20 - Diogo Jota

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
mortenbak

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af mortenbak » søndag, 06. jul, 2025 16:22

Redtothebone skrev:Må indrømme jeg synes dækningen kammer helt over når der skal vises ulykkessteder, filmes og tages billeder fra begravelse og mindehøjtideligheder, lad nu familie og venner få lov til at sørge og tage afsked i fred.
Der er virkelig også mange der er døde i Ukraine og Rusland.
Jeg fik dårlig samvittighed over at Jotas død berørte mig meget mere…..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » søndag, 06. jul, 2025 19:59

mortenbak skrev:
søndag, 06. jul, 2025 16:22
Redtothebone skrev:Må indrømme jeg synes dækningen kammer helt over når der skal vises ulykkessteder, filmes og tages billeder fra begravelse og mindehøjtideligheder, lad nu familie og venner få lov til at sørge og tage afsked i fred.
Ja det er en mærkelig størrelse, det med dødsfald. Fordi Jota er kendt og vi har et forhold til vores klub og dermed ham, så rammer det på en mærkelig måde. Selvom man selvfølgelig ikke kendte manden privat.
Omvendt så var der en ung mand der druknede i en sø, ifbm Roskilde festivalen. Efter at have læst den artikel var jeg anderledes hurtigt videre.

Og må han også hvile i fred.

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » søndag, 06. jul, 2025 21:58

Since Jota passed away, Romano has posted over 100 posts about his death on Facebook, with many of them simply him aggregating the reactions of other footballers of clubs to Jota's passing. All clearly for engagement and the money.

This is simply inexcusable. He is clearly leeching and profiting off somebody's death, and it seems that not much noise has been made about this.
https://www.reddit.com/r/LiverpoolFC/co ... death_for/

Jeg er helt enig.

AJJ

Indlæg af AJJ » søndag, 06. jul, 2025 22:59

RedRedRed skrev:
søndag, 06. jul, 2025 19:59
mortenbak skrev:
søndag, 06. jul, 2025 16:22
Ja det er en mærkelig størrelse, det med dødsfald. Fordi Jota er kendt og vi har et forhold til vores klub og dermed ham, så rammer det på en mærkelig måde. Selvom man selvfølgelig ikke kendte manden privat.
Omvendt så var der en ung mand der druknede i en sø, ifbm Roskilde festivalen. Efter at have læst den artikel var jeg anderledes hurtigt videre.

Og må han også hvile i fred.
Det er fint, at folk fra fodboldverdenen og selvfølgelig især Liverpool fans mindes og hylder Jota, selvom man ikke kendte ham personligt (ikke sørge - det er forbeholdt de mennesker, der stod ham nærmest).

Men det kammer jo over, når han fx også skal mindes til en Oasis koncert mv. Så kunne man lige så godt hylde og mindes de tusindvis af familiefædre, der er døde i skyttegravene i Ukraine, mens de forsvarede deres land.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 07. jul, 2025 01:14

Mærkværdig, unødvendig og grænsende til respektløs diskussion I er ude i her. Det her er en tråd om Jota og den er nu til ære om Jota, for som Neves så smukt skrev, så har Jota valgt at skifte til en klub lidt længere væk.

Og selvfølgelig skal Jota mindes til en Oasis koncert, hvis Oasis har lyst til at mindes Jota. Nøjagtig som, at Noel Gallagher skal have lov at have et gyseligt Man City banner over sin guitarforstærker, hvis han har lyst til det. Vi er forskellige og reagerer alle på forskellig vis og det skal der være plads til uden, at nogle skal fortælle os andet. Det var en smuk hyldest fra et band, jeg ikke bryder mig om.

Det ender i en ulækker omgang smagsdommeri og så i en tråd, der burde bruges til at hyldes og æres Diogo Jota og hans bror. I stedet skal man læse "hvad med dem og dem" og "at sørge er forbeholdt dem, der stod ham nærmest" og mere fokus på, hvad medierne gør, så tråden også besudles af det. At andre af alting her i denne verden skal forsøge at diktere, hvordan folk reagerer på enorm tragedie er ubegribeligt.

Jeg var og er meget berørt over det med Jota. Ja, jeg kendte ham ikke, men det gjorde jeg jo måske netop lidt alligevel føler jeg. Han kendte til gengæld ikke mig, men han har glædet mit liv i næsten hver eneste uge i fem år og når han ikke har været der til det, har man siddet og håbet han snart kom tilbage - Sæt nu Jota ind. I dag er vi også meget mere eksponeret for menneskene bag, klubben deler en masse bagom med os, spillerne deler en masse fra deres privatliv med os, bryllupsbilleder, familiebilleder, interviews og videoklip, billederne af en ufattelig smuk kone og smukke børn. Al det gør, at det gør voldsomt ondt, for man kan se hvor skønne hele familien er og hvor dejligt et menneske Jota var og så kan man kalde det banalt, men for mig gør det bare, at det gør endnu mere ondt, at vi er eksponeret for så meget mere end selve fodboldspilleren Jota. Så lad nu folk få lov at reagere som vi har brug for.

For mig bliver fodbold sekundært mange uger frem og jeg går ind til sæsonen uden forventninger, for prestigen i fodbold er sekundært nu, men vigtigheden af underholdningsværdien i fodbold er til gengæld mere nødvendig end længe set før. Det vil nogle måske ikke kunne forstå, nøjagtig som at nogle fodboldspillere har brug for hurtigt at komme tilbage på banen, mens andre har brug for det modsatte og det er al sammen helt okay, så længe vi bare accepterer, at vi reagerer forskelligt.

Livet som Liverpool fan synes underfundigt. Med al succesen følger hele tiden tragedie. Måske det er det, der gør klubben så stærk og sammenbåndet så ubrydeligt.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 07. jul, 2025 08:12

Fint at flytte debatten om alt det, der ikke direkte angår Jota (mediernes dækning, reaktionerne fra omverdenen osv.), til anden tråd.

Og naturligvis skal der være plads til debat og forskellige synspunkter. Uden at man skal dømmes som "ulækker" eller "respektløs" fordi man har det lidt stramt med visse reaktioner og hele virakken i kølvandet på Jotas død.

Men jeg regnede nok med, at det kort blev trukket.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 53

Indlæg af bblauritzen » mandag, 07. jul, 2025 18:46

https://www.liverpoolfc.com/news/6pm-bs ... al-tribute

Der er en mindehøjtidelighed for Jota kl 19.00 i dag. Streaming direkte fra Anfield kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=8YRVy8pQPcs (Liverpool's officielle Youtube kanal)

Besvar