Men dommere skal være langt bedre til at abstrahere fra 'faldet' og lære at se på teknikkerne i diving. Det var tydeligt diving, det Xavi foretog. Det kunne man se i hans memik og hans kropsbevægelser.Callesen skrev:Dommerne må ikke dømme udfra noget de ved om en spiller. Det vil da også være grotesk, hvis de gjorde det. De skal dømme det de ser. Desværre har til tider glemt linserne, fået mudder på brillerne, en pige der lige flasher bryster i den modsatte retning, de finder 20 kr på græsset og at de simpelthen tror der er nok kontakt.
Man skal dog huske på at de kun har én vinkel og et meget kort øjeblik til at tage stilling. Men vi, hjemme i stuerne har 20 vinkler, gentagelse 50 gange, frame by frame osv.
Det må ikke være nemt at være dommer i dag, med de mindste fejl.
Nu så jeg dog godt Xavi der kastede sig nemt. Og det kan jeg så se at jeg ikke er ene om.
Alt i alt skal der slås hårdere ned for overdramatiseringerne. Simpelthen give en advarsel, såfremt de ruller sig i græsset og øjeblikket efter være fit nok til at jagte en bold, der kommer deres vej.
Påvirkning af dommeren skal også give advarsler. Det har jeg endnu ikke set - eller jo det gjorde jeg da med Villarreals målmand, der fik en advarsel for at hentyde en modspiller til diving - blive effektueret, selvom UEFA har hentydet til de vil slå hårdere ned for omringning af dommeren og gentagne protester.
Men nu skal vi også feje foran egen dør, da vores egne spillere også har en hang til disse unoder.