Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Nogle gange handler det ikke bare om at vinde. men derimod måden at vinde på.
Det danske EM holdet fra 1992 var det fantastisk? eller var det VM holdet fra 1986 (eller 1998 for den sags skyld)? Jeg nød det danske fodboldlandshold i lang større grad i 1986 og 1998 end jeg gjorde i 1992. Ja, jeg var da pavestolt og glad for sejren i Sverige. Men det var maskinefodbold med store fysiske møvere der vandt og ikke de letbenede tekniske pasningsspillende og udfordrende spillere der vandt.
Det taktiske kan være flot at overvære - specielt når der sidder en så kompetent ekspert i studient, der fremviser dette på tydelige maner og med gode stilbilleder af de taktiske elementer der foregår på grønsværen.
Som fodboldelsker / romantikker er det ikke det taktiske jeg ser efter og henriver mig af.
Som fodboldtræner er det netop de taktiske elementer der gennemsyrer mit fodboldøje og sind, i det jeg netop overværer.
Som almindelig seere vil jeg underholdes - hvilket jeg har ladet mig henrive af i dette EM, for derved at have lagt min fodboldnotesblok ligge og nyde fodbolden i stedet.
Som fodboldtræner vil jeg analysere og studere de taktiske, fysiske og tekniske elementer der foregår i løbet af kampen. Her har jeg fodboldnotesblokken fremme og notere, hvorledes det ene hold vælger deres taktiske foranstaltninger, samt det andet holds taktiske foranstaltninger.
Denne vane har jeg dog anvendt alt for meget og glemt at nyde fodbolden, som den nu engang er. At der skal lejes med den lille runde, og der skal løbes i rette positioner for at modtage en fin pasning, at der skal sparkes med netop den rette hastighed og rette præscision der skal til for at score, osv.
Som sagt tidligere, så ynder jeg den måde Spanien spiller deres spil på. Jeg har dog altid haft Serie A som en af mine favorit ligaer, så Italien har også altid været fuldt nøje. Jeg ærgrer mig over Italien vælge ikke, at byde Spaniens tekniske spil op til dans, men derimod vælger at nedbryde Spaniens spil i stedet. Forståeligt valg, men ærgerligt for seværdigheden af boldspillet med den lille runde. Hvilket jeg mener fodbold handler om, at leje og udforske bolden, modstandere og gøre spillet til sublimt for øjet. Ikke for intelligensen. Så kunne jeg vælge at læse en bog i stedet.
Det danske EM holdet fra 1992 var det fantastisk? eller var det VM holdet fra 1986 (eller 1998 for den sags skyld)? Jeg nød det danske fodboldlandshold i lang større grad i 1986 og 1998 end jeg gjorde i 1992. Ja, jeg var da pavestolt og glad for sejren i Sverige. Men det var maskinefodbold med store fysiske møvere der vandt og ikke de letbenede tekniske pasningsspillende og udfordrende spillere der vandt.
Det taktiske kan være flot at overvære - specielt når der sidder en så kompetent ekspert i studient, der fremviser dette på tydelige maner og med gode stilbilleder af de taktiske elementer der foregår på grønsværen.
Som fodboldelsker / romantikker er det ikke det taktiske jeg ser efter og henriver mig af.
Som fodboldtræner er det netop de taktiske elementer der gennemsyrer mit fodboldøje og sind, i det jeg netop overværer.
Som almindelig seere vil jeg underholdes - hvilket jeg har ladet mig henrive af i dette EM, for derved at have lagt min fodboldnotesblok ligge og nyde fodbolden i stedet.
Som fodboldtræner vil jeg analysere og studere de taktiske, fysiske og tekniske elementer der foregår i løbet af kampen. Her har jeg fodboldnotesblokken fremme og notere, hvorledes det ene hold vælger deres taktiske foranstaltninger, samt det andet holds taktiske foranstaltninger.
