Dagens Kampe
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: Dagens Kampe
Helt enig Redtothebone. Jeg forstår heller ikke eksperimentet med Trent, når Southgate har Palmer, som jo har brændt Premier League af i denne sæson. Men jeg tror at Southgate gerne vil stille med både Foden, Saka og Bellingham i startopstillingen.
Rice er da en klasse 6'er, men han er for én-dimensionel. Jeg tror at det skal være en spilfordelende sekser, som ligger bag Trent.
Rice er da en klasse 6'er, men han er for én-dimensionel. Jeg tror at det skal være en spilfordelende sekser, som ligger bag Trent.
- Redtothebone
Det er sjovt at england nærmest altid har problemer med at sammensætte en midtbane, det var det samme dengang de havde Gerrard, Scholes og Lampard - det er bare de største navne der skal spille.Hr. Drejer skrev: ↑fredag, 21. jun, 2024 11:28Helt enig Redtothebone. Jeg forstår heller ikke eksperimentet med Trent, når Southgate har Palmer, som jo har brændt Premier League af i denne sæson. Men jeg tror at Southgate gerne vil stille med både Foden, Saka og Bellingham i startopstillingen.
YNWA
-
Ja, måske kigger de for meget navne i stedet for kompetencer. Gerrard, Scholes og Lampard mindede lidt for meget om hinanden, hvilket betød at de løb i vejen for hinanden i det offensive spil. Ingen af dem var udprægede sekser.Redtothebone skrev: ↑fredag, 21. jun, 2024 12:05Det er sjovt at england nærmest altid har problemer med at sammensætte en midtbane, det var det samme dengang de havde Gerrard, Scholes og Lampard - det er bare de største navne der skal spille.Hr. Drejer skrev: ↑fredag, 21. jun, 2024 11:28Helt enig Redtothebone. Jeg forstår heller ikke eksperimentet med Trent, når Southgate har Palmer, som jo har brændt Premier League af i denne sæson. Men jeg tror at Southgate gerne vil stille med både Foden, Saka og Bellingham i startopstillingen.
Jeg tror så bare, at vi skal vende os til at det netop bliver et løsning at vi sælger ham/lader ham gå gratis og at det nok bliver til Real Madrid.Redtothebone skrev: ↑fredag, 21. jun, 2024 10:03
Jeg ved det er en upopulær holdning, men tror Liverpool vil stå bedre ved at sælge ham, alternativt skal hele holdet bygges op omkring han styrker.
Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at vi kan blive ved med at have ham rendende rundt på HB, med de øvrige spillere vi har i truppen og som er med til at danne stammen i Liverpool. Vi kan ikke længere leve med, at han gang på gang bliver kørt rundt i sine mand-mand dueller og glemmer at dække op i sin side af feltet.
Vi kunne få det til at fungerer tidligere, omend Trent jo aldrig var en styrke defensivt, fordi vi havde den bedste version af Hendo, den bedste version af Gini, den bedste version af Fabinho og James Milner til at dække af eller lægge presset højere oppe of dermed forhindre defensive dueller på egen 3. del af banen. Ofte havde vi jo minimum 2 af dem på banen til netop den rolle og med det specifikke formål. Og det er så uden at medregne den bedste offensive presspiller i verden, Firmino.
Jeg tror næppe at det kan lade sig gøre med e gruppe af Mac Allister, Szoboszlai, Jones, Elliott, Gravenberch og Endo. Helt andre typer, med vidt forskellige styrker i forhold til vores tidligere maskinrum. Man kan selvfølgelig begynde at overveje Salahs kommende arvtager og hvorvidt den profil skal tilpasses til at være i stand til at dække af konstant når vi ikke er i boldbesiddelse. Fede Valverde spillede den type RW for Real Madrid på et tidspunkt, bl.a. mod os i en af CL finalerne.
Det kan selvfølgelig være at Slot har en helt præcist plan for hvordan Trent skal fungere som HB, ikke nødvendigvis offensivt, hvor han altid har været outstanding, men hvordan vi skal beskytte ham defensivt. Jeg har dog svært ved at se det i praksis.
