Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 50
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mugge » fredag, 25. jul, 2014 16:16

Alonso skrev:Kara har fat i en af mine pointer - nemlig at Rodgers fylder medierne med utroligt meget bullshit om hvor stor en klub Liverpool er, hvor fine værdier vi har og hvad ved jeg. Af og til bruger han disse floskler til at dække over en dårlig historie, så kritikken udebliver. Tag bare hans udlægning af Suarez salget: "If there is one thing the history of this great club teaches us, it is that Liverpool FC is bigger than any individual. I hope our supporters continue to dream and believe that we are moving forward and with continued improvement and progression, together we will bring the success we all crave and deserve."

Den bekymring blev bare bekræftet, da jeg så fik lov at komme "tæt" på ham til kampen mod Brøndby. For det første har han sin egen presserådgiver. For det andet sørgede denne presserådgiver for, at han udtalte sig eksklusivt til tre engelske journalister, som man ved dækker klubben positivt.

Det er ikke overraskende og meget normalt for en leder i en så eksponeret virksomhed som Liverpool FC er, men det er jo et helt klart udtryk for, at man, som jeg også ville have forventet, hvis jeg ejede LFC, vil styre mediernes billede af klubben. Og en meget naturlig reaktion på flere dårligt håndterede sager i medierne. Men det betyder også, at jeg, eftersom jeg fik bekræftet min frygt, altid vil slå bullshit detektoren til, når jeg hører Rodgers udtale et eller andet.
Jeg var også til det der pressemøde, og det foregik ligesom det plejer - at der er en række journalister, der har ham for sig selv. Det er fuldstændig det samme i Liverpool. Pressen skal bruge Liverpool FC og omvendt, og sådan kører det i alle store klubber.
Klubben har en presseafdeling, men jeg mener nu ikke han har sin egen personlige presserådgiver.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » fredag, 25. jul, 2014 16:23

Aarde skrev: Når klubben lige har solgt sin største stjerne, som hele vores hold og spilkoncept ifølge Rodgers har været bygget op om i sidste sæson, så er nervøsitet for, hvordan vi kommer over sådan et slag, vel en ret naturlig reaktion. Og derfor er det vel også helt naturligt og på sin plads at forholde sig lidt kritisk til, hvordan klubben (herunder Rodgers) håndterer situationen. Mange udtrykker skepsis over de spillere, vi går efter som erstatninger, andre er kritiske over for klubbens forsøg på at sælge Suárez-tabet som en overkommelig sag nær bagatelgrænsen, når Rodgers begynder at spille "vi er en stor klub hævet over individer" kortet.

Rodgers pressehåndtering af sagen er selvfølgelig den PR-mæssigt klogeste ting at gøre set over en bred kam, men omvendt kan det også ramme nogle fans, at han ikke anerkender det store problem, mange af os føler, at salget af Suárez er. Er det ikke i orden, at dem, der har det sådan, tillader sig at være kritiske over for Rodgers og hans kommentarer? Især hvis man tidligere har fundet Rodgers' pressetilgang noget patosladet og spin-præget. At have det sådan, har da ikke noget at gøre med at gå imod strømmen, bare for at gå imod strømmen. Det har noget at gøre med at have en anden holdning end andre og udtrykke den. Og er det ikke dybest set det, et debatforum er til for?
Det er vel efterhånden ingen hemmelighed at jeg hører til den gruppe der er alvorligt bekymret for vores hidtige ageren i det transfervindue(og for at være ærlig, de sidste par transfervinduer) vi har gang i, og at jeg synes det er en anelse rosenrødt når folk bare melder nærmest blindt optimistisk ud vi har stadig hele truppen som fik 2. pladsen, når vi som jeg ser det ikke har en trup der er stærkere end hverken City, Chelsea eller Arsenal.

