Liverpool FC - Status.....og what next frem mod næste sæson?

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
sjampen
Alder: 35

Re: Liverpool FC - Status.....og what next frem mod næste sæson?

Indlæg af sjampen » lørdag, 30. maj, 2026 14:57

Den helt rigtige beslutning. Desværre. Jeg håber at det betyder, at der kommer mere respekt fra fangruppen, inkl. mig selv, for det stykke arbejde Arne Slot gjorde og som gav mesterskab nr. 20. Det kunne ganske enkelt ikke forsætte. En ting er resultaterne, de har det med at svinge. De er de færreste klubber som vinder alting, hele tiden. Måden Arne Slot spillede fodbold på, navnlig til sidst, gav aldrig helt genlyd med fangruppen. Hans personlighed ligeså, hvilket også var en utaknemmelig opgave efter Jürgen Klopp. Og opgaven er også bare svær. Jeg kan godt forstå Slot er skaldet, for jeg ville også rive mig i håret hvis alle de geniale træk jeg lavede de første 6 måneder, pludselig ikke virkede.

Jeg synes det er besynderlig timing. Jeg kan godt forstå, at man ikke fyrer en mesterskabstræner midt i sæsonen, når man stadig havde kurs mod CL. Det kan jeg faktisk godt lide, at vi ikke gør. Men hvorfor havde man ikke beslutningen klar for en uge siden? Hvad har man evalueret på en uge, som nu gjorde udfaldet anderledes?

Jeg synes ikke, at Michael Edwards triumferende retur og hans right hand man i Hughes, er så triumferende endda. Vores transfervinduet virker ikke så gennemtænkte, omend vi alle sad med en lille gren på over alt det nye legetøj. Spillere, herunder legender, scousere og gode klubtjenere, samt fx Konate, som jo har været fast starter på en position hvor vi ikke ligefrem er godt besat, forlader os gratis. Billetpriserne hæves igen og der er flere andre eksempler på at fans, specielt i lokalbefolkning, ikke behandles særlig godt og behandles meget som kunder. En generel, en stadig ærgelig udvikling i moderne fodbold. Men der er efter min mening, også problemer længere oppe i organisationen. Det var ikke kun Arne Slot som fejlede.

Iraola nævnes som varm. Det virker som et fint bud, omend jeg er bekymret for om han kan tage skridtet op. Umiddelbart virker det dog, som et bedre man på spillestil og træner type. En af de ting der nærmest skar mig mere end nederlagene, var Slots evindelige klynk og bortforklaring om hvorfor man i virkeligheden var god og uheldige.

Jeg må dog bare sige. Jeg fatter ikke, at man lod Xabi Alonso gå til Chelsea. Er det virkelig fordi vi blev fornærmede over, at han valgte at blive i Leverkusen da vi skulle erstatte Klopp og man derfor siger, fravælger du os, så er du ude for evigt? For der kan man tale om et perfekt match med klubben. Succes i Leverkusen og kigger man på Real Madrids forfatning, så er det jo mere end tydeligt at man nok skulle have valgt Xabi's opgør med kulturen end at vælge de dovne, forkælede stjerner. Tænk sig, at man også bad Vini Jr om at deltage i det tunge genpres med en høj forsvarlinje som Alonso ønskede at indføre i Madrid. Crazy. Ikke helt så tæt på heavy, metal direkte offensiv fodbold som Klopp startede med, men han endte jo også med at gå tættere på mere kontrol.

Indtil han officielt skriver under, drømmer jeg stadig om at Luis Enrique forlader PSG til fordel for os, efter forhåbentlig at have leveret et CL trofæ nr. 2 i aften. Det er dog næppe realistisk. Jeg så også gerne både en Klopp retur og at Pep Guardiola komme til en ægte fodboldklub.

Sebastian Hoeness og Nagelsmann, kunne også være to spændende kandidater. Fabregas i Como er nok for tidligt. Glasner fra Palace er dygtig, men der kan man da tale om en spillestil som ikke stemmer overens med klubbens identitet. Jeg kunne dog godt overtales til Unai Emery som dark horse.

Det tegner dog på Iraola. Jeg glæder mig til at dykke længere ned i hans fodbold, skulle det vise sig at blive officielt. På overfladen er det spændende, omend endnu en chance. Når man er "skabt" af El Loco Bielsa, så er der da mulighed for at der kommer lidt heavy metal på anlægget igen.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Indlæg af Cynwal » lørdag, 30. maj, 2026 15:12

Der er en lang og læseværdig artikel på BBC af Chief Football Writer Phil McNulty, og Slots 2 sæsoner på Anfield:
https://www.bbc.com/sport/football/arti ... 7xwngwr0vo
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 30. maj, 2026 15:26

Der er så meget der ikke giver mening i det her.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » lørdag, 30. maj, 2026 16:09