Denne vane har jeg dog anvendt alt for meget og glemt at nyde fodbolden, som den nu engang er. At der skal lejes med den lille runde, og der skal løbes i rette positioner for at modtage en fin pasning, at der skal sparkes med netop den rette hastighed og rette præscision der skal til for at score, osv.
Som sagt tidligere, så ynder jeg den måde Spanien spiller deres spil på. Jeg har dog altid haft Serie A som en af mine favorit ligaer, så Italien har også altid været fuldt nøje. Jeg ærgrer mig over Italien vælge ikke, at byde Spaniens tekniske spil op til dans, men derimod vælger at nedbryde Spaniens spil i stedet. Forståeligt valg, men ærgerligt for seværdigheden af boldspillet med den lille runde. Hvilket jeg mener fodbold handler om, at leje og udforske bolden, modstandere og gøre spillet til sublimt for øjet. Ikke for intelligensen. Så kunne jeg vælge at læse en bog i stedet.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Larry Dillman skrev:Hvad angår Villa, ser det ud til at han glider i situationen, og i den langsomme gengivelse appelerer han da vist ikke for straffe? Men fantastiske fandel er nok endnu en af de principbagbundne dommere, der ikke anerkender den gråzone, hvor der hverken behøver at være straffe eller film=gult kort.
Derudover synes jeg, at personer herinde korsfæster de azurblå lige vel meget (men selvfølgelig også opgejlet af Erik 'jeg holder så frygtelig meget af teknisk bold' Rasmussen, der kommer i badebuksen bare ved tanken om hæl- eller fodsåltrilleri....alt, der rammer en hæl, behøver altså ikke være fantastisk!!!)
Et hold med et totalt nyt midterforsvar (Arbeloa + Riise?), som savner deres to sikreste midtbanekort (Masch + gerrard?)...at de forhindrer Spanien i at gennemføre turneringens næstbedste kombinationsspil, som de ellers er i stand til, understreger, at italienerne former kampen efter deres præmisser - antifodbold eller ej - og med Toni som potentielt luftmål spiller de imø den helt rigtige strategi.
Alt i alt så jeg en tæt, stram og yderst intens skakduel, hvor der måske var mere angrebsvirilitet i de rødblå springere, men hvor det overskægsprydede hvide tårn konstant lurede......
Et eller andet sted synes jeg bare, at det er underligt, at samtlige L'pool-fans med saft og kraft kæmper imod det automatiske boring boring-prædikat, som først Houllier og siden Rafa har formået at påføre os...mens vi er parat til at kølhale de mindste ansatser til latinsk kalkule, når den er til stede.
Alt i alt sidder jeg dog yderst tilfreds med en spansk landsholdstrøje og skriver disse linjer...for jeg havde ikke haft overskud til denne milde bedømmelse af de azurblå, hvis de havde snydt det spanske mandskab i går!
Jeg er helt enig i den del jeg har fremhævet. Det er dog ikke samtlige Liverpool-fans der har det sådan. Der nogle stykker der godt tør "træde frem" og sige at vi spiller kedeligt og taktisk. Men som du siger er der et meget stort flertal af vores egne der hakker på netop Italien (eller FCK, Sverige og andre hold der spiller taktisk), mens de altid forsvarer vores. Det er jo også dobbeltmoral. Men det er svært at ikke være farvet nogle gange. Mange ikke-Liverpool-fans jeg har set EM-kampe med i denne turnering mener også at Torres filmer utroligt meget og opfører sig usympatisk på banen og overfor Aragones.
Selvom det stadig smerter mig at Holland røg ud, er jeg glad for at dette mere vil blive husket som de offensive holds EM, mens defensive, taktiske (kedelige) hold som Grækenland, Sverige, Rumænien, Italien og lidt Frankrig røg ud hurtigt, mens de positive overraskelser har været Spanien, Holland og Rusland. Det er en slidt kliche, men det er en sejr for fodbolden at disse hold med deres trænere har haft succes.
