45 - Mario Balotelli

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: 45 - Mario Balotelli

Indlæg af Jesper » søndag, 28. sep, 2014 15:02

JudgeStudge skrev:
Jesper skrev:
JTN skrev:Kunne du ikke prøve at beskrive de mangler, som du refererer til? Det er svært at forholde sig til dit indlæg uden at vide, hvilke begrænsinger i hans spil du mener at have iagttaget.
Læs mit tidligere indlæg lidt tilbage i tråden
Og hvilket indlæg er det? Hvis det er dit 8 linjers indlæg fra d. 27 september (i går), så synes jeg virkelig, du sætter tingene på spidsen og overdriver, hvis du påstår, at han ikke kan lære at positionere sig korrekt og tage de rigtige løb - Selvfølgelig kan han det, og mht. til defensive alibi-løb, så passer det jo ikke - Jeg talte 3, 4, 5 gange, hvor han løb ned på egen banehalvdel og med list, nuppede bolden fra en Everton spiller i går. Det var decideret fremragende og stærkt af en angriber (Sturridge er jo heller ikke ligefrem garant for defensivarbejde) og med lidt fornuftig dommerarbejde, havde Balo tilmed sågar fået sendt Barry tidligt i bad, hvilket blot understøtter det defensive arbejde, som han lagde for dagen og generelt har været god til indtil videre.

Så måske læser jeg ikke det korrekte indlæg, men refererer du til dit 8-linjers indlæg lidt længere oppe, så synes jeg, du har en tynd sag.
Jeg skrev fra telefonen, så aner ikke hvor langt det er. Men jo, det var fra
igår. Og det er dine øjne sikker tyndt, men det er sådan set alligevel min holdning. Om du er enig eller ej, så er jeg ligeglad. Jeg er her ikke for at vinde diskussioner.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Re: 45 - Mario Balotelli

Indlæg af texy » søndag, 28. sep, 2014 15:39

Jeg er vild med Balotelli's fysik og styrke i luftrummet. Og jeg synes, at han har et godt og meget kraftfuldt spark, som han formår at sende afsted med kort aftræk. Hn har faktisk også et godt overblik i forhold til at se sine medspillere.

Desværre udnytter han ikke overblikket nok, da jeg synes, at han ofte tager for mange berøringer og dermed holder for længe på bolden. Han mangler også noget hurtighed, og selvom han tager et par defensive løb, så er hans arbejdsindsats ikke god nok til at vi kan levere et offensivt pres af samme kvalitet, som vi kunne med Suarez.

Der er med andre ord plusser og minusser. Desværre er der minus på de to parametre, som jeg i øjeblikket vægter højst hos en angriber (efter scoringer naturligvis) - nemlig fart og arbejdsindsats. Og derfor foretrækker jeg i øjeblikket en opstilling uden Balotelli, hvis Sturridge er fit.

Og selvom det er fuldstændigt ligegyldigt i fodboldmæssig sammenhæng, så ville jeg ønske, at han formåede at smile lidt og se ud som om, han rent faktisk kan lide at spille fodbold. Det er muligt, at han blot passer sit image, men det ville være dejligt, hvis den negative energi og udstråling kunne erstattes med noget positivt. Hmmm, der blev jeg vist helt healer/hippie-agtig...
Kloppite

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Re: Sv: 45 - Mario Balotelli

Indlæg af Mambo » søndag, 28. sep, 2014 15:55

Jesper skrev: Er jeg for hurtigt ude? Nej, det er jeg ikke. Det er ikke en spiller, der skal have tilvænningstid. Det er de basale færdigheder eller mangel på samme, som jeg adresserer og den slags kan hurtigt spottes.
Jo, selvfølgelig er du for hurtigt ude. Han har spillet i klubben lidt over en måned. Hvorfor skal han ikke have tilvænningstid? Så kan vi vel også allerede afskrive Lallana og Lambert som også mangler deres gennembrud.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » søndag, 28. sep, 2014 16:31

texy skrev: Og selvom det er fuldstændigt ligegyldigt i fodboldmæssig sammenhæng, så ville jeg ønske, at han formåede at smile lidt og se ud som om, han rent faktisk kan lide at spille fodbold. Det er muligt, at han blot passer sit image, men det ville være dejligt, hvis den negative energi og udstråling kunne erstattes med noget positivt. Hmmm, der blev jeg vist helt healer/hippie-agtig...
Jeg kan godt følge dig Tex, men på den anden side har jeg det OK med at vores spillere ikke går rundt og er jublende lykkelige, med tanke på at vi hverken spiller specielt godt eller har fået de resultater vi skal. Selvfølgelig er det helt OK at vores spillere ikke bliver depressive efter hvert nederlag og det er altid rart at se holdet juble efter Gerrards frisparks scoring, men nogle gange synes jeg også at det er lidt for tydeligt at fodboldspillere, og her tænker jeg ikke udpræget på LFC spillere, går hjem forholdsvis upåvirkede af resultater imens et slemt nederlag til United eller FCK tit kan gøre hele min uge værre.

Jeg husker at man herinde diskuterede hvor slemt det var da Balotelli ikke jublede efter en et fremragende mål han lavede i Serie A og så skulle han straks nedgøres og have skudt i skoene hvor dårlig et menneske han var. Allerede den gang argumenterede jeg for at folk overså at Milan var igang med at spille 0-0 mod et bundhold midt i en ualmindelig skidt sæson, hvor han så scorede et mål til sidst i kampen. Der var ærlig talt ikke så meget at juble over, udover at Milan lige i den kamp fik 3 point i stedet for 1, hvilket måske bragte dem lidt tættere på den øverste halvdel af Serie A, men langt væk fra CL pladserne. Ikke ligefrem hvad man forventer af AC Milan eller hvad de lokkede ham til klubben med før de fandt ud af hvordan bunden af skattekisten havde set ud i de sidste mange år.

Det sagt så jeg da også helst at Balotelli en gang imellem viste lidt glæde, men så vidt jeg husker viste han da også glæde efter at han scorede på sit 2. straffespark i Capital One Cuppen.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » søndag, 28. sep, 2014 16:40

Og han viste i den grad glæde, da han scorede mod Ludogorets. Derudover har han jublet ihærdigt ved alle de mål, vi har lavet. Jeg er faktisk positivt overrasket over hans attitude på banen, men jeg kan også godt lide han intimiderende attitude over for modstanderen, som om han prøver at signalere "mig kan i fandme ikke røre".
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 28. sep, 2014 16:56

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Why Always Mario?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » søndag, 28. sep, 2014 17:26

texy skrev:
Der er med andre ord plusser og minusser. Desværre er der minus på de to parametre, som jeg i øjeblikket vægter højst hos en angriber (efter scoringer naturligvis) - nemlig fart og arbejdsindsats. Og derfor foretrækker jeg i øjeblikket en opstilling uden Balotelli, hvis Sturridge er fit.

Og selvom det er fuldstændigt ligegyldigt i fodboldmæssig sammenhæng, så ville jeg ønske, at han formåede at smile lidt og se ud som om, han rent faktisk kan lide at spille fodbold. Det er muligt, at han blot passer sit image, men det ville være dejligt, hvis den negative energi og udstråling kunne erstattes med noget positivt. Hmmm, der blev jeg vist helt healer/hippie-agtig...
Igen helt enig med dig, Texy. Også hvad angår det sidste. Lad os dog se noget af begejstringen fra træningsbanerne overført til kamppladsen.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 29. sep, 2014 15:03

Enig med tex, i at Balo mangler fart, og det betyder, at han ikke når frem i den rigtige position. Mark Lawrenson kalder ham en "big lump", så langt vil jeg ikke gå, men han mangler en hel del. 1 mål i 6 kampe, tyder ikke på at han kan score over 20 mål pr. sæson. Han skal til at finde ind i rytmen, og så skal vi finde ud af, hvordan vi får ind i de rigtige positioner, og hvordan får vi det bedste ud af ham?

http://www.squawka.com/news/former-live ... ump/186888

Regista

Indlæg af Regista » mandag, 29. sep, 2014 15:37

Tror ikke man skal forvente at han bliver den nye Alan Shearer, det jeg mener med det er, at jeg ikke ser ham lave mål på samlebånd. Derimod ser jeg ham mere som en spilstyrende angriber, der laver det uventede og sætter andre i scene. Desværre ser han lidt rusten ud pt. Dette hjælper ikke af han er ny, og derved gerne vil vise hvad han kan og forcerer spillet mere end hvad godt er. Tror han vil blive meget bedre af at have Sturrigde sammen med ham på banen, både det han (Sturrigde) vælger de rigtige løb, men også det han tager en masse ansvar fra Balos skuldre, især det at lave mål.

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » mandag, 29. sep, 2014 23:53

L4 skrev:
Larry Dillman skrev:
L4 skrev:
Larry Dillman skrev:L4, din sædvanlige anti-Liverpool'ske trolling virker ganske fint...dog må du regne med, at dine indlæg bliver læst, som fanden læser biblen (eller hvad det nu hedder?)
Iøvrigt scorer han (Balo) hattrick i dag mod de bitre blå :laughin:
Jeg smider 50kr på hattricket
Det var en god og positiv trolling :D
Ja, men det er pudsigt at fordi man ytre sig kritisk herinde så er man anti-Liverpool, sågar United-fan. Jeg ved ikke hvor du har det fra, men mangeandre og nu også dig antyder det fordi man ikke falder I svime over en fodboldspiller der trækker I Liverpooltrøjen. Jeg har været kritisk overfor mange spillere (Carroll, Lucas, Ballotelli mm.) men det er ikke ensbetydende med at man er ANTI-Liverpool, tingene her på forum er sort/hvidt og det falder jeg altså ikke for.
Se f.eks. med Gerrard hvordan han er blevet haglet ned de sidste 10-14 dage og blevet erklæret færdig. om 2-3 uger når han igen har spillet en stribe gode kampe, så bliver han erklæret for at være den bedste igen. Det skete I sidste sæson og det sker igen I denne. Agger blev også dømt "død og begravet" flere gange I hans Liverpool-karriere, men 1-2 kampe I streg så er de fantastiske, hukommelsen herinde er ELENDIG, og mange lyder som rygklappere, der følger strømmen, ingen mister sit talent "overnight", heller ikke Gerrard som havde en fantastisk 2013/14 ,dog i en anden rolle end sædvanligt, men læser man herinde skulle man sku tro det.
Hmmm...tør ikke sige, om jeg forveksler dig med en anden bruger, der også har et 4-tal i sit brugernavn, men den negative og provokerende tone i dit Balo-indlæg fik mig måske til at over-reagere? Beklager forsåvidt....

