Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » torsdag, 01. sep, 2016 08:42

Hr. Drejer skrev:Ja, dette vindue har været ufuldstændig ift at løse de mest basale problemer på holdet.
Der mangler stadig at løses problemer, bevares. Venstre back, DM som de største. Men vi har da løst flere basale problemer.

Vi manglede spillere til midterforsvaret. Her har vi hentet to spillere i Matip og Klavan, der helt klart er forbedringer fra Skrtel og Kolo.

Vi manglede en bedre keeper, eller som minimum ordentlig konkurrence til Mignolet. Karius er hentet.

Vi manglede (i den grad!) fart i angrebet. Mané er hentet.

Angående kreativitet på midtbanen synes jeg ikke det var den store mangelvare. Med mindre man med det mener kontrollerende playmaker. Det mangler, men jeg tror egentlig lidt på Can og Grujic her.

Så kan man altid diskutere, om det indkøbte har det rette niveau. Det får vi at se i løbet af sæsonen, og selvfølgelig vil nogle skulle have chancen over længere tid end én sæson (Grujic, Karius). Men jeg mener helt klart godt at man kan sige, at flere af vores problemer er forsøgt adresseret.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Oomph242

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 01. sep, 2016 08:53

Surf skrev:
Hr. Drejer skrev:Ja, dette vindue har været ufuldstændig ift at løse de mest basale problemer på holdet.
Der mangler stadig at løses problemer, bevares. Venstre back, DM som de største. Men vi har da løst flere basale problemer.

Vi manglede spillere til midterforsvaret. Her har vi hentet to spillere i Matip og Klavan, der helt klart er forbedringer fra Skrtel og Kolo.

Vi manglede en bedre keeper, eller som minimum ordentlig konkurrence til Mignolet. Karius er hentet.

Angående kreativitet på midtbanen synes jeg ikke det var den store mangelvare. Med mindre man med det mener kontrollerende playmaker. Det mangler, men jeg tror egentlig lidt på Can og Grujic her.

Så kan man altid diskutere, om det indkøbte har det rette niveau. Det får vi at se i løbet af sæsonen, og selvfølgelig vil nogle skulle have chancen over længere tid end én sæson (Grujic, Karius). Men jeg mener helt klart godt at man kan sige, at flere af vores problemer er forsøgt adresseret.
Måske er jeg bare lidt skuffet og utålmodig, havde håbet på Klopp kunne tilføre noget lederskab, kreativitet og personlighed til holdet. Især når man ser de 4 store tage 7 mile skridt væk fra os og de mindre hold komme tættere på os spiller kvalitetsmæssigt.

Men alt tager tid og især med den trup han overtog. Udrensningen er nok kun lige begyndt.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » torsdag, 01. sep, 2016 09:48

Jeg er som sådan ikke skuffet over vinduet - men sidder heller ikke begejstret tilbage.

Mané syntes jeg allerede har bevist sig. Han er om nogen den type spiller vi har manglet. En Sterling med lidt mindre teknik, men en speed der minder om det samme (omend Sterling nok vil vinde på de første 20-30 meter) og så en del mere fysik. Et perfekt indkøb.

Wijnaldum håber jeg virkelig kommer til at gøre min skepsis til skamme. Jeg kender ikke så meget til ham, ud over hvad jeg kan se på videoer (hvor det jo ofte er det bedste der er sat sammen) og der ser det sgu skidt ud. Han har slet ikke bolden ved sig når han dribler, og mister den derfor rigtig ofte. Speed er meget fint, men hvis han ikke kan udføre det med bolden under kontrol, så kan jeg ikke se hvad det skal bruges til. Hans fysik ser også skidt ud, hvor han ofte bliver tromlet og så ser jeg intet spektakulært over hans pasningsspil.

