Nyheder om LFC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Re: Nyheder om LFC

Indlæg af Cynwal » torsdag, 23. jul, 2026 09:34

Iflg. normalt pålidelige The Guardian, så er det vist langt mere seriøst med en indisk investor, som tidligere har været medejer af Queens Park Rangers: Amit Bhatia, som er svigersøn til den indiske stålmagnat/stålbaron: Lakshmi Mittal, leder et konsortium. Der er ikke blevet offentliggjort noget, men der spekuleres i, at der tales om en inverstering på ca. 1,35 mia £ for ca. 30% af klubben. Iflg. artiklen er det vist mere FSG der har gjort sig til over for Bezo's pengetank end omvendt, hvorimod inderne har erfaing med ejerskab af engelske fodboldklubber. Husk der er mange flere clicks i at skrive, at Jeff Bezo kigger på Liverpool, end at nogen ukendte indere gør det.

Billede

Hele Guardian artiklen kan læses her: https://www.theguardian.com/football/20 ... n-the-club

Ved lidt Google-søgning lader det til, at Amit Bhatia har været en populær medejer, som ikke har blandet sig i det sportslige, men har villet klubben (QPR) det bedste. Guardian artiklen nævner også, at FSG ikke laver en MFU-handel, hvor der sælges en ejerandel OG at vedkommende (Ineos ejeren Sir Jim Ratcliffe) bliver øverste sportslig leder. Guardian nævner, at Mike Gordon rykker tættere på ledelsen af LFC, og det har jo tidligere gået godt, bl.a. med ansættelsen af Klopp.
Billede

Læs mere om Amit Bhatia i QPR her: https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... n-34330057
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 02. aug, 2026 15:30

Dejlig læsning:
Billede

Gjorde ikke noget, hvis han kommer så godt og hurtigt igang, at vi undlader at spilde alt for mange € på Barcola
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 10. aug, 2026 23:06

Så får vi måske Amazon som trøjesponsor

Tom_J
Alder: 38

Indlæg af Tom_J » tirsdag, 11. aug, 2026 08:15

Arbejderklubben med amazon.com på trøjen, en virksomhed der skider på arbejdstagere verden over.

Håber ikke, det sker.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 11. aug, 2026 10:06

Tom_J skrev:Arbejderklubben med amazon.com på trøjen, en virksomhed der skider på arbejdstagere verden over.

Håber ikke, det sker.
Er det ikke bare den vej det går ?
Pengene styrer og fodbolden, som sport ryger lidt i baggrunden.
Hvis du er 14 år og kan tage 20 på foden, er du den næste stjerne.
Jeg kommer da også til at åbne mit Viaplay igen og se med, selvom min interesse dalede kraftigt under Arne Slot.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 11. aug, 2026 11:02

Cynwal skrev:
torsdag, 23. jul, 2026 09:34
Iflg. normalt pålidelige The Guardian, så er det vist langt mere seriøst med en indisk investor, som tidligere har været medejer af Queens Park Rangers: Amit Bhatia, som er svigersøn til den indiske stålmagnat/stålbaron: Lakshmi Mittal, leder et konsortium. Der er ikke blevet offentliggjort noget, men der spekuleres i, at der tales om en inverstering på ca. 1,35 mia £ for ca. 30% af klubben. Iflg. artiklen er det vist mere FSG der har gjort sig til over for Bezo's pengetank end omvendt, hvorimod inderne har erfaing med ejerskab af engelske fodboldklubber. Husk der er mange flere clicks i at skrive, at Jeff Bezo kigger på Liverpool, end at nogen ukendte indere gør det.

Billede

Hele Guardian artiklen kan læses her: https://www.theguardian.com/football/20 ... n-the-club

Ved lidt Google-søgning lader det til, at Amit Bhatia har været en populær medejer, som ikke har blandet sig i det sportslige, men har villet klubben (QPR) det bedste. Guardian artiklen nævner også, at FSG ikke laver en MFU-handel, hvor der sælges en ejerandel OG at vedkommende (Ineos ejeren Sir Jim Ratcliffe) bliver øverste sportslig leder. Guardian nævner, at Mike Gordon rykker tættere på ledelsen af LFC, og det har jo tidligere gået godt, bl.a. med ansættelsen af Klopp.
Billede

Læs mere om Amit Bhatia i QPR her: https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... n-34330057
Det er ikke Jeff Bezos/Amazone der direkte investerer, men et konsortium undet ledelse af Amit Batia, som foretager købet. Så Bezos vil eje en andel af en tredjedel af Klubben. Jeg ser det som ren kapital-forvaltning uden indflydelse. ...og Batia har ikke været upopulær i QPR.

