAA den 27. april og Bradely først 3. maj, så Quansah må tage endnu en tørn på HB, og om ikke andet, er han da defensivt rimelig påpasselig og koncentreret. Men han skaber ikke de store chancer frem ad banen. Midterforsvaret er selvfølgelig Konaté og VVD, og så har Robertson forhåbenlig fundet lidt "frisk juice" til de efterhånden ældre ben, så der kan komme lidt chanceskabende spil fra venstrebacken.

Midtbane: Er Gravenberch klar? Jeg håber det, selv vi også godt kan løse det anden vej rundt. Jeg har ét klart ønske til holdopstillingen, og det er, at vi skal have en scouser i start-11. Så peger pilen uvægerligt på Curtis Jones, hvis tænding - men forhåbenlig ikke OVERtænding - jeg kunne ønske tilstede fra kampens start. Mac Allister og Szoboszlai er også selvskrevne til at starte, så ovenstående kabale kan gå op på 2 måder:
Enten starter Gravenberch på bænken - Hans indsats på det sidste har ikke været til en klar startplads
eller
Vi stiller med en 4 mands midtbane, hvor Curtis Jones og Szoboszlai konstant laver dybdeløb ind i feltet.
Jeg kan altså skidegodt li´ den sidste løsning, specielt også set i lyset af, at krudtet hos alle vore angribere for tiden ser ud til at have fået en vandskade. Jeg kan bare have mine tvivl om, hvorvidt Arne Slot også ser det sådan.

Angrebet: Vi skal tilbage til 26. februar mod Newcastle, for at finde en assist fra Mo Salah, eller tilbage til 23. februar for at finde en Mo Salah scoring i åbent spil (altså ikke på straffespark). Mo's sidste scoring var for i øvrigt mod Man City, hvor Szoboszlai og Salah både scorede og lagde op til hinanden, og yderligere var det en kamp, hvor vi stillede med Gravenberch-Mac Allister-Szoboszlai OG Curtis Jones fra start på midtbanen. Så der er altså noget i den opstilling som virker..... Arne!! Trods Salahs åbenlyse træthed, eller er det frustration over kontraktforhandlingerne....? ....jamen så ved vi jo alle sammen, at Salah starter inde. Det samme gør Luis Diaz, og så afgøres Diogo Jota eventuelle startplads af, om vi spiller 4-4-2 eller 4-3-3. Jeg tror Slot går med det sidste, med Grav-Macca-Szobo på midt og Mo-jota-Diaz på top. Alligevel byder jeg ind med denne her opstilling, som den efter min mening rigtige:

Billede

...men hvad siger I derude?
Mener I, at det er Chiesa-time? Han så sgu livlig ud i slutningen af Wembley finalen.
..... og det samme gjorde Elliot! Men ku' Slot finde på at starte med ham? ....specielt i en kamp, hvor der skal øffes og møffes om hver eneste bold på midtbanen mod en hårdt spillende og fightende modstander?

Så lad os få sat gang i en god og lang debat om mulighederne inden onsdagens livsvigtige lokalderby........
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Re: LFC - Everton FC >> Kamptråden PL spillerunde 30

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 29. mar, 2025 19:58

Billede
Den perfekte stol til at se kampen i

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 31. mar, 2025 17:26

Hvis spillerne ikke evner at sætte sig op til at køre den her PrL-titel - som var og er den største og vigtigste af dem alle - hjem, så fortjener de heller ikke andet end den spot og hån, som modstandernes fans vil overdænge dem og os med. 12 points forspring med 9 kampe igen, for crying out loud, det vil være en fiasko af historiske dimensioner hvis det kikser.

Det er da muligt, måske endda sandsynligt, at forventningspresset og (stor)favoritværdigheden vil tynge, men vi har trods alt en stamme af gennemrutinerede folk - Alisson, Robbo, TAA, VvD, Salah m.fl.- som har prøvet det her før, så det må og skal de kunne håndtere.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. apr, 2025 06:52

Hvis der ellers er nogen, som følger med i mesterskabskampen i Premier League - man kan jo få sine tvivl, når man ser aktiviteten i denne kamptråd ;) - så kan man allerede i aften se hovedkonkurrenten Arsenal spille mod Fulham, som de tidligere har haft problemer med. Det kan vi da håbe, at de går igen. Kampen kommer på See 20:45. Her er copy/paste fra Sofabold.dk:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 01. apr, 2025 09:57

