Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
thefugle

Re: Dagens Kampe

Indlæg af thefugle » torsdag, 17. apr, 2014 11:08

nrg skrev:
Thommo skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Hold nu kæft Gareth Bale. Hvilken fart!
Ja for sata* da, jeg var målløs. Raheem er meget hurtig, men Bale er tydeligvis noget er hurtigere, som jeg ser det. Fedt RM fik trofæet....Er på 3-4 år gået fra pro barca, til at hade dem. Atletico Madrid er dog stadig mit hold dernede, pga Jimmy Floyd i sin tid
Det forstår man jo ikke. Det er blevet mode at hade Barca. Du er da ikke ligefrem indbegrebet af en "trendsætter" :D
Det er altid på mode at hade den "populære". Jeg hader ikke barcelona jeg synes nærmere det er synd for klubben at deres traditioner og hang til at skulle dyrke egne spillere der aldrig forlader klubben bider dem lidt i røven nu. For det er 100% sikkert efter man har set dem den sidste stykke tid at det ikke er Tata der har "ødelagt" holdet i år, det er nærmere mætheden i stamspillerne.

Messi lignede ikke en der gad igår. Noget helt andet er så at jeg ikke kan fordrage Neymar, større tudeprins som hopper 10 meter hen af banen bare han bliver pustet til skal man lede længe efter. Suarez kan være teatralsk, men Neymar er direkte vammel at se på.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » torsdag, 17. apr, 2014 11:28

thefugle skrev: Det er altid på mode at hade den "populære". Jeg hader ikke barcelona jeg synes nærmere det er synd for klubben at deres traditioner og hang til at skulle dyrke egne spillere der aldrig forlader klubben bider dem lidt i røven nu. For det er 100% sikkert efter man har set dem den sidste stykke tid at det ikke er Tata der har "ødelagt" holdet i år, det er nærmere mætheden i stamspillerne.

Messi lignede ikke en der gad igår. Noget helt andet er så at jeg ikke kan fordrage Neymar, større tudeprins som hopper 10 meter hen af banen bare han bliver pustet til skal man lede længe efter. Suarez kan være teatralsk, men Neymar er direkte vammel at se på.
Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår dig rigtig. Er det fordi de ikke kan sige stop i tide, eller er det fordi det er "egen avl"?

Det sidste, er noget af det jeg allermest kan lide ved Barca, nemlig at "fremelsker" egne fodboldspillere - nogen af dem så lidt for tidligt, desværre, mens jeg giver dig ret i, at dem der er der nu, nok er lidt mætte og trætte og har mistet gnisten.

Messi burde der være mange år endnu, men Xavi og Iniesta er ved at synge på sidste vers, tror jeg.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

thefugle

Indlæg af thefugle » torsdag, 17. apr, 2014 11:40

nrg skrev:
thefugle skrev: Det er altid på mode at hade den "populære". Jeg hader ikke barcelona jeg synes nærmere det er synd for klubben at deres traditioner og hang til at skulle dyrke egne spillere der aldrig forlader klubben bider dem lidt i røven nu. For det er 100% sikkert efter man har set dem den sidste stykke tid at det ikke er Tata der har "ødelagt" holdet i år, det er nærmere mætheden i stamspillerne.

Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår dig rigtig. Er det fordi de ikke kan sige stop i tide, eller er det fordi det er "egen avl"?

Det sidste, er noget af det jeg allermest kan lide ved Barca, nemlig at "fremelsker" egne fodboldspillere - nogen af dem så lidt for tidligt, desværre, mens jeg giver dig ret i, at dem der er der nu, nok er lidt mætte og trætte og har mistet gnisten.

Messi burde der være mange år endnu, men Xavi og Iniesta er ved at synge på sidste vers, tror jeg.
Ja altså det var måske skrevet lidt så det kunne misforståes.

