Hvis der nu skal navne på, så ville jeg langt hellere "tage chancen" med Joe Hart end med Cech/Casillas. Hart har den rigtige alder for en målmand, og ingen tvivl om at hans niveau er eller i hvert fald har været højt. Måske er han p.t. lidt hæmmet af at spille på et dårligt hold, men han fik masser af ros i Italien, og jeg er sikker på at Klopp kunne være mand for at få det bedste ud af ham.Filos of Isk skrev:Jeg syntes ikke Karius har været svingende, han var dårlig i starten og lige nu gør han det rigtig godt og så var der en lang mellemperiode hvor han forbedrede sig lidt, men der var ikke så meget spilletid så det er svært at gøre sig klog på. Indtil videre ser Karius-van Dijk-Lovren ud til at være en rigtig god trio. Selvfølgelig skal Karius løbende evalueres gennem resten af sæsonen og klubben skal forhøre sig hos agenterne for de bedste keepere der ikke allerede er i absolutte topklubber.sjampen skrev:Det ville til gengæld være mit skrækscenarie. Give ikke bare chancen, men nøglerne til kongeriget til en spiller som mildest talt har været svingende og et usikkerhedsmoment på et område hvor det modsatte er monster vigtigt, hvilket netop har kostet os dyrt før. Og så samtidig have en reserve siddende på bænken, som man med sikkerhed allerede ved er blevet for gammel og dårlig til rigtig at tage over, både hvis der er skader og specielt hvis Karius laver en Mignolet og koster mål på samlebånd. Både Cech og Casillas er sket ikke hvad de har været før.
Men risikoen for at niveauet falder er der jo altid med en keeper, det kan du ikke undgå ved at købe en ny keeper. For en god keeper at skifte til et nyt hold, i et nyt land og en anden liga er f.eks. en god måde at starte en dårlig periode på. Det kan også være at Oblak og van Dijk bare IKKE kan kommunikere fornuftigt sammen. Ok Klopp er en god mandskabs træner så han kan nok få det til at fungere, men det kan tage tid og derfor vil selv Oblak måske først levere efter et stykke tid, og så vil han også have prædikatet "svingende" på sig og vi skal have endnu en ny keeper til januar.
Og nu håber vi at Oblak er en mulighed, men Atletico er nummer 2 i ligaen og er tilbage i CL til næste år, Roma med det andet store keeper ønske Alisson er mindre sikker på CL(1 point ned til Inter på 5. pladsen), men det ser godt ud og de leverer gode resultater for tiden. Så det er ikke fordi vi er så meget mere attraktive end deres nuværende klubber. læg dertil at Real Madrid og PSG formentlig vil ud og handle keepere til sommer, og ja Real vil måske handle i Chelsea, men så skal Chelsea ud og købe en ny keeper.
Så vi kan også meget vel befinde os i en situation, hvor vores top targets på keeper positionen slet ikke er tilgængelige, hvad gør vi så?
Joe Hart? Så vil jeg hellere tage chancen med Karius.
Jeg tænker at en rutineret ræv er et fornuftig valg som 2. eller 3. keeper afhængig af Ward situationen. Ward kan også være et fornuftigt nok valg, han gjorde det fint i Huddersfield og vel egentlig også i den ene kamp han har spillet, men det er umuligt at vurdere.
Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Re: Hvem skal ind?
Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
-
- Geografisk sted: Hillerød
- Alder: 37
Jo da, det kan da også være at Joe Hart er en fin løsning hvis man vil have en "billig" keeper der stadig er i stand til at true Karius' plads i startopstillingen. Jeg ved så ikke om Hart er interesseret i den slags rolle, men jeg ved jo heller ikke om Casillas er interesseret i at forlade Portugal for andet end Spanien.Sledgehammer skrev:Hvis der nu skal navne på, så ville jeg langt hellere "tage chancen" med Joe Hart end med Cech/Casillas. Hart har den rigtige alder for en målmand, og ingen tvivl om at hans niveau er eller i hvert fald har været højt. Måske er han p.t. lidt hæmmet af at spille på et dårligt hold, men han fik masser af ros i Italien, og jeg er sikker på at Klopp kunne være mand for at få det bedste ud af ham.Filos of Isk skrev:Jeg syntes ikke Karius har været svingende, han var dårlig i starten og lige nu gør han det rigtig godt og så var der en lang mellemperiode hvor han forbedrede sig lidt, men der var ikke så meget spilletid så det er svært at gøre sig klog på. Indtil videre ser Karius-van Dijk-Lovren ud til at være en rigtig god trio. Selvfølgelig skal Karius løbende evalueres gennem resten af sæsonen og klubben skal forhøre sig hos agenterne for de bedste keepere der ikke allerede er i absolutte topklubber.sjampen skrev:Det ville til gengæld være mit skrækscenarie. Give ikke bare chancen, men nøglerne til kongeriget til en spiller som mildest talt har været svingende og et usikkerhedsmoment på et område hvor det modsatte er monster vigtigt, hvilket netop har kostet os dyrt før. Og så samtidig have en reserve siddende på bænken, som man med sikkerhed allerede ved er blevet for gammel og dårlig til rigtig at tage over, både hvis der er skader og specielt hvis Karius laver en Mignolet og koster mål på samlebånd. Både Cech og Casillas er sket ikke hvad de har været før.
Men risikoen for at niveauet falder er der jo altid med en keeper, det kan du ikke undgå ved at købe en ny keeper. For en god keeper at skifte til et nyt hold, i et nyt land og en anden liga er f.eks. en god måde at starte en dårlig periode på. Det kan også være at Oblak og van Dijk bare IKKE kan kommunikere fornuftigt sammen. Ok Klopp er en god mandskabs træner så han kan nok få det til at fungere, men det kan tage tid og derfor vil selv Oblak måske først levere efter et stykke tid, og så vil han også have prædikatet "svingende" på sig og vi skal have endnu en ny keeper til januar.
Og nu håber vi at Oblak er en mulighed, men Atletico er nummer 2 i ligaen og er tilbage i CL til næste år, Roma med det andet store keeper ønske Alisson er mindre sikker på CL(1 point ned til Inter på 5. pladsen), men det ser godt ud og de leverer gode resultater for tiden. Så det er ikke fordi vi er så meget mere attraktive end deres nuværende klubber. læg dertil at Real Madrid og PSG formentlig vil ud og handle keepere til sommer, og ja Real vil måske handle i Chelsea, men så skal Chelsea ud og købe en ny keeper.
Så vi kan også meget vel befinde os i en situation, hvor vores top targets på keeper positionen slet ikke er tilgængelige, hvad gør vi så?
Joe Hart? Så vil jeg hellere tage chancen med Karius.
Jeg tænker at en rutineret ræv er et fornuftig valg som 2. eller 3. keeper afhængig af Ward situationen. Ward kan også være et fornuftigt nok valg, han gjorde det fint i Huddersfield og vel egentlig også i den ene kamp han har spillet, men det er umuligt at vurdere.
Men det at Hart har den alder han har, gør vel også at han er mindre tilbøjelig til at vælge en klub der allerede har 1 god målmand.
Hvorimod en ældre spiller måske vælger mere efter at enten polstre pensionsopsparingen lidt eller prøve at spille andre steder end hvor han ellers har været.
Men nej det er heller ikke fordi jeg vil bruge alt for meget tid på navne, for som Bojangles er inde på så er det folk der ikke rigtigt har brug for hverken pengene eller pokalerne. Så det skal være nogen med et ønske om at spille for os af en eller anden grund, så det vil jo være fuldstændigt uoverskueligt at prøve at danne sig et overblik over hvem vi kan hente som 2./3. valg. Samtidig med at muligheden for at hente et nyt første valg stadig skal overvejes.
Jeg håber lidt at Ward får chancen som 2. valg eller bliver lejet ud igen.