Cynwal skrev:
tirsdag, 01. apr, 2025 06:52
Hvis der ellers er nogen, som følger med i mesterskabskampen i Premier League - man kan jo få sine tvivl, når man ser aktiviteten i denne kamptråd ;) - så kan man allerede i aften se hovedkonkurrenten Arsenal spille mod Fulham, som de tidligere har haft problemer med. Det kan vi da håbe, at de går igen. Kampen kommer på See 20:45. Her er copy/paste fra Sofabold.dk:
Billede
Det store forspring i PL, kæmpeskuffelsen mod PSG og den lange efterfølgende landskampspause har udløst noget underligt mentalt: en oplevelse af, at sæsonen er færdig for Liverpools vedkommende.

(Måske det bare er mig)

Det er jo virkeligt mystisk i og med, at vi står over for de afgørende kampe ift. at sikre os et MESTERSKAB - den hedeste drøm før sæsonstart. Og at der altså stadig skal vindes kampe og sankes point. Og at næste kamp er derbyet.

Og jeg er sikker på, at spillerne er blevet nulstillet og nok skal være der i morgen aften. De har en høne at plukke med de bitre efter kampen på Goodison. Så lad os nu sende Moyes og hans skodhold hjem med en røvfuld.

Salah får tilsyneladende Ashley Young at lege med - lad os satse på, at han spiller ligeså overgearet og klodset som sidst på Anfield. Gakpo er kommet i omdrejninger igen med landsholdet. Så det skal nok blive godt.

Jeg tror, det bliver Gakpo, Diaz, Salah på toppen

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 01. apr, 2025 11:13

Så skal vi på den igen! Det har været skønt med en pause efter et meget presset kampprogram. En pause for mig, fordi jeg simpelthen ikke orker landskampe mere. Jeg så dog 20 minutter af den sidste kamp mod Portugal, og sjovt nok var det nok til, at jeg, før presseorkanen omkring Schmeichel, nåede at tænke, at han mindede om Peter Shilton – aka sandsækken.

Jeg må indrømme, at jeg efterhånden er lidt træt af fodboldspillere, der går så meget op i deres image, at de bliver mere og mere kønsløse og skal pakkes ind i vat. Ja, måske var journalisten fra EB lidt frisk i sproget, men come on – alle kan da se, at Schmeichel har nogle kilo for meget på kroppen og falder lidt tungt, når han kaster sig. Det er sgu lidt kejserens nye klæder: alle kan se det, men vi må ikke snakke om det. Der var jo allerede snak om det, da han spillede i Leicester og senere i Nice.

Men nok om landsholdet og Schmeichel. Inden jeg taler om kampen, bliver jeg nødt til lige at vende Trent – for det er lidt i samme boldgade. Jeg er sgu skuffet over ham. Fair nok, at han har valgt at tage til Madrid, men så stå dog ved det og kom ud og fortæl, at han har truffet den beslutning. Nu er han alligevel skadet og kommer måske ikke til at spille mere for klubben, men lige nu skader han sit eftermæle mere og mere ved ikke at ville snakke med nogen som helst. Riv plasteret af såret og fortæl, at han har valgt at søge nye udfordringer, men at han er glad for alt, hvad klubben og fansene har givet ham. Der vil selvfølgelig altid være nogle tosser, der skal ud og brænde trøjer af, men der er ingen grund til at hade Trent. Han må dog acceptere, at fansene bliver skuffede, når han vælger Liverpool fra og tager til Madrid.

Så fik jeg brokket mig lidt! Tilbage til Liverpool – Everton. Jeg forventer at se et toptændt Liverpool, der overfalder Everton fra start og ikke tillader, at det bliver en fysisk kamp på Evertons premisser. De skal jagtes og presses helt i bund. Liverpool er et langt bedre hold end Everton, og det skal vi vise fra start.

Jeg håber også, at Slot tør satse lidt mere på truppen og lave en startopstilling med fokus på energi og presspil. Der var lidt snak før Carabao Cup-finalen om, at Curtis kunne spille højre back – det håber jeg, vi ser i morgen. Ja, Quansah kan godt lukke af defensivt, men han tilbyder næsten ikke noget frem i banen. Der ved vi, at Curtis er meget mere boldsikker, kan føre bolden frem og har masser af energi til tilbageløb. Da jeg gennemgik mulighederne på højre back til den kommende sæson, kom jeg faktisk til at tænke på, om Curtis kunne omskoles til positionen.