Imod moderne fodbold.
- JudgeArdaStudge
Cole Palmer er 10er, ligesom Bellingham er 10er og Foden er 10er. Der er ganske simpelt ikke plads til ham eller har været plads til ham indtil nu. Og vil man spille Palmer på højrekant, så står Saka foran i køen. Palmer har ikke spillet 8er.Hr. Drejer skrev: ↑fredag, 21. jun, 2024 11:28Helt enig Redtothebone. Jeg forstår heller ikke eksperimentet med Trent, når Southgate har Palmer, som jo har brændt Premier League af i denne sæson. Men jeg tror at Southgate gerne vil stille med både Foden, Saka og Bellingham i startopstillingen.
Senest rettet af JudgeArdaStudge lørdag, 22. jun, 2024 01:02, rettet i alt 4 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
- JudgeArdaStudge
Trent var måske i blandt verdens bedste spillere i første del af sæsonen, inden sin skade. Da blev han snakket op i Balon D'or snakken. Jeg er ved at være lidt træt af det her narrativ om, at Trent kun kan bruges til at slå afleveringer og at han ikke kan dække op og forsvare. Det er noget overdrevet snak farvet af medierne og deres omtale af ham. Jeg fandt i øvrigt en scouting rapport, der viser, at han har bedre defensive stats for året end Kyle Walker, altså ham som spiller højreback for England nu:sjampen skrev: ↑fredag, 21. jun, 2024 15:44Jeg tror så bare, at vi skal vende os til at det netop bliver et løsning at vi sælger ham/lader ham gå gratis og at det nok bliver til Real Madrid.Redtothebone skrev: ↑fredag, 21. jun, 2024 10:03
Jeg ved det er en upopulær holdning, men tror Liverpool vil stå bedre ved at sælge ham, alternativt skal hele holdet bygges op omkring han styrker.
Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at vi kan blive ved med at have ham rendende rundt på HB, med de øvrige spillere vi har i truppen og som er med til at danne stammen i Liverpool. Vi kan ikke længere leve med, at han gang på gang bliver kørt rundt i sine mand-mand dueller og glemmer at dække op i sin side af feltet.
Der sidder mange af de her engelske tossemedier med deres has-beens tidligere fodboldspillere og farver seernes syn på forskellige spillere i jagten på scapegoats. Wayne Rooney revser Trent, det er samme Rooney, som tog et Birmingham, som lå til oprykning og egenhændigt fik dem til at rykke ned i stedet. Roy Keane revser Trent, det er samme Roy Keane som rykkede ned med Sunderland som et af de ringeste hold i Premier Leagues historie (bortset fra Derby og Hull måske), så er der Gary Neville og hans managerkarriere er et kort kapitel 11 i sig selv, en kæmpe falliterklæring i Valencia og har siden ikke turdet prøve igen,. Shearer rykkede ned som manager i Newcastle. Jamie Carragher, han nøjes med at spytte lidt efter folk og Micah Richards er lige burst on the scene med sit æselgrin. Vi lytter rigtig meget til utroligt inkompetente mennesker, som får en hyre for at sidde og revse personer og trænere som har det til fælles, at de alle har gjort eller gør det bedre end de tosser nogensinde gjorde. Nuancer har de ikke i England, men det betyder ikke, at vi ikke godt kan prøve at være lidt nuancerede selv.
Senest rettet af JudgeArdaStudge lørdag, 22. jun, 2024 01:10, rettet i alt 3 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
- JudgeArdaStudge
Og det der med, at man ser to kampe med ham og på baggrund af det, fælder dom, at han ikke kan spille midtbane, det er også sådan lidt voldsomt. Men han kan jo åbenbart slet ikke bruges og bør sælges... eller gives gratis væk til Real Madrid...
Apropos Real Madrid, hvis han hverken er en god midtbanespiller eller back, så er det da underligt, at Real Madrid skulle ønske ham og at I tror, at Real Madrid skulle ønske ham...
