hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » fredag, 04. sep, 2015 10:51

Ponzac skrev:
ilusio skrev:
Det er da på ingen måde "kun" Suarez' skyld at vi klarede os så godt.
Det er da langt hen af vejen netop på grund af god mandskabspleje at BR udviklede:
-Suarez fra at være en god spiller til at være verdens bedste angriber
-Sterling fra at være ukendt til at være "talen of the year"
-Ibe fra at være ukendt til at være et stort talent
-Coutinho fra at være relativt ukendt til at være "the next big thing" i PL
-Sturridge fra aldrig at indløse sit talent til at vise at han kan blive topscorer i PL

Så det var ikke Suarez der har udviklet disse spillere, det er BR (og andre selvfølgelig). Det er under BR de har fået chancen og at der spilles efter netop deres evner/talenter.

Så helt klart kan BR noget. Han har også en del at lære endnu, men en stor del af kritikken synes jeg er grundlæggende malplaceret.
Og her er vi så bare direkte uenige.

- Sterling var før Rodgers tiltrådte udnævnt som et kæmpe stort talent.
- Ibe var heller ikke ukendt nej, og var også omtalt som et rigtig stort talent på akademiet.
- Coutinho kan jeg måske være med til at tildele Brendan Rodgers, men var det nu også hans køb?
- Sturridge den tager vi når han faktisk har spillet en sæson uden Suarez (Ja jeg mener at Suarez er den der gjorde ham god). Og nu til dels Coutinho.

Det her er 4, FIRE spillere der bliver nævnt. Og så kan du nævne alle de spillere, og andre muligheder som han har haft uden at kunne få noget ud af det.

Jeg mener nemlig at hans mandskabspleje er fuldstændig hen i vejret, og han er ude efter syndebukke. (Man snakker ikke dårligt om ens egne spillere offentligt).
Jeg tør ikke helt udtale mig om Rodgers' mandskabpleje eller grundlæggende trænerevner. Men man kunne sagtens vende ilusio's argumentation på hovedet.

-Balotelli scorede rigeligt med mål i Milan, men holdt nærmest op med at score efter mødet med Rodgers.
-Lovren gik fra at være en af PL's bedste forsvarsspillere til at være den dårligste.
-Lambert gik fra en kanon sæson i Southampton til at være nærmest ubrugelig i LFC.
-Allen formåede aldrig at hæve sit niveau fra hans tid i Swansea
-Borini gik fra at være et af Italiens store talenter med en lovende sæson i Roma til at være en gedigen skuffelse i LFC.
-Mignolet gik fra at være en stabil keeper lige over middel til i en periode at være noget der lignede en joke, men er dog kommet tilbage på sporet,
-Aspas kom med succes fra Spanien og lærte aldrig at bidrage med noget under Rodgers.
-Lallana kom som Southamptons stjerne og anfører, men har aldrig rigtigt ramt det samme niveau i LFC.
-Markovic kom som et supertalent fra en meget succesfuld sæson i Benfica, men kunne slet ikke blomstre under Rodgers.
-Moreno's historie er vel meget lig Markovic.

Det var blot nogle eksempler. Når man vejer de positive historier op imod de negative, så kan man da godt blive lidt i tvivl om, hvorvidt succeshistorierne skal tillægges Rodgers' evner (som når det påstås at Suarez, der smadrede rekorder i Ajax, blev udviklet af Rodgers) eller om nogle spilleres talent simpelthen bare ikke kan holdes nede.

I øvrigt interessant at bemærke, at på forskellige tidspunkter over de tre seneste sæsoner, så har det sjældent været Rodgers' indkøb, der er gået forrest og har rettet skuden op. Coutinho og Sturridge er måske undtagelserne, men ellers har det på skift været Lucas, Suarez, Hendo, Agger, Skrtel, Gerrard og Sterling, der har taget ansvar. Ja, der var endda en periode, hvor Downing gjorde det, efter Rodgers havde været ude og kritisere ham offentligt.