Jeg mener ikke at det er noget lort at dyrke egne spillere hehe. Det er jo en god ting. Jeg tror bare at en gang imellem er frisk blod i en klub en god ting. Flere af de spillere der er på banen har slet ikke lignet sig selv i år på nogle tidspunkter, og de mangler motivation fordi de har været i klubben så mange år og har vundet alt. Jeg tror jeg har lidt svært ved at forklare det. De har bare i store dele af sæsonen slet ikke haft en fightermentalitet. Meget humørspil i år.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 17. apr, 2014 11:53

Det kan også være, at de har fået en træner, som ikke på samme måde kan få dem motiveret. Det må være svært for Tata at komme ind på et hold som Barcelona, der for mig godt kan virke som en meget indspist gruppe, da størstedelen af holdet er kommet igennem ungdomsrækkerne sammen, eller også kender hinanden gennem diverse landshold. Og så har de jo også været vant til siden 2008 at have en træner, som selv har haft store forbindelser til klubben og som har været en del af klubben.
Fan af Manchester United

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » torsdag, 17. apr, 2014 13:21

Jeg tror der er flere ting der spiller ind. Tata lader til slet ikke at kunne motivere spillerne nok og det lader også til at han kræver at de skal spille med en masse indlæg i feltet, hvilket for mig er helt uforståeligt. Men det er jo nok en reaktion imod at man har kunne se, at de har haft svært ved at komme igennem meget kompakte forsvar, og at stort set alle hold de spiller imod er begyndt at stille 10 mand i feltet og så en fremme til en heldig kontra.

Derudover er der selvfølgelig forsvaret. De har vel forsøgt de sidste to sæsoner at finde en erstatning til Puyol, og det er ikke lykkedes for dem. Og savnet af Puyol på banen betyder alverden. Al respekt for Xavi, men han sætter sig på ingen måde igennem som leder, på samme måde som Puyol gør. Puyol har ene mand kunne løfte holdet, når det har været skidt spillende, på samme måde som vores egen Steven. Den type har de overhovedet ikke på holdet længere. Derudover så forstår jeg slet ikke hvorfor Fabregas skal spille den falske 9'er. Han er så absurd elendig når han nærmer sig målet. Han gør det godt længere tilbage, men det er klart at Xavi og Iniesta's positioner ikke lige er til at overtage.

Neymar var ganske rigtig en lille tudeprinsesse da han ankom - mere eller mindre som vores egen Suarez. Men ligesom Suarez er kommet over det, så er Neymar også. Så man kampen i går, så var der mange situationer hvor han blev sparket ned - i ganske fair, men meget hårde tacklinger. Men han rejste sig bare og spillede videre, uden at klage. Det var situationer hvor man vil se mange i PL tude som en gal, hvis de blev ramt af sådan en tackling. Men ligesom Suarez også altid bliver anklaget for at dive og tude, straks der er den mindste lille smule tvivl, så bliver Neymar det også. Og det er sgu sørgeligt, at man ikke kan se bort fra fortiden og forholde sig til nutiden. Tvivlen kommer dem aldrig til gode. (ris til egen røv, jaja. Men lad os nu komme videre)

Hvis Barca skal komme videre (og de altså får lov til at handle) så skal de for det første have en ny træner. Derudover skal de have mindst en ny centerforsvarer. Og så skal de have en ledertype - En fighter, der kan løfte holdets gejst. Og så vil det i mine øjne være rigtig klogt af dem, at få en angriber, der bare lige lidt over den dværgstørrelse alle deres andre spillere har, så de får flere strenge at spille på.

En midtbanetrio med Xavi, Iniesta, Busquets (Fabregas) er stadig absolut verdensklasse. En angrebskvartet med Messi, Pedro, Alexis og Neymar er også absolut verdensklasse. Derudover har de også ganske gode marginalspillere til backup. Så al den offensive del af holdet er imø fint - men gejsten mangler og forsvaret er slet ikke godt nok. Og så mangler de i allerhøjeste grad en målmand. Jeg tror Valdes kunne have taget de bolde der blev mål på igår. Pinto har bare slet ikke niveauet og jeg forstår slet ikke at der ikke er en ungdomsmålmand der kan gøre det bedre i truppen?

thefugle

Indlæg af thefugle » torsdag, 17. apr, 2014 14:32

@AllanShore

Ja det kan os godt være det. Jeg kan ikke finde ud af det, men har os bare lidt på fornemmelsen at når det ikke går deres vej så er de nogle primadonnaer der ikke viser fightervilje, og samtidig igen som vi så i CL finalen mod Bayern, kan ikke huske hvornår det var. Men de har ingen plan B, de laver det samme hele tiden og hvis det ikke virker, så er de bare lidt paf. Kan godt være at tata slet ikke kan motivere dem. Men de mangler os bare som Bojangles skriver, en type som skælder ud og pisker holdet fremad. Jeg irritere mig simpelthen grusomt over at se Messi lalle rundt som om han ejer verden, og er pigesur hvis det ikke går deres vej.

@Bojangles

Aj nej nej. Neymar er stadig en tudeprins. ALLE de kampe jeg har set med barca i år, hvilket jo så er måske 10-15 liga kampe og alle deres internationale kampe. Der har han hver gang lavet et eller andet dykkerspring nej på græsset hvis der var en der puffede det mindste til ham. Senest mod granada lavede han et sørgeligt dive

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 17. apr, 2014 14:59

Til gengæld har Plan A fået dem til at stå som det bedste fodboldhold nogensinde. Men generelt vil jeg holde mig fra at diskutere deres taktikker, da jeg slet ikke aner hvilke modifikationer de laver i løbet af kampene, og det er oftest de små ændringer, der er udslagsgivende, men som man ikke med det blotte øje kan se, og derfor antager man bare, at de kører videre i samme rille.
Sagen er den, at deres spillermateriale passer bedst til tiki-taka, men det man måske kan kritisere dem for er brugen af Iniesta på kanten for at gøre plads til Fabregas. Han er selvfølgelig fantastisk og kan stadig sætte sin mand når han vil, men han laver ikke de dybdeløb, som Pedro, Sanchez og Neymar gør. Og det synes jeg måske er den største forskel på Barca i år. Før i tiden sprintede deres to fløje jo konstant ind og ud af offside zonerne, men det ser man slet ikke i samme grad nu.
Fan af Manchester United

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 17. apr, 2014 15:52

AllanShore skrev:Til gengæld har Plan A fået dem til at stå som det bedste fodboldhold nogensinde. Men generelt vil jeg holde mig fra at diskutere deres taktikker, da jeg slet ikke aner hvilke modifikationer de laver i løbet af kampene, og det er oftest de små ændringer, der er udslagsgivende, men som man ikke med det blotte øje kan se, og derfor antager man bare, at de kører videre i samme rille.
Sagen er den, at deres spillermateriale passer bedst til tiki-taka, men det man måske kan kritisere dem for er brugen af Iniesta på kanten for at gøre plads til Fabregas. Han er selvfølgelig fantastisk og kan stadig sætte sin mand når han vil, men han laver ikke de dybdeløb, som Pedro, Sanchez og Neymar gør. Og det synes jeg måske er den største forskel på Barca i år. Før i tiden sprintede deres to fløje jo konstant ind og ud af offside zonerne, men det ser man slet ikke i samme grad nu.
Måske lidt flueknepperi, men det markerede er vel subjektivt.

Følgende mandskaber har været mindst, hvis ikke mere, succesrige og overlegen sammenlignet med Guardiolas Barcelona:

-Real Madrid med Di Stefano og Puskas i midten af 50'erne, hvor klubben vandt 5 europa cup titler i streg.
-Ajax i slut 60'erne og start 70'erne, hvor Rinus Mitchell indførte total fodbolden med Cruijff som forgangsmand på banen.
-AC Milan under Sacchi, hvor specielt de tre hollændere Gullit, Rijkaard og Van Basten var fremtrædende.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 17. apr, 2014 16:28

Ja, det er selvfølgelig subjektivt, men nu daterer jeg heller ikke så langt tilbage til at kunne huske især Real Madrid i 50'erne. Jeg har dog stadig læst tilstrækkeligt på Uniteds engelske forum, hvor det blev diskuteret, og der var der en masse, der fik argumenteret fint for min sag!

