Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 16. feb, 2018 14:12

Mads T. skrev:
Oomph242 skrev:Allison med under en god sæson bag sig og 25 år til £62m synes jeg lyder som et vildt sats.
Under en god sæson? Bare fordi han er først er kommet på din radar efter han kom til Roma, kan han jo godt være et varmt navn i fodboldverdenen og gjort det godt andre steder. Det gjorde han i Internacional og han har ligeledes gjort det fornuftigt på Brasiliens landshold (22 kampe).

Og så er 25 år jo nærmest ungt for en målmand.
25 år er ungt for en målmand.

YNWA96

Indlæg af YNWA96 » fredag, 16. feb, 2018 14:28

Oliver Bond/AnfieldHQ ramte osse VvD - Salah og Mane før “de andre” ( James Pearce - Melissa Reddy - Paul Joyce osv ). AnfieldHQ publicere ikke hvad som helst, værd at holde øje med !

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 16. feb, 2018 15:24

Bojangles skrev:
Oomph242 skrev:Allison med under en god sæson bag sig og 25 år til £62m synes jeg lyder som et vildt sats.
Alisson - 160 kampe på højeste niveau + 22 landsholdskampe (Internacional, Roma + Brasilien )

Oblak - 192 kampe på højeste niveau + 14 landsholdskampe (Rio Ave, Benfica, Athletico Madrid + Slovenien)

ikke den helt store forskel på deres erfaring. Jaja. Oblak har så en håndfuld kampe i småklubber nede i divisionerne og lidt fra hans start i Slovenien. Men det tæller i mine øjne ikke mere end u23 hos Internacional, som Alisson så har en flok kampe hos.
30 kampe i Roma. De 130 i Brasilien vil jeg ikke kalde højeste niveau. Men hvad ved jeg. Tør dårligt give dig uret.

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » fredag, 16. feb, 2018 15:50

YNWA96 skrev:Oliver Bond/AnfieldHQ ramte osse VvD - Salah og Mane før “de andre” ( James Pearce - Melissa Reddy - Paul Joyce osv ). AnfieldHQ publicere ikke hvad som helst, værd at holde øje med !
Han skriver det dog ikke på AnfieldHQ. Det er altid hans egen profil han laver Breaking først.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » fredag, 16. feb, 2018 16:49

Oomph242 skrev:
Bojangles skrev:
Alisson - 160 kampe på højeste niveau + 22 landsholdskampe (Internacional, Roma + Brasilien )

Oblak - 192 kampe på højeste niveau + 14 landsholdskampe (Rio Ave, Benfica, Athletico Madrid + Slovenien)

ikke den helt store forskel på deres erfaring. Jaja. Oblak har så en håndfuld kampe i småklubber nede i divisionerne og lidt fra hans start i Slovenien. Men det tæller i mine øjne ikke mere end u23 hos Internacional, som Alisson så har en flok kampe hos.
30 kampe i Roma. De 130 i Brasilien vil jeg ikke kalde højeste niveau. Men hvad ved jeg. Tør dårligt give dig uret.
Nej selvfølgelig - hvis vi kun definerer top 4 klubber i de fire største ligaer i europa som højeste niveau, så har han ganske rigtigt ikke spillet mange på højeste niveau, hvis nogen overhovedet. - men så skal vi i hvert fald også have fraregnet alt der ikke er Athletico Madrid fra Oblak, da ligaen i Portugal bestemt ikke er højere niveau end Brazilien.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 16. feb, 2018 17:42

Oblak har noget mere erfaring på topniveau sammenlignet med Allison. Oblak har udgjort en vigtig del af vel nok verdens stærkeste forsvar set over de sidste tre-fire sæsoner. Hvor han har opnået stor erfaring på international topniveau. Set i det lys virker det ikke logisk, at Allison og Oblak angiveligt skulle koste nogenlunde det samme.

Når dette er sagt, håber jeg Liverpool henter end målmand til sommer. Det må være farvel og tak til Mignolet, og så skal der hentes en konkurrent til Karius, som har foråret til at bevise, hvor dyr denne herre så skal være.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » fredag, 16. feb, 2018 18:21

Robbie_God_Fowler skrev:Oblak har udgjort en vigtig del af vel nok verdens stærkeste forsvar set over de sidste tre-fire sæsoner. Hvor han har opnået stor erfaring på international topniveau.
Men hvordan vil han så se ud bagved vel nok verdens dårligste forsvar (eller hvordan nu end vores forsvar er blevet/bliver beskrevet rundt omkring?)

