Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden PL runde 6

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
6
67%
84 – Conor Bradley ud i pausen.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ud i 74. min
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
6 – Milos Kerkez
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
1
11%
10 – Mac Allister ud i 64. min
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
9 – Alexander Isak ud i 84. min
0
Ingen stemmer
7 – Florian Wirtz ud i 74. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i pausen
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 64. min
0
Ingen stemmer
14 - Federico Chiesa ind i 74. min
2
22%
30 - Jeremie Frimpong ind i 74. min
0
Ingen stemmer
73 – Rio Ngumoha ind i 84. min
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 9

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Re: Crystal Palace FC - LFC >> Kamptråden PL runde 6

Indlæg af Cynwal » lørdag, 27. sep, 2025 18:15

Billede
Synd for Chiesa
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 27. sep, 2025 18:16

Vi lader et Arsenal-flop give Arsenal chancen for at komme tilbage. Det er så ringe som noget kan være. Ibou og Salah er enormt dyre herre at have løbende på vores hold pt og så er begge backpositioner et problem. Wirtz er slet ikke i gear og bør ikke spille, Mac Allister heller ikke. Kun Alisson og Chiesa kan være sig selv bekendt. Vi skal tage os alvorligt sammen, hvis vi skal genvinde Premier League, til trods for, at det virker billigt til salg. Kæmpe gave at forære Arsenal og fuldt fortjent, at Crystal Palace vinder. Elendigt.

Om det bliver et wake up call eller om de falder sammen, det er jeg spændt på at se. Synes der er mange, som slår op i banen og kaster med armene i vejret, fordi der slet ikke er sammenspil på holdet. En masse forgæves løb og van Dijk, der råber og skriger af irriterende ringe Konaté.

Vi skal glæde os over, at vi har fem point ned til Arsenal lidt endnu.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 27. sep, 2025 18:17

Cynwal skrev:
lørdag, 27. sep, 2025 18:10
Fuldt fortjent Palace sejr i dag. Der var alt for mange som var et stykke væk fra deres normale niveau i dag.
Største problem er: Er det Salahs generelle nye niveau vi efterhånden ser kamp efter kamp?
.....og så skal vi ikke være så smålige at begynde at klynke over et dømt hjørnespark der skulle have været et målspark og en scoring i 98. minut. når der er lagt MINIMUM 6 minutter til i kampen.
Jeg klynker gerne over det. Det fik stor betydning for Crystal Palace’ momentum og selvtillid.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 27. sep, 2025 18:21

Mysjkin skrev:
lørdag, 27. sep, 2025 18:17
Cynwal skrev:
Fuldt fortjent Palace sejr i dag. Der var alt for mange som var et stykke væk fra deres normale niveau i dag.
Største problem er: Er det Salahs generelle nye niveau vi efterhånden ser kamp efter kamp?
.....og så skal vi ikke være så smålige at begynde at klynke over et dømt hjørnespark der skulle have været et målspark og en scoring i 98. minut. når der er lagt MINIMUM 6 minutter til i kampen.
Jeg klynker gerne over det. Det fik stor betydning for Crystal Palace’ momentum og selvtillid.
Men synes nu også den var svær at se. Det er ringe, at vi ikke er bedre. Det minder om Arsenal, det niveau vi viser.

Momentum havde Palace i hele første halvleg uanset hvad, fordi vi slet ikke var mødt op og var sat forkert op. Slot eksperimenterer pt med at få Wirtz til at lykkes og det duer bare ikke. Vi er nød til at have en gameplan.
Senest rettet af JudgeArdaStudge lørdag, 27. sep, 2025 18:22, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 27. sep, 2025 18:21

Bla bla bla.
Vi har ikke spillet godt so far.
At vi ikke har tabt point tidligere er rent held.

Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12

Indlæg af TG12 » lørdag, 27. sep, 2025 18:33

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 27. sep, 2025 18:21
Mysjkin skrev:
lørdag, 27. sep, 2025 18:17
Cynwal skrev:
Men synes nu også den var svær at se. Det er ringe, at vi ikke er bedre. Det minder om Arsenal, det niveau vi viser.

Momentum havde Palace i hele første halvleg uanset hvad, fordi vi slet ikke var mødt op og var sat forkert op. Slot eksperimenterer pt med at få Wirtz til at lykkes og det duer bare ikke. Vi er nød til at have en gameplan.
Problemet er vel lidt man har rekrutteret en 10’er til et hold der har spillet uden sådan en type siden coutinho forlod os i 18 sæsonen. Det er er hold der har været vant til det kreative kom fra kanterne eller højre backen (Trent).

Det kræver et større taktisk skifte at få ham til at fungere, og måske skal man faktisk have nogle andre ud. F.eks. Macca/Gakpo/Szobo ser af og til ud til at komme ind i de rum Wirts burde være i.

Jeg tror faktisk Wirts rimelig hurtigt ville vise mere, hvis Slot afprøvede 4-3-3 og gav ham den falske 9’ er rolle. Dog ville det passe ultra dårligt med de øvrige indkøb

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 27. sep, 2025 18:37

@TG:

Szoboszlai kan vi pt ikke tage ud, så skal han spille backen. Han skal spille. Han er en af vores bedste og mest løbestærke på et hold, der pt savner energi og fysik. Mac Allister er ikke i form og kunne være et bud på en, der skal tages ud. Men jeg sidder og tænker om man ikke skulle tage Wirtz ud? Så kan man lade ham komme ind senere i kampene, når modstanderne har lidt mere bly i benene og man måske ikke skal jagte et resultat (pt skal vi jagte resultat hele tiden).

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 27. sep, 2025 18:40

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 27. sep, 2025 18:37
@TG:

Szoboszlai kan vi pt ikke tage ud, så skal han spille backen. Han skal spille. Han er en af vores bedste og mest løbestærke på et hold, der pt savner energi og fysik. Mac Allister er ikke i form og kunne være et bud på en, der skal tages ud. Men jeg sidder og tænker om man ikke skulle tage Wirtz ud? Så kan man lade ham komme ind senere i kampene, når modstanderne har lidt mere bly i benene og man måske ikke skal jagte et resultat (pt skal vi jagte resultat hele tiden).
Enig i begge dele. Men hvis Wirtz starter ude og Szoboszlai spiller back bliver midten tynd. Curtis er heller ikke rigtigt i form.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

TG12

Indlæg af TG12 » lørdag, 27. sep, 2025 18:48

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 27. sep, 2025 18:37
@TG:

Szobo sammen med Grav er vores bedste spillere lige nu. Så de skal naturligvis spille.

Desværre er listen af spillere man kunne overveje at bænke lang; Salah, Macca, Wirts, Konate, bare for at nævne nogle.

Ideen med Wirts på bænken er umiddelbart et godt bud.

En dag som i dag kan jeg også undre mig over Endo ikke overvejes - vi havde problemer med fysikken på midten og selvom Endo ikke er en stor boldspiller, kunne han godt tage nogle slåskampe der måske gav lidt plads til de andre spillere og kunne stabilisere midten.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 27. sep, 2025 18:55

Endo var ikke god mod Southampton og når Slot i forvejen har meget lille fidus til Endo, så bliver chancen endnu mindre.

Jeg vil ikke lyve, da jeg så startopstillingen tænkte jeg, at det var optimalt og et godt valg, så nu skal jeg ikke sidde og lade som om, at jeg tænkte andet. Men som kampen skred frem kunne man desværre godt se, at det langt fra fungerede. Tror så heller ikke det hjalp, at Konaté har så forfærdeligt et bundniveau, at han nærmest ene mand kan ødelægge det for resten, når han er i det "humør". Den slags giver jo modstanderen blod på tanden og sætter omvendt vores egne spillere under pres og tvivl. Han er simpelthen ofte decideret forfærdelig og jeg kan ikke forstå, hvad Real Madrid ser i ham. Jeg håber lidt, at vi sælger ham. Men ja, i dag kunne du jo flå stort set alle ud, der var ingen, der var opgaven voksen udover Alisson og Chiesa.

