Burnley FC - LFC >> Kamptråden PL runde 4

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
1
7%
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
2
13%
6 – Milos Kerkez ud i 38. min.
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
7
47%
10 – Mac Allister ud i pausen
0
Ingen stemmer
7 – Florian Wirtz ud i 89. min
3
20%
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
22 – Hugo Ekitike ud i 72. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson ind i 38. min.
1
7%
84 – Conor Bradley ind I pausen
1
7%
14 - Federico Chiesa ind i 72. min.
0
Ingen stemmer
73 – Rio Ngumoha ind i 87. min
0
Ingen stemmer
30 - Jeremie Frimpong ind i 87. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 15

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 11. sep, 2025 06:59

Billede

Indgangsbøn:
For mig har den her udekamp i Burnley, 1 times kørsel nordøst for Liverpool, BANANSKRÆL skrevet med store bogstaver over sig. LFC er kæmpefavoritter mod Scott Parkers oprykkere, som sikrede sig oprykning med en 2.-plads i The Championship, primært gennem kæmpe fokus på at være svære at score imod. Burnley tabte kun 2 kampe i 24/25 sæsonen, og der gik kun 16 (seksten!! :shock: ) mål ind på dem i 46 kampe! Turf Moor er et lille, intimt stadion, med en kapacitet på kun 21.944 tilskuere, og LFC har kun fået 2.350 away tickets til fans. Frygten for et slip up fra Liverpools side af, bliver ikke mindre når man så ser, at Michael "Jeg vil være centrum for opmærksomheden" Oliver er sat på til at fløjte kampen, og cocktailen er "perfekt", når man så ser at han assisteres af Paul Tierney i VAR-rummet.

Formen i PL:
Billede
Burnley startede med at blive rundbarberet af et veloplagt Spurs hold, som nærmest kanonerede Thomas Frank til gudestatus, men spurs har (heldigvis) genfundet deres normale mangel på stabilitet. Så vandt de det vigtige 6 point opgør mod en formodet medkandidat til een af de tre nedrykkerpladser, Sunderland, og så tabte de ufortjent 3-2 til Kolossen på Lerfødder: Manchester FU.

Billede
LFC er allerede efter 3 kampe favoritter til at genvinde PL-titlen og Det Internationale Center for Sportstudier CIES har allerede beregnet, at der er 28,9 % chance for. at Liverpool genvinder titlen:
Billede
Alt det ovenstående har tidligere været næsten garanter for, at Liverpool ville spille en uinspireret kamp med en lad attitude a la: "vi er så gode at vi helt sikkert vinder, så hvorfor anstrenge os". Jeg håber i den grad, at Arne Slot igen formår at overraske, og få skærpet truppens fokus. ALLE kampe er vigtige i denne PL sæson, og allerede på onsdag venter første Champions League kamp mod Atletico Madrid på Anfield, så nu starter karrusellen igen med 2 kampe om ugen! Der venter 6 kampe på 17 dage i resten af september fra og med burnley kampen:
Billede
3 Premier League kampe, 2 Champions League kampe og en Carabao Cup kamp, hvor jeg håber U21 er klar

Statistik for PL sæsonen indtil nu:
Billede
Foruroligende nok ligger The Clarets og The Reds lige mht total XG og XG pr kamp, men det er jo heldigvis ikke de der kunstige statistiknørd tal, som afgør kampene. Liverpool scorer i snit 3 mål pr. kamp og indkasserer kun 1, hvor Burnley kun scorer 1 mål i snit men til gengæld indkasserer 2. Det kan man tage og føle på!

