10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Jesper

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Jesper » fredag, 21. jul, 2017 15:58

texy skrev:
Jesper skrev:Da Suarez blev solgt, så støttede jeg det. Dels pga hans opførsel, dels fordi jeg synes han havde vokset sig for stor til Liverpool og jeg kunne godt unde ham det skifte. Jeg synes tiden har vist, at nok ville vi have haft enorm gavn af ham, men han er/var simpelthen vokset op i en kaliber, hvor det er titler og den absolut største scene, det handler om.
Det her er så langt fra min opfattelse af Liverpool som noget overhovedet kan være. Spillere kan ønske sig videre til andre klubber. Sådan er det. Og en af årsagerne kan sagtens være, at de formoder, at de der vil kunne vinde flere titler. Men spillere kan ikke blive for store til Liverpool. For stor til en af verdens største klubber overhovedet - også her i 2017 uden titler igennem 5 år. Jeg synes godt nok, at det er en gigantisk undervurdering af Liverpool og klubbens status på verdensplan.

Men jeg er naturligvis også fra en tid, hvor Liverpool meget klart var verdens bedste klubhold.
Du kan jo sådan set bare se på Suarez medaljehøst i Barcelona kontra Liverpools. Altså selvfølgelig er en spiller ikke større end klubben, men min pointe var at hans kvaliteter er større end hvad klubbens niveau er på og vil blive. Og derfor forstår jeg godt de her superstjerner, for vi er bare ikke så store.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 21. jul, 2017 17:40

Jesper skrev:
texy skrev:
Jesper skrev:Da Suarez blev solgt, så støttede jeg det. Dels pga hans opførsel, dels fordi jeg synes han havde vokset sig for stor til Liverpool og jeg kunne godt unde ham det skifte. Jeg synes tiden har vist, at nok ville vi have haft enorm gavn af ham, men han er/var simpelthen vokset op i en kaliber, hvor det er titler og den absolut største scene, det handler om.
Det her er så langt fra min opfattelse af Liverpool som noget overhovedet kan være. Spillere kan ønske sig videre til andre klubber. Sådan er det. Og en af årsagerne kan sagtens være, at de formoder, at de der vil kunne vinde flere titler. Men spillere kan ikke blive for store til Liverpool. For stor til en af verdens største klubber overhovedet - også her i 2017 uden titler igennem 5 år. Jeg synes godt nok, at det er en gigantisk undervurdering af Liverpool og klubbens status på verdensplan.

Men jeg er naturligvis også fra en tid, hvor Liverpool meget klart var verdens bedste klubhold.
Du kan jo sådan set bare se på Suarez medaljehøst i Barcelona kontra Liverpools. Altså selvfølgelig er en spiller ikke større end klubben, men min pointe var at hans kvaliteter er større end hvad klubbens niveau er på og vil blive. Og derfor forstår jeg godt de her superstjerner, for vi er bare ikke så store.

Jeg bestrider ikke, at det er meget lettere at vinde medaljer hos de to store spanske klubber, hos Bayern, hos Juve og hos PSG. Alligevel anser jeg ikke de klubber for hverken større eller mindre edn LFC. Vi er i samme lag af superklubber, efter min overbevisning.

Men der hvor jeg tabte kæden helt var, når en fan af Liverpool kan sidde og unde vores bedste spiller et skifte til en anden klub. Jeg forstår desværre slet ikke holdningen. Jeg under vores bedste spillere, at vinde medaljer i Liverpool. Hvis de ikke kan vinde dem hos os, så er jeg hamrende ligeglad med, om de nogensinde vinde noget.

I tilfældet Suarez, der var det jo tydeligt, at muligheden for at vinde noget stort var til stede i Liverpool. Han forlod os efter vores bedste PL sæson nogensinde. Jeg kan ikke se, at der ikke skulle have været muligheder for noget stort i sæsonen efter, hvis holdet blot skulle have bygget på i stedet for at bygge om.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 21. jul, 2017 19:00

Well, jeg tror bare jeg forsøger mig at sætte mig i deres sted. Så der er vi vist bare uenige. "Unde", er måske et forkert ord, men jeg har forståelse for det

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » fredag, 21. jul, 2017 21:16

Nu var det jo heller ikke kun jagten på trofæer, der fik Suarez til at skifte væk. Hans familie ville gerne til Barcelona (hvor han havde anden famile) og han var yndlingsprygleoffer blandt de engelske medier (jaja, han var selvfølgelig selv til dels skyld i det)

Så selvom han følte sig rigtig godt til rette i Liverpool, følte hverken Suarez eller hans familie sig godt til rette i England.

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » lørdag, 22. jul, 2017 10:30

Det ville godt nok være forfærdeligt at miste Coutinho nu, men også næste år for den sags skyld.

Han skal til at spille de bedste år i hans karriere, men mon ikke det er Barca der får glæde af dem. Jeg tror han er solgt indenfor 2 år.

