MESTERSKAB nr. 20 vundet - LFC-Spurs 27/4 25

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 76. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
2
11%
10 – Mac Allister ud i 82. min
9
47%
8 – Dominik Szoboszlai ud i 68. min
4
21%
11 - Mohamed Salah
3
16%
7 - Luis Diaz ud i 76. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 68. min
1
5%
19 - Harvey Elliott ind i 76. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 76. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 68. min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind i 68. min
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 82. min
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 19

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

MESTERSKAB nr. 20 vundet - LFC-Spurs 27/4 25

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 22. apr, 2025 07:46

Billede

Indgangsbøn:
3 POINT = MESTERSKAB NUMMER 20
Edit: Nu er 1 point nok!

Det er ALT hvad denne her kamp handler om, og det er ligefør jeg krydser fingre for, at gunners vinder onsdag aften over Crystal Palace (kampen er fremrykket grundet Palace skal spille FA-Cup semifinale), så Anfield kan få en forløsende fejring af at vinde mesterskabet via en sejr foran et propfyldt stadion. Der mangler ligesom noget på den konto, efter den "flade" coronafejring på et gabende tomt Anfield i 2020.

Dommeren er Tom Bramall (indsat billede i head'eren). Han har dømt LFC én gang tidligere. Det var 19. august 2023 på Anfield, hvor Bounemouth blev sendt hjem med et 3-1 nederlag. Han huskes for, at Mac Allister blev sendt tidligt i bad for at komme for sent i en tackling i det 59. minut. Situationen kan ses her, og det røde kort blev trukket tilbage af FA/PGMOL:
ENDNU ÉN til kontoen over kendelser mod Liverpool, som efterfølgende indrømmes til at: "UPS Det var en fejl!!"

Om modstanderen er der kun at sige, at de kæmper hårdt med Manchester FU om, hvem der kan spille mest elendigt, og dermed lande på 17. pladsen, lige over nedrykningsstregen! De to tidligere storklubber, skal være glade for, at der i dette års PL har været 3 pivringe oprykkere, som for længst har bestilt pladsbillet i elevatoren retur til The Championsship. Den "kamp" sidder jeg klar med cola og popcorn til at nyde fra sidelinjen, og det kalder på at minde om Ryan Giggs' "intelligente" udtalelse fra 2011:
Billede

indbyrdes statistik i PL:
Billede
LFC sejr i mere end ½-delen af alle kampe. Spurs har kun vundet på Anfield 2 gange i PL tiden. Sidste gang det skete var i maj 2011, da Spurs vandt 2-0 på mål af Rafael van der Vart og Luka Modric, og før det skal vi tilbage til august 1993. Dengang var Graeme Souness Manager for Liverpool, og Osvaldo Ardiles manager for Spurs, som vandt på 2 mål af Teddy Sheringham, mens Nigel Clough scorede for Liverpool.

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
Den ene gang, hvor Spurs vandt, var der snyd med i billedet med kæmpe VAR-fejl og 2 forkerte røde kort røde kort til Curtis Jones og Jota. Den kamp husker alle vel sagtens. Sidste indbyrdes opgør er mere interessant. Det var i Carabao semifinalen, hvor Spurs blev sendt hjem med en røvfuld på 4-0 efter at de vandt første semifinale i London 1-0.
Gense et fyldigt sammendrag af udraderingen her:

Formbarometer PL
Billede
Spurs resultater på det sidste er så rædderlige, at selv hvis de vinder over Bodø - Glimt i EL semifinalen og Athletic Bilbao i finalen, så tror jeg sgu Postecoglu ryger ud. Note: Manchester FU kommer selvfølgelig ikke forbi Bilbao i den anden semi, vel?

Statistik for hele sæsonen i PL:
Billede

Liverpool
Det er tirsdag, og kampen er søndag, men Slot skifter så lidt, at det bør være muligt at ramme nogen lunde det hold han udtager til at starte kampen.

Keeper: Bliver helt sikkert Alisson, med mindre han får skade i løbet af træning.

