Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 31. maj, 2021 13:32

Ian Doyle er den nye "Bad News Pearce" på the ECHO
t was suggested Liverpool had swooped in to take the player from Ghanaian club Steadfast FC ahead of Bundesliga side Bayer Leverkusen.

However, the ECHO understands the Reds are not pursuing a deal for Issahaku at present.

In any case, employment rules now in place in the United Kingdom mean Liverpool would be unable to sign the player until he is 18 next March.
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... r-20711169

Edit:
til gengæld prøver AS at sætte gang i COutinho sagaen igen :lol:
Hvis nu man får ham på en billig lejeaftale så vi kan sikre at han lige når de sidste milesten i købsaftalen så vi presser de sidste par millioner ud af citronen :ugeek:

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 01. jun, 2021 20:01

Forestil jer vi holder på vores start 11.

Samtidig med de rygter om Raphinha, Daka, Tielemann bliver til virkelighed

Wooow

Og så lige Cou retur

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 01. jun, 2021 21:35

texy skrev:
søndag, 30. maj, 2021 11:03
AJJ skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 17:08
Oomph242 skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 13:29
texy skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 11:50
Oomph242 skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 11:37

Men de har jo været skadet. Så det giver ingen mening.
Da ikke på en måde, så du ikke kunne stille en tre-mands midtbane på ethvert given tidspunkt.

Den helt store fejl viste sig jo at være, først at bruge Fab som CB, og så bruge Hendo derned, da Fab blev skadet.

Milner, som i mine øjne er bedre end Gini har været til rådighed i mange kampe. Det samme har Keita, men han har aldrig fået chancen for et "run", og så endte det med at han røg ud i kulden, fordi han uden nogen kampform ikke præsterede imod Real.

Vi kan sagtens spekulere i skader. Men midtbanen blev smadret af skader i forsvaret, hvilket betød, at man skiftevis fjernede vores to bedste midtbanespillere. Den lektie lærte man, og satte dårligere spillere i forsvaret, så Fab kunne komme derop igen. Det var om noget den disposition, der endte med at redde os en plads i top 3. Ikke at Gini spillede tæt på 38 x 90 ofte anonyme minutter.

Der hvor jeg tror, at vi kommer til at savne Gini mest, er på hans udstråling og lederskab i omklædningen...
Jo men vi kunne da ikke stille keita og Henderson som har været skadet store dele af sæsonen. Milner kan ikke spille 30 fulde kampe, Oxlade kan heller ikke spille 30 kampe på en sæson. Fab har været i forsvaret store dele af sæsonen. Det efterlader Jones. Jeg kan ikke se vi var kommet i top 4 uden Gini. Manden har spillet 179 ud af 190 mulige de sidste 5 sæsoner, hvorfor du ser ham nærmest som overflødig forstår jeg ikke.
Det kaldes faktaresistens
Sikke da en tåbelig bemærkning.

Kampe (angivet med rundenummer) hvor spilleren ikke var til rådighed.

Fab: 7, 8, 20, 21, 22, 24, 25 og 26
Hendo: 3, 4, 9, 18 og 26-37

Kort status. Kun i runde 26 havde vi ikke en af Hendo eller Fab til rådighed.

Thiago: 3, 4, og 6-15
Milner: 11, 12, 13, 14 og muligvis 25, 34, 35 og 36 (hvor han i hvert fald ikke var i truppen)

Ny status. På ethvert givent tidspunkt af sæsonen, havde vi to af ovenstående fire spillere til rådighed.

Keita: 5, 6, 7, 10. 12 og 15-24. Muligvis også 35-38 hvor han ikke var i truppen, selvom jeg tror det skyldtes Real kampen.

Jones: 31 og 32.

Ox: 1-11 og muligvis 34 + 36 hvor han ikke var i truppen.

Umiddelbart har vi altså samlet set på ethvert givent tidspunkt i sæsonen haft 4 midtbanespillere til rådighed (uden at medregne Gini). Og det er uden at tænke Shaq, Jota eller Bobby ind i en AM rolle.

Jeg ser Gini som overflødig på den måde, at vi har spillere nok, selvom han er smuttet. Og i min optik er de spillere som minimum på niveau med Gini. Så selvom Gini gjorde et fint arbejde for os, så kan jeg ikke se, at vi ikke skulle have spillere, der er i stand til at levere på samme niveau på banen.

Jeg forestiller mig dog, at Keita sælges, og så henter vi nok en ny midtbanespiller. Men vi henter ikke to. For det er der ikke brug for.
Texy kan du ikke prøve at uddybe for mig, hvordan vi kan vinde mesterskabet med Henderson, Keita, Milner, Thiago og Oxlade som de bærende kræfter på midtbanen. Fab er den eneste jeg ser som en nogenlunde stabil der kan spille 35 kampe+ på en sæson.

Milner, Henderson, Keita, Oxlade og Thiago har tilsammen spillet 7069 minutter
Gini alene 3922 minutter.

Hvorfor har Klopp ikke brugt dem alle mere når de har været klar så meget af sæsonen og når du nu mener deres niveau er højere eller på højde med Gini`s?

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » onsdag, 02. jun, 2021 09:43

Oomph242 skrev:
tirsdag, 01. jun, 2021 21:35
texy skrev:
søndag, 30. maj, 2021 11:03
AJJ skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 17:08
Oomph242 skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 13:29
texy skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 11:50
Oomph242 skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 11:37

Men de har jo været skadet. Så det giver ingen mening.
Da ikke på en måde, så du ikke kunne stille en tre-mands midtbane på ethvert given tidspunkt.

Den helt store fejl viste sig jo at være, først at bruge Fab som CB, og så bruge Hendo derned, da Fab blev skadet.

Milner, som i mine øjne er bedre end Gini har været til rådighed i mange kampe. Det samme har Keita, men han har aldrig fået chancen for et "run", og så endte det med at han røg ud i kulden, fordi han uden nogen kampform ikke præsterede imod Real.

Vi kan sagtens spekulere i skader. Men midtbanen blev smadret af skader i forsvaret, hvilket betød, at man skiftevis fjernede vores to bedste midtbanespillere. Den lektie lærte man, og satte dårligere spillere i forsvaret, så Fab kunne komme derop igen. Det var om noget den disposition, der endte med at redde os en plads i top 3. Ikke at Gini spillede tæt på 38 x 90 ofte anonyme minutter.

Der hvor jeg tror, at vi kommer til at savne Gini mest, er på hans udstråling og lederskab i omklædningen...
Jo men vi kunne da ikke stille keita og Henderson som har været skadet store dele af sæsonen. Milner kan ikke spille 30 fulde kampe, Oxlade kan heller ikke spille 30 kampe på en sæson. Fab har været i forsvaret store dele af sæsonen. Det efterlader Jones. Jeg kan ikke se vi var kommet i top 4 uden Gini. Manden har spillet 179 ud af 190 mulige de sidste 5 sæsoner, hvorfor du ser ham nærmest som overflødig forstår jeg ikke.
Det kaldes faktaresistens
Sikke da en tåbelig bemærkning.

Kampe (angivet med rundenummer) hvor spilleren ikke var til rådighed.

Fab: 7, 8, 20, 21, 22, 24, 25 og 26
Hendo: 3, 4, 9, 18 og 26-37

Kort status. Kun i runde 26 havde vi ikke en af Hendo eller Fab til rådighed.

Thiago: 3, 4, og 6-15
Milner: 11, 12, 13, 14 og muligvis 25, 34, 35 og 36 (hvor han i hvert fald ikke var i truppen)

Ny status. På ethvert givent tidspunkt af sæsonen, havde vi to af ovenstående fire spillere til rådighed.

Keita: 5, 6, 7, 10. 12 og 15-24. Muligvis også 35-38 hvor han ikke var i truppen, selvom jeg tror det skyldtes Real kampen.

Jones: 31 og 32.

Ox: 1-11 og muligvis 34 + 36 hvor han ikke var i truppen.

Umiddelbart har vi altså samlet set på ethvert givent tidspunkt i sæsonen haft 4 midtbanespillere til rådighed (uden at medregne Gini). Og det er uden at tænke Shaq, Jota eller Bobby ind i en AM rolle.