Af det jeg har set til Oblak, så er han heller ikke nogen stjerne i luftrummet. Han er flere niveauer over alle andre som shotstopper, hvor det vel er lidt som at sammenligne William Kvist med Messi, hvis han skal sammenlignes i den disciplin med alle andre. Jeg frygter i hvert fald at 100 mio€ risikere ikke at betyde vildt meget, når han til daglig bliver udfordret af langt større luftstyrke i feltet.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 16. feb, 2018 18:52

Bojangles skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Oblak har udgjort en vigtig del af vel nok verdens stærkeste forsvar set over de sidste tre-fire sæsoner. Hvor han har opnået stor erfaring på international topniveau.
Men hvordan vil han så se ud bagved vel nok verdens dårligste forsvar (eller hvordan nu end vores forsvar er blevet/bliver beskrevet rundt omkring?)

Af det jeg har set til Oblak, så er han heller ikke nogen stjerne i luftrummet. Han er flere niveauer over alle andre som shotstopper, hvor det vel er lidt som at sammenligne William Kvist med Messi, hvis han skal sammenlignes i den disciplin med alle andre. Jeg frygter i hvert fald at 100 mio€ risikere ikke at betyde vildt meget, når han til daglig bliver udfordret af langt større luftstyrke i feltet.
Det er et godt spørgsmål. Det er ganske rigtigt en anden spillestil i England, hvor målmændene heller ikke nyder samme beskyttelse i feltet hos dommerne. Jeg har ikke set nok til Allison til at kunne vurdere, om hans præstationer berettiger til et så voldsomt prisskilt. Men jeg forstår godt, at Liverpool angiveligt har kølnet interessen. Selvom det selvfølgelig bare kan være et led i forhandlingsprocessen.

Som det ser ud lige nu håber jeg dog, at størstedelen af budgettet bruges på midtbanen og en offensiv kvalitetsspiller. Det er her Liverpool vil have de største mangler til sommer, selvom jeg ikke er stor tilhænger af Karius.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 16. feb, 2018 20:36

Jeg forstår så til gengæld ikke, hvordan et par gode kampe pludselig kan få folk til at vende på en tallerken. En super målmand vinder point. Han vinder pokaler. Det gør en middel målmand sjældent. Så jeg synes det er investeringen værd, hvis man finder den rette.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 16. feb, 2018 21:24

Jesper skrev:Jeg forstår så til gengæld ikke, hvordan et par gode kampe pludselig kan få folk til at vende på en tallerken. En super målmand vinder point. Han vinder pokaler. Det gør en middel målmand sjældent. Så jeg synes det er investeringen værd, hvis man finder den rette.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Det er da også mit indtryk at der er mere eller mindre konsensus omkring det synspunkt. Altså at vi har brug for en klasse målmand og at klasse indebærer en længere periode med gode kampe.

Karius har spillet et par gode kampe og det er trods alt dejligt at han har fået lidt vind i sejlene for det betyder alt andet lige at vi er gået fra at være mega desperate til at være mildt desperate for en klasse keeper.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » fredag, 16. feb, 2018 23:00

Bojangles skrev: Af det jeg har set til Oblak, så er han heller ikke nogen stjerne i luftrummet. Han er flere niveauer over alle andre som shotstopper. Jeg frygter i hvert fald at 100 mio€ risikere ikke at betyde vildt meget, når han til daglig bliver udfordret af langt større luftstyrke i feltet.
Der må jeg så sige, at jeg er 100% uenig i. Den eneste "fejl", jeg kan finde i Oblaks spil er at han ikke er så moderne som målmand i spillet med fødderne. Der er han ret middelmådig.

Udover det er han muligvis verdens bedste shotstopper og det er vel egentlig kun De Gea der kan matche ham. Det gør ham også fantastisk til at nappe straffespark. Jeg synes på ingen måde Oblak er noget der overhovedet minder om svag i luftrummet. Han er fantastisk til at komme ud og plukke indlæg, kommanderer Atleticos i hvert fald normale jerndefensiv der dog har skrantet lidt på det seneste, med hård hånd i feltet og har generelt en fremragende placeringsevne, herunder meget få koncentrationssvigt og fejl der koster mål/chancer. Hans placeringseven gør også at jeg ikke tror jeg har set, at han ikke skulle kunne gøre målet præcist så lille for modstanderen som f.eks. en Manuel Neuer kan med sin store overkrop. Hele den her sammenligning med De Geas ankomst til Scum med en papirstynd krop kan jeg slet ikke se være valid med Oblak.

I øvrigt har Oblak vist nogle af de bedste stats når det kommer til målmænd. En fantastisk høj redning pr. mål og skud, en claim succes på over 90%, herunder en meget høj procentdel der gribes og ikke bokses, bare lige af dem jeg kunne tjekke på squawka.

