LFC - Crystal Palace Community Shield >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: LFC - Crystal Palace Community Shield >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 10. aug, 2025 20:03

I er simpelthen nogle gange for vanvittige. I nedsmelter efter en kamp. Træk nu luft ind. Det bliver en lang sæson på det her forum, hvis det er stilen I har tænkt at lægge for dagen.

Wirtz viser en masse potentiale, især i de små rum og kombinationer er han på et højt niveau. Ekitike var også fremragende og scorer et flot mål, man kan se, at han har godt med teknik og fysik. Frimpong også stod også stærkt i billedet med sin hurtighed og offensive kvaliteter og Kerkez var stærk defensiv, blandt andet med en vigtig clearing og havde fortjent en assist offensivt med sit hårde flade indlæg til Salah.

På den negative del savnede bænken mere bredde og kvalitet og så kunne man også godt mærke fraværet af Gravenberch som det defensive anker på banen. Det var ofte der, at Palace kom til chancer, fordi vi smed lette bolde lige i fødderne på dem. I sæsonens første kamp er vi også uden Gravenberch, så der håber jeg, at Mac Allister er klar til at spille fra start. Peter Kjær er en omvandrende kegle, så han skyder straks al skyld med forsvaret, men glemmer helt, at vi var uden Gravenberch og ikke havde en reel defensiv midtbanespiller, da hverken Jones eller Szoboszlai udfylder eller er forvent på den position. Kjær var forfærdelig at høre på som altid.

Der er massere af positivt at tage med fra kampen, men holdet er ikke sammenspillet endnu, modsat Crystal Palace hold som stillede i samme opstilling som i FA Cup finalen mod City og straffesparkskonkurrence er altid et lotteri.

Igen, træk luft ind.

Og så håber jeg, at vi flår Guehi ud af hænderne på Palace, Eze også smutter og at de ikke får medhold i sagen mod UEFA. Deres fans er en skamplet på sporten, usmageligt at man buher under stilheden til ære for Jota og Andre.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » søndag, 10. aug, 2025 22:07

Første kamp er svær at vurdere spillerne ud fra. Men Salah og VvD spillede rigtig mange minutter i sidste sæson så man kan vel godt frygte de ikke er helt på toppen til denne sæson ingen af dem er 25 år længere. Desværre er der ingen til at aflaste dem i denne sæson.. Så vi kan nærmest ikke tåle skader eller træthed i forsvar og angreb..

Mon ikke truppen er for smal og skrøbelig til vi kan vinde noget i denne sæson. Vi får se..

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » søndag, 10. aug, 2025 22:22

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 10. aug, 2025 20:03
I er simpelthen nogle gange for vanvittige. I nedsmelter efter en kamp. Træk nu luft ind. Det bliver en lang sæson på det her forum, hvis det er stilen I har tænkt at lægge for dagen.

Wirtz viser en masse potentiale, især i de små rum og kombinationer er han på et højt niveau. Ekitike var også fremragende og scorer et flot mål, man kan se, at han har godt med teknik og fysik. Frimpong også stod også stærkt i billedet med sin hurtighed og offensive kvaliteter og Kerkez var stærk defensiv, blandt andet med en vigtig clearing og havde fortjent en assist offensivt med sit hårde flade indlæg til Salah.

På den negative del savnede bænken mere bredde og kvalitet og så kunne man også godt mærke fraværet af Gravenberch som det defensive anker på banen. Det var ofte der, at Palace kom til chancer, fordi vi smed lette bolde lige i fødderne på dem. I sæsonens første kamp er vi også uden Gravenberch, så der håber jeg, at Mac Allister er klar til at spille fra start. Peter Kjær er en omvandrende kegle, så han skyder straks al skyld med forsvaret, men glemmer helt, at vi var uden Gravenberch og ikke havde en reel defensiv midtbanespiller, da hverken Jones eller Szoboszlai udfylder eller er forvent på den position. Kjær var forfærdelig at høre på som altid.

Der er massere af positivt at tage med fra kampen, men holdet er ikke sammenspillet endnu, modsat Crystal Palace hold som stillede i samme opstilling som i FA Cup finalen mod City og straffesparkskonkurrence er altid et lotteri.

Igen, træk luft ind.

Og så håber jeg, at vi flår Guehi ud af hænderne på Palace, Eze også smutter og at de ikke får medhold i sagen mod UEFA. Deres fans er en skamplet på sporten, usmageligt at man buher under stilheden til ære for Jota og Andre.
Du har ret jeg var en af dem der var alt for negativ i dag, jeg beklager over for alle, Slot og de nye spillere skal have tid, jeg lover at fokusere på det positive næste gang, jeg plejer jo selv at være en af dem der er træt af negativitet, det er fint du påpeger det ;)
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 11. aug, 2025 09:48

Det bliver en fantastisk sæson, hvis vi to kan finde fællesslag Redtothebone :alcohol:

Det er jo ikke fordi, man skal undskylde for at være i ens følelsers vold, men for ens egen skyld er det en god idé at trække luft ind, da sæsonen er lang. Jeg kan på den ene side godt forstå frustrationerne begyndte at boble, dels fordi det er nu er anden gang i streg, vi har tabt på Wembley og dels fordi forventningerne er skruet tårnhøjt op op til sæsonen med de mange klasseindkøb og så som forsvarende mester. Man må omvendt bare ikke undervurdere vigtigheden af at være en sammenspillet gruppe, der forstår løbemønstrerne, den udlagte taktik og hinandens kompetencer og på det punkt er Crystal Palace et stykke længere end os naturligvis.

I øvrigt blev vi nummer fem i den sæson, vi senest vandt skjoldet så måske er det ikke så tosset igen, at det glippede.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 11. aug, 2025 10:27

Jeg må indrømme at Ekitike vandt mit hjerte i går. Han ser spændende ud.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 11. aug, 2025 10:48

Uhyre spændende. Og med en potentiel tilgang af Isak, hvis han da når at få lov, så viste Ekitike (hader det navn) også, at han kan begå sig ude på kanten eller med et udgangspunkt fra kanten. I øvrigt var der ret rørende videobilleder af hans agent, der græd og rystede som et espeløv efter, Ekitike havde scoret. Det må have betydet meget for dem begge. Fra Vejle til Liverpool, fodbold er en forunderlig størrelse.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. aug, 2025 17:17

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 11. aug, 2025 10:48
Fra Vejle til Liverpool, fodbold er en forunderlig størrelse.
Vejle Boldklub er stadig den eneste danske klub, som har fostret en Ballon D'Or vinder.
....og Brøndby har også leveret en spiller direkte fra Vestegnen, som gik direkte ind i truppen og hjerterne på The Kop.
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » mandag, 11. aug, 2025 19:03

Cynwal skrev:
JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 11. aug, 2025 10:48
Fra Vejle til Liverpool, fodbold er en forunderlig størrelse.
Vejle Boldklub er stadig den eneste danske klub, som har fostret en Ballon D'Or vinder.
....og Brøndby har også leveret en spiller direkte fra Vestegnen, som gik direkte ind i truppen og hjerterne på The Kop.
Der er også ham fra Kolding

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 11. aug, 2025 19:05

Han var nu lige forbi Ajax først...
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar