Ipswich Town - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ud 77. min
8
28%
78 - Jarell Quansah ud 46. min
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson ud 79. min
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
1
3%
38 - Ryan Gravenberch
7
24%
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
7
24%
20 - Diogo Jota ud 79. min
6
21%
7 - Luis Diaz
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ind i 77. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i 79. min.
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 79. min
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 29

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Re: Ipswich Town - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 15. aug, 2024 18:16

Oomph242 skrev:
torsdag, 15. aug, 2024 15:47
Cynwal skrev:
torsdag, 15. aug, 2024 13:54
AJJ skrev:
torsdag, 15. aug, 2024 10:28
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 14. aug, 2024 22:34
og ikke mindst Terry Butcher (hvem husker ikke det berømte blodige billede af ham under en landskamp!).
Det var mod Sverige, og da vi kunne se SV1/SV2 via antenne - godt nok med "sne på", så jeg den kamp.

Han fik en stor flænge i 1. halvleg, men spillede - naturligvis - kampen færdig.

Ja, grænserne var lidt nogle andre dengang...

Og ikke engang et trøjeskift kunne det blive til.

Billede

Lidt i kontrast til Messi, der skifter trøje, når det regner...
Det var inden AIDS og HIV, så dengang skiftede man ikke trøje for så lidt :D
Blodkampen var i 1989 :D ... Som jeg husker det var det da Aids var allermest frygtet og det religiøse USA kørte i højeste anti gay kampagne mode... MAGA vol. 1...
Ja - Men sportens verden reagerede senere på smittefaren via blod, for dengang var det netop en gay-sickness. Det var vel også først en gang i 90'erne, at boksedommere begyndte at have gummi/silicone-handsker på, når de er ringdommer til en boksekamp.
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 16. aug, 2024 16:56

Jeg håber Arne Slot bliver den første Liverpool manager, siden Souness, som vinder sin første ligakamp.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 16. aug, 2024 21:25

Modstanderen: Ipswich Town (Nedenstående er også skrevet i kamptrådens første indlæg)
Historien om Ipswich i den bedste række, er historien om markante trænerpersonligheder, som tager en klub fra de lavere rækker, og fører dem til markante resultater i den bedste række. I halvtredserne ansatte man Alf Ramsey som manager, og han førte i 1961 Ipswich op i 1. divison, hvorefter de blev mester det første år i den bedste række. Den success gjorde, at FA ansatte Alf Ramsey som engelsk landstræner, og i 1966 vandt han med England VM i fodbold på Wembley i 1966. Trænertabet betød, at Ipswich rykkede ud af bedste række. I 1969 ansatte Ipswich så Bobby Robson som manager, og han fik dem tilbage i 1 divison. 1. pokal kom i hus i 1978, da de fandt FA Cup'en. Både i 1980/81 og 1981/82 sæsonerne sluttede Ipswich på 2. pladsen, og i 1981 vandt de UEFA pokalen over AZ Almar fra Holland. i 1982 blev Robson engelsk manager og hans største success kommer ved VM 1990, hvor England når semifinalen, hvor de efter 1-1 taber på straffespark til Tyskland.
I 1986 tabte de i kvartfinalen 2-3 til Argentina. Det var den berømte kamp, hvor Maradona scorede med Guds hånd og Maradonas hovede.

Nu er Ipswich måske på vej til at gentage fortidens success historier en 3. gang. Efter at de i 2021 har fået styr på økonomien og gælden, ved at amerikanske ORG har købt klubben gennem selskabet Gamechanger 20. De har ansat en ung, forholdvis uprøvet manager i Kieran McKenna, og han har i express fart ført Ipswich tilbage til den bedste række, med oprykning i de to sidste sæsoner. Dette er vel at mærke sket ved at fokusere på udvikling af egne talenter, samt investere i infrastruktur som træningsanlæg og fysiske rammer, frem for dyre spillernavne. I sidste sæson var Ipswichs netspend beskedne € 5,7 mill:
Billede

Med udsigt til Premier League penge har de så handlet lidt mere ind til denne sæson, men i en fodboldverden hvor Tod Boehlys Chelsea jonglerer rundt med en spillertrup på omkring 60 spillere og smider om sig med milliarder, kan man ikke sige at Ipswich er gået bersærk i transfermarkedet. Her er deres tilgang af spillere:
Billede
og det giver et netspend på € 82 mill:
Billede

Kieran McKennas Ipswich er kendetegnet ved hurtigt spil, pres og hurtige omstillinger, så det kan være de bliver et positivt bekendtskab i PL. .....og hvem ved, om historen gentager sig så meget, så det er en fremtidig engelsk landstræner, som Slot skal op imod i sin første PL kamp?