For mig er denne sæson Rodgers' eksamen. Det er slut med processer og andre undskyldninger. Der skal resultater på bordet. Men kommer resultaterne, så er jeg også bag manden. Uanset, hvordan spillestilen der fører til resultaterne er.
Kloppite

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » fredag, 04. sep, 2015 11:11

Uh, jeg har ramt et ømt punkt :)
Jeg skal prøve med korte svar og ikke åbne debatten FOR meget op samtidig.
Bær over med mig hvis jeg blander svarene lidt sammen.

1. BR har lavet fejlkøb, JA!

2. Har BR haft SÅ mange muligheder? Til en vis grad ja, men alligevel ikke mht. de bedste spillere (Sanchez eksemplet). Sanchez er blot et konkret eksempel, men vi har ikke haft let ved at hente de bedste spillere, men har i stedet skulle udvikle dem.

3. Sterling var et talent inden, javist, men BR har vist at han kan udvikle spillere. Ibe VAR altså ukendt for folk der ikke specifikt følger Liverpool. De har begge startet med at slå igennem som 17 årige, så det har langt fra været færdigbagte talenter.

4. Efter 13/14 var det DYBT skuffende at vi ikke holdt taktikken med hurtigt spil, omstillinger og højt pres. Et kæmpe problem for BR. Han manglede dog både Suarez og Sturridge til at lede disse angreb og skulle jo have købt ind til disse poster. Senchez havde været perfekt, Balo var det langt fra. Personligt synes jeg det har været dumt vi ikke brugte Borini sidste år. Han har i det mindste et arbejdsraseri som vi skulle have brugt forrest. Derudover skal vi huske at BR ahvde svært ved at sætte Gerrard på bænken. Gerrard var aldrig (efter min mening) den fødte holding midfielder. Så at han blev placeret SÅ dybt var en taktisk brøler i min verden. En Lucas bagerst og Gerrard længere fremme havde været det rigtige i min verden. Konklusion: Det var ikke den samme situation som i 13/14, så det er svært blot at videreføre taktikken, selvom han burde have gjort mere for det.

5. BR skal have kritik for sine indkøb hvor det gælder. De spillere han købte inden 13/14 var ikke alle gode nok. langt fra. Selv Henderson var jo ikke i starten! Allen var et fejlskud osv. Med et halvt hold efter 13/14 mener jeg at vi spillede med flere teenagere, nogle endda debutanter, andre out of position. Vi havde en rent ud sagt LORTE-bænk med NUL alternativer til en skade. Med et salg af vores bedste spiller samt at vi skulle forholde os til EL, så SKULLE vi hente et halvt hold for at have bredden. Af de han hentede var det sgu lidt sløvt i sommeren 14. Nok direkte ringe! Der har dog været en del rod i metoden til at finde spillere, så jeg har svært ved at se hvor stor del af ansvaret der kan lægges på BR i den sag. Dog så kan vi med rette (indtil videre) sige at vi i denne sommer har været langt bedre end hvad jeg kan huske de sidste par årtier til at lukke de rigtige handler og tidligt.

Så, BR har haft en udfordring og lidt snævre rammer på nogle områder.
Måske (@Robbie_G_F) har du ret i at vi endnu ikke har set BR vise det han gerne vil, men jeg ser det ikke som om at han ikke VED hvad han vil, men har har ageret ud fra de muligheder der har været. Dette er heller ikke sket uden fejl både taktisk eller mht. indkøb.

Så alt i alt vil jeg holde på at BR har vist at han kan noget med især unge spillere, flot fodbold, skiftende taktikker osv. Han laver fejl som mange andre managers, men ikke flere end fx. LVG, Wenger... Så derfor er det blot at jeg synes det er for tidligt at dømme ham ude. Med andre ord, potentialet er højt, vi har i perioder set hvad han kan, men vi mangler lidt kontinuitet. Den skal næsten komme i år.

Jeg ser stadig os som 50/50 med scum om en 4. plads, og når vi den (på trods af deres milliarder), så kan jeg ikke se BR som andet end en kæmpe succes. Hvis ikke vi bliver #4, så skal der være vist noget andet opløftende hvis han skal have en 4. sæson. Indtil dette er afgjort har han min fulde støtte. (på trods af de frustrationer der kommer efter hvert pointab)

Det gør dog ondt at skulle snakke om en 5. manager på 5-6 år...
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 04. sep, 2015 11:19

ilusio skrev:Uh, jeg har ramt et ømt punkt :)

Jeg ser stadig os som 50/50 med scum om en 4. plads, og når vi den (på trods af deres milliarder), så kan jeg ikke se BR som andet end en kæmpe succes. Hvis ikke vi bliver #4, så skal der være vist noget andet opløftende hvis han skal have en 4. sæson. Indtil dette er afgjort har han min fulde støtte. (på trods af de frustrationer der kommer efter hvert pointab)

Ikke rigtigt et ømt punkt for mig. Jeg er bare overvejende uenig i mange af dine konklusioner.

Vil lige påpege, at Rodgers ER i gang med hans 4. sæson.

Rodgers har MIN støtte, så længe vi holder top 4 indenfor realistisk rækkevidde.
Kloppite

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 36

Indlæg af Ponzac » fredag, 04. sep, 2015 11:33

@ilusio

Jeg syntes ganske enkelt bare at dem du tager ud og nævner har du ret i et af dine punkter og det er Coutinho. Selvom jeg stadig ikke er sikker på om det er kommiteens eller Rodgers køb.

Og jeg syntes han virker hovedløs i sine taktikker og mediesnak. Så vi må nok bare blive enige om at være uenige. Min tålmodighed er simpelthen bare sluppet op. Jeg syntes det var et rigtigt forsøg at give ham chancen, og var da også selv for at han skulle komme til Liverpool.

ilusio

Indlæg af ilusio » fredag, 04. sep, 2015 11:36

texy skrev:
ilusio skrev:Uh, jeg har ramt et ømt punkt :)

Ikke rigtigt et ømt punkt for mig. Jeg er bare overvejende uenig i mange af dine konklusioner.

Vil lige påpege, at Rodgers ER i gang med hans 4. sæson.

Rodgers har MIN støtte, så længe vi holder top 4 indenfor realistisk rækkevidde.
Tælle kan jeg åbenbart heller ikke ;)

ilusio

Indlæg af ilusio » fredag, 04. sep, 2015 11:38

Ponzac skrev:@ilusio

Jeg syntes ganske enkelt bare at dem du tager ud og nævner har du ret i et af dine punkter og det er Coutinho. Selvom jeg stadig ikke er sikker på om det er kommiteens eller Rodgers køb.

Og jeg syntes han virker hovedløs i sine taktikker og mediesnak. Så vi må nok bare blive enige om at være uenige. Min tålmodighed er simpelthen bare sluppet op. Jeg syntes det var et rigtigt forsøg at give ham chancen, og var da også selv for at han skulle komme til Liverpool.
Fair nok. Vores debat ændrer jo nok heller ikke så meget, men altid rart at få vendt tingene.
Ja jeg tror blot at vi ser tingene forskelligt.

Men hvis vi nu ender med en 4. plads til sommer, vil du så stadig af med ham?

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 10. jan, 2016 10:42

Hvordan ville I have det med at sælge Sturridge og Benteke, hvis vi kunne få 45 mio. £ for dem, og hvis det kunne sikre Klopp den top angriber, han gerne ville hente ?

Brugeravatar
Surf
Alder: 35

Indlæg af Surf » søndag, 10. jan, 2016 12:16

Godt spørgsmål, Niels K. Jeg mener, at uanset hvad skal begge spillere have chancen sæsonen ud. Benteke til at vise, at han kan udvikle sig til Klopps spillestil, og Sturridge til at vise, at han krop kan klare mere end 1-2 kampe (/træninger) i træk uden at gå i stykker. Såfremt Sturridge kan opnå et fysisk niveau, hvor han kan spille bare 1 kamp om ugen, så mener jeg, at han er værd at beholde. Og såfremt Benteke kan bruges som impact-player og back-up til Sturridge, eller som alternativ angriber til at møde andre typer af modstandere, så mener jeg også, at han skal beholdes.

Begge ting forekommer tvivlsomme. Om Sturridges fysiske tilstand kan forbedres er umuligt at vurdere udefra, særligt uden faglig viden. Om Benteke kan tilpasse sig systemet - om Klopp kan bruge ham - er også svært at vurdere. Begge angriber har enorme kvaliteter som jeg ser det, det er mere de to faktorer fremlagt her - hhv. fysik og tilpasning - der er spørgsmålstegnet.

