Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Fribytter

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » fredag, 15. jul, 2011 23:55

AJ skrev:@ Fribytter

Jeg husker også at Insua blev kritiseret for at placere sig dårligt. Men i den forstand, at han var for langt fra modstanderen snarere end at han begik dumme frispark.
Hvis det forholdt sig sådan, så er det jo ikke så underligt, at han begik få frispark ;)

Jeg kan huske, at jeg sidste sommer mente vi skulle hente en venstre back således Insua ikke ville få alt for mange kampe som han gjorde i 2009-10. At leje ham ud var selvfølgelig håbløst.

Jeg kan ikke se at situationen skulle være ændret i forhold til for et år siden. Insua er næppe blevet væsentligt bedre (ved det dog ikke). Aurelio er her overraskende stadig, men til gengæld kan man bare ikke regne med ham. Robinson er selvfølgelig blevet et år ældre, hvilket betyder meget i den alder.

Jeg vil stadig mene, at der er behov for en venstre back mere der mindst er på niveau med Insua. Simpelthen fordi jeg ikke finder det hensigtsmæssigt at fjerne Johnson fra sin højre back så snart vi får en enkelt skade på venstre.
I min optik skal vi virkelig tro på at Robinson kan spille en rolle for at vi ikke skal hente en ny ind på positionen.
Men hvis Insua stod langt fra modstanderen, så er det mærkeligt, at han er en af de spillere, der var involveret i flest tacklinger (med rimelig stor succes). Men altså han kan sagtens blive bedre defensivt. Det var blot et forsøg på at sætte et perspektiv på problemets omfang. Og ja, Insua gik netop død, fordi Aurelio var skadet og ikke kunne aflaste ham. Men der er ikke europæisk i næste sæson, og jeg har ikke det store imod, at Johnson er reserve til venstreback, da Kelly og Flanagan vil have godt af spilletid på højreback, men her er vi jo så uenige. Det vil dog klart være optimalt med to naturlige venstrebacks til at konkurrere om spilletiden.

Men hvilken type ville du så foretrække? En type, der var bedre defensivt end Insua, eller en type, der var bedre offensivt?
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 16. jul, 2011 00:15

Ja, vi er uenige. Jeg synes ikke det er tiden til at tænke på, at det ville være godt for Kelly's eller Flanagan's udvikling at få spilletid på højre back. Af nød er det fint at give dem spilletid, og de er da også allerede andet hhv. tredjevalg. Kelly er endda en kandidat til midterforsvaret.

Hvis jeg skal vælge mellem bedre defensivt eller offensivt, så vælger jeg defensivt, da jeg her så størst vanskeligheder for Insua. Han slår et godt indlæg, som din statisitik også siger, og han har en pæn hastighed frem ad. Hans aflveringer var også mestendels ganske sikre.

Hvem det så skulle være har jeg ikke lige noget bud på. Det er klart, at dukker en mand op, som måske er lidt dårligere defensivt end Insua, men til gengæld besidder exceptionelle offensive kvaliteter, så er han at foretrække.

For mig hedder rækkefølgen til venstre back:

1. Optimalt set en ny mand
2. Insua
3. Robinson eller en højrebenet afhængig af modstanderen
4. Aurelio - selv hvis han er fit, skal man påregne en tidlig spildt udskiftning
5. Agger

Fjernes mulighed 1, forkortes vejen til en højrebenet på positionen for meget efter min smag.
Men jeg vil da medgive, at hvis Insua virkelig har en fremtid i klubben, så er problemet langt fra så stort som vi måske troede.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 16. jul, 2011 00:28

Nu er det ikke kun for, at Kelly og Flanagan skal udvikle sig, at jeg mener, de skal have spilletid. Især Kelly har vist, at han sagtens kan være med på øverste niveau, så det er ligeså meget for harmonien i truppen.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » lørdag, 16. jul, 2011 07:53

Insua er en ganske fin backup. Han er ingen "stjerne" der kan løfte holdet, men hans bundniveau og arbejdsomfang er fint.

Henter vi en ny klasseback så har vi 2 gode på den post.

Er vi så ikke også ved at være på plads? Det eneste derudover kan vel næsten kun være en backup til Agger?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » lørdag, 16. jul, 2011 08:20

Måske en ny 3 angriber. Dalglish virker ikke til, at have så meget tiltro til N´gog set udfra den lille smule spilletid han fik og hvornår han fik den i kampene (De sidste 5 min hist og her)
Og hvis vi skal have mere ud af N´gog skal han gerne have mere spilletid end det han har fået under Dalglish. Han fik masser i starten af sidste sæson, hvor han også udviklede sig imens. Jeg er bare bange for at han har stået stille for længe nu.

Vi har også forsøgt at sælge ham videre og købe en erstatning, som 3 angriber. Det er dog ikke lykkes.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » lørdag, 16. jul, 2011 09:36

Flemming skrev:Insua er en ganske fin backup. Han er ingen "stjerne" der kan løfte holdet, men hans bundniveau og arbejdsomfang er fint.

Henter vi en ny klasseback så har vi 2 gode på den post.

Er vi så ikke også ved at være på plads? Det eneste derudover kan vel næsten kun være en backup til Agger?
Jeg tror, at pengene er ved at være brugt med mindre, vi får afskibbet noget af dead wood'et, men skulle der blive penge til et køb mere, så vil jeg heller have en angriber mere.

Jeg synes, Insua var pissegod da han var hos os sidst. Han fik for mange kampe, og derfor lavede han nogle fejl, som alle unge forsvarsspillere ville gøre, men han var den spiller hos os med flest assists i den sæson, så vidt jeg husker, han har god fart, han er en terrier, han slår god hårde, præcise indlæg, han er god med bolden/god teknik, hvilket er vigtigt, når vi skal spille pass and move i alle kampe, og så er han rigtig god i kombinationsspillet.
Jeg tror, at han kan blive ekstrem god med tiden, og vil gerne have ham til at spille de fleste kampe i denne sæson, hvor Aurelio - som også er super god - kan spille resten. Er det ikke muligt, ville det glæde mig at se Robinson få enkelte kampe.
I midterforsvaret har vi: Agger, Carra, Skrtel og Kyrgiakos. Jeg ved ikke, om Ayala bliver i klubben denne sæson, men ellers er jeg interesseret i at prøve Kelly af derinde i en stribe kampe, så vi har rigeligt til det centrale forsvar, som forhåbentligt ikke oplever samme skadesfrekvens som sidste sæson, som var ekstrem.

veffe69

Indlæg af veffe69 » lørdag, 16. jul, 2011 10:07

AJ skrev:Ja, vi er uenige. Jeg synes ikke det er tiden til at tænke på, at det ville være godt for Kelly's eller Flanagan's udvikling at få spilletid på højre back. Af nød er det fint at give dem spilletid, og de er da også allerede andet hhv. tredjevalg. Kelly er endda en kandidat til midterforsvaret.

Hvis jeg skal vælge mellem bedre defensivt eller offensivt, så vælger jeg defensivt, da jeg her så størst vanskeligheder for Insua. Han slår et godt indlæg, som din statisitik også siger, og han har en pæn hastighed frem ad. Hans aflveringer var også mestendels ganske sikre.

Hvem det så skulle være har jeg ikke lige noget bud på. Det er klart, at dukker en mand op, som måske er lidt dårligere defensivt end Insua, men til gengæld besidder exceptionelle offensive kvaliteter, så er han at foretrække.

For mig hedder rækkefølgen til venstre back:

1. Optimalt set en ny mand
2. Insua
3. Robinson eller en højrebenet afhængig af modstanderen
4. Aurelio - selv hvis han er fit, skal man påregne en tidlig spildt udskiftning
5. Agger

Fjernes mulighed 1, forkortes vejen til en højrebenet på positionen for meget efter min smag.
Men jeg vil da medgive, at hvis Insua virkelig har en fremtid i klubben, så er problemet langt fra så stort som vi måske troede.
Havde man svært ved at bestemme sig der ;)
-Som jeg skrev i mit indlæg, var hans problem at den backup han havde ikke var god nok, når han gik frem.
-Det jeg har set af Downing i den retning, vil til gengæld rette op på det, da han arbejder godt baglæns også, hvilket hverken Riera, Maxi eller babel har gjort. Og derved bliver støtten markant bedre til Insua.
-Og så kan man jo håbe at Agger forbliver skadesfri (selvom man tvivler), for et andet problem for Insua var at Skrtel til tider sejlede rundt bagved og det var ikke ligefrem med til at gøre det nemmere for Insua.

------------------
Og så ser det faktisk ud til at Abidal har svært ved at få ordnet ny kontrakt med Barca, måske man skulle lægge et frækt bud på ham.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 16. jul, 2011 10:46

Her var den statistik, jeg ikke kunne finde igår...

http://www.anfieldindex.com/2685/liverp ... backs.html

Som der står. Clichy er overraskende god defensivt, selvom man får tudet ørerne fulde af Arsenal-fans beklagelser over, at den tidligere bedste venstreback i verden ikke længere kan forsvare. Måske Clichys præstationer også har hængt sammen med, hvem makkeren foran ham var? Arshavin gider i hvert fald ikke at arbejde ret meget defensivt.

Og som der også står, så er Baines ikke imponerende i defensiven.

Nu står der så tilgengæld ikke noget om, hvor mange chancer, der kommer fra åbent spil, og hvor mange der kommer fra dødbolde. Det kunne være interessant i tilfældet Baines, da han jo tager hjørne, men her har LFC jo altså også Adam, hvorfor Baines' dødbolde måske ikke ville være en forbedring.

Enrique og Baines er de to spillere, der slår flest indlæg. Baines slår dog helt klart flest, hvilket jo nok hænger sammen med dødboldene. Af Baines' indlæg er 28 % præcise, af Enriques 23% - igen kunne det have været interessant at se, om det er lettere for Baines at slå et præcist indlæg på et hjørnespark i forhold til åbent spil.

Noget andet er, at statistikken ikke fortæller, om henholdsvis EFCs og NUFCs spil er bygget op om, at Baines og Enrique skal være "lige" kreative. Enrique har umiddelbart flere boldberøringer end Baines, men det fortæller jo ikke meget om, hvorvidt spillet er bygget op om, at Enrique skal være kreativ.

Det er svært at blive klog på. Hvis man lægger Enriques samlede antal afleveringer og indlæg sammen, så har 1,3% af disse været chanceskabende. Hvis man gør det samme med Baines', så har 2,9% af hans indlæg og afleveringer været chanceskabende. Igen, kan dødboldene være en variabel, som har stor indflydelse, men Baines skaber ikke blot flere chancer, fordi han er involveret i flere potentielt set chanceskabende aktioner. Andelen af hans aktioner, der er chanceskabende, er også større.

For at sætte det på spidsen, så ville en kreativitet som Baines' betyde, at Lucas havde skabt 52 målchancer via sine afleveringer i sidste sæson. Hvis han havde haft Enriques kreativitet, så havde han kun skabt 23 målchancer. Med Baines' kreativitet ville Lucas have været den 24. mest kreative midtbanespiller i PL i sidste sæson og den 27. mest kreative PL-spiller. Med Enriques kreativitet ville Lucas slet ikke være i top 50.

Brugeravatar
Mikkel
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 52

Indlæg af Mikkel » lørdag, 16. jul, 2011 12:47

Commoli udtaler, at der formentlig ikke kommer flere nye i dette vindue.
Jeg synes dog, forsvaret trænger til et løft.
Ikke desto mindre er det kanon og nye tider, at vi får lukket handlerne så tidligt, så de nye spillere så småt kan blive spillet ind - og idealopstillingen kan findes.
Just the fax ma'am. Just the fax.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » lørdag, 16. jul, 2011 12:56

Mikkel skrev:Commoli udtaler, at der formentlig ikke kommer flere nye i dette vindue.
Jeg synes dog, forsvaret trænger til et løft.
Ikke desto mindre er det kanon og nye tider, at vi får lukket handlerne så tidligt, så de nye spillere så småt kan blive spillet ind - og idealopstillingen kan findes.
Synes nu at Comolli udtalte, at de vil se tiden an. Plus at det kommer an på, hvem der bliver solgt.

Ryger N'Gog og Insua tror jeg nu nok, at der bliver forsøgt på noget - det tror jeg sådan set også alligevel, men jeg tror at vi afventer markedet. Jeg forventer min. 1 spiller mere - og allerhelvedes mange der bliver solgt eller udlejet.

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » lørdag, 16. jul, 2011 13:46

John W Henry har netop tweetet følgende;
One missing link last year: Acquilani. Put the ball near Ngog and the goal and it's going in. Too much talk of them somewhere else.

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » lørdag, 16. jul, 2011 14:02

http://tv2sport.dk/node/81522

- Aly for 75 mio. jo tak ;)

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Hareskoven
Alder: 54

Indlæg af LarsB » lørdag, 16. jul, 2011 14:47

Pede skrev:John W Henry har netop tweetet følgende;
One missing link last year: Acquilani. Put the ball near Ngog and the goal and it's going in. Too much talk of them somewhere else.
Og hvad skal man så lægge i det? At han vil holde på Aquaman og Ngog?
Well det første ser jeg gerne, mens det andet er mere tvivlsomt.

Ved godt Henry er "The Man", men jeg syntes han skulle lade KD og DC om at bestemme hvem der skal ind og ud samt hvorfor, i stedet for at blande sig på sociale medier! KD og DC har helt sikkert mere forstand på det end Henry (with all due respect). :|
Der findes 3 slags mennesker; dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 16. jul, 2011 15:28

LarsB skrev:
Pede skrev:John W Henry har netop tweetet følgende;
Og hvad skal man så lægge i det? At han vil holde på Aquaman og Ngog?
Well det første ser jeg gerne, mens det andet er mere tvivlsomt.

Ved godt Henry er "The Man", men jeg syntes han skulle lade KD og DC om at bestemme hvem der skal ind og ud samt hvorfor, i stedet for at blande sig på sociale medier! KD og DC har helt sikkert mere forstand på det end Henry (with all due respect). :|
Mon ikke han bare lige vil signalere, at klubben hellere ser andre spillere solgt end netop de to.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » lørdag, 16. jul, 2011 16:51

Måske er pointen faktisk at signalere overfor interessede klubber, at vi kun lytter til seriøse bud. En ting er i hvert fald sikkert: Den udmelding er overvejet nøje. Den mands kommunikative evner er imø sublime og jeg kan slet ikke se ham komme med en uovervejet og forhastet udtalelse. Slet ikke et sted som twitter, hvor han ved at ordene er ude over hele kloden i løbet af få timer.

Besvar