-
Det kan meget vel være du har ret..Bojangles skrev:
Jeg tror det er de færreste af tidligere top-keepere i top klubber, der stiller sig tilfreds med at spille 2.violin i en ny klub. De har tjent rigeligt med penge igennem karrieren til at det skulle være det udslagsgivende. Så vil de hellere skifte til et lavere niveau og spille fast - som både Cech og Casillas har gjort. Nej, hvis vi skal finde den gamle ræv, så skal det være en der har spillet en masse på mindre hold, og som nu øjner sidste chance for at være med på et hold, der er med helt i toppen, og hvor lønnen sikkert også er højere end tidligere, trods det, at de vil være blandt de lavere lønnede i truppen. Netop som f.eks Michel Worm, der er 2. violin i Tottenham.
Stafano Sorrentino fra Chievo Verona har snart kontraktudløb

Eller Gomes fra Watford, så har vi også en ekstra brasser i truppen som Firmino kan tale med.
Stekelenburg har kun et år tilbage, 3. valg hos os er vel bedre end 2. valg hos smølferne....
Jeg ved det ikke der er sgu mange muligheder.
Akinfeev er kun 31 og har kun et år tilbage på kontrakten, hvis han vil prøve en storklub.
alle kontraktinformationer har jeg fra transfermarkt.
Jeg overvejede også at medtage Reina som et ønske, men jeg tror ikke, at han er klar til at spille 2. violin - endnu...Filos of Isk skrev:jaaa, der er et par spillere, der kunne være back-up materiale og De Vrij er en god mulighed i midterforsvaret.Niels K skrev:50 Bosman-spillere til sommer:
http://www.hitc.com/en-gb/2018/03/06/ne ... erpool-st/
Det er nok ikke på denne liste, at vi skal finde vores spillere, men Robben, Bernard og Ben Arfa kunne da være bud på et alternativ til vores yder angribere.
Desuden er der spørgsmålet om hvorvidt vi skal hente en rutineret 2.-3. keeper, hvis vi satser på Karius. Vi ved ikke ret meget om Ward andet end at han ikke til træning har overbevist om at han er bedre end Karius, lige nu. Reina ville da være meget sjov at få tilbage hvis han har den slags ønsker og det vil da være en af de bedste 2. keepere i ligaen/verden.
Bernard eller Robben kunne være muligheder, men jeg tror Robben søger et lavere niveau, men man ved aldrig. Det afhænger dog meget af hvem vi ellers kunne finde på at hente.
-
Nej nok ikke, men det koster vel ikke mere end en god middag og en flybillet at spørgeNiels K skrev:Jeg overvejede også at medtage Reina som et ønske, men jeg tror ikke, at han er klar til at spille 2. violin - endnu...Filos of Isk skrev:jaaa, der er et par spillere, der kunne være back-up materiale og De Vrij er en god mulighed i midterforsvaret.Niels K skrev:50 Bosman-spillere til sommer:
Det er nok ikke på denne liste, at vi skal finde vores spillere, men Robben, Bernard og Ben Arfa kunne da være bud på et alternativ til vores yder angribere.
Desuden er der spørgsmålet om hvorvidt vi skal hente en rutineret 2.-3. keeper, hvis vi satser på Karius. Vi ved ikke ret meget om Ward andet end at han ikke til træning har overbevist om at han er bedre end Karius, lige nu. Reina ville da være meget sjov at få tilbage hvis han har den slags ønsker og det vil da være en af de bedste 2. keepere i ligaen/verden.
Bernard eller Robben kunne være muligheder, men jeg tror Robben søger et lavere niveau, men man ved aldrig. Det afhænger dog meget af hvem vi ellers kunne finde på at hente.

Han har jo også muligheden for at tilkæmpe sig førstepladsen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Tror ikke I skal regne med Reina, så længe John Achterberg er målmandstræner hos Liverpool.Filos of Isk skrev:Nej nok ikke, men det koster vel ikke mere end en god middag og en flybillet at spørgeNiels K skrev:TroroFilos of Isk skrev:jaaa, der er et par spillere, der kunne være back-up materiale og De Vrij er en god mulighed i midterforsvaret.Niels K skrev:50 Bosman-spillere til sommer:
Jeg overvejede også at medtage Reina som et ønske, men jeg tror ikke, at han er klar til at spille 2. violin - endnu...![]()
Han har jo også muligheden for at tilkæmpe sig førstepladsen.