- JudgeArdaStudge
On a whole other note, så det hele ikke skal ende i snak om Trent, så synes jeg ham her, ser vildt spændende ud. Tror han kunne blive en stjerne i Liverpool, hvis vi kunne gafle ham (Har hørt, at han tilmed skulle være boyhood fan af klubben):
-
Enig, jeg tror heller ikke Palmer kan spille 8'er. Det var for at understrege det dumme i dette eksperiment, nu når de har så meget kvalitet på midten.JudgeArdaStudge skrev: ↑lørdag, 22. jun, 2024 00:41Cole Palmer er 10er, ligesom Bellingham er 10er og Foden er 10er. Der er ganske simpelt ikke plads til ham eller har været plads til ham indtil nu. Og vil man spille Palmer på højrekant, så står Saka foran i køen. Palmer har ikke spillet 8er.Hr. Drejer skrev: ↑fredag, 21. jun, 2024 11:28Helt enig Redtothebone. Jeg forstår heller ikke eksperimentet med Trent, når Southgate har Palmer, som jo har brændt Premier League af i denne sæson. Men jeg tror at Southgate gerne vil stille med både Foden, Saka og Bellingham i startopstillingen.
Foden er heller ikke venstre ving. Men han spiller den position på det engelske landshold. Det er netop problemet, som jeg synes de løser forkert - og har gjort det gennem mange år. De vil have plads til deres største stjerne, og så spiller de nogle af dem ude af position. Foden er højre ving (men spiller venstre på landsholdet). Palmer kan spille højre ving eller offensiv midtbane (ja England har klasse på højre ving; Palmer, Foden og Saka). Og de er alle tre venstre benet. Lad dem kæmpe om den plads, i stedet for at de flyttes over i en anden position.
Hvorfor ikke spille Eze på venstre ving? Han er en naturlig venstre ving. Men Southgate vil gerne have plads til dem begge. Og det mener jeg er en fejl. Ja, Palmer kan også bruges i Bellinghams position. Det minder om Gerrard, Scholes og Lampard diskussionen. Alle tre SKAL være med. Og det er ikke altid de bedste spillere giver det bedste hold.
Når det så er sagt, så har England bedre midtbanespillere end Trent. Det er et mærkeligt eksperiment, hvor Southgate ligner en der har givet efter for dem som gerne vil have Trent på holdet. Jeg foretrækker helt klart Gallagher i stedet for Trent. En midtbane med Rice (6), Gallagher (8) og Bellingham (10), vil bidrage med flere kompetencer, og vil understøtte hinanden og holdet langt bedre.
- JudgeArdaStudge
Den er svær den der med, hvorfor skal ham og ham spille og hvorfor ikke spille med ham her og ham her i stedet. England har et luksusproblem, de har mange dygtige individualister og jeg kan sådan set godt forstå, at man gerne vil have plads til både Jude Bellingham og Phil Foden, for sidstnævnte er bare svær at overse ovenpå den sæson han havde i Man City.
Men som jeg også skrev i et tidligere indlæg, og det er let for os, at sidde og være bagkloge, så gad jeg personligt godt se Anthony Gordon på Englands venstrekant. Det har jeg nogle grunde til: Dels er Gordon en klassisk kant, ligesom Eze, som qua sin position helt ude ved stregen breder banen ud og har mere hurtighed end Foden, der lidt i stil med Gakpo gerne vil trække ind i banen, hvor der ikke bliver plads til ham, for der står Bellingham og Kane og vil have bolden. Derudover så lagde jeg mærke til, at England både mod Serbien og Danmark gerne ville spille med lange bolde, især lange bolde nede fra Pickford, noget der mest af alt har lignet en taktik, som hed, at jo længere væk vi kan spille bolden fra eget felt, jo mindre risiko er der for, at vi indkaserer et mål. Her er jeg tilbage til, at jeg synes, Southgate kan være for pragmatisk og forsigtig i sin tilgang, med en slags taktik der vægter mere ikke at indkasere chancer end selv at skabe chancer. Dertil synes jeg så også, at målmandsposten er Englands akilleshæl. Danmark havde også flere afslutninger og mere possession end England, hvilket virker lidt uhørt, når man kigger på de to hold mand for mand.
