38 - Jon Flanagan

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. mar, 2014 11:38

Surf skrev:Jeg er også glad for Flanagan. Men jeg synes så slet ikke han har vist sig som en offensiv trussel. Defensivt er han god, og han er også udmærket til at skille sig af med bolden. Han er dog slet ikke samme trussel som Johnson offensivt, hvor Johnson ofte kan få modstanderens back til at bakke fordi de ved at Johnson kan trække uden om den. Det antrit har Flanagan slet ikke, og hans indlæg lader meget tilbage at ønske.

I forhold til Enrique, så synes jeg at Flanagan er bedre til at skille sig af med bolden på de rette tidspunkter. Men som offensiv trussel er Enrique imø. farligere. Vi har både set Enrique ligge lange bolde frem til Suarez (hvem husker ikke målet med Newcastle!), og faktisk også komme ind i feltet og spille et-to eller drible (hvor han dog ofte lige mangler det sidste for at score).

Jeg er spændt på at se hvad Flanagan kan udvikle sig til. Umiddelbart virker han til at have mere potentiale end Spearing, der havde lidt af det samme kampgen. Så se bare at få forlænget Flanagans kontrakt og så har vi en fremragende back-up til begge backs, og måske en fremtidig starter.
Johnson ser bare mere flashy ud i sin boldomgang, men når det kommer til end-product, så er han knap så flashy, hvilket mål og assist statistikken viser, og når vi har set hans sidste og afgørende aktion henover denne sæson.

Der virker Flanagan bare mere som en no nonsence spiller, og det tiltaler mig meget, men han kan altså også tæmme en bold og tage et godt rush op ad flanken, og han har et ganske udemærket øje for sin medspillere og indgår fint i småspil.

Han bringer sig relativt ofte i en en gunstig skud position, og der skal han nok mere trykke af, end han har gjort hidtil, og jeg ser en stor mulighed for, at der kan bygges på et meget solidt fundament hos Flanagan.

Teknik kan altid udvikles men meget af det mentale, der kører for Flanagan kan du ikke på samme måde træne dig til.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 22. mar, 2014 11:55

Niels K skrev:
Surf skrev:Jeg er også glad for Flanagan. Men jeg synes så slet ikke han har vist sig som en offensiv trussel. Defensivt er han god, og han er også udmærket til at skille sig af med bolden. Han er dog slet ikke samme trussel som Johnson offensivt, hvor Johnson ofte kan få modstanderens back til at bakke fordi de ved at Johnson kan trække uden om den. Det antrit har Flanagan slet ikke, og hans indlæg lader meget tilbage at ønske.

I forhold til Enrique, så synes jeg at Flanagan er bedre til at skille sig af med bolden på de rette tidspunkter. Men som offensiv trussel er Enrique imø. farligere. Vi har både set Enrique ligge lange bolde frem til Suarez (hvem husker ikke målet med Newcastle!), og faktisk også komme ind i feltet og spille et-to eller drible (hvor han dog ofte lige mangler det sidste for at score).

Jeg er spændt på at se hvad Flanagan kan udvikle sig til. Umiddelbart virker han til at have mere potentiale end Spearing, der havde lidt af det samme kampgen. Så se bare at få forlænget Flanagans kontrakt og så har vi en fremragende back-up til begge backs, og måske en fremtidig starter.
Johnson ser bare mere flashy ud i sin boldomgang, men når det kommer til end-product, så er han knap så flashy, hvilket mål og assist statistikken viser, og når vi har set hans sidste og afgørende aktion henover denne sæson.

Der virker Flanagan bare mere som en no nonsence spiller, og det tiltaler mig meget, men han kan altså også tæmme en bold og tage et godt rush op ad flanken, og han har et ganske udemærket øje for sin medspillere og indgår fint i småspil.

Han bringer sig relativt ofte i en en gunstig skud position, og der skal han nok mere trykke af, end han har gjort hidtil, og jeg ser en stor mulighed for, at der kan bygges på et meget solidt fundament hos Flanagan.