Liverpool
LFC's sommerindkøb er et hurtigt overstået kampitel, som hvis nogen ønsker det uddybet, så kig i Transfertråden "Hvem skal ind", hvor der er gang i en dejlig, livlig debat. Personligt er jeg ikke i panik - Endnu! Slot har overtaget en langt bedre og specielt mere talentful spillertrup, end den som Klopp overtog i efteråret 2015. Men vi har et åbenlyst hul i truppen, hvor Fabinho aldrig er blevet erstattet ordentligt. Endo er for tung og langsom i sin boldomgang til at kunne spille hurtig Slot ping-pong bold på små områder. Det mestrer Zubimendi, men nu foretrak han jo de verdenberømte kødgryder og restauranter i San Sebastian frem for Fish & Chips nede på Dock'en. Men vi kan godt stille et stærkt hold i morgen, og mit bud er som følger:

Keeper: Verdens Bedste Alisson Becker på kassen

Forsvar: Jeg er helt vild med Conor Bradley og hans ungdommelige energi, men jeg er sikker på Slot satser på rutinen og TAA. Jeg kunne dog godt ønske mig, at lidt af Bradleys energiniveau kunne smitte af på / inpspirere Trent til lidt mere sved på panden. Men det bliver en mere traditionel HB vi kommer til at se ham spille, og ikke den invertede midtbane playmakerrolle som Klopp eksperimenterede med. I midterforsvaret starter Captain VVD selvfølgelig, men det er 50/50 hvem der bliver makker med ham. Igen er jeg vild med ungdommen og Jarell Quansah, men jeg tror hans blunder mod Sevilla, som burde have kostet et mål, koster ham pladsen til en mere defensivt orienteret Konaté. På venstra back håber jeg Robertson er klar, men er han ikke helt frisk endnu, så må Tsimikas tage en tur.

Midtbane Jeg kan slet ikke forestille mig, at Endo kommer til at starte. Jeg tror vi kommer til at se en opstilling med det nye buss-word "dobbelt pivot" med Mac Allister og Gravenberch på midten foran forsvaret, og så en glædeligt smilende og tilsyneladende skadesfri og glad Dominic Szoboszlai på den offensive midt. Han har i preseason mere lignet den spiller, som tog PL med storm i de 10 første runder af sidste sæson.

Angrebet: Det er hurtigt overstået. Vi stiller op med: Salah - Jota - Diaz.

Så mit bud på Slots første PL opstilling ser sådan her ud:
Billede

Men hvad siger I derude? Tager Slot røven på os, og foretrækker en række af de spillere, som han har haft mere tid med på træningsbanen i preseason, fremfor ovenstående, hvor en stol del først lige er stødt til truppen?
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » lørdag, 17. aug, 2024 09:11

Det vil overraske mig rigtig meget hvis ikke Quansah starter. Konate er ikke en spiller Slot vil mene passer ind i hans fodbold tanker. Og så håber jeg Elliot starter, jeg ved bare ikke rigtig hvor han skal placeres.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 17. aug, 2024 09:17

Jeg synes at have læst at Robbo er skadet. Enig med Emmy

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 17. aug, 2024 10:07

Slot sagde i går at alle var klar.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 17. aug, 2024 11:03

Hvad siger admin, er links til kampen tilladt? (Forbandede Prime)...
Jeg har ingen instrukser fra fanklubben af, men vil mene det er usmart, hvis en officiel fanclub deler ulovlige links, i forhold til de store indtægter Klubben har via rettighederne til PL.

....men den første kamp kan klares via et gratis prøveabonnement, som er gratis hvis I husker at annullere det igen inden de 7 dage er gået. Er beskrevet i første indlæg her i kamptråden.