Men når Southgate gerne vil praktisere, at Pickford slår den lange bold, så tager man også automatisk Trent ud af spillet og så bliver hans rolle i stedet en klassisk 6er, der skal vinde luftrummet og genorobre bolde i en lidt for defensiv udgangsposition og det kan man jo godt argumentere for er, at misbruge hans evner, hvor jeg gerne så ham i en mere spildirigerende rolle ved midterlinjen med en kompetent defensiv og eventuelt 6er bag sig, men allerhelst så ham på højreback, hvor han er Englands bedste valg. Jeg synes som sådan ikke, at Gallagher har været bedre på midtbanen og England er heller ikke blevet bedre de gange, hvor Gallagher er kommet ind. England er startet fint, har scoret og så har de sat sig tilbage og slået lange bolde. Om Rice gør det godt nok osv., det er svært at sige og det er også svært at klandre individuelle spillere, men jeg tror ikke det havde hjulpet mod Serbien og Danmark at have spillet Palmer, Eze og Gallagher i stedet. Det handler for mig mere om, at man har en taktik, som er uvant den taktik som mange af spillerne er vant til at praktisere i deres klubber med masser af possessionfodbold, fremfor den pragmatiske tilgang fra Southgate, hvor du så tilmed eksperimenterer med at spille spillere ude af deres vante position. Han virker inspireret af Deschamps, han er også meget pragmatisk i sin taktik, men uden den samme rutine og værktøjer i værktøjskassen som Deschamps har. Omvendt må det formodes, at Englands EM ikke er overstået endnu og det kan være, at de blot kører i lavere gear for at spare lidt på kræfterne indtil det for alvor går løs, hvilket også ville kunne forklare deres tendens til at skifte tre mand på engang. Det virker til, at de blot skal videre i puljen, som på deres papir er en walk-over, uden at have brugt mest mulig energi og kræfter.
Og så tror jeg i øvrigt, at hvis Southgate havde spillet Palmer eller Eze i stedet for Bellingham og Foden og resultatet havde været de samme, så var engelske medier og fans gået amok. Alene det, at han ikke tog Rashford og Grealish med til EM, synes jeg er et statement fra hans side. Derover forventer og forlanger de at se de største stjerner på banen uanset om stjernerne har gjort sig fortjent eller ej. Så han er lidt doomed if he do and doomed if he don't.
Men som jeg også skrev i et tidligere indlæg, og det er let for os, at sidde og være bagkloge, så gad jeg personligt godt se Anthony Gordon på Englands venstrekant. Det har jeg nogle grunde til: Dels er Gordon en klassisk kant, ligesom Eze, som qua sin position helt ude ved stregen breder banen ud og har mere hurtighed end Foden, der lidt i stil med Gakpo gerne vil trække ind i banen, hvor der ikke bliver plads til ham, for der står Bellingham og Kane og vil have bolden. Derudover så lagde jeg mærke til, at England både mod Serbien og Danmark gerne ville spille med lange bolde, især lange bolde nede fra Pickford, noget der mest af alt har lignet en taktik, som hed, at jo længere væk vi kan spille bolden fra eget felt, jo mindre risiko er der for, at vi indkaserer et mål. Her er jeg tilbage til, at jeg synes, Southgate kan være for pragmatisk og forsigtig i sin tilgang, med en slags taktik der vægter mere ikke at indkasere chancer end selv at skabe chancer. Dertil synes jeg så også, at målmandsposten er Englands akilleshæl. Danmark havde også flere afslutninger og mere possession end England, hvilket virker lidt uhørt, når man kigger på de to hold mand for mand.
