Du har hvert fald ret i, at Chelsea har gjort rent bord indtil videre og uden, at jeg skal tale dem mere ned end, hvad godt er, så skal de jo også slå Southampton ude og Brentford hjemme. De har et tilforladeligt juleprogram, men som sagt afgøres Premier League jo ikke i julen, det ved vi alt om, vi har fejret jul på førstepladsen nogle gange under Klopp.Hr. Drejer skrev: ↑mandag, 16. dec, 2024 16:39Chelsea har i hvert fald indtil videre lavet en udmærket december med sejre over Southampton, Spurs (begge ude) og hjemme mod Brentford, og en målscore på flotte 14-5. Deres tre næste kampe er: Everton (A), Fulham (H) og Ipswich (A). Og her må man vel forvente at de tager alle 9 point. Vores tre næste er: Spurs (A), Leicester (H) og West Ham (A). Jeg forventer at vi tager 7 eller 9 point her. Det bliver lidt for spændende!
Jeg tror de er vores største rival til mesterskabet. Arsenal virker for ustabile, og Man C kan slet ikke få det til at køre.
Hvis Arsenal og City kan komme i gang, så er de for mig en større rival end Chelsea på den lange bane, men Chelsea er også et ubeskrevet blad, de er svære at gøre så kloge på og spå om, for de endte jo 12er sidste sæson, har en millarddyr trup (næstdyreste trup i ligan efter Man U), men også ligaens yngste trup, og en træner, hvis største bedrift er at rykke op med Leicester. Det er ikke prangende og jeg tvivler på, at det er nok erfaring til når det spidser til.
City kan rigtignok ikke få det til at køre og lige nu spår jeg dem ikke mange chancer, men historikken fortæller også, at der er få hold i verden, der kan sætte en stime af sejre sammen som City. Det er altid på den anden side af året, de begynder at hive sejr på sejr hjem og løber fra modstanderne.
Arsenal virker slagne ja og meget ligger på Sakas skuldre. De har ikke meget fire power i angrebet og Martinelli er nærmest gået i stå. Man kan godt begynde at have anelser om, hvorvidt det at være tæt på og tabe det hele til sidst to sæsoner i træk har sat sig mentalt hos spillerne og hos Arteta, som virker underligt handlingslammet og meget prakmatisk i sin tilgang. Selv mange af deres fans har jo svært ved at forstå spilfilosofien og taktikken for tiden, mens omverdenen har døbt dem det nye Stoke.