Jeg mener i øvrigt, at Benteke har en del udviklingspotentiale i sig endnu. Han er lige blevet 25, og jeg tror han kunne toppe mellem 27-30 fordi han ikke spiller på speed, men snarere på afslutningsevner og fysik. Om det bliver i Liverpool, er jeg mere i tvivl om.

Så for at svare direkte, Niels: De skal begge have som minimum sæsonen ud, og hvorvidt de får chancen efter det afhænger af en faglig vurdering af Sturridges fysik og af en vurdering af, hvorvidt Benteke kan tilpasse sig systemet - hvilket Klopp må have en bedre ide om end mig.

Egentlig kunne jeg godt tænke mig at se begge på banen samtidig, men det kommer næppe til at ske. Det tror jeg ville være enormt svært at håndtere for et forsvar. Sturridges fart og dybdeløb og Bentekes styrke. Skal man som forsvar så bakke eller presse op? Men som sagt - det kommer næppe til at ske, og er i virkeligheden nok mere mit tankeeksperiment end en praktisk mulighed med Klopp system.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 10. jan, 2016 12:27

Niels K skrev:Hvordan ville I have det med at sælge Sturridge og Benteke, hvis vi kunne få 45 mio. £ for dem, og hvis det kunne sikre Klopp den top angriber, han gerne ville hente ?
Snakker vi en Lewandowski så fint med mig.
"We're not racist, we only hate the mancs"

thefugle

Indlæg af thefugle » søndag, 10. jan, 2016 13:25

Emmy skrev:
Niels K skrev:Hvordan ville I have det med at sælge Sturridge og Benteke, hvis vi kunne få 45 mio. £ for dem, og hvis det kunne sikre Klopp den top angriber, han gerne ville hente ?
Snakker vi en Lewandowski så fint med mig.
Så skal vi os lige af med balotelli. Men så mangler vi os stadig en rigtig rigtig god angriber stadig. Ellers har en vi en top angriber og Ings samt origi. Der er ikke nok.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Livercool

Indlæg af Livercool » søndag, 10. jan, 2016 13:56

Ja - fint spørgsmål!
Jeg tror man skal slå koldt blod i årerne mht til Sturridge og Benteke.
Efter min mening kan den ene af dem blive soligt til fordel for et køb, men ikke begge!

Jeg tænker at problemet ikke primært handler om angriberne, men manglen af en angrebsmakker - dvs en spiller som formår at være gennemslagskraftig nok fra midten og fremefter, der tilbyder sig målfarligt til fordel for angriberne. Danny Ings er skadet men han bliver et hit uden lige når han atter er formæssigt tilbage. Det tør jeg godt garanterer! Den mand tackler alt og lover rock'n'roll fremefter i hans fodbold adfærd som jeg tror holdet har mere brug for end en spiller der kan spille coutinho fri til skud uden for feltet. Ings er trigger happy og ejer et tordendrøn af et skud, hvilket Clyne i øvrigt også har.
Milner er også skadet, hvorfra man også forventer den type fodbold adfærd.
Så set bort fra skaderne så har vi i førstekæden tilfredsstillende potentiale. Det er bare synd det ikke får lov til at vise sig frem.

Meget af det offentsive spil har sværmet omkring Coutinho som er vidunderlig, men han har tydeligt brug for både held og dygtighed i afslutningerne. At have andre offentsive spillere som udgør en skudtrussel vil formentlig skabe plads til at coutinho ikke skal rundbarberer 2 mand før han får lov til at skyde.

Andre spillere er nævnt som potentielle salgbarer spillere såsom Lucas. Det forstår jeg ikke helt. Lucas har en fremragende tacklings statistik, men han er ikke dygtig i angrebsspillet, og det er måske her der forventes mere under Klopp. Det er svært at være helt uenig hvis det betyder vi vinder flere kampe.

