Jeg tør ikke helt udtale mig om Rodgers' mandskabpleje eller grundlæggende trænerevner. Men man kunne sagtens vende ilusio's argumentation på hovedet.Ponzac skrev:Og her er vi så bare direkte uenige.ilusio skrev:
Det er da på ingen måde "kun" Suarez' skyld at vi klarede os så godt.
Det er da langt hen af vejen netop på grund af god mandskabspleje at BR udviklede:
-Suarez fra at være en god spiller til at være verdens bedste angriber
-Sterling fra at være ukendt til at være "talen of the year"
-Ibe fra at være ukendt til at være et stort talent
-Coutinho fra at være relativt ukendt til at være "the next big thing" i PL
-Sturridge fra aldrig at indløse sit talent til at vise at han kan blive topscorer i PL
Så det var ikke Suarez der har udviklet disse spillere, det er BR (og andre selvfølgelig). Det er under BR de har fået chancen og at der spilles efter netop deres evner/talenter.
Så helt klart kan BR noget. Han har også en del at lære endnu, men en stor del af kritikken synes jeg er grundlæggende malplaceret.
- Sterling var før Rodgers tiltrådte udnævnt som et kæmpe stort talent.
- Ibe var heller ikke ukendt nej, og var også omtalt som et rigtig stort talent på akademiet.
- Coutinho kan jeg måske være med til at tildele Brendan Rodgers, men var det nu også hans køb?
- Sturridge den tager vi når han faktisk har spillet en sæson uden Suarez (Ja jeg mener at Suarez er den der gjorde ham god). Og nu til dels Coutinho.
Det her er 4, FIRE spillere der bliver nævnt. Og så kan du nævne alle de spillere, og andre muligheder som han har haft uden at kunne få noget ud af det.
Jeg mener nemlig at hans mandskabspleje er fuldstændig hen i vejret, og han er ude efter syndebukke. (Man snakker ikke dårligt om ens egne spillere offentligt).
-Balotelli scorede rigeligt med mål i Milan, men holdt nærmest op med at score efter mødet med Rodgers.
-Lovren gik fra at være en af PL's bedste forsvarsspillere til at være den dårligste.
-Lambert gik fra en kanon sæson i Southampton til at være nærmest ubrugelig i LFC.
-Allen formåede aldrig at hæve sit niveau fra hans tid i Swansea
-Borini gik fra at være et af Italiens store talenter med en lovende sæson i Roma til at være en gedigen skuffelse i LFC.
-Mignolet gik fra at være en stabil keeper lige over middel til i en periode at være noget der lignede en joke, men er dog kommet tilbage på sporet,
-Aspas kom med succes fra Spanien og lærte aldrig at bidrage med noget under Rodgers.
-Lallana kom som Southamptons stjerne og anfører, men har aldrig rigtigt ramt det samme niveau i LFC.
-Markovic kom som et supertalent fra en meget succesfuld sæson i Benfica, men kunne slet ikke blomstre under Rodgers.
-Moreno's historie er vel meget lig Markovic.
Det var blot nogle eksempler. Når man vejer de positive historier op imod de negative, så kan man da godt blive lidt i tvivl om, hvorvidt succeshistorierne skal tillægges Rodgers' evner (som når det påstås at Suarez, der smadrede rekorder i Ajax, blev udviklet af Rodgers) eller om nogle spilleres talent simpelthen bare ikke kan holdes nede.
I øvrigt interessant at bemærke, at på forskellige tidspunkter over de tre seneste sæsoner, så har det sjældent været Rodgers' indkøb, der er gået forrest og har rettet skuden op. Coutinho og Sturridge er måske undtagelserne, men ellers har det på skift været Lucas, Suarez, Hendo, Agger, Skrtel, Gerrard og Sterling, der har taget ansvar. Ja, der var endda en periode, hvor Downing gjorde det, efter Rodgers havde været ude og kritisere ham offentligt.
For mig er denne sæson Rodgers' eksamen. Det er slut med processer og andre undskyldninger. Der skal resultater på bordet. Men kommer resultaterne, så er jeg også bag manden. Uanset, hvordan spillestilen der fører til resultaterne er.