Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » torsdag, 15. aug, 2024 14:38

Kevin Keegan. Vandt Ballon D'Or 2 gange efter han var solgt til HSV
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 15. aug, 2024 14:50

Cynwal skrev:
torsdag, 15. aug, 2024 14:38
Solgt i 1977 som 26-årig.
jeg synes sgu nok, du strækker definitionen af "talent i nyere tid" en smule :lol:
Men du husker det sikkert, som var det i går :)

TG12

Indlæg af TG12 » torsdag, 15. aug, 2024 15:08

JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 15. aug, 2024 13:09
Fowler89 skrev:
torsdag, 15. aug, 2024 11:18
AJJ skrev:
torsdag, 15. aug, 2024 10:56
Har vi egentlig nogensinde i nyere tid solgt et talent, som efterfølgende er blevet så god, at han var Liverpool-potentiale? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen...

Og Clark bliver ikke den første.
Dominic Solanke? Vitterligt i dette transfervindue.
Og Raheem Sterling. 🐍
Ahh Sterling var vel allerede slået igennem da han blev solgt - 10 mål og 11 mål i sæsonerne 13/14 og 14/15 inden han for lod os er vel et gennembrud. Klart han blev bedre i City, men det er vel meget naturligt når vi sælger en spiller på 20-21 år. Prisen vi fik var vel også mere en pris der indikere et seriøst proven talent end hvad man kan sige Bobby Clark er.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 15. aug, 2024 17:12

Der stod vel heller intet om, at de ikke måtte være slået igennem inden? Pointen var vel blot at nævne solgte Liverpool-talenter, som blev gode nok til Liverpool. Det bliver i hvert fald en lidt flad og kort snak, hvis der skal en masse aberdabeis oveni, for så er der nok ikke mange at nævne, nej.

Jeg tror så også, at vores akademi har ændret sig væsentligt efter, at FSG og Klopp kom til. Tænker alene det, at vi har Trent, Jones, Quansah, Bradley, Kelleher og Elliott må også medregnes, siger en del om, at niveauet har forbedret sig markant. Stadig lidt for tidligt at inddrage Nyoni og Bajcetic, da deres endelig gennembrud venter, men det ser positivt ud.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 15. aug, 2024 18:00

Cynwal skrev:
OK boomer :D

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 15. aug, 2024 18:04

JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 15. aug, 2024 17:12
Der stod vel heller intet om, at de ikke måtte være slået igennem inden? Pointen var vel blot at nævne solgte Liverpool-talenter, som blev gode nok til Liverpool. Det bliver i hvert fald en lidt flad og kort snak, hvis der skal en masse aberdabeis oveni, for så er der nok ikke mange at nævne, nej.

Jeg tror så også, at vores akademi har ændret sig væsentligt efter, at FSG og Klopp kom til. Tænker alene det, at vi har Trent, Jones, Quansah, Bradley, Kelleher og Elliott må også medregnes, siger en del om, at niveauet har forbedret sig markant. Stadig lidt for tidligt at inddrage Nyoni og Bajcetic, da deres endelig gennembrud venter, men det ser positivt ud.
Synes sgu ikke vi har et akademi der kan råbes hurra for. Af de nævnte spillere er det kun Jones, Quansah og self Trent som kommer fra akademiet, resten er købt.

City og især Chelsea har rigtig gode akademier.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 15. aug, 2024 18:09

AJJ skrev:
torsdag, 15. aug, 2024 14:50
Cynwal skrev:
Solgt i 1977 som 26-årig.
jeg synes sgu nok, du strækker definitionen af "talent i nyere tid" en smule :lol:
Men du husker det sikkert, som var det i går :)
Jeg græd da Keegan blev solgt. Men vi fik en for mig ukendt (dengang) skotte, som gjorde det rimelig godt
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 15. aug, 2024 18:34

Fowler89 skrev:
torsdag, 15. aug, 2024 18:04
JudgeArdaStudge skrev:

Synes sgu ikke vi har et akademi der kan råbes hurra for. Af de nævnte spillere er det kun Jones, Quansah og self Trent som kommer fra akademiet, resten er købt.
Hvad har du imod Conor Bradley ;)

Bradley kommer som kun 13 årige, så han er i allerhøjeste grad et produkt af vores akademi.

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 15. aug, 2024 19:17

JudgeArdaStudge skrev:

Nu skrev jeg jo så "efterfølgende" (et ord, der betyder 'på et senere tidspunkt'), fordi det selvfølgelig var foranlediget af alt det med Clark og andre talenter til salg, hvilket en del fans åbenbart ikke bryder sig om.

(Og derfor er Sterling selvfølgelig ikke relevant, idet han jo var en stor del af 13/14 holdet og havde fået stort gennembrud)

Og sagen er jo nemlig, at der ikke er nogen. Så måske folk bare skal stole lidt på klubben, når den skipper talenter afsted.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 16. aug, 2024 00:28

Det handler ALTID om profit for FSG. Jeg frygter lidt at dette vindue bliver som det i 2019, hvor vi som CL vindere købte billigt, ungt og uprøvet. Vi købte spillere for £12 M. og solgte for £40 M.

