Indgangsbøn:
GUARD of HONOUR på Stamford Bridge! Det bliver en fornøjelse at se dette på søndag, for det kan Viasat vel ikke spolere med endnu en utidig betting-reklame? Bortset fra det, så bliver det mærkeligt at kunne se de sidste kampe, med pulsen nogen lunde i ro. Det store spørgsmål er, hvordan spillerne reagerer, nu hvor presset er væk. Bliver de ekstra frigjorte eller vil de mangle de sidste 10-20 % i nærkampe og intensitet. Jeg tror desværre det sidste, og jeg er næsten ligeglad med, om vi bliver mestre med 94 point eller 82. Næsten! Bortset fra det, så mener jeg Slot nu får en gylden chance for at teste de lidt mere fringe players, som ikke har fået mange chancer i sæsonen. Der bør blive væsentlig mere spilletid til Harvey Elliot, Jarell Quansah, Darwin Nunez og Federico Chiesa, så de på falderebet kan nå at vise, om de bør have en fremtid på Anfield.
Motivationsmæssigt er der ingen tvivl om, at "Fuck off Chelsea FC" bør være langt mere motiverede for at hente 3 point, som kan vise sig vigtige i det tætte race der er om de i alt 5 Champions League pladser der er på spil til nr. 1-5 i PL. Det ser ud til, at gassen måske er gået af ballonen i Nottingham, men Aston Villa kan sagtens nå at blande sig i kampen om 5. pladsen. Jeg er ret sikker på, at Arse, Newly Rich og Cheaty sætter sig på pladserne 2-4.
Det kan blive både en dreng og en pige på søndag
Indbyrdes statistik PL:

Sjældent set lige statistik, hvor Chelseas gode perioder i nullerne og 10'erne kommer dem til gode.
Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Sejr til LFC i de 2 sidste kampe, og så ellers uafgjort for resten. Det her kunne godt blive endnu en uafgjort kamp, uden ret mange scoringer.
Formbarometer PL:

Det er to formstærke mandskaber der mødes på søndag
Statistik for hele sæsonen PL:

LFC lidt skarpere på alle parametre
Liverpool
Så hvordan stiller Arne Slot så op, til denne første kamp efter at mesterskabet er sikret? Jeg er faktisk slet ikke i tvivl. Han vælger, at det skal være hans faste garde af spillere, som skal æres med den første Guard of Honour, når truppen løber på banen. Så det betyder, at vi stiller sådan her op, med mindre der kommer skader i sidste øjeblik:

Enig?