At Matip og Klavan er opgraderinger fra Skrtel og Kolo kan jeg ikke se. Det er om bedst nogenlunde status quo. Matip har jeg dog ret høje forventninger til - og siden Sakho heldigvis ikke blev udlejet, er jeg ganske godt tilfreds med vores centerforsvar (da jeg mener han uden sammenligning er den bedste af dem alle - men lad nu det ligge. Han deler vandene)

Venstre back - jeg deler slet ikke den kæmpe skepsis til Moreno som så mange har. Ja, det er ikke altid super forsvar, men det er alt for ofte, at der bliver peget på ham, når fejlen faktisk har ligget andetsteds. Sådan er det desværre for os Liverpoolfans. Der bliver fundet nogen, der skal have skylden, og så får de den hver gang, og så er der andre der er untouchables, der kan lave nok så mange fejl, men aldrig bliver kritiseret.

Grujic har jeg kæmpe forventninger til. Syntes han virkelig har bragt noget pondus og wow-faktor ind på midtbanen, som har manglet. Jeg håber han hurtigt kommer til at bide sig fast i start 11'eren. Meget gerne på bekostning af vores kaptajn, som imø hæmmer os meget.

Offensivt syntes jeg det ser rigtig godt ud. Der mangler selvfølgelig på automatismerne (tak M.Olsen) spillerne imellem. Men det skal nok blive bedre kamp for kamp. Og heldigvis er vi nu så bredt besat deroppe, at det hele ikke falder sammen på et par skader.

Og så er jeg bare glad for at Lucas ikke blev solgt. Jeg er sikker på, at han nok skal komme til at have en stor indflydelse på sæsonen, som den skrider frem.

Men aller helst havde jeg set en rigtig dygtig playmaker på midtbanen, som ikke bare er en løbemaskine. Henderson løber og løber, men alligevel er han sjældent i feltet, når han skal være der, og når han skyder på mål, så er det enten langt ved siden af eller lige på målmanden. Derudover syntes jeg ikke vi har nogen på midtbanen, der er så teknisk dygtig, at de kan have overblikket, holde på bolden og stille og roligt afdrible en mand og ligge en god pasning uden at det bliver noget forhastet, og de skal til at slås for at komme forbi. Dvs. at vi er tvunget til altid at leve på lynhurtigt spil med førstegangsafleveringer og af den grund i højere grad være udsat for kontraangreb.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 01. sep, 2016 10:05

Klopp har flere gange nævnt at han ville have en trup på cirka 23. Hvor stor er vores trup egentlig pt?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 01. sep, 2016 10:45

Surf skrev:

Helt enig.

Og så er der tydeligvis en forskel på, hvilke områder fans og medier har defineret som problematiske, og hvilke områder trænerteamet har defineret som problematiske.

I hvert fald hersker der vist uenighed imellem de to grupper, når det kommer til venstre back og defensiv midt. Træner-teamet lader til at være tilfredse med deres muligheder på venstre back og så kun ud til at være interesserede i at købe et talent, som de kunne udvikle på. Også på den defensive midt lader trænerteamet til at være tilfredse. De har beholdt Lucas som backup (også til forsvaret), men lader til at have set nok potentiale i Kevin Stewart både i sidste sæson, til træning og i pre-season, til ikke at ville hente endnu en spillertype med primære egenskaber på den defensive midtbane.

Er det ikke lidt vores (fans og medier) konstante problem, at vi aldrig stiller os tilfredse med, at klubben i løbet af et transfervindue finder ud af, at de hellere vil satse på nogle kræfter i egne rækker, end at hente dyre navne i andre klubber?

Ja, jeg kunne sagtens have levet med en ny venstre back, men ser stadig et kæmpe potentiale i Moreno. Især med tanke på vores spillestil.

Og ja, jeg ville enormt gerne have haft Kanté eller Verratti, men jeg har ingen problemer med, at Klopp og hans assistenter ser et potentiale i Stewart, som de gav en ny kontrakt i sidste sæson.

