Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » søndag, 30. jul, 2023 13:50

Bedste pointe er, at han ikke har niveauet til Liverpool. Ganske simpelt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. aug, 2023 12:46

Har checket lidt op på Bella-Kotchap, som texy har foreslået. Det viser sig, at han har en £ 25 mill release klausul grundet Southamptons nedrykning. Skulle han evt. spilles med ind i Romeo Lavia forhandlingerne, og så slå to fluer med ét smæk? https://www.dailyecho.co.uk/sport/23627 ... use-named/

Andre steder stilles der spørgsmål ved, om han er injury prone. Han spillede 25 PL kampe sidste sæson, grundet 3 skader:
En skulderskade, som man valgte ikke at operer for, af hensyn til VM slutrunden. Så fik han et vrid i knæet i januar 2023, men åbenbart uden overrevne korsbånd, og så fik han en fiberskade(hamstring) i sæsonens 4. sidste kamp, så han sad ude de 3 sidste kampe.

Han checker altså nogen bokse, rent afkrydsningsmæssigt: 21 år, fysisk stærk, hovedstødsstærk (1,90 høj) og sikker i sin boldomgang (alt sammen ud fra hvad jeg kan læse mig til). Han er så højrefodet, så han checker ikke boksen fra først på silly season, hvor der blev rygtet, at LFC var i marken for en venstrebenet midterforsvarer. Til gengæld meldes han til at være hurtig, så han skulle ikke have problemer med en høj forsvarslinje:
https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 01. aug, 2023 15:49

Soton har købt 19 årige Zach Awe af Arsenal. Han er også forsvarsspiller, om han er 1:1 med Bella-Kotchap, ved jeg ikke.

Men hold da op, hvor er jeg træt af vores moneyball tilgang til transfers. Det er ligesom om at det fodboldmæssige kommer i baggrunden, og at det rent økonomiske vejer tungest. Nu rygtes vi til André fra Fluminense, som er et langt billigere alternativ til Lavia. Det er min klare fornemmelse at Lavia er Klopps første valg, men han må åbenbart bøje sig i støvet for Excell-arkene. Trist udvikling i fodboldene - som så meget andet!

Jeg håber stadig på Lavia.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. aug, 2023 16:25

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 01. aug, 2023 15:49
Soton har købt 19 årige Zach Awe af Arsenal. Han er også forsvarsspiller, om han er 1:1 med Bella-Kotchap, ved jeg ikke.

Men hold da op, hvor er jeg træt af vores moneyball tilgang til transfers. Det er ligesom om at det fodboldmæssige kommer i baggrunden, og at det rent økonomiske vejer tungest. Nu rygtes vi til André fra Fluminense, som er et langt billigere alternativ til Lavia. Det er min klare fornemmelse at Lavia er Klopps første valg, men han må åbenbart bøje sig i støvet for Excell-arkene. Trist udvikling i fodboldene - som så meget andet!

Jeg vil også være lidt loren ved at købe en 22 årig brassilianer, som aldrig har spillet uden for hjemlandet. Samtidig er vort brasserkontingent af spillere, som kan hjælpe med integration og sprog reduceret med 66%. Ok, Jota kan så også hjælpe med lidt porugisisk, og det kan jo også være, at André har lært engelsk i skolen....? Jeg ved ikke, om det er regnearkene der styrer, eller om det handler om at udvise godt købmandsskab. Dette kan jo også gøres ved at sende signaler om, at man kan handle billigere andre steder, men det behøver ikke at ændre ved, at man gerne vil handle det oprindelige sted.

Stort set alle er jo med på, at Manchester United i mange ord har betalt alt for mange silly money og overpriser for deres indkøb, simpelthen fordi de har været dårlige forhandlere, og jeg ønsker ikke, at LFC rask væk bare betaler det, som forlanges, med mindre det var som i tilfældet Szoboszlai, hvor der skulle handles nu og her aht udløbsdato på en klausul.
Vi SMADRER det PIShold !

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 01. aug, 2023 16:26

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 01. aug, 2023 15:49

FSG viser efterhånden ingen sportslige ambitioner for klubben. Vi er deres pengemaskine og intet andet.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 01. aug, 2023 16:51

@Cynwal

Vi har lige solgt Hendo og Fabinho og ifølge medierne har vi fået omkring £ 52 M for de to. Derudover fik de to tilsammen en ugeløn på over £350.000, hvilket vi må formode at Lavia ikke kommer i nærheden af. Vi har pengene, og vi mangler 1-2 midtbanespillere. Klopp har udtalt at Lavia passer ind i hans spillestil, da han er en dygtig presspiller, og han formår at bevare overblikket i pressede situationer. Men med FSG's tilgang må det fodboldfaglige vige for 'god købmandskab' som du kalder det. Det mener jeg er en deroute.

Og hvor meget taler vi om? £5-7 M. som jeg forstår det. Lavia er 19 år, og hvis han bliver en succes, så kan han have 10-12 gode år i klubben, hvor de £5-7 M. kan forekomme at være en super investering.

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 01. aug, 2023 16:54

Så vi skal bare betale hvad de ønsker? Og det skal vi gøre hver gang vi køber spillere? Så går der hurtigt United i den💸💸💸

Det er en 19 årig spiller der faldt fuldstændigt sammen da vi spillede mod dem for kort tid siden. Og han skal så koste 50 mill🤷‍♂️ Jo jo, jeg ser potentialet, men han er jo ikke den færdige vare…

@Hr.Drejer: det er vidst dig der spiller moneyball jvf. dit svar til Cynwal😉

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 01. aug, 2023 17:15

pingel skrev:
tirsdag, 01. aug, 2023 16:54
Så vi skal bare betale hvad de ønsker? Og det skal vi gøre hver gang vi køber spillere? Så går der hurtigt United i den💸💸💸

Det er en 19 årig spiller der faldt fuldstændigt sammen da vi spillede mod dem for kort tid siden. Og han skal så koste 50 mill🤷‍♂️ Jo jo, jeg ser potentialet, men han er jo ikke den færdige vare…

@Hr.Drejer: det er vidst dig der spiller moneyball jvf. dit svar til Cynwal😉
Mener du at vi er bedre foruden nye spillere og uden en DM?

