Indgangsbøn:
Kampens store dilemma er: Skal vi satse ALT på FA.Cup'en, for at gå efter lidt sølvtøj til kabinetterne - og en plads europæsik i Europa League - eller skal kræfterne spares til den stadigt eksisterende chance for at få en 4-5. plads og adgang til det forjættede Champions League? Det er heldigvis over min lønramme at tage den beslutning, og faktisk tror jeg også, at ensidigt fokus på Champions League, kan give os større chance for et være med næste år i CL.
Jamen, det er jo det sværeste at vinde overhovedet? Jep, men følg mig nu lige: Hvis vi kommer forbi 8.-delsfinalen, hvor jeg er overbevist om, at vi får Atletico Madrid, fordi.... Det får vi bare. Fra kavartfinale og frem er det alt andet lige større hold vi møder, som spiller mere åben fodbold, hvilket ligger væsentligt bedre til Liverpools nuværende spillemåde (eller mangel på samme). Alt i alt er det 6 kampe i 8.-dels-, kvart- og semifinale at ballerne skal klemmes hårdt sammen til, og så ligger der en finale, hvor alt kan ske på dagen! Nå - Det blir' nok ikke den vej hollænderen går, så jeg vil sige "spar truppen til PL kampene, og få noget kamptræning i de alt for lidt brugte reserver". Vi har bl.a. tæt på et "generationel talent" i Rio Ngumoha, som får alt for lidt spilleminutter til at udvikle det kæmpetalent han har. Men det kan også være sporene skræmmer Slot: i sidste sæson røg vi også ud i 4. runde, da Slot satsede mod upåagtede Plymoth. Slot gav stort set alle kanonerne fri, og satsede på at andet geled + ungdom kunne klare skærene, hvilket betød Plymoth gik videre med en 1-0 sejr.
Brighton har ved flere lejligheder betydet endestationen for LFC i FA Cup'en. Første gang var tilbage i 1983, hvor en enlig scoring af ex-LFC Jimmy "Thunderboots" Case betød, at Bob Paisley aldrig kom til at vinde FA-Cup'en som Liverpool manager. I 4. runde i januar 2023, blev Brighton også endestationen for LFC, da Mitoma scorede i tillægstiden til 2-1. Den kamp var på Sydkysten, så der ligger revanche og venter i aften på Anfield.
Formbarometer

Det må betyde, at LFC er svag favorit, dog afhængig af hvor meget der satses på kampen fra Slots side af.
Indbyrdes statistik alle turneringer:

Tyder også på LFC sejr.
Sidste 3 indbyrdes opgør:

Sejre til LFC undtagen mod slutningen af sidste sæson, hvor Skabet forlængst var hjemme, og truppen spillede "ferie-fodbold"
Liverpool:
Jeg satser butikken, og satser på at der gives en del chancer til 2. geled som følger:

Hvad siger I......?
Der burde være rigeligt i ovenstående til at "save mig ned i knæhøjde" over......