Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jesper

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 29. apr, 2014 14:39

JTN skrev:
Jesper skrev:Lallana har jeg tidligere argumenteret for, så at han er kommet op på rygtebørsen, det er skønt. Jeg vil sige det på den måde, at kan vi få kvalitetsspillere tilført, så er det bare at takke - derefter kan en dygtig træner altid få dem til at passe ind.

Så bliver han sammenligned med vores øvrige spillere. Jeg vil tillade mig at være uenig, idet jeg ikke rigtigt synes at det er dækkende. Lallana er sin egen og har sin egen spillestil, dynamik, lederegenskaber etc. Han er ikke lig med Coutinho, men det er måske nok hans position(er) at han ville kunne agere bedst i. De ville sagtens kunne supplere hinanden i et flydende angrebsspil, og skulle den ene spiller blive skadet i et tæt program, så ville det jo bare være fedt at have en anden kvalitetsspiller. Og så øger jo det jo bare Rodgers taktiske muligheder.

Jeg tror, at Rodgers måske især vil have to typer af spillere, som vi måske har lidt i underkanten af: De hurtige, atletiske og udfordrende spillere, der kan udgøre kanterne som enten backer eller fløje. De tekniske offensive typer såsom Coutinho, Lallana (eller bare se på Arsenals offensiv). Og det er vel egentlig forståeligt nok, for kampen mod Chelsea og i en del af udekampene har vist efter min mening, at på trods af de enormt mange mål, så er vi lidt sårbare når plan A ikke virker eller når der er bare få skader.

Jeg håber så inderligt også at vi får tilknyttet spillere til 4 andre positioner: Begge backer, idet vores højre back ikke har kvaliteterne og vores venstre bach er højrefodet. Flannagan kunne så bare flyttes over i højre, men stadigvæk synes jeg at han mangler en hel del offensivt til at han reelt bør være 1. valg.
6er pladsen er en anden plads, hvor vi mangler kvalitets breddespillere, idet Gerrard næppe spiller alle kampe næste sæson og hvor meget krudt er der tilbag ei ham? Der ligger også en VM-slutrunde og venter og på et eller andet tidspunkt er der en udløbsfrist. Lucas er bare ikke god nok længere.
Tilsidst så jeg også vi fik en ekstra angriber. Jeg er stadigvæk ikke helt overbevidst omkring Sturridge i forhold til om han bliver ved at holde niveau. Desuden er to angribere til en så lang sæson bare ikke nok.

De spillere vi tilknytter må også gerne have bare lidt rutine på et vist niveau!

Det var min ønskeseddel:-)
Umiddelbart synes jeg fem spillere er for mange, medmindre vi skiller os af med en eller flere spillere, permanent eller på udlån. Du glemmer også nogle af vores udlånte spillere eller også rater du dem ikke, Borini som den ekstra angriber og Suso som den teknisk offensive spiller. Netop derfor ser jeg Jay Rodriguez som et langt bedre valg end Lallana til vores nuværende trup, da han i højere grad vil kunne udfylde huller, som holdet har brug for.

I forhold til Flanno er jeg meget uenig. Dels synes jeg han har været ganske udmærket i det fremadrettede og han er kun blevet bedre. Han skiller sig godt af med bolden, holder hovedet kold og placerer sig fornuftigt offensivt, bl.a. qua hans aggressive backspil. Derudover må en forsvarspiller vel stadig primært blive bedømt på sit forsvarsspil og her har Flanno siden første Everton-kamp været en af de bedste i ligaen, måske kun overgået af Azpilicueta, som netop har vist, at man sagtens kan gøre karriere i den "forkerte side". Hvorfor tror du Flanno automatisk bliver bedre af at komme over i højre side? Vi ved heller ikke, hvad skadessituationen for Enrique ser ud, selvom det unægteligt tegner lidt skidt. Men måske er Robinson også ved at være klar til at konkurrere efter mange kampe i Blackpool denne sæson. Desuden har Glen Johnson været mærkbart bedre efter den skade, han spillede med i store dele af sæsonen. Og U21-kaptajnen Wisdom kommer jo også tilbage.

Lucas vil jeg gerne give chancen igen til næste sæson for at se, hvordan han spiller, når/hvis han holder sig fri af skader. Kommer han bare nogenlunde tilbage til sit niveau fra efteråret 2011, er han en fuldgod backup til Gerrard. Vi har jo bl.a. set med Agger, at det kan betale sig at have lidt tålmodighed med en skadesplaget spiller.
Tak for at du vil indgå i en god debat. Andre er også velkomne.