Men når Southgate gerne vil praktisere, at Pickford slår den lange bold, så tager man også automatisk Trent ud af spillet og så bliver hans rolle i stedet en klassisk 6er, der skal vinde luftrummet og genorobre bolde i en lidt for defensiv udgangsposition og det kan man jo godt argumentere for er, at misbruge hans evner, hvor jeg gerne så ham i en mere spildirigerende rolle ved midterlinjen med en kompetent defensiv og eventuelt 6er bag sig, men allerhelst så ham på højreback, hvor han er Englands bedste valg. Jeg synes som sådan ikke, at Gallagher har været bedre på midtbanen og England er heller ikke blevet bedre de gange, hvor Gallagher er kommet ind. England er startet fint, har scoret og så har de sat sig tilbage og slået lange bolde. Om Rice gør det godt nok osv., det er svært at sige og det er også svært at klandre individuelle spillere, men jeg tror ikke det havde hjulpet mod Serbien og Danmark at have spillet Palmer, Eze og Gallagher i stedet. Det handler for mig mere om, at man har en taktik, som er uvant den taktik som mange af spillerne er vant til at praktisere i deres klubber med masser af possessionfodbold, fremfor den pragmatiske tilgang fra Southgate, hvor du så tilmed eksperimenterer med at spille spillere ude af deres vante position. Han virker inspireret af Deschamps, han er også meget pragmatisk i sin taktik, men uden den samme rutine og værktøjer i værktøjskassen som Deschamps har. Omvendt må det formodes, at Englands EM ikke er overstået endnu og det kan være, at de blot kører i lavere gear for at spare lidt på kræfterne indtil det for alvor går løs, hvilket også ville kunne forklare deres tendens til at skifte tre mand på engang. Det virker til, at de blot skal videre i puljen, som på deres papir er en walk-over, uden at have brugt mest mulig energi og kræfter.
Og så tror jeg i øvrigt, at hvis Southgate havde spillet Palmer eller Eze i stedet for Bellingham og Foden og resultatet havde været de samme, så var engelske medier og fans gået amok. Alene det, at han ikke tog Rashford og Grealish med til EM, synes jeg er et statement fra hans side. Derover forventer og forlanger de at se de største stjerner på banen uanset om stjernerne har gjort sig fortjent eller ej. Så han er lidt doomed if he do and doomed if he don't.
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
AI Sports
har et spændende interview med Gareth Southgate:

Vi SMADRER det PIShold !
- Redtothebone
Du kan virkelig ikke lide at der bliver talt negativt om Trent, der er jo ikke nogen der ikke kan se han gode paningsevner, kan bare ikke forstå hvordan du bare kan negligere alle hans problem område. Det er jo indiskutabelt at modstanderen angriber hvor han forsvarer, det gælder med hurtige spillere der kan drible/løbe forbi ham, det gælder i hovedspillet, fordi han placere sig dårligt specielt på indlæg og dødbolde og det gælder presspillet fordi hans pasningsprocent ikke er specielt imponerende. Og da han forrige sommer valgte at opholde sig en del timer i vægttræningsrummet og dermed få flere kilo på kroppen, så blev han bare langsommere, og derfor bliver han ofte fanget for langt oppe i banen og kommer slet ikke ind i duellerne, og endnu værrere så ser jeg mere og mere at han ikke gider at ofre sig for holdet og spurte tilbage uden bold.JudgeArdaStudge skrev: ↑lørdag, 22. jun, 2024 00:50Og det der med, at man ser to kampe med ham og på baggrund af det, fælder dom, at han ikke kan spille midtbane, det er også sådan lidt voldsomt. Men han kan jo åbenbart slet ikke bruges og bør sælges... eller gives gratis væk til Real Madrid...
Apropos Real Madrid, hvis han hverken er en god midtbanespiller eller back, så er det da underligt, at Real Madrid skulle ønske ham og at I tror, at Real Madrid skulle ønske ham...
Hvis du ser henover en sæson, så vil du kunne se at han ofte mister bolden mellem 20 og 30 gange på en kamp, jeg er med på at en del af vores spillestil er at han skal forsøge de dybere afleveringer, men 20-30 på en kamp det øger virkelig presset på medspillerne som skal generobre.
