Hvem skal ind 2025 og 2026 ?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
- Redtothebone
Re: Hvem skal ind 2025 og 2026 ?
Baleba skulle være til salg for en samlet pakke på 70 mio £
Håber godt nok vi henter ham, han kunne blive den nye Fabinho for os.
YNWA
Troede han havde skrevet under med manuRedtothebone skrev: ↑fredag, 21. aug, 2026 14:15Baleba skulle være til salg for en samlet pakke på 70 mio £
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ham vil jeg gerne ha. Han vil skabe noget balance på holdet. Vi er meget suspekte defensivt.Redtothebone skrev: ↑fredag, 21. aug, 2026 14:15Baleba skulle være til salg for en samlet pakke på 70 mio £
-
Hr. Drejer
Bud nr. 2 på Minteh afvist. Vi bød £60 M. Brighton vil have over £70 M.
Er vi enige om, det sejler fuldstændig for vores sportsdirektør? Minteh eller Mbaye for astronomiske beløber, som har vist absolut nul og niks?
Han er skadet de næste måneder og inden han så er i omdrejninger så er det jul, så vi skal ikke højre op.Hr. Drejer skrev: ↑fredag, 21. aug, 2026 18:58Bud nr. 2 på Minteh afvist. Vi bød £60 M. Brighton vil have over £70 M.
-
Hr. Drejer
Vi har vel en klar tendens med ikke at kunne lukke handler og vi betaler generelt overpris for de spillere vi køber. Til gengæld sælger vi ofte ret billigt , Jones til 250 og derudover en mængde gratis spillere.
Vores sportsdirektør er bestemt ikke i toppen af ligaen.
Tvivler på vi når at hente flere inden luk eller måske en enkelt hovsa handel ala Konchesky, melo osv.
-
Hr. Drejer
Jeg synes vi er så amatøragtige i vores transfervinduer. Vi har vidst i 6 måneder, at Salah smutter, og nu står vi ved slutningen af vinduet uden en erstatning. Vi skulle jo have brugt pre-season til at køre nye spillere ind på holdet. Hughes er et kæmpe flop som sportsdirektør.
Minteh har scoret 3 mål i 36 kampe sidste sæson og noteret for 4 assist.
Er hans fart og unge alder virkelig nok til at koste 70m ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er hans fart og unge alder virkelig nok til at koste 70m ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Advarsel, lang rant incoming.
Det skal ikke ses som et decideret forsvar af Minteh, for jeg synes ikke han er pengene værd. Jeg kan godt se ideen, hvis man sagde at markedet for højre kanter ikke var der, men at man ganske enkelt manglede en spiller til truppen. Hvis vi have købt Minteh for 30-40m og selvfølgelig håbet på at han blev den nye Mané, men accepterede at fremtiden måske var som breddespiller, så var jeg med på indkøbet. Nu er han endda blevet skadet og vi skal op på næsten den dobbelte pris. Jeg var gået væk fra forhandlingsbordet.
Det sagt, så skal vi for det første måske overveje om vores kanter skal være samme typer som vi er vandt til. I 10 år har vores primære offensive output kommet fra vores to kanter, selvfølgelig primært Salah og Mané. Gakpo blev købt, netop fordi han var en målscorende kant i PSV. Diaz blev vel reelt solgt fordi hans output ikke var det hvor vi skulle bruge det. Vores angribere skulle selvfølgelig score mål, men Firmino var jo netop mere en kreatør for vores kanter end vores afslutter. Vi har brugte både Diaz og Gakpo som falske 9'ere. Minteh med hans meget få mål, er ikke en typisk Liverpool kant, i hvert fald i bagspejlet. Hans lave assist er også bekymrende, men det kommet jeg tilbage til.
Kigger man på Iraolas tid i Bournemouth, så satte han sit spil anderledes op en vi er vandt tl. Selvfølgelig skal kanterne score mål, Semenyo, Rayan og Tavanier scorede alle fint med mål, men selve opsætningen var anderledes. De havde en langt bredere rolle end vi brugte Salah og Mané i deres prime til. I stedet var fokus på Bournemouths 9'er, men særligt deres 10'er. Hvilket betød at Junior Kroupi scorede en del mål også. Bournemouth forsvarede også nærmest i en 4-4-2, hvor Kroupi stødte frem ved siden af Evanilson. Slot gjorde lid det samen i hans 4-2-4 pres som aldrig rigtig fik sat sig ordenligt. Klopp var meget flydende i sin defensive formation, også brugte både en 4-3-3 som vi stillede op i og en 4-4-2, hvor Salah gik op ved siden af Firmino og ofte Hendo eller Milner blev den brede kant.
Vi har derudover lige brugt 250m på Wirtz og Isak. Isak findet forhåbentligt tilbage på det niveau han viste i Newcastle, hvor han havde mange styrker men primært var udpræget målscorer. Wirtz var fantastisk i Bundesligaen, men undervældede i PL. Hans rolle for Leverkusen var dog meget lig Kroupi's rolle i Bournemouth, selvom Alonso spillede en helt andet formation. Wirtz skal være fremme på banen og forhåbentligt lave en masse mål og assist som den her hængende angriber bag Isak. Isak er meget langt fra hvordan Klopp brugte sin angriber og Wirtz er vel reelt også et lidt dårligt match, da Klopp i Liverpool vel aldrig rigtig brugte sin 4231 formation fra Dortmund, men holdte sig til sin 433.