Jeg ser Gini som overflødig på den måde, at vi har spillere nok, selvom han er smuttet. Og i min optik er de spillere som minimum på niveau med Gini. Så selvom Gini gjorde et fint arbejde for os, så kan jeg ikke se, at vi ikke skulle have spillere, der er i stand til at levere på samme niveau på banen.

Jeg forestiller mig dog, at Keita sælges, og så henter vi nok en ny midtbanespiller. Men vi henter ikke to. For det er der ikke brug for.
Texy kan du ikke prøve at uddybe for mig, hvordan vi kan vinde mesterskabet med Henderson, Keita, Milner, Thiago og Oxlade som de bærende kræfter på midtbanen. Fab er den eneste jeg ser som en nogenlunde stabil der kan spille 35 kampe+ på en sæson.

Hvorfor har Klopp ikke brugt dem alle mere når de har været klar så meget af sæsonen og når du nu mener deres niveau er højere eller på højde med Gini`s?
Klopp har udtalt at den manglende rotation af de 3 midterste skyldes, at man brugte Fabinho og Henderson i forsvaret, så hvis også roterede på midten, ville det give endnu mere og ALT for meget ustabilitet. Man var NØDT til at have en fast base.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 02. jun, 2021 12:05

Oomph242 skrev:
tirsdag, 01. jun, 2021 21:35

Vi kan vel forhåbentlig hurtit blive enige om, at det har været en ekstraordinær sæson på sygdoms-og skadesfronten? Hvis Gini var blevet sablet imod Everton på samme måde som Thiago, så var det Gini, der havde siddet alle de kampe ude.

Klopp vælger Gini næsten hver gang. Hvorfor, kan jeg ikke forklare. Det må du henvende dig til Klopp for at få svar på. Jeg spillede som sagt langt hellere med Milner, Keita, Jones eller Ox afhængigt af hvem der ellers var klar af Hendo, Fab og Thiago.

Managers vælger deres egne dispositioner. Det er ikke altid, at selv folk med stor erfaring iindenfor fodbold forstår dispositionerne. Som eksempelvis, når Southgate udelader Trent. Eller når Pep ikke spillere med en defensiv midtbanespiller i en CL finale. Ligesom nogen tillader sig at være uenige i de beslutninger, så er jeg uenig i, at Gini bør starte hver gang. Men naturligvis skal han spille, så vi kan rotere spillerne og holde dem så friske som muligt.
Kloppite

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 02. jun, 2021 12:51

Denne underlige diskussion om betydningen af en spiller, der har spillet stort set rub og stub på en meget krævende Liverpool-midtbane i en af klubbens mest succesrige perioder, kan vist passende afsluttes ved at udskifte Henderson med Gini i følgende Klopp-citat:

If anybody who is with us doesn't see the quality of Jordan Henderson, then I can't help you.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. jun, 2021 17:38

Så sandt, så sandt. Helt utroligt at man skal forsvare den bedste midtbanespiller i Klopps system.

texy

Indlæg af texy » fredag, 04. jun, 2021 10:40

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 02. jun, 2021 17:38
Så sandt, så sandt. Helt utroligt at man skal forsvare den bedste midtbanespiller i Klopps system.
Helt utrolig udmelding al den stund, at vi lå nummer 1 i ligaen, da Henderson sidst optrådte på midtbanen for Liverpool.
Kloppite

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 04. jun, 2021 16:31

texy skrev:
fredag, 04. jun, 2021 10:40
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 02. jun, 2021 17:38
Helt utrolig udmelding al den stund, at vi lå nummer 1 i ligaen, da Henderson sidst optrådte på midtbanen for Liverpool.
:lol:

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 06. jun, 2021 08:56

Her menes der, at vi har 50 mio. pund at købe ind for udover Konate-købet, og at vi kan kan udvidde dette budget via spillersalg...