Nu nævner Alonso dog et ønske om at Rodgers melder ud hvordan han har tænkt sig at løse den problemstilling, hvilket vel er en meget naturlig reaktion. Det er vel egentlig det vi alle ønsker, nemlig at få nogle svar. Nu ved jeg ikke om det er fordi jeg igennem det meste af mit liv har fulgt sportsgrenene i USA, hvor de har en noget anderledes holdning til hvad der meldes ud. Det sagt, så kan jeg som sådan godt forstå at Rodgers ikke melder ud specifikt hvilke spillere der skal overtage for Suarez og hvordan han som træner har tænkt sig at sætte holdet og enkelte spillere op til den opgave, både på og udenfor banen, og måske ikke mindst oppe i hovedet. Det ønske om at få den indsigt, svarer i mit hoved til at bede en Head Coach fra NFL eller NBA om at forklare sin playbook, sin terminologi etc. på et pressemøde, hvilket selvfølgelig ikke kan lade sig gøre.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » fredag, 25. jul, 2014 16:55

Alonso skrev:Selvfølgelig er jeg fornærmet over, at Rodgers ikke stillede op til eksklusivt interview med mig! Det er da uhørt!

Nej, jeg har bare beskrevet processen og i øvrigt tilføjet, at den ikke overrasker mig. Jeg ville ikke forvente, at det foregik på nogen anden måde. Men det er stadig rart at få det bekræftet.

Min pointe er bare, at der er en hårfin grænse. Lige nu går det umådeligt godt og Rodgers fortjener stor ros, men derfor skal man stadig anlægge en kritisk vinkel til alt klubben foretager sig. I gode tider har vi bare en tendens til at glemme det.

Der er blevet grinet meget af managere som David Moyes og Roy Hodgson, da de kom med nogle lettere komiske udtalelser omkring deres holds bedrifter. Det var ret tydeligt, at de havde overvurderet betydningen af resultatet. Men det spottede vi jo nemt, fordi vi kunne se, at det ikke var nogen bedrift - og da slet ikke for den klub, som de befandt sig i.

Denne her del af gamet har Rodgers håndteret virkelig godt. Han har af og til leget med ilden, hvilket vi blandt andet så under håndteringen af sidste sommers Suarez sag, men han kommer som regel godt ud af tingene. Når han taler om hvor stor Liverpool er, så rammer han jo et yderst sårbart punkt hos mange Liverpool fans. Vi føler jo netop, at vores klub er speciel (det er den også) og at den hører til i toppen. Og ikke mindst, vi tror på, at det kommer til at ske - og også snart. Den del af os har han været eminent til at tale til, om det så har været bevidst eller ubevidst.

Salget af Suarez er et godt eksempel på, at man skal holde ører og øjne åbne. Jeg savner stadig at høre, hvordan vi helt specifikt har tænkt os at erstatte ham. Hvilke spillere skal træde i karakter, hvis vi trækker på dem vi allerede har. Hvordan gør vi det. Vi ender med nogle bevingede ord om, at Liverpool er større en nogen spiller og at klubben historisk set altid er kommet sig. Ja, det er den før eller siden - og i øvrigt er det aldrig noget Rodgers har prøvet. Er det ikke naturlige spørgsmål at stille?

Jeg vil ikke komme med nogen pointe til slut. Men vil til gengæld love, at hvis der er yderligere en bruger på dette forum, der mener, at jeg skriver, som jeg gør, fordi jeg er fornærmet, så vil jeg forlade dette forum for altid. For hvis jeg er så dårlig til at formulere mine pointer, at det kan være konklusionen, så er jeg ikke særligt egnet på et debatforum.
Jeg vil rose dig for at Oraklet er trådt til side og den nysgerrige, skarpe og debatterende Alonso er tilbage. Jeg synes det er ret meget at forlange at de (Liverpool)/Rodgers skal komme med svar på de spørgsmål du stiller - skal ikke forstås bogstaveligt. Det tror jeg simpelthen ikke man kan forvente. Til gengæld rammer du imø plet når du beskriver den hårfine grænse Rodgers befinder sig på, når der går candyfloss i den. Det har jeg selv kritiseret siden hans ansættelse. Ikke at der er noget galt med det, men i lighed med King Kenny, så bliver det bare.. ja, for meget. Problemet ligger i at Kenny Dalglish havde noget pondus bag, hvilket Rodgers ikke har. På den anden side, så kan jeg også godt lide at han taler vores klub op igen, efter en del år i sølet. Og indgyder vindermentalitet. Så jeg er lidt ambivalent.
At han spinner... Ja, det er vel dybt naivt at tro andet.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » fredag, 25. jul, 2014 17:05

Det skal ikke forstås sådan, at jeg forventer et langt og fyldigt svar på alle spørgsmål. Blot min bekymring omkring mediernes evne til for alvor at være kritiske, når de så nemt kan blive sluset ud igen.

Men nej, der er som sådan intet nyt under solen. Jeg forventede det, men som sagt er det nemmere at kritisere, når man har fået bekræftet teorien.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 25. jul, 2014 17:50

Er det dybest set ikke mere en fagfaglig debat?

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 25. jul, 2014 18:55

Efter Lovren kommer de her to (vel): http://touch.liverpool.no/Nyheter/Remy- ... ekken.aspx
Så resterer kun en venstre back og så er kassen lukket, tror jeg.

Scherwin

Indlæg af Scherwin » fredag, 25. jul, 2014 18:59

Jesper skrev:Efter Lovren kommer de her to (vel): http://touch.liverpool.no/Nyheter/Remy- ... ekken.aspx
det skal satme være en dyr venstre back så.

60 mil pund før suarez salg.
140 efter.

Remy = 10
Lovren = 20
Lallana= 22
Lambart = 4
Markovic = 20
Origi = 10
Can 12

Total buy = 98 mil pund.
Venstre back = 42 mil pund!

edit: glemte can

men du har ret,

Man kan have lov at håbe at vi bare henter moreno og måske kan få lov at hente Isco billigt (25mil) så ville det være "ok",
Lige pt tror jeg at rogers håber at Coutinho - Lallana og sterling alle kan "step" up og fylde hullet for suarez.
Jeg er skeptisk til jeg ser det. specielt fordi ingen af dem er udprægede afsluttere
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 25. jul, 2014 19:07

Wormie skrev:
Jesper skrev:Efter Lovren kommer de her to (vel): http://touch.liverpool.no/Nyheter/Remy- ... ekken.aspx

140 efter.

Remy = 10
Lovren = 20
Lallana= 22
Lambart = 4
Markovic = 20
Origi = 10
Can 12

Total buy = 98 mil pund.

Det kan jeg ikke tage seriøst. Det er jo ikke FM det her. Det handler om kvalitet og behov, og langt hen ad vejen rettidigt omhu. Det kan sagtens være vi i stedet køber/lejer en højre back, da både Flanno og Johnson også gør det fint på venstre. Vi har ikke ikke brug for flere spillere ret beset.

Hvis så en mulighed for et superkøb bliver muligt, så slår vi måske til, men det kan jeg ikke forestille mig. Der er jo også et vindue igen til vinter.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » fredag, 25. jul, 2014 19:44

Med de indkøb Wormie har listet, som jeg mener er lidt højt sat i forhold til de priser troværdige kilder nævner, så har vi endnu ikke brugt nogen af de penge vi har fået for Suarez, forudsat at Agger, Borini og Assaidi sælges.

Det virker som om vi stadig søger efter en venstreback og så tror jeg klubben prøver ihærdigt på at hente en stor spiller ind, hvilket de ved mange fans skriger på. Navnet er jeg ligeglad med, det skal bare være en rigtig dygtig spiller, som kan gå direkte ind i vores startopstilling. Hvis han ikke kan findes i dette vindue, tror jeg ikke der bliver købt mere. Frygter lidt, at vi endnu ikke helt, har stor nok stjerne hos de allerbedste spillere, til at de vil vælge os. De fleste af de store spillere, spiller jo allerede i gode klubber, hvor det næste spring og vel hedder Barca, Real eller en af pengeklubberne.

Brugeravatar
Mads T.

Indlæg af Mads T. » fredag, 25. jul, 2014 19:46

Jesper skrev:
Wormie skrev: det skal satme være en dyr venstre back så.

140 efter.

Remy = 10
Lovren = 20
Lallana= 22
Lambart = 4
Markovic = 20
Origi = 10
Can 12

Total buy = 98 mil pund.

Det kan jeg ikke tage seriøst. Det er jo ikke FM det her.

Hvis så en mulighed for et superkøb bliver muligt, så slår vi måske til, men det kan jeg ikke forestille mig. Der er jo også et vindue igen til vinter.
Hehe nej det er ikke FM, det er en liste over Liverpools indkøb som det ser ud lige nu og det er meget seriøst og meget virkeligt ;)

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 25. jul, 2014 19:49

Wormie skrev:

140 efter.

Remy = 10
Lovren = 20
Lallana= 22
Lambart = 4
Markovic = 20
Origi = 10
Can 12

Total buy = 98 mil pund.

men du har ret,

Man kan have lov at håbe at vi bare henter moreno og måske kan få lov at hente Isco billigt (25mil) så ville det være "ok",
Lige pt tror jeg at rogers håber at Coutinho - Lallana og sterling alle kan "step" up og fylde hullet for suarez.
Jeg er skeptisk til jeg ser det. specielt fordi ingen af dem er udprægede afsluttere
Der er stort set ikke nogen af de priser du lister op der passer.

Remy 8
Lovren 16
Lallana 16
Lambert 4
Markovic 20
Origi 6
Can 10

Det giver 80 mio £ samlet. Oveni kommer selvfølgelig en masse addons m.m. men det mener jeg ikke skal regnes med nu.

75 mio£ for Suarez betyder at vi stort set ikke har brugt nogen penge endnu og dermed er der sikkert mulighed for 1-2 helt store handler endnu hvis der er behov for det.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 25. jul, 2014 19:58

Mads T. skrev:
Jesper skrev:

140 efter.

Remy = 10
Lovren = 20
Lallana= 22
Lambart = 4
Markovic = 20
Origi = 10
Can 12

Total buy = 98 mil pund.

Hehe nej det er ikke FM, det er en liste over Liverpools indkøb som det ser ud lige nu og det er meget seriøst og meget virkeligt ;)
Jeps. Det fattede jeg godt. Men for hulen hvor er jeg træt af den FM-mentalitet, som jeg synes indlægget bar præg af. Sådan virker verden, altså den virkelige, ikke. Om vi så køber 20 spillere, så bliver det ikke et bedre hold af den grund.
Rodgers har knivskarpt forklaret strategien, men den slags høres/ses åbenbart ikke.
Jeg udelukker jo heller ikke storkøbet, men jeg ser ikke behovet med mindre en unik situation opstår. Køb og salg er ikke nødvendigvis1:1. Og det Wormie forudsætter er også en ganske ubekræftet forudsætning, nemlig at vi havde 60 millioner pund forud for Suarez handlen. Det har Liverpool da aldrig, så vidt jeg ved, meldt offentlig ud.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 25. jul, 2014 21:31

Vi mangler fortsat en ny venstre vack. Moreno er det stadig lukket helt ned ?.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

pingel

Indlæg af pingel » fredag, 25. jul, 2014 21:32

Jesper skrev:
Mads T. skrev:
Jesper skrev:

140 efter.

Remy = 10
Lovren = 20
Lallana= 22
Lambart = 4
Markovic = 20
Origi = 10
Can 12

Total buy = 98 mil pund.

Jeps. Det fattede jeg godt. Men for hulen hvor er jeg træt af den FM-mentalitet, som jeg synes indlægget bar præg af. Sådan virker verden, altså den virkelige, ikke. Om vi så køber 20 spillere, så bliver det ikke et bedre hold af den grund.
Rodgers har knivskarpt forklaret strategien, men den slags høres/ses åbenbart ikke.
Jeg udelukker jo heller ikke storkøbet, men jeg ser ikke behovet med mindre en unik situation opstår. Køb og salg er ikke nødvendigvis1:1. Og det Wormie forudsætter er også en ganske ubekræftet forudsætning, nemlig at vi havde 60 millioner pund forud for Suarez handlen. Det har Liverpool da aldrig, så vidt jeg ved, meldt offentlig ud.
Så enig. Og ja, hvem ved egentlig hvad priserne faktisk er - og er det ikke lige meget? Der bliver købt de spillere der overordnet er brug for indenfor en fornuftig prisramme - forudsat at de passer ind i systemet og økonomien hænger nogenlunde sammen.
Senest rettet af pingel fredag, 25. jul, 2014 21:34, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Mads T.

Indlæg af Mads T. » fredag, 25. jul, 2014 21:32

Jeg tror du misforstår Wormies ide med indlægget (eller også gør jeg).

Tror egentlig bare han mente, at hvis resten af pengene (hvis vi tager udgangspunkt i, at de 60 mil er gode nok, hvilket jeg tror de er) skal bruges på en venstreback, så er det en meget dyr venstreback. Jeg tror i bund og grund, at vi alle er ret enige omkring, at en venstreback ville være fin, og så hvis muligt en spiller, som går direkte ind i vore start ellever og giver holdet et løft fra dag et. Den spiller kan dog være svær at finde, i hvert fald hvis han skal være tilgængelig for Liverpool.

Besvar