Jeg er enig i at vi ikke pt har fundet vores superangriber i de kampe der er spillet indtil nu. Til deres forsvar kan man sige at holdet også har manglet spillere fra 1 holdstruppen. I sådan en grad at koldt blod i årerne betyder at vores nuværende angribere faktisk har potentialet til at være super, hvis blot at de folk der omgiver dem har høj nok kvalitet. Pt er Kvaliteten kun pletvis pga af mangel på kontinuitet og primært skader.

Måske skulle Liverpool købe ind og vente med hvad der skal og bør sælges. Jeg tror truppen mangler mere tilføjelse end tilretning.
Det er skrup umuligt at pege på en spiller der skal sælges for det ville være nemmere at ta et valg hvis man eksempelvis vidste at Suarez ville tilbage til Liverpool :)

MEN - havde nogen af jer overvejet at Coutinho kunne blive solgt, måske ikke nu, men i nogen af de kommende transfer vinduer?

ilusio

Indlæg af ilusio » søndag, 10. jan, 2016 22:19

Hvis ikke Sturridge kommer igang skal vi have en erstatning. its that simple. I form er han i blandt den absolutte top i PL, og så ser jeg Benteke, Ings og Origi som gode nok til at tage de resterende pladser i angrebet. Firminho har potentialet også. Om han indfrier det må vi se.

Det er mere i anden række at vi skal have kvalitet. Spiller vi en 4-2-3-1 opstilling, så skal vi i den grad have kvalitet bag angriberen.
Coutinho har kvaliteten.
Firminho, Lallana, Ibe ligger lige nu alle et niveau under Coutinho. Markovic er et wildcard (et dyrt et).
Kan vi få EN stjernespiller til disse positioner, så vil vi løfte hele vores offensiv.

Centralt har vi Henderson, Milner, Can og Lucas.
Henderson er god "nok" som den centrale box-to-box spiller.
Milner har være "ok" i år dog uden at være prangende. Han har dog ikke fremtiden for sig, men kan være en god squadspiller og kan tilføje noget rutine.
Can ser jeg i samme rolle som Henderson. Ikke god nok til at være defensiv midt, ikke god nok til at være spilstyrer, men kan fylde meget på banen.
Lucas er en glimrende defensiv midt, men vi kan med fordel investere i en fremtidens mand der og så også have 2 der kan spille den position.
Det vi IKKE har i dag og som vi lider stort under, er en spilstyrende central midt. En "Alonso" der kan holde spillet flydende og diktere tempoet alt efter om vi skal holde på bolden eller lave kontra. Dette vil være den måske vigtigste post at besætte. En spiller der kan løfte alle de andres niveau et skridt opad. (igen, jeg taler kun offensivt).

Så ser vi bort fra forsvaret og målmandsposten, så har jeg kun et ønske om at hente en central spilstyrer og en offensiv midt. Det skal dog ikke være på "Lallana-niveau" men på Coutinho niveau. Ellers kan det næsten være lige meget.

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 10. jan, 2016 23:53

Ud med:
Balotelli
Allen
Enrique
Bogdan

For disse spillere burde vores ungdom kunne sidde på reserve bænken i stedet og overtage deres opgaver. Ellers er vores ungdoms række for dårlig, hvilket den ikke er.

Brug så alle pengene på en spiller. Götze, Kroos eller noget i den dur.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 11. jan, 2016 08:55

Staben må evaluere Sturridge's situation. Han har ikke spillet særligt meget de sidste 18 måneder, og hvis det er normen for hans bidrag fremadrettet, skal han sælges. Men vi har en del deadwood truppen. Balo, Bogdan, Alberto, Enrique. Og hvad skal der ske med Markovic?

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » mandag, 11. jan, 2016 08:59

Hr. Drejer skrev:Staben må evaluere Sturridge's situation. Han har ikke spillet særligt meget de sidste 18 måneder, og hvis det er normen for hans bidrag fremadrettet, skal han sælges. Men vi har en del deadwood truppen. Balo, Bogdan, Alberto, Enrique. Og hvad skal der ske med Markovic?

Mon der overhovedet er nogen, som vil overtage Sturridge til £150.000 om ugen?
Med de 15-20 kampe han kan klare, på en god sæson, er det sku mange penge om ugen.

Besvar