Og ja, Cynwal – jeg synes sgu, at det er Chiesa time nu! Vi har et pænt stort forspring at tære på, og det, han viste mod Newcastle til sidst, fortjener en chance mere. Samtidig synes jeg, at både Jota og Nunez virker helt blottede for selvtillid. Jota har siden sin sidste skade ikke været oppe i gear og har virket lidt langsom på bolden. Mod Newcastle var han totalt pakket ind – og det tror jeg også, at Moyes har set.

Og ja, Nunez er bare Nunez – det er ikke godt, men jeg ville dog stadig vælge ham frem for Jota mod Everton, fordi der er mere fight og vildskab i ham. Men lad os nu give Chiesa en chance – han kommer altid frem til afslutninger og skal nok ofre sig 100%. Jeg synes heller ikke, at Diaz fungerer på toppen – lad ham komme ud og udfordre O'Brien på backen.

Sidst men ikke mindst håber jeg også, at Salah har fået fyldt depoterne efter Ramadanen og er klar til at gå forrest i kampen.

Mit bud på start-11:

Alisson - Curtis – Konate – Virgil – Robbo - Macca – Gravenberch – Szoboszlai - Salah – Chiesa – Diaz

Bud på kampen: 3-0. Arsenal skal ikke tro, at de har nogen som helst chance for at komme tilbage i guldkampen!
YNWA

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. apr, 2025 11:51

Her på kampdagen, holder This is Anfield fast i at tro på denne startopstilling:
Billede

Jeg havde i mit oplæg gættet på at Slot ville stille med Jota på top og Diaz på venstre, men indrømmer, at denne her ser mere sandsynlig ud.

Jeg ser dog stadig gerne, at der er en local lad / scouser på banen fra start af i form af Curtis Jones. Det kan så diskuteres, om det er en 4-4-2 eller om ikke det snarere er en variabel 4-3-3, da Curtis Jones og Szoboszlai tidligere set stødende frem på skift, enten udvendig eller gennem midten. Her er den jeg har advokeret for i kamptrådsoplægget:
Billede

This is Anfield byder også ind på de bitres startopstilling, og forudser, at Mo Salah vil komme til at løbe om kap med en 39-årig Ashley Young på Evertons venstre back.

Billede

Det burde give nogen muliugheder for at få Young til at trække et hurtigt gult kort på f.eks. en holde-forseelse, og potentielt lidt senere nummer 2 gule og marchordre. Jeg tænker/drømmer bare højt.

Er der andre, som gør sig tanker om kampen i aften......?
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 02. apr, 2025 12:41

Bagkæden er selvskrevet.

Jeg ville bytte om på Diaz og Gakpo så Diaz kommer på venstre side. Han er ikke særlig god oppe på spidsen.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 02. apr, 2025 15:24

;) Ja det er jo nok fint nok at starte med quansah på backen, da han er god i hovedspillet, hvilket Everton nok satser en del på med indlæg og dødbolde. Så håber jeg bare ikke Mac Allister skal dække O'Brien idag
YNWA

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. apr, 2025 15:38

3 point og Ingen skader, så er jeg glad!

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 02. apr, 2025 15:50

Hr. Drejer skrev:3 point og en skade til Pickford, så er jeg glad!
Retter lige din besked.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. apr, 2025 17:44

Speaking of Pikford/Dickford, så skal vi da lige gense denne her fra alle vinkler;
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 02. apr, 2025 18:21

Cynwal skrev:
onsdag, 02. apr, 2025 17:44
Speaking of Pikford/Dickford, så skal vi da lige gense denne her fra alle vinkler;
Han er en kæmpe taber men det må også være fedt for Everton fans, at der er en på holdet som ham.

søren
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 62

Indlæg af søren » onsdag, 02. apr, 2025 18:42

Den absolut skøreste situation/sejr, jeg kan huske. Jeg cyklede hjem og tænkte: det her sker bare ikke. Vi havde siddet - mere og mere frustreret - i hele kampen og ventet på det sejrsgivende mål. Men det kom ikke - og ikke - og ikke.
Indtil…

søren
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 62

Indlæg af søren » onsdag, 02. apr, 2025 18:45

Kampen i aften er mere vigtig end…
Måske lifechanging.
Come on y Mighty Reds

Besvar