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 27. sep, 2025 19:27

Det var vores stærkeste startopstilling! At De fejler i en sådan grad kan skyldes tre ting: spillerne, Slot og så Palace - et hold der nu er ubesejrede i 18 kampe, og i dag viste os hvorfor. Stort cadeau til dem…

Hvornår har vi sidst tabt en kamp i overtiden (overtidens overtid…)?

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » lørdag, 27. sep, 2025 20:28

En kamp der på mange måder var præget af svage præstationer. Konate med en åbenlys mareridtskamp, men også Bradley og Kerkez lignede specielt i første halvleg, et par spillere som ikke har niveauet. Kun en storspillende Alisson forhindrede at kampen var lukket ved pausen. Mac Allister også forsat svag i billedet, og det er et problem. Sidste år var vi dårlige når han ikke spillede. I år kæmper han med spillet, og det gør vi så også. Grav er meget den spiller som skal holde tingene i gang. Salah og Wirtz stod også svagt i billedet, imens stakkels Isak jo nærmest ikke fik lov at mærke bolden i første halvleg. Der er ganske enkelt spillere som skal steppe up.

Men jeg synes vi lærte noget taktisk i dag, nemlig at vi skal bruge Gakpo på banen. Ikke fordi han spillede specielt godt eller har haft en godt opstart på sæsonen, men fordi han ganske enkelt er kant. Med Wirtz som kant, fik vi ganske enkelt ikke bredde nok i spillet. Ideen var selvfølgelig at Kerkez skulle bringe den, men det lykkedes slet ikke mod Palaces opstilling. Munoz kunne fint lade Wirtz flytte sig ind i et tætbefolket område og så bare stå og afvente når Kerkez kom fremad. Og med vores defensive problemer, kom han ikke så tit, så der var rig mulighed for at Richards kunne skubbe aggressivt op og lukke huller på midten.

Vi blev langt bedre med Gakpo der holdte bredden. Vi spillede os også op, men et korrekt taktisk træk fra Slot. Det åbnede midten af banen og vi fik Isak mere på bolden. Palace stod stadig stærkt i deres 5-back og selvom de fik meget ros, er deres styrke at så med 7 mand meget dybt og leve på kontraangreb. Dem fik vi som sådan fjernet i 2. halvleg, når vi stoppede med at give dem bolden i deres første pres, som godt kunne ligge højt i korte momenter. Den simple forskel var, at vi spillede os ud af det efter pausen og at de var fint tilfredse med at lade os spille den rundt. Vi havde stadig gode chancer til Isak og Wirtz, hvor specielt Wirtz skulle have scoret.

Forhåbentlig er vi tilbage i vores 4-2-3-1 eller 4-3-3 i fremtiden. Gakpo skal holde bredden til venstre, eller man kunne prøve Chiesa elller Ekitike, hvis ikke man har helt tiltro til Rio derude og Gakpo skal hviles. Vi skal åbne bredden og strække modstanderens forsvar, så vores 10'er, hvad enten det er Szobo eller Wirtz, har plads at operere i. Både Isak og Hugo er også gode til at falde ned i banen, så det passer fint. Det giver også vores to 6'ere/8'ere plads til at spille bolden rundt og have muligheder bredt. Hvis vi så sætter presset, kan vores backs komme frem i banen og lade både Gakpo og Salah trække ind i banen.

Jeg håber næste kamp bliver med Szobo på højre back, som giver os en ekstra opstilstation. Jeg synes heller ikke han er faldet i gennem defensivt. Man kan også bare give Mac tid til at komme tilbage eller spille sig varm eller simpelthen bænke Wirtz, men jeg håber man beholder alle 4 på banen. Men det kræver at Konate og Kerkez spiller sig op, så vi kan få en "angrebsformation" der ligner:

Isak - Wirtz
Gakpo - Mac - Gravenberch - Szobo - Salah
Kerkez - VVD - Konate

og hvis vi virkelig får sat modstanderen under pres og kan skubbe helt op:

Gakpo - Isak - Salah
Kerkez - Macca - Grav - Wirtz - Szobo
VVD - Konate
Imod moderne fodbold.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 27. sep, 2025 20:58

Fine betragtninger, sjampen. Jeg tror meningen var at Kerketz og Bradley skulle komme i løb på ydersiden, og åbne deres forsvar op, og skabe scoringsmuligheder for Isak (og andre). Men det skete aldrig.