Bortset fra det, så har er der ingen der har indblik I, hvad forumister skriver til hinanden i private beskeder.
Det sidste er blot en almen orientering.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 17. aug, 2024 12:19

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 17. aug, 2024 11:03
Kan du ikke få en måned gratis?

Jeg er lettet over, at det er på prime. Så kan jeg spare de 500+ jeg betaler YouSee lort.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 17. aug, 2024 12:31

Bekræftet opstilling:
Billede

Som ser sådan ud i praksis (tror jeg):
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 17. aug, 2024 12:32

New beginning 🍻

Så er det sgu tid igen, grædekonerne kan sendes på ferie og det er tid til at støtte op om de udvalgte i rødt. 😉

Glæder mig til at se hvordan presspillet bliver og om vi kommer til at se mere solide ud defensivt, tror vi skal forvente at vi spiller mere kontrolleret end under Klopp.

Desuden er jeg spændt på hvordan Slot beskytter området omkring Trent, håber vi kommer til at se den gamle Trent, der samtidig kæmper lidt mere for holdet.

Skønt at se vi har 0 skader her fra start og har masser at skyde med fra bænken.

Lad os smadre det pis hold, vi vinder 4-0.

Up the fucking reds-god kamp derude 🍻🍻🍻
YNWA

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 17. aug, 2024 12:36

Emmy skrev:
lørdag, 17. aug, 2024 09:11
Det vil overraske mig rigtig meget hvis ikke Quansah starter. Konate er ikke en spiller Slot vil mene passer ind i hans fodbold tanker. Og så håber jeg Elliot starter, jeg ved bare ikke rigtig hvor han skal placeres.
Du fik ret Emmy! ...og Slot kunne så heller ikke lige se hvor Elliot sku' placeres i startopstillingen.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 17. aug, 2024 12:44

Redtothebone skrev:
lørdag, 17. aug, 2024 12:32
New beginning 🍻

Så er det sgu tid igen, grædekonerne kan sendes på ferie og det er tid til at støtte op om de udvalgte i rødt. 😉

Glæder mig til at se hvordan presspillet bliver og om vi kommer til at se mere solide ud defensivt, tror vi skal forvente at vi spiller mere kontrolleret end under Klopp.

Desuden er jeg spændt på hvordan Slot beskytter området omkring Trent, håber vi kommer til at se den gamle Trent, der samtidig kæmper lidt mere for holdet.

Skønt at se vi har 0 skader her fra start og har masser at skyde med fra bænken.

Lad os smadre det pis hold, vi vinder 4-0.

Up the fucking reds-god kamp derude 🍻🍻🍻
Amen to that!
Dog vil jeg ikke betegne nogen som grædekoner, men blot medfans, som blot er knap så optimistiske, men jeg tvivler på ingen måde på deres kærlighed til Klubben og deres opbakning til holdet!
YNWA
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 17. aug, 2024 12:53

Fowler89 skrev:
lørdag, 17. aug, 2024 12:19
JudgeArdaStudge skrev:

Jeg er lettet over, at det er på prime. Så kan jeg spare de 500+ jeg betaler YouSee lort.
Det har jeg ikke undersøgt. Er man så sikker på, at man kan opsige, inden det udløber?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 17. aug, 2024 12:54

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 17. aug, 2024 12:53
Fowler89 skrev:
lørdag, 17. aug, 2024 12:19
JudgeArdaStudge skrev:

Det har jeg ikke undersøgt. Er man så sikker på, at man kan opsige, inden det udløber?
JA!
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 17. aug, 2024 13:00

Bare lige, så alle er med på geografien:
Billede
... og Ipswich bliver RØD i dag!

Kampen spilles på klassiske Portman Road station:
Billede
Fra Wiki:
Portman Road er et fodboldstadion i Ipswich, England og hjemmebanen til fodboldklubben Ipswich Town FC. Portman Road blev åbnet i 1884 og har en kapacitet på 30.300 siddepladser. Publikumsrekorden er på 38.010 tilskuere, fra kampen mod Leeds United FC i sjette runde i FA-cupen den 8. marts 1975. Wikipedia
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar