Jeg var også til det der pressemøde, og det foregik ligesom det plejer - at der er en række journalister, der har ham for sig selv. Det er fuldstændig det samme i Liverpool. Pressen skal bruge Liverpool FC og omvendt, og sådan kører det i alle store klubber.Alonso skrev:Kara har fat i en af mine pointer - nemlig at Rodgers fylder medierne med utroligt meget bullshit om hvor stor en klub Liverpool er, hvor fine værdier vi har og hvad ved jeg. Af og til bruger han disse floskler til at dække over en dårlig historie, så kritikken udebliver. Tag bare hans udlægning af Suarez salget: "If there is one thing the history of this great club teaches us, it is that Liverpool FC is bigger than any individual. I hope our supporters continue to dream and believe that we are moving forward and with continued improvement and progression, together we will bring the success we all crave and deserve."
Den bekymring blev bare bekræftet, da jeg så fik lov at komme "tæt" på ham til kampen mod Brøndby. For det første har han sin egen presserådgiver. For det andet sørgede denne presserådgiver for, at han udtalte sig eksklusivt til tre engelske journalister, som man ved dækker klubben positivt.
Det er ikke overraskende og meget normalt for en leder i en så eksponeret virksomhed som Liverpool FC er, men det er jo et helt klart udtryk for, at man, som jeg også ville have forventet, hvis jeg ejede LFC, vil styre mediernes billede af klubben. Og en meget naturlig reaktion på flere dårligt håndterede sager i medierne. Men det betyder også, at jeg, eftersom jeg fik bekræftet min frygt, altid vil slå bullshit detektoren til, når jeg hører Rodgers udtale et eller andet.
Klubben har en presseafdeling, men jeg mener nu ikke han har sin egen personlige presserådgiver.