Går sgu lidt med en frygt af, at han smider bomben lige pludselig... Jeg tror ikke han gør det nu, men hvis ikke vi vinder et stort trofæ i den her sæson så er jeg rimlig sikker på, at han er væk til næste.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 22. jul, 2017 11:26

Måske har han sagt. Jeg synes i hvert fald det er underligt at vi lige pludselig har råd til at smide Ca. £ 70 M. på to spillere. Jeg ved at der er sket en stigning i TV penge.

Jeg har vænne mig til at Barcelona eller RM er det højst opnåelige for sydamerikanske drenge. Han ryger inden for 2 år.

texy

Indlæg af texy » lørdag, 22. jul, 2017 12:18

Jeg forstår ikke helt, hvor folk får idéen om, at 1) Coutinho vil til Barca og 2) vi ender med at sælger ham til dem?

1) Har Coutinho på noget tidspunkt udtrykt ønske om, at ville skifte væk fra Liverpool? Jeg har aldrig hørt ham udtale sig andet end positivt om både klubben og byen. Og ydermere lader det til, at hans gode kammerat Neymar måske er på vej væk fra Barca.

2) Og selv, hvis Coutinho pludsslig meldte ud, at han gerne ville til Spanien, så har han en 5-årig kontrakt og klubbens holdning er denne: "However, the ECHO understands that was instantly rejected and the Reds remain adamant that Coutinho is not for sale at any price."

Jeg tror på Klopp, når han udtaler: “The main thing I think about is how we can make the next step with the players we had last season."

“The good news is that actually we didn’t lose - and we will not lose - a player we want to keep this summer. That’s the best news actually and then we’ll see who can bring into the squad.”

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... d-13363753

Med Klopp ved roret, og nu også med CL på tapetet, så er vi altså trådt et skridt opad i forhold til, hvor vi befandt os med Rodgers.
Kloppite

Brugeravatar
Champen

Indlæg af Champen » lørdag, 22. jul, 2017 12:25

Spot on Texy!
CV: LFC-Rea 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Bri 1-0, LFC-Nor 4-1, Wat-LFC 3-0

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » lørdag, 22. jul, 2017 12:39

Men hvis en spiller vil væk og nægter at spille for os, skal vi så tvinge ham til at opfylde sin kontrakt?

Jeg er imod at man holder på spillere mod deres vilje. Det kommer der intet godt ud af.

texy

Indlæg af texy » lørdag, 22. jul, 2017 12:40

Og så har Klopp og FSG udpenslet det endnu engang, hvis Barca skulle have overset den sidste spand vand vi kylede i hovedet på dem.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... r-13369673

Men de er jo i deres gode ret til at byde. Vi er jo fanget i en lignende (blot omvendt) situation med Leipzig. Vi kan passende bruge de næste tre sæsoners transfervinduer til at vise Barca og andre klubber med den forfejlede opfattelse, at de skulle være større end os, at de ikke kan hente andet end reservespillere hos os - og altid til overpriser.

Men jojo, Messi + £70m, så kan vi da godt tale om det...
Kloppite

Skovdal

Indlæg af Skovdal » lørdag, 22. jul, 2017 12:43

texy skrev:Jeg forstår ikke helt, hvor folk får idéen om, at 1) Coutinho vil til Barca og 2) vi ender med at sælger ham til dem?

1) Har Coutinho på noget tidspunkt udtrykt ønske om, at ville skifte væk fra Liverpool? Jeg har aldrig hørt ham udtale sig andet end positivt om både klubben og byen. Og ydermere lader det til, at hans gode kammerat Neymar måske er på vej væk fra Barca.

2) Og selv, hvis Coutinho pludsslig meldte ud, at han gerne ville til Spanien, så har han en 5-årig kontrakt og klubbens holdning er denne: "However, the ECHO understands that was instantly rejected and the Reds remain adamant that Coutinho is not for sale at any price."

Jeg tror på Klopp, når han udtaler: “The main thing I think about is how we can make the next step with the players we had last season."

“The good news is that actually we didn’t lose - and we will not lose - a player we want to keep this summer. That’s the best news actually and then we’ll see who can bring into the squad.”

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... d-13363753

Med Klopp ved roret, og nu også med CL på tapetet, så er vi altså trådt et skridt opad i forhold til, hvor vi befandt os med Rodgers.
Jeg håber inderligt du har ret Texy, jeg synes bare det er naivt at tro på. Som Drejer skrev, så er Barcelona og Real Madrid altså bare toppen af poppen for sydamerikanske spillere.

Også kan det godt være at de er ved at sælge Neymar, men hvem siger, at det ikke bare gør Barcelona endnu mere villig til at smide store penge efter Coutinho?

Jeg håber virkelig ikke, at vi sælger Coutinho. Det ville igen vise helt forkerte signaler til omverdenen og fremtidige spillere. Også må jeg sige, at det nok ville gøre ligeså ondt på mig personligt, som da Torres smuttede.
Senest rettet af Skovdal lørdag, 22. jul, 2017 12:46, rettet i alt 1 gang.
You'll Never Walk Alone

texy

Indlæg af texy » lørdag, 22. jul, 2017 12:44

Mads T. skrev:Men hvis en spiller vil væk og nægter at spille for os, skal vi så tvinge ham til at opfylde sin kontrakt?