Liverpool transfer round up: Jurgen Klopp's summer budget and midfielder sale sanctioned

The Reds will look to strengthen their squad in the summer transfer window but there will also be a focus on outgoings as they bid to return to the Premier League summit

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-24257657

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 06. jun, 2021 09:03

Sources: Deal to sign attacking midfielder close to completion; only minor details remain

Liverpool are close to completing a deal to sign Fatawu Issahaku from Steadfast FC for approximately £1.5million whereafter he will join Sporting Lisbon on loan.

https://www.anfieldcentral.co.uk/posts/ ... -issahaku/

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 06. jun, 2021 11:21

Tielemans ind - Keita ud. Stor byttehandel under opsejling?

https://www.liverpool.no/rykteborsen#de ... -liverpool

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 06. jun, 2021 12:08

Hr. Drejer skrev:
søndag, 06. jun, 2021 11:21
Tielemans ind - Keita ud. Stor byttehandel under opsejling?

https://www.liverpool.no/rykteborsen#de ... -liverpool
Rodgers har jo før fået jackpot i "lotterikøb" - Sturridge og Coutinho, som bedste eksempler.

Ville være ked af at se Keita blomstre i PL, men får vi Tielemans er det acceptabelt, og en win-win handel. Det sagt har jeg en stærk tvivl på Keita nogensinde får udfoldet det potentiale han har. Skaderne virker til at have taget på ham - han kan måske blive en 20-25 kamps spiller per sæson, men mere tror jeg ikke han bliver til i PL.

texy

Indlæg af texy » søndag, 06. jun, 2021 12:34

Niels K skrev:
søndag, 06. jun, 2021 08:56
Her menes der, at vi har 50 mio. pund at købe ind for udover Konate-købet, og at vi kan kan udvidde dette budget via spillersalg...

Liverpool transfer round up: Jurgen Klopp's summer budget and midfielder sale sanctioned

The Reds will look to strengthen their squad in the summer transfer window but there will also be a focus on outgoings as they bid to return to the Premier League summit

Hvis det er sandt, så ville jeg nok agere noget i stil med....

50 Reported budget +

Ud:
10 Shaq
10 Origi
10 Wilson
10 Grujic
25 Keita
5 Nat
2 Rhys
1 Ojo
1 Taiwo

Total Budget ca. £124M

Ind:
35 Konate
20 Daka
60 Bellingham

Med Bellingham ville vi i den grad fremtidssikre midtbanen. Lidt ligesom man vel forsøger at gøre med Konaté i forsvaret. Daka er en ren lotto-kupon. Men en lovende en af slagsen. Og vi har alligevel stadig 4 andre stjernespillere til de tre angrebspladser, så det er vel ikke et kæmpe sats, at hente ham.

Minamino ved jeg ikke, hvad der skal ske med.
Kloppite

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 06. jun, 2021 13:03

texy skrev:
søndag, 06. jun, 2021 12:34
Niels K skrev:
søndag, 06. jun, 2021 08:56

Hvis det er sandt, så ville jeg nok agere noget i stil med....

50 Reported budget +

Ud:
10 Shaq
10 Origi
10 Wilson
10 Grujic
25 Keita
5 Nat
2 Rhys
1 Ojo
1 Taiwo

Total Budget ca. £124M

Ind:
35 Konate
20 Daka
60 Bellingham

Med Bellingham ville vi i den grad fremtidssikre midtbanen. Lidt ligesom man vel forsøger at gøre med Konaté i forsvaret. Daka er en ren lotto-kupon. Men en lovende en af slagsen. Og vi har alligevel stadig 4 andre stjernespillere til de tre angrebspladser, så det er vel ikke et kæmpe sats, at hente ham.

Minamino ved jeg ikke, hvad der skal ske med.
Dine estimerede priser virker realistiske - endda til den lave side for visse af de listede, men jeg har en stærk tvivl på vi lykkedes med at off-loade så mange spillere.

Kender naturligvis ikke til hvad der foregår bag kulisserne, men Edwards succes tror jeg også skal ses i lyset af han har en tålmodig tilgang til handlerne, og is i maven. Det tror jeg medfører at vi er relativt længe om at lukke hver enkelt handel fordi fokus er på at maksimere salgsprisen. Derfor er det svært at se vi kan lukke op imod 10 handler på de præmisser, når vi også formentligt køber og forlænger kontrakter med visse spillere.

Besvar