Niels K skrev: ↑søndag, 12. dec, 2021 08:53
Cynwal skrev: ↑lørdag, 11. dec, 2021 15:47
Oomph242 skrev: ↑lørdag, 11. dec, 2021 15:03
mortenbak skrev: ↑lørdag, 11. dec, 2021 15:00
Moss og VAR i centrum….
Sent from my iPhone using Tapatalk
Den var vist god nok. Man må ikke bruge hænder med mindre man er målmand...
Sparkes den ikke ind i ribbene på wolves spilleren, og så strejfer den hans underarm, da den hopper tilbage?
Man kan også argumentere, at hvis den rammer/strejfer hans arm på vej ind mod kroppen, så er den del af hans arm der rammes IKKE uden for kroppens silhouet. Havde armen således ikke været der (hvis han nu havde manglet en arm) ville bolden alligevel have ramt kroppen, og være blevet stoppet. Jeg mener, at det var tyndere end tyndt, det straffespark, og det gør sgu ondt når Cheaty skal have sådan en gave, når de ellers ikke kan score 11 mod 10.
Enig. Selvom alle top 3 hold vinder på straffe, så er der godt nok forskel på dem. Denne her du beskriver, og så får Chelsea 2 straffespark, hvor man intet kan sige til det første, men det andet skal da slet, slet ikke dømmes. Når det er så papirstyndt og samtidigt det andet straffespark, og det falder i overtiden, så skal der ikke dømmes straffe.
Vi får jo 2 i løbet af kampen (begge mod Robbo), som er mindst lige så store et straffe, og så er der ingen tvivl ved det 3., som så også dømmes. Det at Ali muligvis laver straffe, har jeg det fint med ikke dømmes, når vi ikke får noget på de 2 første, dvs. dommeren har valgt, at det skal være klokkeklart, før han vil dømme. Den linje blev ikke lagt/holdt i Chelsea-kampen.
Hvis der er straffe på Rudiger, så skulle robbo også have haft mindst 1. Det er da ufatteligt tyndt dømt.
TV3sport har redigeret en video sammen med de i alt 4 kampafgørende straffespark fra runden, og for er det helt tydeligt at:
Rudiger (Chelsea) og Ronaldo (Man U) får en ganske let berøring, som ikke har nogen indflydelse, men begge reagerer ved at blive "slappe i benene" og lægge sig ned. Jeg har snart en million gange hørt Frimann sige (specielt når han er med kommentator på en Liverpool kamp): "Der er ikke straffe der. Der skal meget mere til, før det kan blive et straffespark"
I Man Citys kamp vil jeg stadig sige, at hvis den endelig rammer hans arm først, så er armen ikke uden for kroppens silhouet, hvilket Jonathan Moss (dommeren) ikke kan se, da han står ca. 15 meter væk og vinkelret på den linje, hvor man kan se, at armen er inden for kroppens silhout. Det kan man imidlertid se ret tydeligt på kameravinklerne, så kommentatorens kommentar om, at han ikke kan forstå Moss ikke vil kigge situationen selv på VAR-skræm på sidelinjen er rigtig og forståelig.
S. Gerrard var efter kampen ude og sige, at Salah laver frispark på Mings, før han laver straffe på Salah. Den udtalelse er nærmest absurd, når man ser de 4 situationer i gennem, og min dom - som er farvet af mine altid røde briller - er klart, at ud af de 4 dømte straffespark, var det kun Salahs, som burde være dømt.
....og hvad kan vi så bruge det til? Som sædvanlig ikke en hujende fis, andet end at håbe på, at det kan lede til øget efterrationalisering i dommerkredse, så de fremadrettet dømmer anderledes.
De 4 straffekendelser kan ses her:
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... delser-her