Vi SMADRER det PIShold !
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jamen, så smider vi da håndklædet i ringen på forhånd. Jeg fatter simpelhent ikke de manglende ambitioner på keeper fronten. Vi ved det betyder så meget, og alligevel er de fleste herinde indstillet på at gamble med Karius og Ward.Filos of Isk skrev:Og nu håber vi at Oblak er en mulighed, men Atletico er nummer 2 i ligaen og er tilbage i CL til næste år, Roma med det andet store keeper ønske Alisson er mindre sikker på CL(1 point ned til Inter på 5. pladsen), men det ser godt ud og de leverer gode resultater for tiden. Så det er ikke fordi vi er så meget mere attraktive end deres nuværende klubber. læg dertil at Real Madrid og PSG formentlig vil ud og handle keepere til sommer, og ja Real vil måske handle i Chelsea, men så skal Chelsea ud og købe en ny keeper.Så vi kan også meget vel befinde os i en situation, hvor vores top targets på keeper positionen slet ikke er tilgængelige, hvad gør vi så?
-
Der findes flere dygtige målmænd, udover Oblak og Allison, der kan forstærke holdet. Hvor mange havde eksempelvis forudset, at Ederson ville levere som han har gjort i denne sæson.
Jeg er enig med Drejer, Karius og Ward er på nuværende tidspunkt for tyndt. Karius skal præstere over en længere periode, før jeg føler mig overbevist omkring hans berettigelse i start 11-eren.
Jeg er enig med Drejer, Karius og Ward er på nuværende tidspunkt for tyndt. Karius skal præstere over en længere periode, før jeg føler mig overbevist omkring hans berettigelse i start 11-eren.
Det er lidt sjovt, at der kun skal en håndfuld halvdårlige kampe til før man ikke har niveau, mens der skal over en hel god sæson til før man har.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ja, det er korrekt. Og der findes også et ord for det: stabilitet.Mads T. skrev:Det er lidt sjovt, at der kun skal en håndfuld halvdårlige kampe til før man ikke har niveau, mens der skal over en hel god sæson til før man har.
-
Det er nu en gang betingelserne, hvis du skal spille på et hold i toppen af ligaen. Intet nyt der.Mads T. skrev:Det er lidt sjovt, at der kun skal en håndfuld halvdårlige kampe til før man ikke har niveau, mens der skal over en hel god sæson til før man har.
Og så er det vist lidt af en underdrivelse at kalde Karius start i Liverpool halvdårlig. Det er jo ikke uden grund, at Klopp valgte at bænke Karius i sidste sæson, til fordel for en middelmådig Mignolet. Karius er kommet godt efter det de seneste kampe med en række flotte præstationer, men den skepsis som flere rejser herinde er langt fra ubegrundet. Karius har heldigvis resten af sæsonen til at modbevise sine kritikere, hvilket jeg selvfølgelig håber han gør.
Tvivler på flertallet forlanger over en god sæson til at blive godkendt, hvem har skrevet det????Personligt synes jeg en 3-6 mdrs(alt efter alder, LFC ancinitet osv) periode er en okay periode, at folk så er fremme i skoene, sekundet efter X scorer som man har disset, er som det er......Nemlig stor eller gigantisk mangel på respekt for andres mening, men det lever forum jo højt på i disse tider, desværre. Bedrevidenhed og arrogance længe leveMads T. skrev:Det er lidt sjovt, at der kun skal en håndfuld halvdårlige kampe til før man ikke har niveau, mens der skal over en hel god sæson til før man har.

Verden er smask fuld af hyklere....
Jeg tror jeg blev lidt misforstået.
1. Antagelsen er at Karius er god nok til at være nummer 1. Er han ikke det (og det ved vi ikke før efter sæsonen), så skal vi hente en ny.
2. Cech og Casillias nævnte jeg som mulige 3. målmænd.
Men lad os se hvordan sæsonen går. Min pointe var blot at jeg gerne så Ward som 2. målmand og så at vi hentede en gammel rutineret ræv der kunne lære de unge nogle tricks. Vi skal ikke lade der gro mos på de unge.