Især når man tænker på hvilke spillere de har.Heksem skrev:Nogle gange handler det ikke bare om at vinde. men derimod måden at vinde på.
Ved godt de mangler Totti oppe foran og at Toni ikke er verdens største ekvilibrist med en bold, men jeg forstår ikke Donadoni holder fast i systemet så stædigt, når man ved de er folk der kan spille hurtigere bold på bænken.
Omvendt fatter jeg så nheller ikke at Aragonez så stædigt holder fast i sin 2 hurtige oppe foran, når det nu er så tydeligt at de ikke kommer frem til en bjælde. (og hvorfor skifte Torres

-Han burde hasat Guiza ind meget før og så ha prøvet med nogle hurtigere indlæg, for at få nedfalds bolde. (hvis man spørger mig

Fortjent nok at Spanien gik videre, men stadig i den mest kedelige kamp ved EM endnu.
Tænkt et Italiensk hold der ser således ud?veffe skrev: Især når man tænker på hvilke spillere de har.
Ved godt de mangler Totti oppe foran og at Toni ikke er verdens største ekvilibrist med en bold, men jeg forstår ikke Donadoni holder fast i systemet så stædigt, når man ved de er folk der kan spille hurtigere bold på bænken.
Omvendt fatter jeg så nheller ikke at Aragonez så stædigt holder fast i sin 2 hurtige oppe foran, når det nu er så tydeligt at de ikke kommer frem til en bjælde. (og hvorfor skifte Torreshan var da den eneste at dem der prøvede, ham den anden angriber var jo ikke andet en lille diver det meste af kampen)
-Han burde hasat Guiza ind meget før og så ha prøvet med nogle hurtigere indlæg, for at få nedfalds bolde. (hvis man spørger mig)
Fortjent nok at Spanien gik videre, men stadig i den mest kedelige kamp ved EM endnu.
Buffon
Zambrotta - Panucci - Chiellini - Grosso
De Rossi - Pirlo
Cassano - Del Piero - Di Natale
Totti
I gårsdagens kamp sætte Aqualini ind i stedet for Pirlo - sætte Cassano helt frem i angrebet og sætte Camoranesi ind på højre kant.
At tage Torres ud på det tidspunkt, er nok den største taktiske fejl ved hele EM.
Stupidity now - Insanaty later
Heksem skrev:Tænkt et Italiensk hold der ser således ud?veffe skrev: Især når man tænker på hvilke spillere de har.
Omvendt fatter jeg så nheller ikke at Aragonez så stædigt holder fast i sin 2 hurtige oppe foran, når det nu er så tydeligt at de ikke kommer frem til en bjælde. (og hvorfor skifte Torreshan var da den eneste at dem der prøvede, ham den anden angriber var jo ikke andet en lille diver det meste af kampen)
-Han burde hasat Guiza ind meget før og så ha prøvet med nogle hurtigere indlæg, for at få nedfalds bolde. (hvis man spørger mig)
---------------Buffon----------------
Zambrotta - Panucci - Chiellini - Grosso
---------De Rossi - Di Natale---------
Camoranessi-----------------Del Piero
--------------Cassano---------------
-------------Aqualini----------------
I gårdsdagens kamp, havde set bedre ud imo.
At tage Torres ud på det tidspunkt, er nok den største taktiske fejl ved hele EM.
Torres lignede overhovedet ikke sig selv igår, og stort set ingen af hans driblinger lykkedes. Det kan godt være at det skyldes italiens kompakte defensiv, men Torres havde bare ikke marginalerne med sig i går, og han begyndte til sidst at virke lidt modløs. I det lys synes jeg det var forståeligt nok, at Spanien skiftede ham ud.
- Jæger
- Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
- Alder: 39
Helt enigMambo skrev:Torres lignede overhovedet ikke sig selv igår, og stort set ingen af hans driblinger lykkedes. Det kan godt være at det skyldes italiens kompakte defensiv, men Torres havde bare ikke marginalerne med sig i går, og han begyndte til sidst at virke lidt modløs. I det lys synes jeg det var forståeligt nok, at Spanien skiftede ham ud.