Dog synes jeg, at den sort-hvide tendens herinde i mindst lige så høj grad repræsenteres af den kritiske brigade. Visse brugere kommer nærmest kun herind for at blæse i dommedags-basunen, og det er vel mindst lige så unuanceret? Der findes mange glimrende skribenter, der stort set altid har ja-brillerne på, selvom visse måske også er demonstrativt ukritiske - det kan jeg nok bare bedre leve med, når det nu er en klub, vi har følelser for allesammen (undtagen de erklærede 'gæste'-skribenter)..........men at man kun kan aktiveres, når resultaterne er dårlige og det er legalt at svine spillere og kaste mudder, forstår jeg bare ikke (og i denne sammenhæng tænker jeg ikke på de mange glimrende og velargumenterede skribenter, der som udgangspunkt har et negativt + kritisk syn, som de underbygger med viden, argumenter og fodboldkyndige iagttagelser)
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » tirsdag, 30. sep, 2014 06:59

LarsU skrev:
texy skrev:

Igen helt enig med dig, Texy. Også hvad angår det sidste. Lad os dog se noget af begejstringen fra træningsbanerne overført til kamppladsen.
I forhold til den sidste del, med udstrålingen på banen, er Sturridge jo normalt heller ikke denne glade mand, der udstråler energi, så det kunne blive et par sure ribs, der var i front, hvis det var "BS" Balotelli/Sturridge der spillede sammen deroppe.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

L4

Indlæg af L4 » tirsdag, 30. sep, 2014 08:55

AndreasN skrev:Og han viste i den grad glæde, da han scorede mod Ludogorets. Derudover har han jublet ihærdigt ved alle de mål, vi har lavet. Jeg er faktisk positivt overrasket over hans attitude på banen, men jeg kan også godt lide han intimiderende attitude over for modstanderen, som om han prøver at signalere "mig kan i fandme ikke røre".
...ja, kunne han for Søren da bare smile noget mere, så ville han være en af verdens bedste angribere. Det samme gælder for Sahko hvis han skulle blive den bedste midterforsvar i verden, SMIIIIL!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 30. sep, 2014 09:05

Jeg hører så til dem, som hellere ser mål end smil.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 30. sep, 2014 09:40

Hr. Drejer skrev:Jeg hører så til dem, som hellere ser mål end smil.
Det tror jeg, at vi alle gør.

Men det ene udelukker vel ikke det andet? Balotelli behøver ikke at rende rundt som en jubelidiot og lave jokes, mens vi bliver kørt over. Men hvis vi skal gøre os gældende i denne sæson, så skal der være et stærkt sammenhold i truppen. Opmuntringer til hinanden. Og ja også noget så tåbeligt som et par smil kan være med til at skabe den gode stemning, som vi i sidste ende skal sejre på. Vi har ikke de bedste spillere eller den bredeste trup. Så vi skal have den trup, der er villig til at gå længere for hinanden. Den trup, hvor andres succes er lige så værdifuld som egen succes. Får vi den trup ved at Balotelli smiler lidt mere? Nej, det gør vi nok ikke. Men det skader ikke forsøget på, at skabe truppen med den bedste stemning, hvis spilleren der er notorisk kendt for at skabe dårlig stemning virker glad. For mig så det ud som om, at vi havde en vildt godt fungerende trup i sidste sæson, der spillede med glæde. Og det er somend blot mere af det, som jeg ønsker mig.

Hvis man har lyst til at blive videnskabelig, så udløser det endorfiner, serotonin og naturlige smertedræbere, når du smiler. Det kan vel også være brugtbart i forhold til præstationer :D
Kloppite

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » tirsdag, 30. sep, 2014 10:15

Det er vel lige præcist derfor, at Suarez konstant satte tænderne i en modspiller, når han rendte rundt og smilede hele tiden.
Der er af samme grund mange spillere, som gennem tiden har været glade for, at Ronaldinho ikke forsøgte at bruge energi på at smile konstant.

Hvorom alting er, er det da et fjollet fokusområde. Hvis det ikke er naturligt for spilleren eller i situationen, hvorfor så bruge fokus på at skulle smile i stedet for at spille bold?

Besvar