1. Antagelsen er at Karius er god nok til at være nummer 1. Er han ikke det (og det ved vi ikke før efter sæsonen), så skal vi hente en ny.
2. Cech og Casillias nævnte jeg som mulige 3. målmænd.
Men lad os se hvordan sæsonen går. Min pointe var blot at jeg gerne så Ward som 2. målmand og så at vi hentede en gammel rutineret ræv der kunne lære de unge nogle tricks. Vi skal ikke lade der gro mos på de unge.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
-
Jeg ved nu ikke om det er flertallet herinde, det kan være der skal en afstemning til.Hr. Drejer skrev:Jamen, så smider vi da håndklædet i ringen på forhånd. Jeg fatter simpelhent ikke de manglende ambitioner på keeper fronten. Vi ved det betyder så meget, og alligevel er de fleste herinde indstillet på at gamble med Karius og Ward.Filos of Isk skrev:Og nu håber vi at Oblak er en mulighed, men Atletico er nummer 2 i ligaen og er tilbage i CL til næste år, Roma med det andet store keeper ønske Alisson er mindre sikker på CL(1 point ned til Inter på 5. pladsen), men det ser godt ud og de leverer gode resultater for tiden. Så det er ikke fordi vi er så meget mere attraktive end deres nuværende klubber. læg dertil at Real Madrid og PSG formentlig vil ud og handle keepere til sommer, og ja Real vil måske handle i Chelsea, men så skal Chelsea ud og købe en ny keeper.Så vi kan også meget vel befinde os i en situation, hvor vores top targets på keeper positionen slet ikke er tilgængelige, hvad gør vi så?
Det er bare vigtigt for mig at understrege at en ny keeper også medfører en risiko, det er klart jo bedre en keeper vi henter jo mindre risiko, derfor Oblak og Alisson. Vi kan ikke hente en ny første keeper og satse på Karius samtidig, derfor er et tilvalg af en ny første keeper også et fravalg af Karius og med Karius' gode form in mente, så skal der mere til at forstærke positionen end da det var Mignolet der var 1'er. HVIS Karius fortsætter den gode form resten af sæsonen.
Når jeg fremhæver Oblak og Alisson så er det fordi det er de største og bedste mulige transfers vi kan lave på keeper fronten og også de to vi skal gå efter hvis vi skal have ny første keeper. Derfor mener jeg også at vi skal fortsætte eventuelle samtaler med agenter og klubber osv. så længe sæsonen kører jeg går lidt ud fra at de vil spile sæsonen, måske endda VM, færdig inden de begynder at tænke for meget over hvor de skal spille 1. september. Det gode ved f.eks. Oblak er også at selv hvis Karius skulle blive den bedst mulige keeper så taber vi ikke ret meget, andet end 100 millioner euro, på at satse på Oblak istedet.
Det store problem er at vi ikke ved om Karius kan holde dampen oppe i resten af sæsonen og hvad dælen Ward render og laver til træning. Så det er umuligt at overskue hvad risikoen er. Men når beslutningen skal træffes så har Klopp et al den selvfølgelig.
Men hvis Karius er i gang med sit gennembrud, har vi så råd til at ødelægge det hele for ham og satse på en anden?
Når vi ikke har så mange penge som Shitty så er vi også nødt til at lave nogle velovervejede sats en gang imellem, ellers slår vi dem aldrig ved at spille deres spil.
Hvilket han vil have vist, såfremt han kan holde sit nuværende niveau resten af sæsonen. Og det er jo det er der grundlæggende for, om det giver mening at kaste £60 mil. efter en ny målmand i stedet for at forstærke holdet på andre positioner.Hr. Drejer skrev:Ja, det er korrekt. Og der findes også et ord for det: stabilitet.Mads T. skrev:Det er lidt sjovt, at der kun skal en håndfuld halvdårlige kampe til før man ikke har niveau, mens der skal over en hel god sæson til før man har.
Jeg mener ikke at det er naivt eller at kaste håndklædet i ringen, som du så arrogant beskriver det.