Teknik kan altid udvikles men meget af det mentale, der kører for Flanagan kan du ikke på samme måde træne dig til.
Præcis. Bortset fra at Flanno er ung og langt fra færdigudviklet, så minder han utroligt meget om 70'er backikonet Tommy Smith, ham der havde kælenavnat "Anfield Iron". No nonsense, benhårdt tacklende, begrænset teknik, men evigt fightende, en mand modspillerne slår sig - hårdt - på. Og, næsten fremfor alt, "local lad".

Sådanne spillere er der også brug for på offensive tiki-taka hold, så jeg er meget glad for at BR vil forlænge kontrakten. Kan han fortsætte sin udvikling er han en mand vi kan få stor glæde af i mange mange år - dette årtis Anfield Iron :headbang:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » lørdag, 22. mar, 2014 13:24

Derudover har han vist, at han i høj grad magter at følge det taktiske oplæg. Samtidig er han sikker i pasningsspillet.

Men Jon Flanagan er også en god spiller at have i truppen, fordi han arbejder stenhårdt til træning og tager tingene seriøst. Jo flere du har af dem, jo bedre træningskultur er der i klubben, hvilket er altafgørende for at kunne vinde kampe kontinuerligt.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » lørdag, 22. mar, 2014 13:46

Niels K skrev:

Jeg kan godt forstå, hvorfor du synes at GJ er mere flash og mindre end-product. Men bare det faktum, at han opfattes som en trussel gør, at han skaber mere plads til sine medspillere. Flanagan formår slet ikke at skabe plads til sig selv og sine medspillere på samme måde som Johnson gør.

Jeg kan i øvrigt kun huske to gange, hvor Flanagan er kommet i en gunstig skudposition - hans mål og så en enkelt gang mod man u. Her synes jeg sådan set også, at GJ er et niveau over, idet han både kan positionere sig rigtigt samt selv bringe sig i en farlig position. Flanagan er ofte afhængig af, at andre spillere tager de rette løb for at han kan få plads.

Jeg synes også, at Flanagan er god til at følge det taktiske oplæg. Men det er GJ altså i den grad også. Man lægger mere mærke til Flanagan, fordi han går så aggressivt ind i modstanderne med jernhårde taklinger - og respekt for det. Men det tager også energi fra ham, energi som GJ tilsvarende bevarer fordi han lige placerer sig det bedre i de defensive aspekter af spillet.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Ma Captain

Indlæg af Ma Captain » søndag, 23. mar, 2014 09:41

Niels K skrev:

I'll fix this for you!
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » søndag, 23. mar, 2014 10:20

Synes den medfart Flanagan fik i kamptråden var grim. En ung, local lad, der altid kæmper røven ud af bukserne, og tilmed er gået ind og har spillet imponerende kampe mod hold som Arsenal, manure og Everton. Og så efter en enkelt kamp, hvor han ser lidt mere usikker ud, så skriger folk på hans hoved.

Brugeravatar
Pakken

Indlæg af Pakken » søndag, 23. mar, 2014 11:11

Surf skrev:Synes den medfart Flanagan fik i kamptråden var grim. En ung, local lad, der altid kæmper røven ud af bukserne, og tilmed er gået ind og har spillet imponerende kampe mod hold som Arsenal, manure og Everton. Og så efter en enkelt kamp, hvor han ser lidt mere usikker ud, så skriger folk på hans hoved.
Fuldstændig enig. Generelt synes jeg, at der udvikler sig en enormt dårlig stemning omkring nogle spillere, lige så snart det ikke lige køre på skinner.