Cynwal skrev:
lørdag, 30. maj, 2026 15:12
Der er en lang og læseværdig artikel på BBC af Chief Football Writer Phil McNulty, og Slots 2 sæsoner på Anfield:
https://www.bbc.com/sport/football/arti ... 7xwngwr0vo
Med en interessant vinkel på, om det ikke var en fejl at forlænge med Virgil og Salah.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
LFC YNWA
Geografisk sted: Sønderjylland

Indlæg af LFC YNWA » lørdag, 30. maj, 2026 16:13

Hvis det bliver Andoni Iraola, ser jeg umiddelbart hans trænerfilosofi lidt henad en Klopp kopi, positivt ment…
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » lørdag, 30. maj, 2026 16:19

Iraola bliver en ny Slot. Vi skal stile højere

Sendt fra min moto g75 5G med Tapatalk

"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 30. maj, 2026 17:30

Cynwal skrev:
lørdag, 30. maj, 2026 13:40
Sidder i Wien og læser. Min første tanke:
Så kan det være vi stadig har et Forum til næste sæson.
Så væk de gamle tråde til livs. Vi gamle som har været med i 20 år, synes det er beskæmmende at der ikke er en tråd der er over 5 år. Men det er jo sådan i unge ser på verden; nyt-nyt-nyt ;)

Tillykke med fødselsdagen til vores allesammens Captain Fantastic! (hvor er hans tråd egentlig henne?)

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 30. maj, 2026 19:09

Mysjkin skrev:
lørdag, 30. maj, 2026 13:20
Holy fuck - der røg Slot!

Alligevel ret konsekvent. Respekt for timingen.
Timingen?

Den må du lige forklare. Synes det virker som en rådvild ledelse.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugernavn

Indlæg af Brugernavn » lørdag, 30. maj, 2026 19:17

Det er spændende.
Altid trist når en træner i Liverpool fyres, men jeg kan ikke se det kunne være anderledes.
Der har absolut ingen progression været.
Siden ca marts 2025, har spillet været kraftigt nedadgående, hvor det i højere grad har været individuel brilliance, end godt holdspil, som har skaffet point.

Havde man kunnet se en plan i "hvad vil Slot" tror jeg også snoren havde været længere.
Men en egentlig gameplan, har bare set ud til at mangle, ligesom spillerne har virket mindre og mindre trænet.
Både mht udholdenhed, men også mht intern forståelse.

Det er blevet for nemt at presse et boldtab, når man har prøvet at spille bolden ud bagfra, da holdet har været for spredt
Det er blevet for nemt at spille bolden ud for modstanderne, da presset ikke er samlet.
Ingen bevægelser mellem kæderne, osv osv.

Jeg er godt nok spændt på, hvem der er i tankerne - om der allerede er noget forhandlet på plads, eller om der mangler nogle detaljer.
Uanset hvem der træder til, håber jeg det er en, som forstår at bruge en hel trup, så de 13 der spiller hver gang, ikke løber tør for brændstof inden jul.

Håber også det bliver en der har familien med, hvis de ikke allerede er der, da jeg slet ikke forstår det er holdbart i længden at bo i et andet land end sin familie - det må altså sætte nogle personlige spor.
Men det kan selvfølgelig også være en fordel, hvis man ikke kan lide sin familie... ;)

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 51

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 30. maj, 2026 19:44

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 30. maj, 2026 19:09
Mysjkin skrev:
lørdag, 30. maj, 2026 13:20
Holy fuck - der røg Slot!

Alligevel ret konsekvent. Respekt for timingen.
Timingen?

Den må du lige forklare. Synes det virker som en rådvild ledelse.
Nej - det er det modsatte. De handler som de bør - men ikke overilet. Dvs ikke undervejs i sæsonen og heller ikke dagen efter sidste kamp. De har holdt et endeligt evaluerende møde efter sidste kamp. Jeg tror de er ret ærlige i pressemeddelelsen - at det ikke var en nem beslutning. Det synes vi måske som fans, men det er heller ikke vores job at finde balancen mellem at handle og samtidig værne om klubbens integritet, herunder at fremstå velovervejede. Det annonceres i øvrigt på dagen for CL-finalen - det er ikke tilfældigt.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 30. maj, 2026 19:54

Flere journalister har udlagt, at Iraola har sat forhandlinger med Crystal Palace og Leverkusen på pause for at tale med Liverpool. Det lyder ikke som om, at man har været i dialog med Iraolas bagland længe.

Synes det udefra set virker rådvildt og en beslutning, som er taget ovenpå Salahs Instagram-opslag. Ikke et velovervejet og længe gennemtænkt valg, men i stedet kulminationen på et udefrakommende pres, de ikke havde regnet med eller forberedt sig på. En ledelse, som ikke er rådvild og splittet vil ikke lade sig påvirke af udefrakommende støj.