Forsvar: Jeg håber Conor Bradley får startpladsen, så han får tid til at vise, at han er værd at satse på i næste sæson. Sidst troede jeg, at Robertson ville komme tilbage som starter, men det ser ud som om Tsimikas har bidt sig fast på VB. Centerforsvaret er Konaté - VVD

Midtbane: Der skal vist skader til, før Slot ændrer på: Gravenberch - Mac Allister - Szoboszlai

Angreb: Mo Salah på højre fløj, og Diaz skal have venstre fløj. Han er langt bedre end Gakpo er pt. Men da vi ikke har nogen ordentlig at sætte på toppen, så vælger Slot sikkert Gakpo på venstre og Diaz på toppen. I mangel af en målscorer i øjeblikket, tror jeg, at jeg ville vælge at overbefolke den offensive midtbane med både Curtis Jones og Szoboszlai foran Gravenberch og Mac Allister, men jeg ser det ikke ske.

Så Slot går med denne start-11'er:

Billede

3 point, og så må The Kop leve med, at sidste linje i sangen skal laves om til:
"....and win the championship in spring" ;)
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden PL runde 34

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 22. apr, 2025 11:50

En mand som Ryan Giggs, der knalder sin brors kone, fortjener overhovedet ingen alvorlig respekt

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 23. apr, 2025 23:06

Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 24. apr, 2025 10:43

Chiesa som spydspids
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » fredag, 25. apr, 2025 14:21

Det er en meget mærkelig følelse bare at vente på mesterskabet er i hus, selvom jeg har fulgt Liverpool siden 80erne, så er det bare ikke en følelse jeg er vant til.

Den skal selvfølgelig kører hjem mod Tottenham, som jo heldigvis ikke er et hold der kan finde ud af at parkere bussen, så tænker der bliver masser af plads at løbe på og angribe.

Det er også lidt sjovt at vi før sæson snakkede meget om at vores store styrke ville være at vi havde 6 angriber, og nu står vi her på tærsklen til at bliver mestre og ingen af de 6 er specielt imponerende lige for tiden.

Jeg tror Liverpool bliver endnu bedre næste sæson, når Slot får handlet ind og får en preseason til at sætte sit præg, samtidig skal vi også huske på at det er meget naturligt at der er lidt gummiben, rigtig mange af dem fra start 11, har jo ikke prøvet at vinde et mesterskab før, det komme også til at gavne fremadrettet, når spillerne ved hvad der skal til for at løfte trofæet.

Tror sagtens det her kan ende med sådan en vild 5-2 kamp eller noget i den stil Tottenham har jo en meget vigtig kamp 1. maj, så tænker godt Ange kan finde på at spare spillere i denne kamp.
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 25. apr, 2025 15:04

Son når angiveligt ikke at blive klar til søndag.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 26. apr, 2025 07:09

Her kommer en sjældendehed: En Chelsea fan, som er fornuftig at høre på:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 27. apr, 2025 05:28

Mens vi venter på kick off på Anfield, kan jeg anbefale denne BBC artikel om Arne Slot, og hans første sæson på Merseyside:
https://www.bbc.com/sport/football/arti ... g1dlx2pyvo

Smider den også i Arne Slots tråd.
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 27. apr, 2025 12:55

Hva så, er I klar til at Liverpool bliver mestre i dag?

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » søndag, 27. apr, 2025 13:39

Er i dag dagen....
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

AJJ

Indlæg af AJJ » søndag, 27. apr, 2025 14:12

Det har været et underligt limbo siden PSG og Newcastle, fordi vi på den ene side var langt foran Arsenal, på den anden side ikke har været særligt gode.
Men nu er vi klar til at slutte af med et brag hjemme på Anfield. Jeg glæder mig til kampen.

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » søndag, 27. apr, 2025 15:42

Anfield er klar.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 27. apr, 2025 15:56

YNWA! skrev:
søndag, 27. apr, 2025 15:42

Anfield er klar.
Det bør sgu motivere spillerne til at give 110%
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 27. apr, 2025 16:05

God kamp til alle. Dejligt at opleve det igen.

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » søndag, 27. apr, 2025 16:19

Besvar