Özil har været god, men han er langt fra den eneste grund til, at de har hævet deres niveau i år. I øvrigt synes jeg, at han er faldt lidt i niveau de seneste måneder, og har ikke været så toneangivende som i de første par måneder.LFC-Aaby skrev:Hvorfor fanden i helvede er det at alle stjerner nu pludselig er kæmpe Arsenal fans og altid har drømt om at skulle spille for dem?????
Igår var det Paul Podga der udtalte det, og idag er det Jackson Martinez. To klasse spillere. Forpulede lortehold. Uden købet af Özil ville de ligge under Tottenham og Man United.
Derimod har spillere som Ramsey, Koscielny, Mertesacker, PIG, Giroud og Gibbs spillet langt over hvad jeg havde af forventninger før sæsonen. Det kan så godt være, at de alle sammen spiller bedre pga. "Özil-effekten", men den synes jeg lidt, at medierne har overvurderet. Man kunne lige så vel give spillerne kredit for selv at have hanket op i sig. Hvis man sagde til mig for et år siden, at Aaron Ramsey ville være en af de bedste spillere i PrL på denne tid, så havde jeg formentlig smidt et medlidenhedsgrin på ansigtet.
Dog tror jeg stadig ikke, at de vil ende med mesterskabet. City og Chelsea ser desværre ud til at have fået gang i maskineriet, og så mangler de måske også en spiller, der kan skabe lidt mere defensivt stabilitet eller pondus på midtbanen. Flamini gør det fint i den rolle når han spiller, men han er, og burde ikke, være fast mand, og derfor har de stadig lidt problemer mod hold, der fysisk overmatcher dem. Det så man i kampene mod holdene fra Manchester, og jeg har også ladet mig fortælle, at det var tilfældet i kampen mod Everton.