Surf skrev:Hr. Drejer skrev:Ja, dette vindue har været ufuldstændig ift at løse de mest basale problemer på holdet.
Der mangler stadig at løses problemer, bevares. Venstre back, DM som de største. Men vi har da løst flere basale problemer.
Vi manglede spillere til midterforsvaret. Her har vi hentet to spillere i Matip og Klavan, der helt klart er forbedringer fra Skrtel og Kolo.
Vi manglede en bedre keeper, eller som minimum ordentlig konkurrence til Mignolet. Karius er hentet.
Vi manglede (i den grad!) fart i angrebet. Mané er hentet.
Angående kreativitet på midtbanen synes jeg ikke det var den store mangelvare. Med mindre man med det mener kontrollerende playmaker. Det mangler, men jeg tror egentlig lidt på Can og Grujic her.
Så kan man altid diskutere, om det indkøbte har det rette niveau. Det får vi at se i løbet af sæsonen, og selvfølgelig vil nogle skulle have chancen over længere tid end én sæson (Grujic, Karius). Men jeg mener helt klart godt at man kan sige, at flere af vores problemer er forsøgt adresseret.
Helt enig.
Og så er der tydeligvis en forskel på, hvilke områder fans og medier har defineret som problematiske, og hvilke områder trænerteamet har defineret som problematiske.
I hvert fald hersker der vist uenighed imellem de to grupper, når det kommer til venstre back og defensiv midt. Træner-teamet lader til at være tilfredse med deres muligheder på venstre back og så kun ud til at være interesserede i at købe et talent, som de kunne udvikle på. Også på den defensive midt lader trænerteamet til at være tilfredse. De har beholdt Lucas som backup (også til forsvaret), men lader til at have set nok potentiale i Kevin Stewart både i sidste sæson, til træning og i pre-season, til ikke at ville hente endnu en spillertype med primære egenskaber på den defensive midtbane.
Er det ikke lidt vores (fans og medier) konstante problem, at vi aldrig stiller os tilfredse med, at klubben i løbet af et transfervindue finder ud af, at de hellere vil satse på nogle kræfter i egne rækker, end at hente dyre navne i andre klubber?
Ja, jeg kunne sagtens have levet med en ny venstre back, men ser stadig et kæmpe potentiale i Moreno. Især med tanke på vores spillestil.
Og ja, jeg ville enormt gerne have haft Kanté eller Verratti, men jeg har ingen problemer med, at Klopp og hans assistenter ser et potentiale i Stewart, som de gav en ny kontrakt i sidste sæson.
Vi agerede tidligt i vinduet, og det er jeg glad for. Og jeg tror, at vi står stærkere nu, end vi gjorde i sidste sæson.