Jeg synes langt fra at vi lave gode vinduer set fra et sportsligt perspektiv. Vi laver gode vinduer fra et økonomisk perspektiv. Ingen tvivl om det. Det har jo altid været reglen under FSG at vi skal sælge for at kunne købe.

Vinduet i 2021 er godkendt. Vi køber Diaz og Konate, men ellers skal vi vel tilbage til 2017/18, for at finde et vindue som får stor sportslig betydning for os.

pingel

Indlæg af pingel » fredag, 16. aug, 2024 07:56

Jeg kan nu godt lide at støtte en klub, der forsøger at konkurrere på en økonomisk balanceret baggrund. Ja, man vinder ikke alt - men det man vinder kan man så sætte endnu mere pris på…

Sidste sommers vindue var da ikke så ringe, var det det?

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » fredag, 16. aug, 2024 08:41

Vi afventer stadig sommerens første indkøb. Ja vi er tæt på en målmand, som vi så lejer ud.

Men hvad er der ellers - Ligaen starter i morgen og vinduet lukker om små 14 dage.

Vi mangler bredde og personel til def. midt og gerne center forsvar.
Endo var til tider god, men går det? I midter forsvaret er det helt galt. Van Dijk er sikker på den ene plads. Konante spiller ofte 3-4 kampe og er skadet i 3, så han er svær at stole på. Så har vi Gomez og Quansah, hvor først nævnte også er back up andre steder.

Teun Koopmeiners nævnes - han kan spille defensiv midt, men også centralt. Er han god nok?

Inacio er nævnt flere gange - 22 år og vel et ok bud.

Gordon er stadig lidt lunken, spilleren vil gerne, Newcastle vil ikke.

Håber stadig vi får købt ind og de to første er vel dem der er mest i spil ligenu.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 16. aug, 2024 09:18

Koopmeiners er super dygtig, men jeg ser ham klart mere som 8'er. Hans 12 og 10 meldinger i Serie A de sidste par sæsoner indikerer også det.

Vil have meget svært ved at se Anthony Gordon i den røde trøje. Han har været en kæmpe svinehund overfor vores spillere i mange opgør.

TG12

Indlæg af TG12 » fredag, 16. aug, 2024 10:59

richs skrev:
fredag, 16. aug, 2024 08:41
Vi afventer stadig sommerens første indkøb. Ja vi er tæt på en målmand, som vi så lejer ud.

Endo var til tider god, men går det? .
Jeg tvivler på Endo får mange minutter under Slot og slet ikke fra start. Han skal nok få lit minutter her og der som indskifter, mne overordnet tror jeg overhovedet ikke at han er en Slot spiller.

Slot vil, som jeg ser det, gerne spille på en måde der bedst beskrives som en hybrid mellem Pep Gurdiolas og Klopps filosfier.
Med det mener jeg en kombination af mange afleveringer, og direktespil. Så en mere direkte udgave af Peps taktik, eller en lidt mindre direkte udgave af Klopps taktik.

Det sætter væsentligt større krav til 6'eren er både er god til at bryde spillet, men også kan deltage i spillet. Derfor var Zubimendi, som minder om Rodri nok set om den helt ideele profil til 6'ern hos Slot. Endo er alt for meget en brud spiller, og viste ved flere lejligheder han ikke er den hurtigste i sin boldomgang, eller god til at deltage i det opbyggende spil. Han trives bedst med at tackle, og spille bolden 1-2 meter, og vente på det bliver nødvendigt at tackle igen (lidt firkantet sagt). Derfor tvivler jeg på Slot vil anvende ham ret meget.

Medmindre der kommer en 6'er kanin op af retten inden Deadline Day, tror jeg 6'er rollen vil blive spillet af MacAllister og/eller Gravenberch. MacAllister skal nok udføre den rolle fint, men vi vil klart savne hans offensive kvaliteter. Gravenberch well det kan blive fulg eller fisk, har viste ikke just i sidste sæson at han var en go brydningspiller.

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » fredag, 16. aug, 2024 12:18

Tom_Jorsal skrev:
fredag, 16. aug, 2024 09:18
Koopmeiners er super dygtig, men jeg ser ham klart mere som 8'er. Hans 12 og 10 meldinger i Serie A de sidste par sæsoner indikerer også det.

Vil have meget svært ved at se Anthony Gordon i den røde trøje. Han har været en kæmpe svinehund overfor vores spillere i mange opgør.
Ja tror Koopmeiners mest har spillet som 8er i den sidste tid, men mener dog han også har haft ret mange kampe lidt mere som 6er (så er vel en rigtig god all round spiller).

Gordon er Liverpool dreng, godt nok mest via Everton - men han skulle være mest Rød Liverpool dreng på fansiden.
Tror han kunne være et kreativt og spændende indslag, men Newcastle behøver ikke længere at sælge - så pris bliver høj.

Besvar