Robbie_God_Fowler skrev:Liverpool går ikke ind og springer deres lønramme ved at tilbyde en 29-årig spiller £300.000 om ugen. Med sådanne krav kan kun meget få klubber være med, og Liverpool er ikke én af disse. Ligemeget hvor meget fanbasen tigger og beder om det.
Det er da ikke umuligt. Med et sign-on fee på £30M og en ugeløn på £150.000 rammer man ca. de magiske £300.000 om ugen på en fireårig kontrakt.
Milner og Matip har næppe fået SÅ store sign-on fees, men det er jo ganske normalt, at der betales en eller anden form for sign-on fee til transferfrie spillere. Og netop det fee kan afgøre, at man kan holde sin lønstruktur.
Nu tvivler jeg stærkt på Sanchez-historien, men økonomisk kunne vi (som jeg vist også tidligere har skrevet) sagtens matche Man Utd, Man City, m.fl. lige nu, hvor vi har £105M efter et Coutinho salg. Selv hvis vi betaler et transfer-fee på £35M, et sign-on fee på £30M og derudover giver ham £150.000 om ugen i løn, så står vi stadig med £50M + eventuelle add-ons i overskud på transferkontoen, og så vidt jeg er orienteret også £50.000 lønkroner i overskud om ugen. I mine øjne ikke en dårlig handel, da Sanchez er på samme niveau som Coutinho. Men den holdning ved jeg godt, at alle ikke deler.