Jeg vil hjertens gerne give et svar på dit fine modsvar.
5 spillere er for mig et passende antal, når man tænker på at vores trup pt. er noget tynd og den er især tynd baseret på næste års program. Der er heller ingen der siger at alle de spillere, der i år har ramt et topniveau, også vil præstere lige så godt næste år. Derudover vil det øge konkurrencen og taktiske muligheder samt være fordelagtigt ift. skader, som vi trods alt har været rimeligt forskånet for i år.
Med henblik på de udlånte spillere, så anser jeg ikke nogen af dem for at være forstærkninger, som netop er det scenarie jeg beskriver.[/i][/i]

Og så nævner du det med at give spillere en chance. Det synes jeg er en anelse naivt på det her niveau, når man taler om rutinerede spillere, der både til træning og kamp har fået masser af chancer. Enten er de gode nok eller ej - det ved Rodgers.

Mht. Flannagan, så ser vil jeg bare taktisk helst have en venstrefodet spiller i venstre side - det skaber nogle helt andre muligheder, synes jeg. Han vil ikke nødvendigvis blive bedre i højre side. Jeg er med på at vi ikke nødvendigvis skal have typer som Alves, men også kan bruge typer som Azpilicueta. Det er essentielt for et godt hold, at man har flere strenge at spille på. Men jeg synes jf. vores spillestil, at det mere er Alves-typer vi skal gå efter. Og den evne til at gå i dybden, udfordre og selv være assistspiller - den synes jeg bare ikke Flannagan har (endnu).
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » tirsdag, 29. apr, 2014 14:45

Du har selvfølgelig helt ret, JudgeStudge. Vi har generelt mange spillere som Suarez, Sturridge, Coutinho og Sterling, der er dygtige til at bevæge sig flydende, når vi er i boldbesiddelse. Når modstanderen har bolden, er det mere stringent. Men det har Lallana absolut ingen problemer med. Men offensivt er han jo netop bedst i den frie rolle, hvilket Pochettino hjertens gerne lader ham få.

Hvad angår Jay Rodriguez, så tager han væsentlig mindre del i deres opbyggende spil. Han er næsten altid den af deres spillere, der har haft den højst placerede udgangsposition, fordi han er den dybdeløbende spiller. Han har netop været enormt savnet i Southampton siden skaden, fordi de ikke har særligt mange spillere med disse kompetencer. Hans evner får nemlig forsvaret til at være påpasselig med at presse for højt op, hvilket giver større rum for spillere som Lallana at arbejde i.

Jay Rodriguez-rollen er den mest oplagte rolle for Fabio Borini, når han vender tilbage til os. Fabio har nemlig ikke gode nok kompetencer til at blive en decideret spilstation, ligesom hans boldbesiddende evner er et godt stykke under spillere som Coutinho og Suarez.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 29. apr, 2014 15:20

Glemte lige én, vi skal have ind. Vores number one target: Eva Carneiro..

I må selv lave google-arbejdet!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 29. apr, 2014 15:29

Så lækker er hun ikke. Jeg har scoret meget lækrere damer.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » tirsdag, 29. apr, 2014 15:37

Jesper skrev:Glemte lige én, vi skal have ind. Vores number one target: Eva Carneiro..

I må selv lave google-arbejdet!
Spændende. Jeg har set et par youtube videoer og det er jo ganske lovende. Spørgsmålet er, om vi kan spille hende på venstre back, eller om det er en styrkelse til den defensive midtbane. Jeg er lidt i tvivl.

Er der nogen der kender noget til hendes kontraktforhold i Chelsea? Hun er sikkert overbetalt, og det kan gøre det lidt svært at lokke hende, men til gengæld har det jo før været muligt at købe fra Chelseas overskudslager.

Alternativt må vi have Kolo til at lave noget undercoverarbejde som brugtvognsforhandleren Francois.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 29. apr, 2014 15:57

Hende Eva er jo nul og niks sammenlignet med fx Linda, så måske, vi skulle komme tilbage til topic. :roll:
Senest rettet af JudgeArdaStudge tirsdag, 29. apr, 2014 16:01, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » tirsdag, 29. apr, 2014 16:01

AllanShore skrev:Så lækker er hun ikke. Jeg har scoret meget lækrere damer.
Okay.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » tirsdag, 29. apr, 2014 16:07

Jesper skrev:
JTN skrev:
Jesper skrev:Lallana har jeg tidligere argumenteret for, så at han er kommet op på rygtebørsen, det er skønt. Jeg vil sige det på den måde, at kan vi få kvalitetsspillere tilført, så er det bare at takke - derefter kan en dygtig træner altid få dem til at passe ind.