Prøv eksempelvis at gense Everton kampen hvor vi taber 2-0, han var piv elendig på nærmest alle parametre.
YNWA
Trent var fantastisk som højre back, da vi havde en midtbane som kunne forsvare og holde på bolden. Det har vi ikke længere så nu skal TAA mere forsvare end være spil opbygger det går knapt så godt. Hos Real vil han komme tilbage i sin gamle rolle som er det han er bedst til.. Jeg kan fuldt ud forstå, hvis han ønsker en transfer...Redtothebone skrev: ↑mandag, 24. jun, 2024 12:29Du kan virkelig ikke lide at der bliver talt negativt om Trent, der er jo ikke nogen der ikke kan se han gode paningsevner, kan bare ikke forstå hvordan du bare kan negligere alle hans problem område. Det er jo indiskutabelt at modstanderen angriber hvor han forsvarer, det gælder med hurtige spillere der kan drible/løbe forbi ham, det gælder i hovedspillet, fordi han placere sig dårligt specielt på indlæg og dødbolde og det gælder presspillet fordi hans pasningsprocent ikke er specielt imponerende. Og da han forrige sommer valgte at opholde sig en del timer i vægttræningsrummet og dermed få flere kilo på kroppen, så blev han bare langsommere, og derfor bliver han ofte fanget for langt oppe i banen og kommer slet ikke ind i duellerne, og endnu værrere så ser jeg mere og mere at han ikke gider at ofre sig for holdet og spurte tilbage uden bold.JudgeArdaStudge skrev: ↑lørdag, 22. jun, 2024 00:50Og det der med, at man ser to kampe med ham og på baggrund af det, fælder dom, at han ikke kan spille midtbane, det er også sådan lidt voldsomt. Men han kan jo åbenbart slet ikke bruges og bør sælges... eller gives gratis væk til Real Madrid...
Hvis du ser henover en sæson, så vil du kunne se at han ofte mister bolden mellem 20 og 30 gange på en kamp, jeg er med på at en del af vores spillestil er at han skal forsøge de dybere afleveringer, men 20-30 på en kamp det øger virkelig presset på medspillerne som skal generobre.
Prøv eksempelvis at gense Everton kampen hvor vi taber 2-0, han var piv elendig på nærmest alle parametre.
- JudgeArdaStudge
Ja, du har det med at vurdere spillere baseret på en eller to kampe, det må man trods alt give dig Redtothebone.Prøv eksempelvis at gense Everton kampen hvor vi taber 2-0, han var piv elendig på nærmest alle parametre.
Og selvfølgelig kan jeg da tåle, at man er kritisk overfor Trent. Hvad er det for noget vrøvl, blot fordi jeg er lodret uenig med dig i dine dommedagsprofetier omkring ham? Jeg siger blot, at det er på en billig baggrund at dømme ham ude som midtbanespiller, men så igen, du dømmer ham jo ude på alle parametre, som du så fint selv kalder det, sågar det at han skulle være blevet for tung i styrkecentret. Man husker hvad man vil huske, men Trent var en af verdens bedste spillere inden sin skade i denne sæson. Hele holdet gik i stå og var gået i stå da vi tabte til Everton, men det passer ikke i dit narrativ eller hvordan? Med den logik er van Dijk og resten af holdet heller ikke gode nok. Sælg hele lortet til Real Madrid. Who cares. Sæsonens første scapegoat er allerede kørt i stilling. Det må være ny rekord herinde.
Har du forresten statistik på, at han mister bolden 20-30 gange pr kamp?
- JudgeArdaStudge
Calafiori, som er linket til Liverpool, viser kæmpe mod ved at tage bolden for egne fødder og drive den op til Italiens udligning. Det kræver nosser af stål. Kæmpe respekt til den 22-årige italiener. Kroatiens spillere samtidig i knæ og grædefærdige. EM har indtil videre budt på alt. Aldrig nogensinde mere slutrunder i østen. Fodbold hører hjemme, hvor fodbold er elsket. Den fede dame har ikke sunget og Italien lever endnu.