Ang. Arbejder-sjælen i Klubben, så blev den vel solgt allerede da Panasonic kom på trøjen, efterfulft af Crown Paints og Carlsberg. Var der noget arbejder sjæl tilbage, så røg det da med sikkerhed med multinationale Standard Chartered på brystet.
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_J
Alder: 38

Indlæg af Tom_J » tirsdag, 11. aug, 2026 12:22

Der er forskellige grader af ækelhed. Hvordan ville du fx have det med en ejer med stærke forbindelser til et mellemøstligt diktatur? Er det bare forretninger? Er det ikke den slags ejerskaber med forbindelser til dubiøse magtmennesker, vi selv har harceleret imod, siden Abramovich kom til PL i begyndelsen af årtusindet? For mig er det tæt på underordnet, at han bare er en del af ejerkredsen. Det er som at hælde gift i drikkevand. Det spreder sig som regel.

Bezos står for intet godt. Intet der passer med værdierne i vores klub. Hvis der kommer Amazon på trøjen, vil det brænde i mine øjne. Men hvis du ikke går op i værdier, har vi selvfølgelig ikke så meget at diskutere her.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 11. aug, 2026 18:49

Tom_J skrev:Der er forskellige grader af ækelhed. Hvordan ville du fx have det med en ejer med stærke forbindelser til et mellemøstligt diktatur? Er det bare forretninger? Er det ikke den slags ejerskaber med forbindelser til dubiøse magtmennesker, vi selv har harceleret imod, siden Abramovich kom til PL i begyndelsen af årtusindet? For mig er det tæt på underordnet, at han bare er en del af ejerkredsen. Det er som at hælde gift i drikkevand. Det spreder sig som regel.

Bezos står for intet godt. Intet der passer med værdierne i vores klub. Hvis der kommer Amazon på trøjen, vil det brænde i mine øjne. Men hvis du ikke går op i værdier, har vi selvfølgelig ikke så meget at diskutere her.
Jeg deler din holdning, men tror jeg har kastet håndklædet.
Jeg må for min egen del overveje om jeg vil betale de dyre abonnementer for at se Liverpool spille eller om jeg nøjes med at få updates på flashscore eller hvad det nu hedder.
En sæson mere som sidste år, tror jeg bliver et farvel til at betale for “underholdningen”
Det var ikke pengene værd!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 11. aug, 2026 20:58

Jeg er langt mere nervøs for Amit Bhatia. De er vist rigtig glade i QPR for at slippe af med ham.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 11. aug, 2026 23:16

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 11. aug, 2026 20:58
Jeg er langt mere nervøs for Amit Bhatia. De er vist rigtig glade i QPR for at slippe af med ham.
Hvad har du af kilder på det? Det er meget langt fra det jeg har kunnet læse om ham.....
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 11. aug, 2026 23:44

Cynwal skrev:
tirsdag, 11. aug, 2026 23:16
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 11. aug, 2026 20:58
Hvad har du af kilder på det? Det er meget langt fra det jeg har kunnet læse om ham.....
Fra fan fora og artikler. De har jo nærmest stået stille, siden han kom.

Hovedpunkter i fansenes kritik og syn på ejerskabet

Sportslig underpræstation: Mange fans føler, at ledelsen ikke formår at skabe stabilitet eller sportslig fremgang, og at klubben har præsteret under niveau i flere år.

Kommunikation og dømmekraft: Ejerkredsen og Gnanalingam har til tider modtaget kritik fra fan-grupper som QPR1st Supporters' Trust for uheldige udtalelser og sager på sociale medier, der har skabt undren og frustration.

Økonomisk stabilitet vs. ambitioner: På den positive side anerkender fans, at ejerne sikrer økonomisk opbakning og forhindrer decideret administrativt kaos, men de savner en klarere og mere succesfuld langsigtet strategi.

Besvar