Jeg er imod at man holder på spillere mod deres vilje. Det kommer der intet godt ud af.
Ja, det synes jeg bestemt, at vi skal. De kan ikke få i pose og sæk, forstået som sindssyge lønninger og frihed til at smutte, når græsset ser grønnere ud et andet sted.

Vi har paradoksalt nok også fået det bedste ud af spillere i sæsoner, hvor de modvilligt har spillet hos os. Tænker på Alonso og Suarez.

Ligeledes spillede Fabregas sit bedste fodbold overhovedet i de to sæsoner hos Arsenal, hvor han ønskede sig til Barca. Og Modric var også flyvende for Spurs imens han surmulede.

De her spilleres karierre er så kort, at de ikke har råd til at rådne op på tribunen i en sæson eller to. For så står Barca og andre ikke længere med en kontrakt til dem.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 22. jul, 2017 13:09

Skovdal skrev: Jeg håber inderligt du har ret Texy, jeg synes bare det er naivt at tro på. Som Drejer skrev, så er Barcelona og Real Madrid altså bare toppen af poppen for sydamerikanske spillere.
Modsat andre sydamerikanere, har Cou ikke det trælse gen som mange sydamerikanere har(som nu er spredt sig til europæere), vil jeg påstå.Altså at pive/strejke og tilmed gå i stå fodboldmæssigt/ blivefodbold-mæt når tegnedrengen er propfyldt, som 26-29 årig. Cou bliver, ellers har jeg godt nok vurderet meget forkert på ham. Tror også han har noget så sjældent, som oprigtig glæde over at gengælde tilliden til LFC , som fik Cou lavet til en af de bedste i gamet.
Verden er smask fuld af hyklere....

Skovdal

Indlæg af Skovdal » lørdag, 22. jul, 2017 13:35

Thommo skrev:
Skovdal skrev: Jeg håber inderligt du har ret Texy, jeg synes bare det er naivt at tro på. Som Drejer skrev, så er Barcelona og Real Madrid altså bare toppen af poppen for sydamerikanske spillere.
Modsat andre sydamerikanere, har Cou ikke det trælse gen som mange sydamerikanere har(som nu er spredt sig til europæere), vil jeg påstå.Altså at pive/strejke og tilmed gå i stå fodboldmæssigt/ blivefodbold-mæt når tegnedrengen er propfyldt, som 26-29 årig. Cou bliver, ellers har jeg godt nok vurderet meget forkert på ham. Tror også han har noget så sjældent, som oprigtig glæde over at gengælde tilliden til LFC , som fik Cou lavet til en af de bedste i gamet.
Jeg tror simpelthen ikke på, at der er nogen fodboldspiller idag der har den slags loyalitet overfor en klub - slet ikke en klub de ikke er født og opvokset i.

Også aner vi jo reelt set ikke, om Coutinho har det "gen" i sig? Mig bekendt er det da første gang der er blevet budt på ham.

Jeg ved egentlig heller ikke om man bare maler fanden på væggen, i forhold til at miste ham. Et eller andet sted synes jeg også, at det er vildt at Barca vil smide så mange penge for ham - er han god nok til at præstere for Barcelona weekend, efter weekend? Jeg synes han har haft tendenser til at falde ud af kampene for os, dog er det blevet bedre år for år.
You'll Never Walk Alone

texy

Indlæg af texy » lørdag, 22. jul, 2017 14:19

Skovdal skrev: Et eller andet sted synes jeg også, at det er vildt at Barca vil smide så mange penge for ham - er han god nok til at præstere for Barcelona weekend, efter weekend? Jeg synes han har haft tendenser til at falde ud af kampene for os, dog er det blevet bedre år for år.
Synes du, at det er mange penge? Måske i alle andre verdener end fodboldverdenen. Swansea har afvist et bud på £40m for Gylfi?? Keita (hvis ellers Leipzig ville sælge) ville koste £70m. Morata kostede omkring £66m og Lukaku kostede £75m.

I den verden skal Coutinho i min optik koste mindst £100m. Og taget i betragtning, hvor vigtig han er for os, så skulle vi ikke acceptere mindre end £150m fra Barca, hvis de sælger Neymar for £180m.

I forhold til det sidste du skriver, så er Coutinho efter min overbevisning bevæget sig op på verdensstjerne niveau på lige fod med spillere som Hazard, Bale, Neymar og flere andre, der ikke lige er Suarez, Messi eller Ronaldo. Jeg synes, at han leverer på et uhyre højt niveau i en ekstremt svær liga. Det bliver spændende at se ham i CL i denne sæson. For der tror jeg faktisk, at han vil få en smule mere plads, end han gøre i EL.
Kloppite

Besvar