Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » torsdag, 24. nov, 2011 08:10

Callesen skrev:Dommerne må ikke dømme udfra noget de ved om en spiller. Det vil da også være grotesk, hvis de gjorde det. De skal dømme det de ser. Desværre har til tider glemt linserne, fået mudder på brillerne, en pige der lige flasher bryster i den modsatte retning, de finder 20 kr på græsset og at de simpelthen tror der er nok kontakt.

Man skal dog huske på at de kun har én vinkel og et meget kort øjeblik til at tage stilling. Men vi, hjemme i stuerne har 20 vinkler, gentagelse 50 gange, frame by frame osv.
Det må ikke være nemt at være dommer i dag, med de mindste fejl.

Nu så jeg dog godt Xavi der kastede sig nemt. Og det kan jeg så se at jeg ikke er ene om.
Men dommere skal være langt bedre til at abstrahere fra 'faldet' og lære at se på teknikkerne i diving. Det var tydeligt diving, det Xavi foretog. Det kunne man se i hans memik og hans kropsbevægelser.

Alt i alt skal der slås hårdere ned for overdramatiseringerne. Simpelthen give en advarsel, såfremt de ruller sig i græsset og øjeblikket efter være fit nok til at jagte en bold, der kommer deres vej.

Påvirkning af dommeren skal også give advarsler. Det har jeg endnu ikke set - eller jo det gjorde jeg da med Villarreals målmand, der fik en advarsel for at hentyde en modspiller til diving - blive effektueret, selvom UEFA har hentydet til de vil slå hårdere ned for omringning af dommeren og gentagne protester.

Men nu skal vi også feje foran egen dør, da vores egne spillere også har en hang til disse unoder.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 24. nov, 2011 08:39

Chelsea, scum og scum city kan alle 3 ryge ud af CL i sidste spillerunde. scum sniger sig nok videre, men jeg tror faktisk både Chelsea og scum city ryger ud. Det bliver virkelig spændende at følge sidste spillerunde.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 24. nov, 2011 11:02

Arh, mon ikke Chelsea alligevel kan svinge sig op til at vinde hjemme over Valencia i sidste runde? Men bemærk imidlertid, at alle andre uafgjorte resultater end 0-0 sender Valencia videre. Temmelig spøjst for en gruppekamp.

Man City tror jeg dog også er ude. De SKAL vinde over Bayern (der godt nok har vundet gruppen) på hjemmebane, men selv hvis de gør det skal Napoli samtidig smide point hos pointløse Villarreal.

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » torsdag, 24. nov, 2011 20:04

Det er satme en tynd kop the i pokalturneringen denne sæson. Sønderjyske, HB Køge, Horsens og så FCN/FCK. Vinderen af FCN-FCK er kæmpe favoritter til at tage pokalen. Og tænk sig at et af de 3 resterende skodhold kommer til at stå i en finale...

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » torsdag, 24. nov, 2011 20:13

Håber bare SE kommer i Europa, for så har jeg vundet en kasse øl af den gamle.
Vi væddede for et par år siden om, de ville komme i Europa eller ej. Han sagde nej, jeg sagde ja... Der var heldigvis ingen tidsbegrænsning på.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 26. nov, 2011 15:36

Nå, Villas-Boas har valgt at sætte Oriol ind i stedet for Lampard i forhold til CL-nederlaget. Det skubber formentlig Meireles længere frem på banen, og han var sandt for dyden heller ikke meget bevendt på den defensive midt. Han mindede om Aurelio - bare lidt mere rapfodet. Et alibipres, hvor han nærmest ikke risikerede en tackling og en langsommelig boldomgang, der også resulterede i, at man for det meste bare lossede bolden op mod Drogba, når det skulle være farligt.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » lørdag, 26. nov, 2011 15:54

Fribytter skrev:Nå, Villas-Boas har valgt at sætte Oriol ind i stedet for Lampard i forhold til CL-nederlaget. Det skubber formentlig Meireles længere frem på banen, og han var sandt for dyden heller ikke meget bevendt på den defensive midt. Han mindede om Aurelio - bare lidt mere rapfodet. Et alibipres, hvor han nærmest ikke risikerede en tackling og en langsommelig boldomgang, der også resulterede i, at man for det meste bare lossede bolden op mod Drogba, når det skulle være farligt.
Hvis ikke resultaterne snart vender i Chelsea så ender det i et blodbad. Torres, Lampard, Malouda, Mikel, Bosingwa og Kalou på bænken til dagens kamp. Det er med garanti ikke noget der skaber positiv stemning i truppen og slet ikke hvis de spillere der starter spiller skidt igen igen. De bliver virkelig ramt af et enormt generationsskifte når disse lidt ældre utilfredse stjerner vil væk fra bænken og til andre klubber. Jeg tror Chelsea risikerer at ryge ud af top 5 i denne sæson.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » lørdag, 26. nov, 2011 16:12

Tottenham er kommet bagud!

