Tak for at du vil indgå i en god debat. Andre er også velkomne.JTN skrev:Umiddelbart synes jeg fem spillere er for mange, medmindre vi skiller os af med en eller flere spillere, permanent eller på udlån. Du glemmer også nogle af vores udlånte spillere eller også rater du dem ikke, Borini som den ekstra angriber og Suso som den teknisk offensive spiller. Netop derfor ser jeg Jay Rodriguez som et langt bedre valg end Lallana til vores nuværende trup, da han i højere grad vil kunne udfylde huller, som holdet har brug for.Jesper skrev:Lallana har jeg tidligere argumenteret for, så at han er kommet op på rygtebørsen, det er skønt. Jeg vil sige det på den måde, at kan vi få kvalitetsspillere tilført, så er det bare at takke - derefter kan en dygtig træner altid få dem til at passe ind.
Så bliver han sammenligned med vores øvrige spillere. Jeg vil tillade mig at være uenig, idet jeg ikke rigtigt synes at det er dækkende. Lallana er sin egen og har sin egen spillestil, dynamik, lederegenskaber etc. Han er ikke lig med Coutinho, men det er måske nok hans position(er) at han ville kunne agere bedst i. De ville sagtens kunne supplere hinanden i et flydende angrebsspil, og skulle den ene spiller blive skadet i et tæt program, så ville det jo bare være fedt at have en anden kvalitetsspiller. Og så øger jo det jo bare Rodgers taktiske muligheder.
Jeg tror, at Rodgers måske især vil have to typer af spillere, som vi måske har lidt i underkanten af: De hurtige, atletiske og udfordrende spillere, der kan udgøre kanterne som enten backer eller fløje. De tekniske offensive typer såsom Coutinho, Lallana (eller bare se på Arsenals offensiv). Og det er vel egentlig forståeligt nok, for kampen mod Chelsea og i en del af udekampene har vist efter min mening, at på trods af de enormt mange mål, så er vi lidt sårbare når plan A ikke virker eller når der er bare få skader.
Jeg håber så inderligt også at vi får tilknyttet spillere til 4 andre positioner: Begge backer, idet vores højre back ikke har kvaliteterne og vores venstre bach er højrefodet. Flannagan kunne så bare flyttes over i højre, men stadigvæk synes jeg at han mangler en hel del offensivt til at han reelt bør være 1. valg.
6er pladsen er en anden plads, hvor vi mangler kvalitets breddespillere, idet Gerrard næppe spiller alle kampe næste sæson og hvor meget krudt er der tilbag ei ham? Der ligger også en VM-slutrunde og venter og på et eller andet tidspunkt er der en udløbsfrist. Lucas er bare ikke god nok længere.
Tilsidst så jeg også vi fik en ekstra angriber. Jeg er stadigvæk ikke helt overbevidst omkring Sturridge i forhold til om han bliver ved at holde niveau. Desuden er to angribere til en så lang sæson bare ikke nok.
De spillere vi tilknytter må også gerne have bare lidt rutine på et vist niveau!
Det var min ønskeseddel:-)
I forhold til Flanno er jeg meget uenig. Dels synes jeg han har været ganske udmærket i det fremadrettede og han er kun blevet bedre. Han skiller sig godt af med bolden, holder hovedet kold og placerer sig fornuftigt offensivt, bl.a. qua hans aggressive backspil. Derudover må en forsvarspiller vel stadig primært blive bedømt på sit forsvarsspil og her har Flanno siden første Everton-kamp været en af de bedste i ligaen, måske kun overgået af Azpilicueta, som netop har vist, at man sagtens kan gøre karriere i den "forkerte side". Hvorfor tror du Flanno automatisk bliver bedre af at komme over i højre side? Vi ved heller ikke, hvad skadessituationen for Enrique ser ud, selvom det unægteligt tegner lidt skidt. Men måske er Robinson også ved at være klar til at konkurrere efter mange kampe i Blackpool denne sæson. Desuden har Glen Johnson været mærkbart bedre efter den skade, han spillede med i store dele af sæsonen. Og U21-kaptajnen Wisdom kommer jo også tilbage.
Lucas vil jeg gerne give chancen igen til næste sæson for at se, hvordan han spiller, når/hvis han holder sig fri af skader. Kommer han bare nogenlunde tilbage til sit niveau fra efteråret 2011, er han en fuldgod backup til Gerrard. Vi har jo bl.a. set med Agger, at det kan betale sig at have lidt tålmodighed med en skadesplaget spiller.
Jeg vil hjertens gerne give et svar på dit fine modsvar.
5 spillere er for mig et passende antal, når man tænker på at vores trup pt. er noget tynd og den er især tynd baseret på næste års program. Der er heller ingen der siger at alle de spillere, der i år har ramt et topniveau, også vil præstere lige så godt næste år. Derudover vil det øge konkurrencen og taktiske muligheder samt være fordelagtigt ift. skader, som vi trods alt har været rimeligt forskånet for i år.
Med henblik på de udlånte spillere, så anser jeg ikke nogen af dem for at være forstærkninger, som netop er det scenarie jeg beskriver.[/i][/i]
Og så nævner du det med at give spillere en chance. Det synes jeg er en anelse naivt på det her niveau, når man taler om rutinerede spillere, der både til træning og kamp har fået masser af chancer. Enten er de gode nok eller ej - det ved Rodgers.
Mht. Flannagan, så ser vil jeg bare taktisk helst have en venstrefodet spiller i venstre side - det skaber nogle helt andre muligheder, synes jeg. Han vil ikke nødvendigvis blive bedre i højre side. Jeg er med på at vi ikke nødvendigvis skal have typer som Alves, men også kan bruge typer som Azpilicueta. Det er essentielt for et godt hold, at man har flere strenge at spille på. Men jeg synes jf. vores spillestil, at det mere er Alves-typer vi skal gå efter. Og den evne til at gå i dybden, udfordre og selv være assistspiller - den synes jeg bare ikke Flannagan har (endnu).