Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Aarde
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » onsdag, 31. mar, 2010 21:27

McRae skrev:Så skal den satanedeme være der, Bendtner! :director:
Heldigt for ham, at der var offside. Ellers havde han godt nok sovet skidt i nat.
Dog har Bendtner, til trods for den kolossale afbrænder, stadig ikke være nær så ineffektiv som den ellers åh så dyrebare og giftige Zlatan.

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » onsdag, 31. mar, 2010 22:05

aarde skrev:
McRae skrev:Så skal den satanedeme være der, Bendtner! :director:
Heldigt for ham, at der var offside. Ellers havde han godt nok sovet skidt i nat.
Dog har Bendtner, til trods for den kolossale afbrænder, stadig ikke være nær så ineffektiv som den ellers åh så dyrebare og giftige Zlatan.
Måske var du lidt hurtig til at dømme ham Zlatan, aarde :D
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Fup

Indlæg af Fup » onsdag, 31. mar, 2010 22:29

Straffesparket er ok, men det er da overlagt mord fra dommeren at Puyol skal have rødt kort.

McRae

Indlæg af McRae » onsdag, 31. mar, 2010 22:35

Til gengæld skulle Fabregas ikke have haft gult tidligere i kampen. Dommeren har generelt en alt for lav toleranceterskel.

Aarde

Indlæg af Aarde » onsdag, 31. mar, 2010 22:39

Fup skrev:Straffesparket er ok, men det er da overlagt mord fra dommeren at Puyol skal have rødt kort.
Hvis ikke det der er en oplagt scoringsmulighed, hvad fanden er så?!

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » onsdag, 31. mar, 2010 22:42

aarde skrev:Er du svimmel, hvor bliver Gunners udspillet hjemme på Emirates lige nu. Det er skræmmende at se hvor let de har givet bolden væk indtil videre, og omvendt er Barcelona imponerende såvel offensivt som defensivt. Uhyre effektivt oppres når de ikke er i boldbesiddelse og det klassiske verdensklassepasningsspil, når de har kuglen for fødderne (hvilket de har haft langt størstedelen af kampen) - det er fandme god fodbold.

Utroligt at der stadig står 0-0 på tavlen efter noget der ligner en fem-seks 100% chancer til Barca. Zlatan har om muligt vist sig endnu mere uskarp end sin danske kollega i den anden ende plejer at være.
;)

Tror ikke vi skal sammenligne Bendtner og Zlatan. Sidstnævnte er en af de 10-15 bedste angribere i verden. Bendtner er ikke en god nok til et hold som Arsenal, og jeg tror faktisk han har toppet. Det ægrer mig dog at det blev lige Zlatan der gik sejrende ud af aftens duel. Havde håbet på Arsenal.

McRae

Indlæg af McRae » onsdag, 31. mar, 2010 22:45

Bendtner var involveret i begge Arsenal-mål i aften. Han gør altså en større forskel end man lige skulle tro. Det der gør, at han for øjeblikket ikke kan måle sig med de bedste, det er selvfølgelig at han ikke scorer nok, men han havde også svære betingelser i dag.

Aarde

Indlæg af Aarde » onsdag, 31. mar, 2010 22:48

henrik1 skrev:
aarde skrev:Er du svimmel, hvor bliver Gunners udspillet hjemme på Emirates lige nu. Det er skræmmende at se hvor let de har givet bolden væk indtil videre, og omvendt er Barcelona imponerende såvel offensivt som defensivt. Uhyre effektivt oppres når de ikke er i boldbesiddelse og det klassiske verdensklassepasningsspil, når de har kuglen for fødderne (hvilket de har haft langt størstedelen af kampen) - det er fandme god fodbold.

Utroligt at der stadig står 0-0 på tavlen efter noget der ligner en fem-seks 100% chancer til Barca. Zlatan har om muligt vist sig endnu mere uskarp end sin danske kollega i den anden ende plejer at være.
;)

Tror ikke vi skal sammenligne Bendtner og Zlatan. Sidstnævnte er en af de 10-15 bedste angribere i verden. Bendtner er ikke en god nok til et hold som Arsenal, og jeg tror faktisk han har toppet. Det ægrer mig dog at det blev lige Zlatan der gik sejrende ud af aftens duel. Havde håbet på Arsenal.
Breaking news - jeg er enig med henrik1!
Det var netop også for at indikere, hvor ualmindeligt ringe en afslutter Zlatan viste sig som i første halvleg, at jeg drog parallellen til Bendtner.

For ja, som McRae siger, så var han ganske god i det opbyggende spil idag (dette er dog heller ikke ligefrem hverdagskost for hans vedkommende), men som afslutter (hvilket nu engang er den absolut vigtigste facet af spillet for en angriber) er han simpelthen for ringe.

henrik1

Indlæg af henrik1 » onsdag, 31. mar, 2010 23:06

aarde skrev:
henrik1 skrev:

;)

Det var netop også for at indikere, hvor ualmindeligt ringe en afslutter Zlatan viste sig som i første halvleg, at jeg drog parallellen til Bendtner.

For ja, som McRae siger, så var han ganske god i det opbyggende spil idag (dette er dog heller ikke ligefrem hverdagskost for hans vedkommende), men som afslutter (hvilket nu engang er den absolut vigtigste facet af spillet for en angriber) er han simpelthen for ringe.
Helt enig i at han er en elendig afslutter, selvom især hans første mål var en perle, men jeg er dog uenig i at han generelt er dårlig i sit opbyggende spil. Netop i Inter viste han hvor stærk en kreatør han er. Han er dog meget langsom.

Aarde

Indlæg af Aarde » onsdag, 31. mar, 2010 23:09

henrik1 skrev:
aarde skrev:
henrik1 skrev:

;)

Helt enig i at han er en elendig afslutter, selvom især hans første mål var en perle, men jeg er dog uenig i at han generelt er dårlig i sit opbyggende spil. Netop i Inter viste han hvor stærk en kreatør han er. Han er dog meget langsom.
Det markerede var om Bendtner. Resten om Zlatan.
Det går sgu altid som smurt med os to :love3:

henrik1

Indlæg af henrik1 » onsdag, 31. mar, 2010 23:59

aarde skrev:
henrik1 skrev:
aarde skrev:
henrik1 skrev:

;)

Det markerede var om Bendtner. Resten om Zlatan.
Det går sgu altid som smurt med os to :love3:
Ha ha ok. Men så må jeg jo også bøje mig i støvet og sige at du havde ret denne gang. Selvom vi jo faktisk er enige.

Og husk nu modsætninger tiltrækkes ;)

Fup

Indlæg af Fup » onsdag, 31. mar, 2010 23:59

aarde skrev:
Fup skrev:Straffesparket er ok, men det er da overlagt mord fra dommeren at Puyol skal have rødt kort.
Nix, jeg synes afgjort ikke Puyol gør noget bevidst. Diskusisonen har været oppe at vende før: Er det ikke dobbelt straf både at dømme straffe og give rødt kort? Afgjort jo! Med mindre forsvareren ligefrem går efter at lemlæste sin modstander, synes jeg absolut ikke der skal gives rødt, og desuden er fratagelse af en oplagt scoringschance i min verden lig med at angriberen har fuld kontrol over situationen og det var heller ikke tilfældet i min optik.

Dommerstanden 1 situationsfornemmelse 0 (som det har udviklet sig over de sidste par sæsoner er scoren nok snarere 12745 mod 0!)

Aarde

Indlæg af Aarde » torsdag, 01. apr, 2010 01:03

Fup skrev:
aarde skrev:
Nix, jeg synes afgjort ikke Puyol gør noget bevidst. Diskusisonen har været oppe at vende før: Er det ikke dobbelt straf både at dømme straffe og give rødt kort? Afgjort jo! Med mindre forsvareren ligefrem går efter at lemlæste sin modstander, synes jeg absolut ikke der skal gives rødt, og desuden er fratagelse af en oplagt scoringschance i min verden lig med at angriberen har fuld kontrol over situationen og det var heller ikke tilfældet i min optik.

Dommerstanden 1 situationsfornemmelse 0 (som det har udviklet sig over de sidste par sæsoner er scoren nok snarere 12745 mod 0!)
Jeg kan ikke helt finde ud af, hvad det er du er utilfreds med. Mener du at dommeren dømmer imod regelsættet, eller at regelsættet har nogle fejl - som eksempelvis at ulovlig fratagelse af en oplagt scoringsmulighed (forsætligt eller ej) nødvendigvis må resultere i et rødt kort?
For reglerne siger, så vidt jeg er orienteret, at fratagelse af en åben scoringsmulighed SKAL give rødt kort, uanset omstændighederne. Og jeg kan virkelig ikke se, hvordan en nedfaldsbold til en angribende spiller to meter fra målstregen ikke kan være at betragte som en oplagt scoringsmulighed. Cesc var unægteligt først på den bold og blev kun forhindret i at afslutte af Puyols ganske vist uforsætlige, men ikke desto mindre helt igennem kiksede, klodsede og vigtigst af alt ulovlige forsøg på en tackling. Og så har det øvrigt ingen relevans, om forseelsen er forsætlig eller ej; er forseelsen ulovlig (forhindrer den vha. fysisk kontakt modspillerens handling uden samtidig at spille bolden), så er der frispark til den spiller, forseelsen bliver begået imod. Et godt eksempel på dette er obstruction reglen, som ofte også virker helt igennem uretfærdig, da forsvarsspilleren i visse tilfælde jo faktisk er nødt til at flytte sig og lade modspilleren komme forbi (hvis han overhovedet kan nå det, hvilket faktisk ikke altid er tilfældet) for ikke at få fløjtet et frispark imod sig.

