Andoni Iraola

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Re: Andoni Iraola

Indlæg af Emmy » lørdag, 06. jun, 2026 17:52

Cynwal skrev:
Opløftende Billede

Darwin vil simpelthen passe perfekt ind i det her system

Sendt fra min moto g75 5G med Tapatalk

"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Re: Andoni Iraola

Indlæg af Cynwal » lørdag, 25. jul, 2026 10:22

The smiling KILLER:

Billede

Meget af nøglen til hvem Andoni Iralola er som manager, ligger måske i dette (sakset fra This is Andield):
Billede

Altså primære inspirationskilder: Bindegale presfanatiker Marcelo Bielsa, som han havde som manager i Athletic Bilbao fra 2011.2013, og så pragmatiske, stærk defensiv organisatorisk men med direkte angrebsspil orienterede Ernesto Valverde, som han havde som manager ad 2 omgange i Athletic Bilbao, fra 2003-2005 og fra 2013-2015. Iraola var også inde omkring den spanske landsholdstrup, og fik 7 landskampe, så han var tæt på det stærke tiki-taka hold fra Spanien i perioden fra 2008-2012, som jo blev 2 x europamester og 1 gang verdensmester i den periode.

Iraola spillede for baskiske Athletic Bilbao fra 2003-2015, og sluttede med 1 enkelt sæson i MLS for New York. Hans baskiske baggrund betones også i artiklen, som værende karaktermæssigt meget nær scousere. Altså meget autonome, antiautoritære lokalpatrioter.

I modsætning til Slot, er Iraola og hans familie allerede flyttet til Merseyside:
Billede

Jeg indrømmer gerne, at jeg næsten altid har de dybrøde superoptimist briller på, men:
Jeg tror sgu' på! Tror det bliver supergodt med Iraola
....og så kan man jo håbe på, at truppen stadig har brain- og musclememory der kan huske Klopps gegenpressing, så vi måske allerede inden jul kan begynde at se det hele klappe og virke.

Hele artiklen: https://www.thisisanfield.com/2026/07/w ... t-tactics/
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar