af Bojangles » torsdag, 17. apr, 2014 13:21
Jeg tror der er flere ting der spiller ind. Tata lader til slet ikke at kunne motivere spillerne nok og det lader også til at han kræver at de skal spille med en masse indlæg i feltet, hvilket for mig er helt uforståeligt. Men det er jo nok en reaktion imod at man har kunne se, at de har haft svært ved at komme igennem meget kompakte forsvar, og at stort set alle hold de spiller imod er begyndt at stille 10 mand i feltet og så en fremme til en heldig kontra.
Derudover er der selvfølgelig forsvaret. De har vel forsøgt de sidste to sæsoner at finde en erstatning til Puyol, og det er ikke lykkedes for dem. Og savnet af Puyol på banen betyder alverden. Al respekt for Xavi, men han sætter sig på ingen måde igennem som leder, på samme måde som Puyol gør. Puyol har ene mand kunne løfte holdet, når det har været skidt spillende, på samme måde som vores egen Steven. Den type har de overhovedet ikke på holdet længere. Derudover så forstår jeg slet ikke hvorfor Fabregas skal spille den falske 9'er. Han er så absurd elendig når han nærmer sig målet. Han gør det godt længere tilbage, men det er klart at Xavi og Iniesta's positioner ikke lige er til at overtage.
Neymar var ganske rigtig en lille tudeprinsesse da han ankom - mere eller mindre som vores egen Suarez. Men ligesom Suarez er kommet over det, så er Neymar også. Så man kampen i går, så var der mange situationer hvor han blev sparket ned - i ganske fair, men meget hårde tacklinger. Men han rejste sig bare og spillede videre, uden at klage. Det var situationer hvor man vil se mange i PL tude som en gal, hvis de blev ramt af sådan en tackling. Men ligesom Suarez også altid bliver anklaget for at dive og tude, straks der er den mindste lille smule tvivl, så bliver Neymar det også. Og det er sgu sørgeligt, at man ikke kan se bort fra fortiden og forholde sig til nutiden. Tvivlen kommer dem aldrig til gode. (ris til egen røv, jaja. Men lad os nu komme videre)
Hvis Barca skal komme videre (og de altså får lov til at handle) så skal de for det første have en ny træner. Derudover skal de have mindst en ny centerforsvarer. Og så skal de have en ledertype - En fighter, der kan løfte holdets gejst. Og så vil det i mine øjne være rigtig klogt af dem, at få en angriber, der bare lige lidt over den dværgstørrelse alle deres andre spillere har, så de får flere strenge at spille på.
En midtbanetrio med Xavi, Iniesta, Busquets (Fabregas) er stadig absolut verdensklasse. En angrebskvartet med Messi, Pedro, Alexis og Neymar er også absolut verdensklasse. Derudover har de også ganske gode marginalspillere til backup. Så al den offensive del af holdet er imø fint - men gejsten mangler og forsvaret er slet ikke godt nok. Og så mangler de i allerhøjeste grad en målmand. Jeg tror Valdes kunne have taget de bolde der blev mål på igår. Pinto har bare slet ikke niveauet og jeg forstår slet ikke at der ikke er en ungdomsmålmand der kan gøre det bedre i truppen?