Liverpool
ISAK er LANDET! .... men der går nok lidt tid, før vi ser ham blive sluset stille og roligt ind på holdet via indskiftningsbænken. Han skal bringes i form først. I skrivende stund her torsdag morgen, er der ikke meldt om, at nogen er kommet retur til Kirkby med skader. Så det betyder, at jeg forventer vi stiller op meget lig - hvis ikke endda fuldstændig lig - som vi gjorde til gunners kampen. Vi har jo lige pludselig verdens bedste playmaker højre back, som samtidig er defensivt solid som Fort Knox! Jeg kan ikke se andet end at Slots nye multitool får genvalg på HB, selv om det selvfølgelig er skuffende for Conor Bradley. Så vidt jeg kan se, har Mac Allister og fruen endnu ikke fået deres lille ny, så han kan selvfølgelig lige pludselig ryge ud af truppen, og så skubber Conor Bradley selvfølgelig Szobo op på Macca's plads. Med Isaks ankomst har vi efterhånden et overflødighedshorn af gode angribere, så jeg håber i mit stille sind, at det kan fyre noget mere op under Mo Salah. Han har i mine øjne stået svagt i billedet indtil nu, med utroligt mange boldtab grundte missede tæmninger og driblinger, og så lige en enkelt gudeaflevering en gang imellem. Det bliver spændende, hvordan Slot vil stille alle tilfreds og samtidig få det bedste hold og de bedste resultater ud af det hele. Men umiddelbart er mit bud på startopstillingen til kampen mod The Clarets, at vi stiller op på samme måde som mod gunners:

Billede

Hvad siger I derude?
Trænger Mo til en tur på bænken for at finde ny inspiration?
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Re: Burnley FC - LFC >> Kamptråden PL runde 4

Indlæg af mortenbak » torsdag, 11. sep, 2025 08:38

Jeg har længe tænkt at Salah ikke bør være selvskrevet til startplads.
Samtidig ved vi også at han kan afgøre kampe ud af ingenting.
Spørgsmålet er om det retfærdiggør at vi spiller 10 mod 11 i 80 minutter.
Og har Arne nosserne til at bænke ham ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 11. sep, 2025 08:49

Van Dijk og Salah er selvskrevet hver gang. Van Dijk ville nok acceptere at blive bænket men jeg tror Salahs ego er alt for højt.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 11. sep, 2025 09:42

Bradley på backen. Uanset hvor god Szobo har været på den plads, så skal han ikke spille dernede. Men jeg vil ikke sige hvem der så skal starte ud, men det kunne være MacA
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 11. sep, 2025 09:48

Jeg checkede lige resultaterne fra 2024. Det var i 4. runde runde landskamspause, at kæden røg af efter en perfekt sæsonstart med 9 point for 3 kampe. Det var også Michael Oliver som dømte, men helt usædvanligt falder der ikke et eneste fordømmende ind i hans retning i kamptråden.

Til gengæld hældes alle spillere stort set ud for en slatten attitude og alt for kangsomt spil.

Lad os håbe Slot læser op på historien, og vi ikke får en "history repeated" på søndag!
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » fredag, 12. sep, 2025 13:40

Kom så med noget stemning herinde.

Arne slot roser Jon Dal fordi han brugte Isak til kval kampene.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 12. sep, 2025 14:44

Fowler89 skrev:
fredag, 12. sep, 2025 13:40
Kom så med noget stemning herinde. Billede

18 minutter give or take. 3 skud, de 2 inden for målrammen. 0 mål, men aller vigtigst: NUL SKADER
Vi SMADRER det PIShold !

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 34

Indlæg af jensemand » fredag, 12. sep, 2025 14:55

Long time no see!

Jeg glæder mig virkelig meget til den her kamp efter at vi har gjort rent bord i de tre vanvittigt svære kampe der må betegnes som sæsonens appetitvækker her inden den ulideligt lange landskampspause.

Vi har på ingen måde været overbevisende endnu i kampene, men vi har fightet og vundet og vist at vi har game changere på hele holdet og det er vigtigt her i starten at få skrabet point sammen uanset hvor smukt spillet så er.

Wirtz har i glimt vist sine evner, især mod Bournemouth og Arsenal, men har generelt haft det lidt svært her de første par kampe, men jeg håber at han mod Burnley hvor vi kommer til at dominere lidt mere og bliver presset lidt mindre kan vise lidt flere af sine utvivlsomt kæmpe kvaliteter.

Så glæder jeg mig også til at se Ekitike og Kerkez (som efter min mening spillede fremragende mod Arsenal), og så forhåbentlig 10-15 minutter med Isak i slutningen af kampen.

Jeg frygter altid bananskræller, og Burnley har ikke tabt på hjemmebane under Scott Parker endnu, så det kan godt blive en sværere kamp end som så, men jeg håber det bliver i weekenden her vi begynder at se holdet klikke mere og vi kører en sikker sejr hjem
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 12. sep, 2025 21:02

Fowler89 skrev:
Nu fik jeg set presseren. Det var vel snarere det diametralt modsatte han roste: At Tomasson IKKE brugte Isak - Bortset fra de sidste 18 min. i en allerede tabt kamp.
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 12. sep, 2025 21:16

Emmy skrev:
torsdag, 11. sep, 2025 09:42
Bradley på backen. Uanset hvor god Szobo har været på den plads, så skal han ikke spille dernede. Men jeg vil ikke sige hvem der så skal starte ud, men det kunne være MacA
Jeps. Bradley på HB. Og så Mac på bænken. Han er ikke oppe i omdrejninger.

Ikke specielt nervøs. Nottingham viste sig jo at være et af PL's rigtigt gode hold i sidste sæson. Det er Burnley altså ikke.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 13. sep, 2025 08:45

AJJ skrev:
fredag, 12. sep, 2025 21:16
Emmy skrev:
torsdag, 11. sep, 2025 09:42
Men jeg vil ikke sige hvem der så skal starte ud, men det kunne være MacA
Og så Mac på bænken. Han er ikke oppe i omdrejninger.
Jeg har googlet og googlet, men kan ikke finde noget om hvorvidt Macca's kone er nedkommet. Der er kun links til historer fra for 14 dage-3 uger siden. Nogen der har opsnappet noget om dette på X eller andre steder?
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 13. sep, 2025 08:58

jensemand skrev:
fredag, 12. sep, 2025 14:55
Long time no see!
Jamen Velkommen tilbage, jensemand. Een gang Rød - Altid Rød!
Du må gerne bidrage til noget liv før-under-efter i kamptrådene.
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 13. sep, 2025 09:03

Cynwal skrev:
Fowler89 skrev:
Nu fik jeg set presseren. Det var vel snarere det diametralt modsatte han roste: At Tomasson IKKE brugte Isak - Bortset fra de sidste 18 min. i en allerede tabt kamp.
Yes, men det er godt han lige får lidt spilletid, det er med til at opbygge hans kampparathed. Det ville være hul i hovedet, hvis han fik 90 min.

Det er ham vi alle glæder os til at se i aktion. Mon ikke han lige laver en drop in senere i kampen i morgen?

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 13. sep, 2025 09:13

Fowler89 skrev:
lørdag, 13. sep, 2025 09:03
Cynwal skrev:
Fowler89 skrev:
Yes, men det er godt han lige får lidt spilletid, det er med til at opbygge hans kampparathed. Det ville være hul i hovedet, hvis han fik 90 min.

Det er ham vi alle glæder os til at se i aktion. Mon ikke han lige laver en drop in senere i kampen i morgen?
Man kunne drømme om, at han kommer sent ind i kampen mod et træt Clarets mandskab, og så lige hamrer 2 ind i overtiden. .....men det er nok den udødelige superoptimist imig, som snakker her.

Noget helt andet: Kommer vi til at se endnu en kamp fra Mo Salah, fyldt med boldtab og fejlafleveringer, krydret med mislykkede driblinger ud i blindgyder? Man skulle da mene, at han også må kunne mærke presset på at præstere? Nogen skal jo blive skuffede fremadrettet, over at ryge på bænken, når/hvis andre er bedre.
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 13. sep, 2025 09:16

Cynwal skrev:
Fowler89 skrev:
lørdag, 13. sep, 2025 09:03
Cynwal skrev:
Fowler89 skrev:

Man kunne drømme om, at han kommer sent ind i kampen mod et træt Clarets mandskab, og så lige hamrer 2 ind i overtiden. .....men det er nok den udødelige superoptimist imig, som snakker her.

Noget helt andet: Kommer vi til at se endnu en kamp fra Mo Salah, fyldt med boldtab og fejlafleveringer, krydret med mislykkede driblinger ud i blindgyder? Man skulle da mene, at han også må kunne mærke presset på at præstere? Nogen skal jo blive skuffede fremadrettet, over at ryge på bænken, når/hvis andre er bedre.
Det kunne være fedt at se Chiesa i stedet for Salah i dag, men det er også den superoptimist i mig, som skriver.

Besvar