Så bliver han sammenligned med vores øvrige spillere. Jeg vil tillade mig at være uenig, idet jeg ikke rigtigt synes at det er dækkende. Lallana er sin egen og har sin egen spillestil, dynamik, lederegenskaber etc. Han er ikke lig med Coutinho, men det er måske nok hans position(er) at han ville kunne agere bedst i. De ville sagtens kunne supplere hinanden i et flydende angrebsspil, og skulle den ene spiller blive skadet i et tæt program, så ville det jo bare være fedt at have en anden kvalitetsspiller. Og så øger jo det jo bare Rodgers taktiske muligheder.

Jeg tror, at Rodgers måske især vil have to typer af spillere, som vi måske har lidt i underkanten af: De hurtige, atletiske og udfordrende spillere, der kan udgøre kanterne som enten backer eller fløje. De tekniske offensive typer såsom Coutinho, Lallana (eller bare se på Arsenals offensiv). Og det er vel egentlig forståeligt nok, for kampen mod Chelsea og i en del af udekampene har vist efter min mening, at på trods af de enormt mange mål, så er vi lidt sårbare når plan A ikke virker eller når der er bare få skader.

Jeg håber så inderligt også at vi får tilknyttet spillere til 4 andre positioner: Begge backer, idet vores højre back ikke har kvaliteterne og vores venstre bach er højrefodet. Flannagan kunne så bare flyttes over i højre, men stadigvæk synes jeg at han mangler en hel del offensivt til at han reelt bør være 1. valg.
6er pladsen er en anden plads, hvor vi mangler kvalitets breddespillere, idet Gerrard næppe spiller alle kampe næste sæson og hvor meget krudt er der tilbag ei ham? Der ligger også en VM-slutrunde og venter og på et eller andet tidspunkt er der en udløbsfrist. Lucas er bare ikke god nok længere.
Tilsidst så jeg også vi fik en ekstra angriber. Jeg er stadigvæk ikke helt overbevidst omkring Sturridge i forhold til om han bliver ved at holde niveau. Desuden er to angribere til en så lang sæson bare ikke nok.

De spillere vi tilknytter må også gerne have bare lidt rutine på et vist niveau!

Det var min ønskeseddel:-)
Umiddelbart synes jeg fem spillere er for mange, medmindre vi skiller os af med en eller flere spillere, permanent eller på udlån. Du glemmer også nogle af vores udlånte spillere eller også rater du dem ikke, Borini som den ekstra angriber og Suso som den teknisk offensive spiller. Netop derfor ser jeg Jay Rodriguez som et langt bedre valg end Lallana til vores nuværende trup, da han i højere grad vil kunne udfylde huller, som holdet har brug for.

I forhold til Flanno er jeg meget uenig. Dels synes jeg han har været ganske udmærket i det fremadrettede og han er kun blevet bedre. Han skiller sig godt af med bolden, holder hovedet kold og placerer sig fornuftigt offensivt, bl.a. qua hans aggressive backspil. Derudover må en forsvarspiller vel stadig primært blive bedømt på sit forsvarsspil og her har Flanno siden første Everton-kamp været en af de bedste i ligaen, måske kun overgået af Azpilicueta, som netop har vist, at man sagtens kan gøre karriere i den "forkerte side". Hvorfor tror du Flanno automatisk bliver bedre af at komme over i højre side? Vi ved heller ikke, hvad skadessituationen for Enrique ser ud, selvom det unægteligt tegner lidt skidt. Men måske er Robinson også ved at være klar til at konkurrere efter mange kampe i Blackpool denne sæson. Desuden har Glen Johnson været mærkbart bedre efter den skade, han spillede med i store dele af sæsonen. Og U21-kaptajnen Wisdom kommer jo også tilbage.

Lucas vil jeg gerne give chancen igen til næste sæson for at se, hvordan han spiller, når/hvis han holder sig fri af skader. Kommer han bare nogenlunde tilbage til sit niveau fra efteråret 2011, er han en fuldgod backup til Gerrard. Vi har jo bl.a. set med Agger, at det kan betale sig at have lidt tålmodighed med en skadesplaget spiller.
Tak for at du vil indgå i en god debat. Andre er også velkomne.

Jeg vil hjertens gerne give et svar på dit fine modsvar.
5 spillere er for mig et passende antal, når man tænker på at vores trup pt. er noget tynd og den er især tynd baseret på næste års program. Der er heller ingen der siger at alle de spillere, der i år har ramt et topniveau, også vil præstere lige så godt næste år. Derudover vil det øge konkurrencen og taktiske muligheder samt være fordelagtigt ift. skader, som vi trods alt har været rimeligt forskånet for i år.
Med henblik på de udlånte spillere, så anser jeg ikke nogen af dem for at være forstærkninger, som netop er det scenarie jeg beskriver.[/i][/i]

Og så nævner du det med at give spillere en chance. Det synes jeg er en anelse naivt på det her niveau, når man taler om rutinerede spillere, der både til træning og kamp har fået masser af chancer. Enten er de gode nok eller ej - det ved Rodgers.

Mht. Flannagan, så ser vil jeg bare taktisk helst have en venstrefodet spiller i venstre side - det skaber nogle helt andre muligheder, synes jeg. Han vil ikke nødvendigvis blive bedre i højre side. Jeg er med på at vi ikke nødvendigvis skal have typer som Alves, men også kan bruge typer som Azpilicueta. Det er essentielt for et godt hold, at man har flere strenge at spille på. Men jeg synes jf. vores spillestil, at det mere er Alves-typer vi skal gå efter. Og den evne til at gå i dybden, udfordre og selv være assistspiller - den synes jeg bare ikke Flannagan har (endnu).
Det fremgik ikke helt tydeligt af dit første indlæg, at du kun talte om forstærkninger. Bl.a. skulle Lallana agere backup for Coutinho. Du taler i øvrigt selv om behovet for en bredere trup. Er Wisdom, Suso, Borini og Robinson ikke mulige forstærkninger i forhold til bredden i dine øjne?

Mht. Lucas skriver du først, at han ikke er god nok, og derefter er det op til Rodgers at vurdere det? Jeg tillod mig bare at problematisere, hvorvidt han skulle afskrives allerede til næste sæson. Det er vel også naivt bare at reducere det til, om en spiller er god nok eller ej. En meget god spiller, der desværre er for skadesplaget, kan vel godt blive vejet og fundet for let.

Jeg forstår din pointe omkring Flannagan, som helt sikkert ikke har den slags kvaliteter, du nævner. Derfor ville det også give god mening at have et alternativ med netop disse kvaliteter og gerne et venstrefodet alternativ. Men jeg synes ingenlunde, at Flanno har spillet sig af holdet, snarere tværtimod. Det vil være op til en eventuel ny venstreback eller Jack Robinson at overbevise Rodgers om det modsatte, som jeg ser det.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 29. apr, 2014 17:42

Lallana er alt for dyr i forhold til kvalitet.

thefugle

Indlæg af thefugle » tirsdag, 29. apr, 2014 17:45

Aggerdoo skrev:Lallana er alt for dyr i forhold til kvalitet.
Godt argument.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 29. apr, 2014 18:01

thefugle skrev:
Godt argument.
Det er da et ret godt argument, jf. Ashley Young, Downing og alt andet engelsk, der bliver handlet.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 29. apr, 2014 18:08

http://www.irishexaminer.com/sport/socc ... 66894.html

Ungt irsk talent på forhåndsaftale. Spændende. :)

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 29. apr, 2014 18:09

Og alt for klejn.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 29. apr, 2014 19:02

JudgeStudge skrev: Uden at ville blande mig for meget i jeres diskussion :P , så vil jeg lige tilføje, at i de kampe, hvor Lallana har brilleret mest, der har han netop ikke været låst, hverken på midtbanen eller på kanten - Er han overhovedet nogensinde låst?
Det kan godt være, at han tager udgangspunkt centralt eller på kanten, men han bliver der sjældent længe af gangen.
Der findes en masse heat-maps over ham, hvor man kan se, at han bevæger sig rundt på hele banen, og jeg mener virkelig hele banen. Jeg har sågar set MoTD-highlights, hvor denne bevægelighed, på banen fra Lallana, netop har været oppe at vende.
Gode pointer, men stadig har hans evner med bolden ved fødderne været bedst når han har ligget på kanten, uanset startformation/udgangspunkt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Gary

Re: Forstærkninger til sommervinduet 2014

Indlæg af Gary » tirsdag, 29. apr, 2014 19:14

ElTorro skrev:
Hekkem skrev:
ElTorro skrev:Lallana vil være dope. (...)
Nøj, jeg er ved at være gammel
Hahahaha, sorry. Jeg har fået udtrykket på hjernen! :)

Det er vel også der dope skal påvirke?
On this train faith will be rewarded

Besvar