Kritiserer du regelsættet, så er jeg til dels enig med dig. Hvis en spiller eksempelvis nedlægges forsætligt af en modstander efter at han har afdriblet målmanden og har et tomt mål foran sig, så bliver angriberens chance for at score jo faktisk forringet ved at der begås straffe mod ham, hvorfor jeg synes en ekstra straf til modstanderholdet er på sin plads, da det jo ellers faktisk ville være en fordel at begå straffesparket - hvilket ville bringe os mod håndbold-lignende tendenser, hvor en del af spillet går direkte ud på at begå ulovlige forseelser mod modstanderen.
Omvendt er det i langt de fleste tilfælde en fordel for det angribende hold at få et straffespark - det er meget sjældent, at man får en chance med en større scoringsmulighed end den ved et straffespark - så i mine øjne vil der som regel ikke være grund til at uddele en ekstra straf til spilleren, der fratager sin modstander den såkaldt "oplagte scoringsmulighed", da han i realiteten allerede har givet modstanderen en fordel i form af et straffespark.
Det ville med andre ord være op til dommeren at vurdere, hvorvidt et straffespark ville være en bedre mulighed for det angribende hold, end den mulighed de gennem en ulovlig forseelse fra modstanderholdet er blevet frataget. Udfra dette skøn ville dommeren så skulle beslutte, om der skal uddeles en ekstra straf til modstanderholdet - sådan ville det nok se ud i min perfekt verden. Dette (eller noget lignende) bliver dog næppe nogensinde en realitet, da det ville lægge et alt for stort pres på dommeren at skulle træffe så vigtige beslutninger uden at have nogle faste regler at støtte sig til.

Angående det med forsætlige/uforsætlige forseelser, og hvorvidt de skal give frispark eller ej, så er jeg også enig med dig et langt stykke henad vejen. Hvorfor en angrebsspiller kan stå lige foran en forsvarsspiller, sparke bolden forbi modstanderen for derefter at tonse direkte ind i ham, og i den sidste ende kan få et frispark ud af situationen alene af den grund, at forsvarsspilleren ikke flytter sig og "lader ham komme forbi" (hvilket jo også er imod al logik!), det er simpelthen over min fatteevne. Hvis forsvarsspilleren selv bevæger sig ind angriberens løbebane og dermed blokerer sidstnævntes vej mod bolden, så skal der naturligvis fløjtes frispark, men det andet giver i mine øjne ingen mening.
Men Puyols forseelse er da nødt til at straffes med noget. Der er en risiko i at gå efter en bold som han gør det idag - en bold han i mine øjne ikke "har førsteret til", da Fabregas er nærmere bolden og skal til at sparke til den; når Puyol at komme først til bolden og spille denne inden han rammer manden er alt selvfølgelig godt, men rammer han kun modstanderen (som det var tilfældet her), så skal der fløjtes frispark. Går man ned i en tackling for at stoppe et skud, men rammer manden i stedet for bolden, ville der, selvom det selvfølgelig ikke var meningen, at man skulle ramme manden på lignende vis være frispark til modstanderen - det er den risiko, man løber ved at gå efter en bold, der til at starte med ikke "tilhører én".

Undskyld; det blev lidt langt og måske meget rodet, men jeg håber du fanger min(e) pointe(r).

Claus KJ

Indlæg af Claus KJ » torsdag, 01. apr, 2010 01:25

Udspillet første halvleg, at de ikke var foran med en to - tre mål før pausen var utroligt, markant bedre med i anden halvleg og to mål oven i hatten. Set over kampen som helhed er det svært at være utilfreds. Jeg håber på, at drengene har lært noget om, hvad det betyder at spille mod de allerbedste. Det bliver satme et svært returopgør, men jeg tror dog stadig på det. Det er et alvorligt handicap at skulle undvære Fàbregas, som dog ikke spillede en særligt god kamp i aftes, men omvendt jubler de nok heller ikke over, at Puyol og Pique har karantæne. Som jeg ser det har Barca klart fordelen men ikke i afgørende grad. Jeg vil dog komme med det råd til folk, der spiller på sådan noget, at de nok bør sætte pengene på Barca.

Att. Fup: jeg mener sagtens det røde kort til Puyol kan forsvares (sjovt nok), Fàbregas er i gang med at udføre et skud, da han bliver ramt af Puyol, så bolden sejler forbi, og Fàbregas ryger i jorden. Det er selvfølgeligt umuligt at afgøre, om Fàbregas havde knaldet den i kassen, men han er fri foran mål, og Puyol frarøver ham på ulovlig vis muligheden for at prøve. Det er i min bog straffespark og et rødt kort.

KJ

PS: Det var godt at se Henry igen. Han er en legende i klubben, og fik den modtagelse han fortjener.

Vallen

Indlæg af Vallen » torsdag, 01. apr, 2010 12:04

Undskyld Claus KJ

"“If Barcelona are a Ferrari, Arsenal are the guy who wears the Ferrari baseball cap, the jacket, and has the key-ring, but doesn’t actually own a Ferrari.”

Besvar