Jeg er enig i at vi skal have løst Wirtz-ligningen. Isak går ikke ned i banen, og det tror jeg bekommer Wirtz godt; så har han en offensiv spilstation, og Wirtz kan også spille på top sammen med enten Isak/Ekitike. Kan det blive en ny Torres/Gerrard?

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 28. sep, 2025 08:37

Arnes udtalelser før og efter kampen har været kryptiske og unødvendige i min optik. At han beretter, at man ikke ville have overvejet Chiesa i Champions League truppen, hvis han ikke havde spillet som mod Southampton lyder forkert. Pointen tror jeg godt, jeg forstår, man han får det formuleret på en unødvendig måde.

I går fortæller han så på pressemødet, at én spiller var skyld i Palace sejrsmål, fordi denne havde mere travlt med at løbe i en kontra, fremfor at blive nede i feltet og forsvare. Han nævner ikke spilleren ved navn, men igen, er det virkelig det, han vil fokusere på? For det første kunne Kerkez jo bare have ladet være med at sparke bolden til indkast og for det andet, så er det jo ikke der problemet skal findes. Om vi ender med 1 point eller står med 0 point efter kampen, er lidt hip som hap på dette tidspunkt i sæsonen, det er straks værre at se på, hvordan vi spillede kampen og hvor svært vi havde det defensivt.

Det er bestemt ingen skam at tabe til Crystal Palace, så formstærke som de pt. er, men måden vi taber på, er ikke et mesterskabshold værdigt.

Den her weekend var en en stribe af fejltagelser fra Arne og ret skal være ret, det er sjældent han begår fejl. Håber han lærer af disse og det bliver denne sæsons "Forest-resultat", hvor efter vi kigger hinanden i øjnene, stepper up og vinder mesterskabet komfortabelt herfra.

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 28. sep, 2025 11:06

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 28. sep, 2025 08:37
Arnes udtalelser før og efter kampen har været kryptiske og unødvendige i min optik. At han beretter, at man ikke ville have overvejet Chiesa i Champions League truppen, hvis han ikke havde spillet som mod Southampton lyder forkert. Pointen tror jeg godt, jeg forstår, man han får det formuleret på en unødvendig måde.

I går fortæller han så på pressemødet, at én spiller var skyld i Palace sejrsmål, fordi denne havde mere travlt med at løbe i en kontra, fremfor at blive nede i feltet og forsvare. Han nævner ikke spilleren ved navn, men igen, er det virkelig det, han vil fokusere på? For det første kunne Kerkez jo bare have ladet være med at sparke bolden til indkast og for det andet, så er det jo ikke der problemet skal findes. Om vi ender med 1 point eller står med 0 point efter kampen, er lidt hip som hap på dette tidspunkt i sæsonen, det er straks værre at se på, hvordan vi spillede kampen og hvor svært vi havde det defensivt.

Det er bestemt ingen skam at tabe til Crystal Palace, så formstærke som de pt. er, men måden vi taber på, er ikke et mesterskabshold værdigt.

Den her weekend var en en stribe af fejltagelser fra Arne og ret skal være ret, det er sjældent han begår fejl. Håber han lærer af disse og det bliver denne sæsons "Forest-resultat", hvor efter vi kigger hinanden i øjnene, stepper up og vinder mesterskabet komfortabelt herfra.
Spørgsmålet er måske om Arne er presset / frustreret.

Han kan first hand se holdet ikke spiller godt eller har gjort det endnu over en hel kamp. Samtidigt er situationen også en anden end sidste sæson, hvor han havde overtaget et hold og der faktisk ikke var nogle forventninger. Nu sidder han med en trup han har sat sit eget aftryk på med transfers - tilmed nogle High value transfers.

Så kritikken vil komme hurtigere denne sæson og forventningerne til at spille champagne bold er alt andet lige større end sidste år.

spiller, og modsat sidste sæson så står han nu med et hold der skal være “hans” hold.

Besvar