Vi agerede tidligt i vinduet, og det er jeg glad for. Og jeg tror, at vi står stærkere nu, end vi gjorde i sidste sæson.
Kloppite

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. sep, 2016 15:22

Klopp er FSG's mand. De vil begge købe unge spillere med potentiale. Dog har Klopp købt lidt ældre spillere Rodgers plejede at gøre. Mané og Gini er 24-25 år. De kan stadig udvikles, men har også megen erfaring. Det er fornuftige køb. Jeg tror de har aftalt en transferstrategi, hvor de har fokuseret på at hente offensive kræfter, og så må defensiven vente. Vi har brugt ca £4.5 m på defensiven + en gratis spiller i Matip. Mens vi har brugt over £50 M på offensiven.

I dette opskruede vindue har Klopp lavet nogle fornuftige økonomiske køb i Matip og Karius. Her kom hans kendskab til det tyske marked til sin ret. Han vidste præcis hvad Karius frikøbsklausul var.

Der er stadig store mangler i vores trup. Vi mangler kvalificeret back-up til Clyne, en erstatning til Moreno, og hvor god er Lovren og Matip sammen? Hvad med vores midtbane, har den styrken til at dirigere tempoet i en kamp? Vi mangler også en playmaker typer og en leder. Vi har fået fart i Mané, men han kan jo blive skadet og hvad så? Ja, vi har Origi og Sturridge, men de er en lidt anden type end Mané.

Truppen har mangler og det ved Klopp også. Men jeg tror han og ledelsen har truffet nogle benhårde valg; alt dead wood skulle væk (det gjorde Klopp også i hans første transfervindue i Dortmund) og offensiven styrkes. Derfor tror jeg det bliver en mellemsæson, og den kan blive lang, hvis vi løber ind i 2-3 skader.

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 01. sep, 2016 15:59

Jeg er ret overbevist om, at Matip (af nogle vurderet til at være Bundesligaens næstbedste forsvarsspiller i sidste sæson) ville have kostet i omegnen af £25-30m i det nuværende marked, hvis han ikke havde været transferfri.

Og hvis vi havde betalt så meget for ham, så havde viljen til at tro på hans evner med garanti været markant større hos både medier og fans.

Efter min opfattelse er Matip mere rolig på bolden end Sakho var. Han er langt stærkere i luften (hvor Sakho hans størrelse taget i betragtning var ret svag - vurderet ud fra stats over vundne luftdueller). Og han er bedre i opspilssituationer og til selv at føre bolden frem. Derudover er han langt mindre skadet, hvilket giver mulighed for kontinuitet på positionen. Alligevel nævnes Matip ofte kun som en upgrade i forhold til Skrtel og Toure?

Nej. Klavan og Lucas er en upgrade i forhold til Skrtel og Toure. Matip er som jeg ser det en markant upgrade i forhold til Sakho. Og det tror jeg også, at folk ville mene, hvis vi bare havde givet £30m for ham.

Men det er da sikkert fint for Matip, at der ikke er så stort et forventningspres på ham. Bare en enkelt fejl ikke fører til den klassiske witch hunt...
Kloppite

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 11. sep, 2016 11:44

For mig er vores 5 Southampton-køb 4 hits og 1 miss og altså en ret fornuftig hitrate, da vores miss også var det billigste køb, og han var reelt kun tiltænkt en perifær rolle:

http://anfieldindex.com/24453/southampt ... rpool.html?

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 24. sep, 2016 09:15

Pulisic og Dahoud er stadig de varmeste navne på rygtebørsen. Måske kommer vi med bud allerede i januar:

http://www.liverpool.no/nyheter/ikke-gi ... t-pulisic/

http://www.liverpool.no/rykteboersen/#b ... d-i-januar

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 24. sep, 2016 09:46

Rannochia på en 6 mdr. lejaftale i januar:

http://www.express.co.uk/sport/football ... urs-Gossip

Virker fornuftigt og ganske fint, hvis vi kunne få en købsoption ind i lejeaftalen.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 25. sep, 2016 10:19

Liste over Prl spillere, hvis kontrakt løber ud sommeren 2017:

http://www.transfermarkt.co.uk/premier- ... bewerb/GB1

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 25. sep, 2016 12:21

Nu tror jeg ikke, at der ligger noget i rygterne, men vi skal for alt i verden undgå en Rannochia handel.

For de der har set lidt Serie A de seneste år, må det stå soleklart, at Rannochia ikke passer ind i Klopp's koncept. Rannochia er rimelig stærk på låget, men han er til gengæld langsom og er slet ikke forudseende nok til at kunne dække den høje linje Klopp praktiserer.

Smutter Sakho til vinter og det er intentionen at købe en fuldgod erstatning, må klubben gerne kigge i retning af Jonathan Tah. Tah er aggressiv, fysisk stærk, ok på bolden og besidder den rette vindermentalitet. Schmidt og Klopp's filosofi ligger endvidere ikke langt fra hinanden, så man må formode, at Tah vil føle sig komfortabel med Klopp's spilkoncept. Skulle det ske, vil det blive en dyr handel - men der må være penge til rådighed ovenpå de mange spillersalg i sommers.

Brugeravatar
TobyLfc

Indlæg af TobyLfc » søndag, 25. sep, 2016 22:06

Niels K skrev:Liste over Prl spillere, hvis kontrakt løber ud sommeren 2017:

Hvis vi har muligheden for at få Dominic Solanke på en fri syntes jeg klart det er værd at gøre. Har været en af, hvis ikke den bedste engelske ungdoms spiller igennem flere sæsoner nu.
Billede
"YNWA"

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » mandag, 26. sep, 2016 10:16

TobyLfc skrev:
Niels K skrev:Liste over Prl spillere, hvis kontrakt løber ud sommeren 2017:
Hvis vi har muligheden for at få Dominic Solanke på en fri syntes jeg klart det er værd at gøre. Har været en af, hvis ikke den bedste engelske ungdoms spiller igennem flere sæsoner nu.
På en fri får vi ham nok overhovedet ikke. Der er jo det med udviklingspenge mellem engelske klubber.
Se bare på Danny Ings, som vi jo nok kommer til at gi omkring £10m for, på trods af at han var på "fri transfer".

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » mandag, 26. sep, 2016 11:06

Robbie_God_Fowler skrev:Nu tror jeg ikke, at der ligger noget i rygterne, men vi skal for alt i verden undgå en Rannochia handel.

For de der har set lidt Serie A de seneste år, må det stå soleklart, at Rannochia ikke passer ind i Klopp's koncept. Rannochia er rimelig stærk på låget, men han er til gengæld langsom og er slet ikke forudseende nok til at kunne dække den høje linje Klopp praktiserer.

Smutter Sakho til vinter og det er intentionen at købe en fuldgod erstatning, må klubben gerne kigge i retning af Jonathan Tah. Tah er aggressiv, fysisk stærk, ok på bolden og besidder den rette vindermentalitet. Schmidt og Klopp's filosofi ligger endvidere ikke langt fra hinanden, så man må formode, at Tah vil føle sig komfortabel med Klopp's spilkoncept. Skulle det ske, vil det blive en dyr handel - men der må være penge til rådighed ovenpå de mange spillersalg i sommers.
Men ville Tah ikke bremse Gomez muligheder på holdet? Jeg hæftede mig ret meget ved Klopps udtalelse om at bane vejen for ungdomsspillerne ved at sælge fra i sommers. Vi mangler selvfølgelig at se Gomez post skaden, men jeg har virkelig store forhåbninger til ham, og han matcher i mine øjne din beskrivelse af Tah ret godt. Så ser jeg hellere, at vi henter en solid og hovedstødsstærk centerforsvar, de kan tage over for Matip ved evt skader eller karantæner og samtidig er indstillet på at være backup. Der ser jeg Ranocchia som et bedre bud, om end en skadeskvit Subotic ville være at foretrække.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Besvar