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 26. nov, 2011 16:15

Emmy skrev:
Fribytter skrev:Nå, Villas-Boas har valgt at sætte Oriol ind i stedet for Lampard i forhold til CL-nederlaget. Det skubber formentlig Meireles længere frem på banen, og han var sandt for dyden heller ikke meget bevendt på den defensive midt. Han mindede om Aurelio - bare lidt mere rapfodet. Et alibipres, hvor han nærmest ikke risikerede en tackling og en langsommelig boldomgang, der også resulterede i, at man for det meste bare lossede bolden op mod Drogba, når det skulle være farligt.
Hvis ikke resultaterne snart vender i Chelsea så ender det i et blodbad. Torres, Lampard, Malouda, Mikel, Bosingwa og Kalou på bænken til dagens kamp. Det er med garanti ikke noget der skaber positiv stemning i truppen og slet ikke hvis de spillere der starter spiller skidt igen igen. De bliver virkelig ramt af et enormt generationsskifte når disse lidt ældre utilfredse stjerner vil væk fra bænken og til andre klubber. Jeg tror Chelsea risikerer at ryge ud af top 5 i denne sæson.
Jeg synes, det er vildt mærkeligt, at en spiller som Oriol foretrækkes fremfor Mikel. Og at Torres slet ikke kan få spilletid. Og jeg tror også, at der er en mulighed for, at CFC kan ryge ud af topfire (nu er de så pt. foran, og Spurs bagud), og jeg har det lidt ambivalent med Villas-Boas. Jeg tror netop, at han kan koste dem en topfireplacering i denne sæson, men jeg tror også, at han er i stand til at bygge noget stærkt op, hvis han får lov at hente de rette spillere ind.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 26. nov, 2011 16:15

Aarhus skrev:Tottenham er kommet bagud!
Jeg elsker Youssuf Mulumbu, også selv om jeg ikke aner hvem han er...Ud over at han er WBA mål scorer. Hold den for dylan
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » lørdag, 26. nov, 2011 16:17

Fribytter skrev:, men jeg tror også, at han er i stand til at bygge noget stærkt op, hvis han får lov at hente de rette spillere ind.
Præcis. Og ikke mindst får tiden, men det er nok mildest talt tvivlsomt at han får det.

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » lørdag, 26. nov, 2011 16:24

Fribytter skrev:
Emmy skrev:
Jeg synes, det er vildt mærkeligt, at en spiller som Oriol foretrækkes fremfor Mikel. Og at Torres slet ikke kan få spilletid. Og jeg tror også, at der er en mulighed for, at CFC kan ryge ud af topfire (nu er de så pt. foran, og Spurs bagud), og jeg har det lidt ambivalent med Villas-Boas. Jeg tror netop, at han kan koste dem en topfireplacering i denne sæson, men jeg tror også, at han er i stand til at bygge noget stærkt op, hvis han får lov at hente de rette spillere ind.
VB er jo nok ved at ændre spillersammensætningen i truppen ved at udelade disse stjerner. Det er da et ret klart signal han sender ihvertfald. Jeg er helt sikker på at han kan lave resultater, men tålmodigheden er meget lille i Chelsea og jeg tror faktisk han ender med en fyreseddel på den anden side af juleprogrammet.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 26. nov, 2011 16:25

@ Thommo og Emmy

Jep. Tålmodigheden er minimal. Jeg er stadig lidt forundret over, at Ancelotti blev fyret. En double i den første sæson gav ikke noget som helst good will.

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » lørdag, 26. nov, 2011 16:27

1-1 i Tottenham.

0-0 i Manchester United. Kom så Newcastle! :D
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » lørdag, 26. nov, 2011 16:30

Og shrek skal åbenbart ikke have gult for at losse en Toon spiller der ligger ned, dog havde han fældet shrek, men andre får dog alligevel kort for den handling. Forskelsbehandling længe leve. Ben Arfa får dog gult for at gestikulere af shrek :wall:

Besvar