Ind: Keita, Van Dijk og Perisic
Ud: Coutinho

Kan også godt lide Levy's kommentarer - se dem her https://www.theguardian.com/football/20 ... e-spendingJeppe skrev:Jeg tror grunden til at de engelske klubber kan betale de summer er den eksplosion der er sket i tv-pengene. De har alene på denne bagrund fået en enorm omsætnings stigning som gør dem i stand til at bruge pengene og stadig holde sig inden for FFP.Jesper skrev:Det er måske ikke den rigtige tråd, men dette indlæg passer nogenlunde ind. Jeg undrer mig over FFP (Financiel Fair Play). Eksisterer det og hvordan fungerer det her i 2017? Jeg undrer mig, fordi i forbindelse med det formåede køb af Neymar, der var Barcelonas præsident ude med riven, hvor han henviste til, om PSG overhovedet var i stand til at gennemføre denne handel pga FFP. Tricket var så at betale beløbet hen over kontraktperioden, men det er immervæk stadig mange penge. Senest læste jeg, at Simon Kjær var på vej til at blive solgt, forde hans nuværende tyrkiske klub var i problemer i forhold til FFP. Så er det at jeg undrer mig, for hvordan kan Manchester City, ja, også andre engelske klubber, bruge så uendeligt mange penge på spillerkøb? Har PL andre regler? Selvfølgelig kan man bruge mange penge på køb, hvis man tilsvarende sælger for de samme summer, men det synes ikke at være tilfældet.
Og når vi diskuterer de her kæmpe summer, så har Daniel Levy (Tottenhams formand) været ude at kritisere summerne - også med henblik på at henvise til, at man altså stadigvæk kan satse på egne talenter. Jeg kan godt lide den mand. Selv Mourinho har kritiseret beløbene, særskilt de penge der bruges på sub-top spillere.
Så indlægget her har egentlig to vinkler? Hvordan fungerer FFP og hvordan sanktioneres reglerne? Er reglerne for PL anderledes end det øvrige Europa (måske grundet Brexit)?
Og i forbindelse med det, så kunne jeg godt tænke mig at diskutere, om det ikke var på tide med at få styr på transfervinduerne, hvilket FFP i givet fald også er et forsøg på? Jeg bryder mig svært lidt om den ekstreme ulighed, de her voldsomme økonomiske kræfter indebærer.
Jeg mener også der burde gøres noget på transferdelen, men da jeg ikke har noget bud, vil jeg holde mig ude af den debat.
Og så lige til Mourinhos kommentar. Hvis man kun må pege på én faktor som er ansvarlig for hvordan udviklingen i transfermarkedet har været de seneste 10-12 år, så er det Chelseas ageren i midtnullerne blandt andet under hans ledelse. Så jeg synes egentlig bare han skulle stikke piben ind.
Levy´s kommentarer har jeg mere respekt for, og jeg tror egentlig også der er mange andre der har det på den måde. Men det er bare pisse svært at holde sig til en sådan plan, for presset bliver enormt stort når der ikke kommer succes asap. Og alle står klar med hø-tyvene og skriger på ny-indkøb. Det er en ond spiral, hvor det virkelig kræver nogle stærke figurer med en klart defineret plan i klubberne.
Det bliver spændende at se, hvilken rolle AC får. Med indkøbet af Rüdiger, ser det desværre for ham ud til at være langt til en startplads. Men mon Chelsea er interesseret i at sælge til os?Tom_Jorsal skrev:Drop Van Dijk og køb Andreas Christensen.
Tjah, det kunne være en mulighed. Håber i hvert på spiller en der hurtig, kropsstærk og god til bygge spillet op.Tom_Jorsal skrev:Drop Van Dijk og køb Andreas Christensen.
nikand skrev:Tjah, det kunne være en mulighed. Håber i hvert på spiller en der hurtig, kropsstærk og god til bygge spillet op.Tom_Jorsal skrev:Drop Van Dijk og køb Andreas Christensen.
Er AC rap på fødderne? Synes ikke jeg har lagt mærke til det.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det forstærker jo på ingen måde startopstillingen. Han skubber ikke Lovren på bænken.Tom_Jorsal skrev:Drop Van Dijk og køb Andreas Christensen.