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » søndag, 23. mar, 2014 11:22

Pakken skrev:
Surf skrev:Synes den medfart Flanagan fik i kamptråden var grim. En ung, local lad, der altid kæmper røven ud af bukserne, og tilmed er gået ind og har spillet imponerende kampe mod hold som Arsenal, manure og Everton. Og så efter en enkelt kamp, hvor han ser lidt mere usikker ud, så skriger folk på hans hoved.
Fuldstændig enig. Generelt synes jeg, at der udvikler sig en enormt dårlig stemning omkring nogle spillere, lige så snart det ikke lige køre på skinner.
Yes. Allen fik også en omgang, og jeg medgiver da at han ikke spillede en god kamp - han kom dog mere til sin ret da vi kom foran og skulle holde i bolden. Men spillere som Flanagan og Allen kæmper altid alt de har lært, og så synes jeg det gør ondt i øjnene at læse den medfart de får, uanset at de måske ikke rammer topniveauet.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 23. mar, 2014 18:00

Jeg var på kursus hele dagen og læste kamptråden igennem da jeg kom hjem om aftenen. Det var direkte modbydeligt og vammelt. Fuldstændig uværdigt. Og ligeså med de svadaer der blev sendt efter Allen. Der er aldrig en finger at sætte på indsatsen og dedikationen. Så må man kunne acceptere et par skæverter i ny og næ. Specielt med så en ung og urutineret spiller.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Alder: 38

Indlæg af Callesen » søndag, 23. mar, 2014 21:59

Det var ikke kun herinde de fik en overhaling, desværre. Den bar jeg så den på var også godt igang.

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » søndag, 23. mar, 2014 22:28

Callesen skrev:Det var ikke kun herinde de fik en overhaling, desværre. Den bar jeg så den på var også godt igang.
Jo jo, men på en bar kan jeg forstå udråbene. For dér kommer frustrationerne jo umiddelbart og uovervejede. Man sidder jo også hjemme i stuen og råber og skriger over tåbelige fejlafleveringer osv. Uden egentligt at mene noget som helst med det. Det er jo følelserne der kommer til udtryk. Spillet lever af følelser.

MEN.. Er fuldstændig enig med jer omkring tilsviningen af vores spillere her på forum i løbet af kampen. Det er rystende, og nogle burde måske holde sig fra tasteturet de par timer kampen tager (ingen nævnt, ingen glemt). Der er kæmpe forskel på, hvad man kommer med af udbrud privat, i øjeblikket af en fejl, hvor man overhovedet ikke har fået ilt til hjernen, men blot reagerer på følelserne. Og så hvad man synes man skal ytre her på forum.

Som tidligere militærmand kan jeg kun komme med følgende opfordring;

tænk -> tast -> tal

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 31. mar, 2014 12:17

Hvor er jeg dog glad for vores unge Scouser aka Red Cafu.

http://youtu.be/1gYeFvA90lg
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af rnh » mandag, 31. mar, 2014 14:52

Hekkem skrev:Hvor er jeg dog glad for vores unge Scouser aka Red Cafu.

Dejlig gensyn.
Han gør det fanme godt og imponere mig med han overblik og skarpe afleveringer.

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » mandag, 31. mar, 2014 14:57

Ja, han gør det godt. Placerer sig fornuftigt, gode indgreb, godt overblik og hæderlig i pasningsspillet. Han har faktisk en pæn håndfuld gode afleveringer frem i banen. Men man bemærker også, at Flanagan er en anden backtype end Johnson: Flanagan er stort set ikke med i nogen overlap, og han ses yderst sjældent ved modstanderens baglinje. Men han har heller ikke samme speed og boldkontrol som Johnson.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » mandag, 31. mar, 2014 15:24

Mysjkin skrev:

Ja, han gør det godt. Placerer sig fornuftigt, gode indgreb, godt overblik og hæderlig i pasningsspillet. Han har faktisk en pæn håndfuld gode afleveringer frem i banen. Men man bemærker også, at Flanagan er en anden backtype end Johnson: Flanagan er stort set ikke med i nogen overlap, og han ses yderst sjældent ved modstanderens baglinje. Men han har heller ikke samme speed og boldkontrol som Johnson.
læg lige mærke til den fantastiske vending han laver ca. 2:00 min inde i videoen. Det er situationen hvor han spiller Coutinho, som derefter scorer. Det er et fantastisk eksempel på en super teknik. Han kan jo godt trylle knægten. Håber sgu det er noget han får udviklet mere og mere.

Og det med overlap og at gå til baglinjen - det gør han meget mere, når han er i højre side, hvor han jo rent faktisk kan få noget ud af det qua hans meget højrebenet person.

Besvar