Mange af hans mand mod mand situationer virkede klodsede og til tider modløs. Bemærkede et par gange opgiven hovedrysten, over at det ganske enkelt var for svært at komme igennem et defensivt kompakt Italiensk hold, og kan også på baggrund af små irritations infight med Buffon og Grosso, forstå at det var Torres der blev pillet ud. Om det så netop var det rigtige tidspunkt at foretage udskiftningen på kan diskuteres...
Hekkem nu er der jo også forskel på hvad flot er. Spansk/Portugisisk fodbold er generelt langsomt med eksplosioner krydret med tekniske detaljer. Klassisk PL (det har ændret sig meget de sidste 5 år) er mere konstant hurtigt og fysisk pres, og derfor mindre tid til at lave de smarte tekniske ting.
Efter MIN mening og mit syn på underholdende fodbold, så er det Rusland leverer ikke så mange driblinger, men mere konstant jagten på bolden, aggressiv og konsekvent fysisk bolderobring, modige førstegangsafleveringer og enorm løbevillighed. Teknisk er det ikke nødvensigvis så flot som man fx så Barcelona spille for 2 år siden, men underholdende for mig, bestemt!
Liverpool under Rafa og Chelsea under Mourinho har spillet en mere kontrollerende form for hvad Russerne spiller nu. Mere fysisk, højere liggende kæder men mindre offensivt satsende. De højere liggende kæder samt konstante pres giver fart over spillet og mere underholdning. Den mindre satsende offensiv og dermed mere kontrollerende stil, er mindre underholdende for den neutrale seer. Supporteren vil jo nok ikke være glade for at satse alt for meget.
Problemet for Liverpool især har været den manglende løbevillighed. Når det har kørt bedst for Liverpool og vi har slået alle hold vi mødte, har det været fordi vi løb solen sort og altid gjorde os spilbare. De gange hvor vi bare har stået og lignet en flok hængte katte og ventet på andre tog ansvar, der har det været dødsygt fodbold.
Som neutral seer fryder jeg mig over at se Rusland spille, for der sker sgu noget! For Liverpool så er jeg stolt når det kører for os, men krummer tær når vi ikke kun dræber modstanderens spil, men også vores eget. Forskellen er at den kedelige kamp for Liverpool let glemmes hvis vi aligevel hiver en sejr hjem.
Forhåbenligt et lidt mere nuanceret blik på hvad underholdning i fodbold kan være. Det skal vel også nævnes at Rafa har skiftet taktik et par gange undervejs i sin tid i Liverpool, og i dag har en helt anden tilgang til spillet. (kæderne længere fra hinanden, forsvaret ligger dybere, mere fokus på kontra osv)
Efter MIN mening og mit syn på underholdende fodbold, så er det Rusland leverer ikke så mange driblinger, men mere konstant jagten på bolden, aggressiv og konsekvent fysisk bolderobring, modige førstegangsafleveringer og enorm løbevillighed. Teknisk er det ikke nødvensigvis så flot som man fx så Barcelona spille for 2 år siden, men underholdende for mig, bestemt!
Liverpool under Rafa og Chelsea under Mourinho har spillet en mere kontrollerende form for hvad Russerne spiller nu. Mere fysisk, højere liggende kæder men mindre offensivt satsende. De højere liggende kæder samt konstante pres giver fart over spillet og mere underholdning. Den mindre satsende offensiv og dermed mere kontrollerende stil, er mindre underholdende for den neutrale seer. Supporteren vil jo nok ikke være glade for at satse alt for meget.
Problemet for Liverpool især har været den manglende løbevillighed. Når det har kørt bedst for Liverpool og vi har slået alle hold vi mødte, har det været fordi vi løb solen sort og altid gjorde os spilbare. De gange hvor vi bare har stået og lignet en flok hængte katte og ventet på andre tog ansvar, der har det været dødsygt fodbold.
