Emmy skrev: ↑mandag, 06. jul, 2026 08:49
Korruption har endegyldigt ødelagt fodbolden med det cirkus der foregår i usa. Suspenderingen af Baloguns røde kort er en hidtil uhørt skandale. Hvis jeg var Belgien, så nægtede jeg at stille op til den kamp.
Sendt fra min moto g75 5G med Tapatalk
Helt enig det er blevet en farce med FIFA
Jeg har rundet de 50 og har hele mit liv elsket fodbold, men kan mærke noget er ved at ændre sig, der er simpelthen kommet for mange penge og deraf følgende korruption ind i sporten.
Ikke for at pudse min glorie, men jeg valgte allerede inden VM start at boykottet alle kampe, hvilke jeg faktisk også gjorde med VM i Qatar, dog af lidt andre grunde dengang, kan kun opfordre alle til at gøre det samme, ved godt vi er meget små fisk i et stort hav, men den eneste måde vi kan påvirke noget på er ved ikke at spytte penge i deres maskine.
Når man så i dag kan læse at Trump 3 gange har ringet personligt til FIFA for at få omstødt et rødt kort, det er jo fuldstændig vanvittigt det her.
Men samtidig er det jo ikke meget anderledes end Ronaldo der fik nedsat han karantæne straf så kan kunne deltage fra start, vi taler altså om en mand der smadre albuen ind i ryggen af en modspiller.
Fodbold handler mere om rige magtliderlige mænd der på skift har hovedet op i røven på hinanden imens de giver et håndjob.
FIFA har jo også åbnet for at folk selv kan videresælge deres biletter til andre, så du kan lige nu købe en billet til finalen for 143.000 dollars (den kostede oprindeligt 3450 dollars), fodbold er virkelig ikke længere en tilskuersport for almindelige fans fra arbejder eller middelklassen.
Og jeg kan faktisk godt lidt frygte at de her tendenser med også snart kommer til at ødelægge Premier League, der ser vi allerede der kommer flere og flere fodboldturister, der smider flere penge i kassen end de lokale fans, stemningen forsvinder og kvaliteten forsvinder samtidig på banen, fordi der skal presses flere og flere kampe ind i kalenderen.
Er det bare mig der er en gammel sur mand? eller er fodbolden ved at blive kvalt i en pærevælling af penge, politik og korruption ? og kan vi overhovedet gøre noget ved det ?
Og hvorfor er der ikke flere lande og spillere der brokker sig, er det også fanget i pengemaskinen?