Hvorfor kan jeg forestille mig at Minteh er interessant, selvom jeg ikke kan prale af at være Brighton ekspert? Ja, for det første er han hamrende hurtigt. Han blev målt som en af de hurtigeste spillere i PL sidste sæson. Det manglede vi i den grad og det skar mig i hjertet at vi aldrig satte Rio ind og fik noget fart på banen. Minteh kan komme med den fart som Wirtz og Isak ikke rigtig har. Salah har ikke farten længere og Gakpo er vel heller ikke en decideret hurtigløber. Så det er en styrke vi i den grad mangler.
Derudover er Minteh voldsomt driblestærk. Igen, det synes jeg vi har manglet helt vildt siden vi solgte Diaz. Rio kan lidt, men hverken Gakpo eller Salah i hans ældre år havde kombinationen af fart og driblinger som Minteh har. Så vidt jeg lige kan google, var Minteh den spiller i PL som forsøgte 3. fleste driblinger, mens han var i den 88ende %procentdel for succesfulde driblinger og havde 4. fleste succesfulde offensive aktioner(driblinger, indlæg og skud).
Tallene kommer fra dette tweet: https://x.com/DataMB_/status/2090826705548001463 og https://datamb.football/Y_Minteh_Winger_stats/.
Mere vigtig og grunden til jeg beskrev Wirtz og Isak, så er Minteh særdeles dygtig til at få indlæg i boksen, som det fremgår af tweetet. Både numerisk, men også succesfuldt. Han er altså dygtig til at slå sin modstander og få skabt chancer til sine medspillere. Det har ikke givet mange assist og selvom han også har været lidt uheldig, så er 5.84 xA sidste sæson ikke vildt imponerende. https://understat.com/player/12759. Jeg kan dog godt se ideen med, at vi nu kan få fyldt boksen op med Isak og løb fra Wirtz fra hans 10'er, samt sikkert også Szobo og Gravenberch fra de dybere positioner. Mac Allister også, selvom han virker til at være 3. valg på de to 6'er positioner.
Jeg fandt også dette tweet: https://x.com/fc_mossman/status/2090469604904636924, som gennemgår at Minteh også leverer en defensivt indsats, samt kan agere et hurtigt outlet i omstillingsfaser. Med tanke på vores potentielle problemer på højre back, så givet det mening at finde et højre kant som både vil arbejde defensivt, er relativt dygtig til det og kan sætte os tilbage til det mere direkte spil. Apropros højre back, så kunne en bred højre kant måske åbne op for at vi løser problemer med Bradley og Frimpong, ved at have en mere defensiv HB som ikke kommer så langt frem i banen. Araujo har spillet HB i Barca og Jacquet har spillet i en 3-back kæde i Frankrig, omend ofte til venstre. Jeg tror endda også Leoni har spillet HB før. Det er selvfølgelig ren spekulation, men potentiel kan vi afstive vores defensiv selvom begge vores 6'ere ikke er særlig defensive, ved at holde vores HB tilbage med de to CBs.
Her er et par andre tweets, som jeg lige kunne søge frem og som understøtter hvad Minteh er for en type: https://x.com/pranav_m28/status/2090496653287735726, https://x.com/Gradient_Sports/status/20 ... 6491907119, https://x.com/fc_mossman/status/1978060 ... 50/photo/2.
Alt i alt, kan jeg godt se ideen med hvad vi forsøger at købe og at vi forsøger at bygge et hold med kompetencer der er tilpasset hinanden og systemet, i stedet for 11 individuelt dygtige spillere. Minteh er ung og kan udvikle sig, samt han er PL proven. Ideen er vel, at vi forventer hans output øges markant, når han kommer til et bedre og mere offensivt hold. Jeg synes dog sammenligningen med Mané halter lidt, da Mané i begge hans sæsoner i Saints lavede flere mål en Minteh har gjort i begge sine Brighton sæsoner. Mané lavede også dobbelt så mange mål i RB Salzburg som Minteh gjorde for PSV i sin ene sæson. Jeg synes Mané lignede en dygtigere målscorer, men igen, det er nok ikke en målscorer vi ønsker at hente.
Jeg tænker, at ideen er at han skal udvikle sig at at være vores assistmonster ude fra hans brede position, lidt ligesom Salah var i den første sæson med Slot og som Olise var for Bayern i sidste sæson. Assistkongen behøver ikke nødvendigvis være 10'er.
Jeg synes bare det er hammer dyrt, samt at han nu er skadet Derudover, så er jeg med på at man havde andre targets, men hvorfor er man så sent ude efter ham? Ikke et imponerende forløb af Edwards/Hughes.
Imod moderne fodbold.