Hvad opnår de ved at offentliggøre det på dagen for en Champions League finale?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Mysjkin

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 30. maj, 2026 20:13

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 30. maj, 2026 19:54
Flere journalister har udlagt, at Iraola har sat forhandlinger med Crystal Palace og Leverkusen på pause for at tale med Liverpool. Det lyder ikke som om, at man har været i dialog med Iraolas bagland længe. Synes det udefra set virker rådvildt og en beslutning, som er taget ovenpå Salahs Instagram-opslag, ikke velovervejet og længe gennemtænkt.

Hvad opnår de ved at offentliggøre det på dagen for en Champions League finale?
Det er ikke rådvildt at overveje tingene. Man har ikke ville tage den endelige beslutning før sæsonen var slut og man havde det fulde billede - men man har helt sikkert påbegyndt forarbejdet mht mulige afløsere. Den slags skal dog gøres diskret. Hvornår hvem har talt med hvem kan jeg ikke forholde mig til - det er spekulationer.

Hvis vi havde fyret Slot i fx marts synes jeg det havde været overilet og dybest set unødvendigt. Ledelsen gør det helt rigtige (husk at alternativet også kunne have været at give Slot et transfervindue og en sæson mere - hvilket de fleste journalister også havde regnet med at vi ville). Jeg er i øvrigt lidt træt af hyperkritik - én af grundene til at mit engagement her på Forum er vigende er at vrede og brok fylder det hele. Selv når vi vinder. Og selv når ledelsen gør det rigtige.

Edit: ved at offentliggøre det i dag dæmpes noget af mediestormen da det også er en finale at tage hensyn til. Gammelt trick inden for kommunikation.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 30. maj, 2026 20:24

Hele sæsonen har de briefet journalisterne (Ornstein, Joyce, Lynch, Pearce) om, at Slot var deres mand. Det ville de ikke gøre, hvis de ikke følte, det passede, for de ville ikke opnå noget ved at briefe journalisterne om det.
Tværtimod udtaler David Lynch nu, at beslutningen er blevet truffet i dag ovenpå, hvad der ligner et emergency meeting. Der har inden Salahs Instagram-opslag ikke været nogle indikationer på, at Slot skulle afskediges.

Det virker ikke overvejet. Det virker som journalisterne har skrevet som en splittet ledelse, der til sidst ikke kunne se bort fra om Slot havde spillernes opbakning, ovenpå Salahs opslag.

Det er svært at genkende Liverpool pt. Det minder om Chelsea og Manchester United. Føles virkelig underligt for tiden at følge klubben fra sidelinjen.
Edit: ved at offentliggøre det i dag dæmpes noget af mediestormen da det også er en finale at tage hensyn til. Gammelt trick inden for kommunikation.
Virker nærmere til at have haft modsatte effekt. Ved at offentliggøre det i dag, nævner stort set alle TV-stationer det i deres optakt til aftenens kamp eller i pausen, herunder også det danske studie, og folk, der samles for at diskutere finalebold på sociale medier, diskuterer nu også Liverpool. Bl.a. Steven Gerrard, blev bedt om at sætte ord på det under den broadcasting.

Brugeravatar
Mysjkin

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 30. maj, 2026 20:38

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 30. maj, 2026 20:24
Hele sæsonen har de briefet journalisterne (Ornstein, Joyce, Lynch, Pearce) om, at Slot var deres mand. Det ville de ikke gøre, hvis de ikke følte, det passede, for de ville ikke opnå noget ved at briefe journalisterne om det.
Tværtimod udtaler David Lynch nu, at beslutningen er blevet truffet i dag ovenpå, hvad der ligner et emergency meeting. Der har inden Salahs Instagram-opslag ikke været nogle indikationer på, at Slot skulle afskediges.

Det virker ikke overvejet. Det virker som journalisterne har skrevet som en splittet ledelse, der til sidst ikke kunne se bort fra om Slot havde spillernes opbakning, ovenpå Salahs opslag.

Det er svært at genkende Liverpool pt. Det minder om Chelsea og Manchester United. Føles virkelig underligt for tiden at følge klubben fra sidelinjen.
Kommunikationsstrategien har hele tiden været klar: fuld opbakning til Slot. Det er helt efter bogen. Men bag kulisserne har de med 100% sikkerhed løbende overvejet situationen - og formodentlig har vi kigget på en mulig afløser igennem flere måneder. Den manglende opbakning fra spillerne har ledelsen længe været klar over, og det har naturligvis spillet en rolle i beslutningen.

Brugeravatar
Mysjkin

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 30. maj, 2026 20:44

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 30. maj, 2026 20:24

Virker nærmere til at have haft modsatte effekt. Ved at offentliggøre det i dag, nævner stort set alle TV-stationer det i deres optakt til aftenens kamp eller i pausen, herunder også det danske studie, og folk, der samles for at diskutere finalebold på sociale medier, diskuterer nu også Liverpool. Bl.a. Steven Gerrard, blev bedt om at sætte ord på det under den broadcasting.
Det er uundgåeligt - men det har dog kun været en mindre del, og i morgen handler alt om finalen - og om hvor klamt et hold Arsenal er🙄

Besvar