Om han er pengene værd ved jeg ikke. Hvis VVD er 75 millioner pund værd, så er Oblak i hvert fald €100m. værd. Ikke at de betyder noget, for vi har ikke en chance for at hente ham. Hvis Atletico endelig skulle sælge ham og han ville afsted, så er topklubberne mere interessante. Rygter går jo mest på PSG der allerede har sendt Trapp på bænken for Areola.
Imod moderne fodbold.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » lørdag, 17. feb, 2018 10:24

sjampen skrev:Han er fantastisk til at komme ud og plukke indlæg, kommanderer Atleticos i hvert fald normale jerndefensiv der dog har skrantet lidt på det seneste.
Ja, den skrantende defensiv, der har lukket hele 9 mål ind i 23 ligakampe :P

sjampen

Indlæg af sjampen » lørdag, 17. feb, 2018 12:01

AJ skrev: Ja, den skrantende defensiv, der har lukket hele 9 mål ind i 23 ligakampe :P
Ja det er voldsomt imponerende. Men de har ikke været sig selv i år når jeg har set dem, det har Atletico også selv meldt ud. Der er ridser i den defensive lak, og så vidt jeg kan læse mig til skyldes det vist mest at Godin og navnligt Juanfran begynder at se en anelse gamle ud. Juanfran har vist også mistet sin startplads til Vrsaljko på deres højre back. Jeg har ikke set alle deres kampe, men jeg har sq set en del da jeg er stor fan af Simeone som træner. Jeg synes også der er en del af kommentatorerne/eksperterne der nævner at de skrænter defensivt, men det kan selvfølgelig også være noget vrøvl.

Men stadig skræmmende at Atletico Madrid i en sæson hvor de kæmper lidt med det defensive og skal have en mindre generationsskifte spillet ind, lukker ligeså mange mål ind på 23 kampe som vi reelt kunne lukke ind på hvad, 5 kampe? Til gengæld lavede de så kun 5 mål i 6 CL kampe og vi har lavet 5+ i 3 forskellige kampe, omend mod nogle tvivlsomme modstandere. Også i ligaen kæmper de også lidt med målscoringen, selvom de har sat 5 ind 2 gange. Det er selvfølgelig deres identitet, men fraregnet de 2 sejre mod Las Palmas og Levante, når man så laver 24 mål i 21 kampe som tophold, vidner det om et offensivt problem.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » lørdag, 17. feb, 2018 12:38

Jesper skrev:Jeg forstår så til gengæld ikke, hvordan et par gode kampe pludselig kan få folk til at vende på en tallerken. En super målmand vinder point. Han vinder pokaler. Det gør en middel målmand sjældent. Så jeg synes det er investeringen værd, hvis man finder den rette.
Man kan vel også vende den om og sige, at man ikke forstår dem der vurdere ham på de få kampe han fik spredt over en sæson, inden han blev vores nr. 1. Jeg tror han har brug for at være fast før han finder sit rette niveau, og det viser hans seneste præstationer også. Hvis det fortsætter som i de sidste 5-10 kampe, så ser det ikke så tosset ud. Han holder i øvrigt målet rent i hver anden kamp pt.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » lørdag, 17. feb, 2018 13:40

Jeg er helt enig i, at vi nu må give Karius resten af sæsonen, til at vise os, hvad han kan. Og det betyder også, at der helst ikke skal være for mange rygter om nye målmænd, som klubben måtte være interesseret i til sommer.

Naturligvis skal vi scoute og være klar. Men efter en meget svær (og dårlig) start i PL, har Karius reelt ikke fået en chance over en længere periode igen. Det er han i gang med at få nu. Og jeg tror, at vished om at han er førstevalg samt en vis form for tryghed i forhold til, at han ikke uden videre udskiftes til sommer, vil være vigtige parametre i forhold til at få ham til at præstere sit bedste. Og det har vi stor interesse i, at han formår.

Efter hans fejl ved Man City's første mål i vores 4-3 sejr, synes jeg faktisk at Karius er blevet bedre og bedre. Lidt i takt med Van Dijk's integration på holdet. Jeg skrev i en kamp-tråd, at jeg så småt fik en kildrene "De Gea" fornemmelse i maven, forstået på den måde, at jeg er begyndt at nære håb om, at Karius efter en svag og udskældt start får vendt tingene rundt, og viser sig at være en klasse-målmand. For med tre sæsoner under bæltet i Klopp's tidligere klub Mainz, så er jeg helt sikker på, at Karius var utroligt vel scoutet og en målmand, som træner-teamet virkelig troede på.

Hvis man taler om, at målmanden skal være med til at vinde point, så synes jeg sagtens, at man kam påstå, at Karius har været med til dette i kampene imod Saints og Spurs, hvor han strålede med flere gode redninger (inklusive et straffespark) og indgreb.

Jeg tror personligt, at når 2018/19 sæsonen starter, så er Karius vores ubestridte førstevalg i målet. Ward er nummer to. Og så har vi Grabara som tredjevalg.
Kloppite

Besvar