Som neutral seer fryder jeg mig over at se Rusland spille, for der sker sgu noget! For Liverpool så er jeg stolt når det kører for os, men krummer tær når vi ikke kun dræber modstanderens spil, men også vores eget. Forskellen er at den kedelige kamp for Liverpool let glemmes hvis vi aligevel hiver en sejr hjem.
Forhåbenligt et lidt mere nuanceret blik på hvad underholdning i fodbold kan være. Det skal vel også nævnes at Rafa har skiftet taktik et par gange undervejs i sin tid i Liverpool, og i dag har en helt anden tilgang til spillet. (kæderne længere fra hinanden, forsvaret ligger dybere, mere fokus på kontra osv)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Hva fanden sker der lige for tyskerne i aften??
Sidst jeg så efter, var det da ikke dem, der manglede 5 mand....!

Sidst jeg så efter, var det da ikke dem, der manglede 5 mand....!
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Tyskerne er godt nok ikke særlig gode.
Tyrkerne køre nærmest rundt med tyskerne som de vil, og kunne nemt have haft et par mål til på kontoen.
Tyrkerne køre nærmest rundt med tyskerne som de vil, og kunne nemt have haft et par mål til på kontoen.
Især Jens Lehmann har været rystende ringe. Jeg mindes ikke at have set så dårlige målmandspræstationer siden Casper Ankergreen spillede i Brøndby... Hvis jeg var tysk forsvarsspiller, så ville jeg stadig være tæt på at skide en kringle om så bolden havde været trekantet og fuld af håndtag!Hæske skrev:Tyskerne er godt nok ikke særlig gode.
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
hvis jeg var Mad Jens, ville jeg heller ikke være for tryg når tyrkerne havde bolden i nærheden af feltet.
Forsvaret er ikke meget bedre.
De gir alt for meget plads og er ikke aggressive nok på deres direkte modstander.
Forsvaret er ikke meget bedre.
De gir alt for meget plads og er ikke aggressive nok på deres direkte modstander.
Synes nu Rolfes har været markant ringere.jens fup skrev:Især Jens Lehmann har været rystende ringe. Jeg mindes ikke at have set så dårlige målmandspræstationer siden Casper Ankergreen spillede i Brøndby... Hvis jeg var tysk forsvarsspiller, så ville jeg stadig være tæt på at skide en kringle om så bolden havde været trekantet og fuld af håndtag!Hæske skrev:Tyskerne er godt nok ikke særlig gode.
Men godt har det fra tysk side ikke været. Tror en meget stor del af forklaringen ligger i den måde Aurelio lukker Ballack fuldstændig ned på. Godt set af Tyrkenes træner og et frækt træk.
Men når nu oddset ligger på tyskerne, skal de vel egentlig vinde

Uha Lahm var en skændsel idag, lige indtil målet altså, han skulle dække venstre side så vidt jeg kunne se, men har da aldrig set så åben hus´, især 1. halveg. Men stor tak skal det lyde herfra
Begivenhed Indsats Odds Resultat Udbetaling
Tyskland - Tyrkiet
Resultat
Ordinær spilletid
Dit væddemål: Single, 3-2 kr 27,00 33,00 3-2 kr 891,00

Begivenhed Indsats Odds Resultat Udbetaling
Tyskland - Tyrkiet
Resultat
Ordinær spilletid
Dit væddemål: Single, 3-2 kr 27,00 33,00 3-2 kr 891,00
Verden er smask fuld af hyklere....
Jeg havde kun 200 på tysk sejr, så mindre men bestemt velkommen gevinst.
Flot kæmpet af tyrkerne, men jeg ser hellere en finale med Tyskland mod Rusland end Tyrkiet Rusland.
PS: Rusland vinder em...
Flot kæmpet af tyrkerne, men jeg ser hellere en finale med Tyskland mod Rusland end Tyrkiet Rusland.
PS: Rusland vinder em...

I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.