Vi har mister af spilleminutter.
Sidste sæson

Milner 1280
Henderson 2550
Fabinho 3530
Keita 486
Oxlade 491

Det skal de to nye udfylde…

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 01. aug, 2023 17:28

Oomph242 skrev:
tirsdag, 01. aug, 2023 17:15
Sidste sæson

Milner 1280
Henderson 2550
Fabinho 3530
Keita 486
Oxlade 491

Hvor skriver jeg, at jeg ikke gerne ser mindst en spiller købt ind til midten? Jeg siger bare, at vi ikke skal betale mere end hvad vi vurderer en vare til at være værd…

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 01. aug, 2023 17:50

Her lidt om André, vores kommende DM - måske😌

https://breakingthelines.com/player-ana ... idfielder/

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 01. aug, 2023 18:00

@pingel

Jeg tror du misser mit argument. Nu prøver jeg med andre ord. Når Liverpool handler nye spillere, hvilken form for viden skal danne grundlag for de beslutninger vi træffer? Jeg har den opfattelse, at det skal være fodboldfaglig viden som skal danne grundlag for vores handlinger på transfermarkedet. Jeg ved at faglighed i dag er yt, og alt er blevet økonomi. Men jeg mener at det er forkert. Fodbold indeholder meget mere end økonomi.

Lavia er udpeget som det bedste alternativ. Vi har forhandlet med Soton i ca. 1. måned. Et billigt alternativ er dukket op. Men han er kun interessant, fordi vi ikke kan lukke handlen om Lavia. Summasumarum, så har økonomisk viden - og ikke fodboldfaglig viden - dannet grundlag for vores valg. Jeg ser det lidt som en deroute at økonomisk viden mere og mere er den dominerende faktor i fodboldmæssige beslutninger.

Er £50 M. meget? Ja, det er det. Men i dette vindue er Rice handlet til over det dobbelte. Man U forlanger £50 M. for Maguire.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 01. aug, 2023 18:13

Melissa Reddy melder at andet bud på Lavia er afvist og der er taget officiel kontakt til Fluminense omkring Andre.

På dagens pressemøde sagde Klopp at der ikke er nogen proven def midfielders tilgængelige, så der tænkes nok i mange secarier pt. Gad vide om Højbjerg er en mulighed, han linkes jo kraftigt væk fra Tottenham, men de vil nok ikke sælge til os, han har kun et år tilbage af kontrakt.

Stadig vil jeg dog sige at det er fint vi ikke bare bukker os ned og lader Southampton tage os i røven, se på United som nærmest hver eneste gang betaler overpris for spiller.

Lader til det er et virkeligt svært vindue, alle de her Saudi penge er godt igang med at lave rod i det hele. United har betalt overpris for 2 spillere og det samme har Arsenal efter min mening. Chelsea er en kæmpe svingdør med hold fast 28 spillere der har forladt klubben via salg, free transfer eller udlejning (mange unge men alligevel) city står pt dårlige end sidste år. Mens Newcastle og Villa står styrket.

Et andet problem pt. Er at Saudi har åbent vindue 3 uger længere end England.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 01. aug, 2023 18:16

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 01. aug, 2023 18:00
Man U forlanger £50 M. for Maguire.
What are they smoking…..
YNWA

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 01. aug, 2023 18:59

pingel skrev:
tirsdag, 01. aug, 2023 17:28
Oomph242 skrev:
tirsdag, 01. aug, 2023 17:15
Sidste sæson

Milner 1280
Henderson 2550
Fabinho 3530
Keita 486
Oxlade 491

Hvor skriver jeg, at jeg ikke gerne ser mindst en spiller købt ind til midten? Jeg siger bare, at vi ikke skal betale mere end hvad vi vurderer en vare til at være værd…
Hvad VI vurderer en spiller til at være værd er fuldstændig underuordnet, så længe sælger vurderer spiller til noget andet.

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 01. aug, 2023 18:59

Redtothebone skrev:
tirsdag, 01. aug, 2023 18:13
Melissa Reddy melder at andet bud på Lavia er afvist og der er taget officiel kontakt til Fluminense omkring Andre.

På dagens pressemøde sagde Klopp at der ikke er nogen proven def midfielders tilgængelige, så der tænkes nok i mange secarier pt. Gad vide om Højbjerg er en mulighed, han linkes jo kraftigt væk fra Tottenham, men de vil nok ikke sælge til os, han har kun et år tilbage af kontrakt.

Stadig vil jeg dog sige at det er fint vi ikke bare bukker os ned og lader Southampton tage os i røven, se på United som nærmest hver eneste gang betaler overpris for spiller.

Lader til det er et virkeligt svært vindue, alle de her Saudi penge er godt igang med at lave rod i det hele. United har betalt overpris for 2 spillere og det samme har Arsenal efter min mening. Chelsea er en kæmpe svingdør med hold fast 28 spillere der har forladt klubben via salg, free transfer eller udlejning (mange unge men alligevel) city står pt dårlige end sidste år. Mens Newcastle og Villa står styrket.

Et andet problem pt. Er at Saudi har åbent vindue 3 uger længere end England.
Er Melissa Reddy ikke bare en puppet, som skriver hvad klubben vil have hun skal skrive?

Besvar