Jeg husker bare tilbage på det Barcelona hold fra 2009 frem til 2012 og husker kun afmagt. Det er sjældent, at hold har formet deres taktikker i en sådan grad for at kunne modstå deres pres på målet og alligevel ende ud i snittere.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 17. apr, 2014 17:09

AllanShore skrev:Det er sjældent, at hold har formet deres taktikker i en sådan grad for at kunne modstå deres pres på målet og alligevel ende ud i snittere.
Liverpool 2013-XXXX :headbang:
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 18. apr, 2014 21:57

Måske lige et par dage for sent, men jeg læste en notits der sagde, at Lionel Messi i den spanske pokalfinale var blevet noteret for en tilbagelagt distance på 6,8 km. Nogle få hundrede meter længere end målmand Pinto :lol:

Ikke ligefrem en rollemodel i de kampe hvor det ikke kører.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » fredag, 18. apr, 2014 22:07

ScouserTommy skrev:Måske lige et par dage for sent, men jeg læste en notits der sagde, at Lionel Messi i den spanske pokalfinale var blevet noteret for en tilbagelagt distance på 6,8 km. Nogle få hundrede meter længere end målmand Pinto :lol:

Der går en hel del rygter omkring Messis apati, hvorpå det skyldes at man i dele af Barcelonas bestyrelse ikke vil forlænge hans kontrakt, fordi man til dels vil vise økonomisk ansvar ovenpå Neymar-handlen, Messis skattesag og til dels det nye stadionprojekt. Det skulle efter sigende gå Messi uhyre meget på, idet barca hans hjerteblod. Det er latinske følelser og den slags æressager tages dybt alvorligt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 18. apr, 2014 23:07

Jesper skrev:
ScouserTommy skrev:Måske lige et par dage for sent, men jeg læste en notits der sagde, at Lionel Messi i den spanske pokalfinale var blevet noteret for en tilbagelagt distance på 6,8 km. Nogle få hundrede meter længere end målmand Pinto :lol:

Der går en hel del rygter omkring Messis apati, hvorpå det skyldes at man i dele af Barcelonas bestyrelse ikke vil forlænge hans kontrakt, fordi man til dels vil vise økonomisk ansvar ovenpå Neymar-handlen, Messis skattesag og til dels det nye stadionprojekt. Det skulle efter sigende gå Messi uhyre meget på, idet barca hans hjerteblod. Det er latinske følelser og den slags æressager tages dybt alvorligt.
Der er i mine øjne ikke meget hjerteblod eller ære i at reagere ved at spille med apati, fordi man ikke får en endnu mere vanvittig kontrakt, hvis det er det, der er årsagen til hans dramatiske fald i niveau. Tværtimod. Uværdigt og egoistisk, hvis det er det, der er tilfældet.

Men nu kan det jo heller ikke udelukkes, at han oplever en form for mæthed og træthed. Han har spillet på højeste niveau siden han var 17-18 år, så det er vel ikke usandsynligt, at han muligvis peaker tidligere, end spillere der først bryder igennem, når de er 20-23 år?
Kloppite

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 19. apr, 2014 08:57

Jesper skrev:

Jeg følger kun spansk fodbold sporadisk og kender derfor ikke de rygter du omtaler. Mener dog at jeg hørte, at Barca ville forlænge hans kontrakt, så han blev i klubben "for altid", så hvad skal man tro?

Under alle omstændigheder er 6,8 km, hvor alle andre vel ligger på mindst 10 - 11, jo så horribelt, at det kun er til at grine ad :P
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 19. apr, 2014 12:09

Man kan vel godt tillade sig at drømme lidt vådt på sådan en dejlig forårsdag, og hvor ville det dog være skønt hvis Sunderland kunne gentage City-stuntet i aften mod Chelsea :clap:

Agent Borini :love3: med et par kasser fx
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar