Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Larry Dillman

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Larry Dillman » torsdag, 18. maj, 2017 13:04

texy skrev:
AJ skrev:Det er da en interessant diskussion. For vil man også foretrække en 17. plads plus EL-trofæet (og Liga Cup'en) frem for en 2. plads og ingen trofæer?
Umiddelbart er mit svar et rungende JA! Jeg vil altid hellere have trofæer end sekundære placeringer. Men hvis 2. pladsen er udtryk for, at man har spillet med om titlen helt frem til sæsonafslutningen, så ville jeg nok have foretrukket det sæsonforløb. Det ændrer dog ikke ved, at jeg efter sæsonen hellere vil stå med trofæer.
Uha Texy, jeg er lidt bange ved at trække denne fortærskede diskussion frem igen :silenced: :D
Men var 2012's 8-plads + Capitol One trofæ en bedre sæson end 2014's attack på PL-tronen? (I min bog et rungende nej!)

Dog er jeg desværre enig i, at scum med to trofæer og CL-plads vil overgå vores sæson med 4-plads og CL-kval. :oops:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 18. maj, 2017 13:04

AJ skrev:
texy skrev:
AJ skrev:Det er da en interessant diskussion. For vil man også foretrække en 17. plads plus EL-trofæet (og Liga Cup'en) frem for en 2. plads og ingen trofæer?
Umiddelbart er mit svar et rungende JA! Jeg vil altid hellere have trofæer end sekundære placeringer. Men hvis 2. pladsen er udtryk for, at man har spillet med om titlen helt frem til sæsonafslutningen, så ville jeg nok have foretrukket det sæsonforløb. Det ændrer dog ikke ved, at jeg efter sæsonen hellere vil stå med trofæer.
Dvs. et rungende MÅSKE ;)
Nej. For på spørgsmålet om, hvorvidt man helst vil have trofæer og en dårlig ligaplacering, eller en god ligaplacering og ingen trofæer, er svaret klart JA fra min side.

Men det er jo en obskur diskussion, da man ikke har det valg forud for en sæson.

Det vil nage mig ufatteligt, hvis Man Utd lykkes med præcis den mission, som vi fejlede med i sidste sæson (Liga Cup + EL = CL). Og det irriterer mig endnu mere, da deres succes i EL er kommet på en latterligt let baggrund sammenlignet med vores i sidste sæson. Hvor vi skulle forbi hold som Augsburg, Man Utd, Dortmund og Villarreal før vi nåede til de forsvarende mestre fra Sevilla i finalen, så har Man Utd i denne sæson skulle slå St. Etienne, Rostov, Anderlecht og Celta inden de nu står overfor Ajax i finalen. Men man kan jo kun slå de modstandere, som bliver sat foran en, og på det punkt har Man Utd og Mourinho desværre bare været dygtige.
Kloppite

texy

Indlæg af texy » torsdag, 18. maj, 2017 13:07

Larry Dillman skrev:
texy skrev:
Uha Texy, jeg er lidt bange ved at trække denne fortærskede diskussion frem igen :silenced: :D
Men var 2012's 8-plads + Capitol One trofæ en bedre sæson end 2014's attack på PL-tronen? (I min bog et rungende nej!)

Dog er jeg desværre enig i, at scum med to trofæer og CL-plads vil overgå vores sæson med 4-plads og CL-kval. :oops:
Vil altid hellere have trofæet.

Men man skal også kunne være i en turnering for at vinde den. Så hvis 4. pladsen førte til en CL-triumf i den efterfølgende sæson, så trumfer 4. pladsen naturligvis Capital One trofæet.
Kloppite

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » torsdag, 18. maj, 2017 13:09

Iøvrigt ganske fint, at CSKA Moskva vandt deres udekamp mod Rubin Kazan.....de skulle meget gerne holde deres 2-plads i forhold til Zenith ...og især i forhold til vores mulighed for at blive seedet i kval'en :clap:

http://www.liverpool.no/innsikt/disse-l ... haape-paa/
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Surf
Alder: 35

Indlæg af Surf » torsdag, 18. maj, 2017 16:17

Hele diskussionen er vel svært at isolere til ligaplacering og trofæ. Endte LFC nr. 17 og vandt EL, ville klubben tydeligvis være i tilbagegang, og sæsonen ville langt fra være tilfredsstillende.
Tog man en 5.- eller 6.-plads, men vandt EL, ville sæsonen uden tvivl være mere end godtkendt. Konkurrencen i toppen af PL er så hård, at det er svært at forvente top 4 hver sæson, og EL-sejren er et trofæ OG direkte CL-kval.

Med andre ord mener jeg også, at manure, såfremt de vinder EL (anti-jinx) har haft den næstbedste sæson efter Chelsea. Samtidig ville jeg som supporter af manure (kuldegysninger blot ved at opstille hypotesen) være ganske bekymret for klubbens overordnede forfatning. Indkøb for milliarder og atter milliader, og et så ringe afkast som en 6.-plads i ligaen, en carling-cup og en EL-finale. Det kan godt være, at vi i Liverpool synes det lyder som en god sæson, men det er fordi vi har været i tørke i mange år, og det for så vidt ville være et tegn på fremgang. For manure er det så tydeligt at tage til takke med mindre ift. Ferguson-æraen. Samtidig har man Mourinho som træner, som er garant for trofæer i 1-2 sæsoner, men som desværre ikke er langtidsholdbar på nogen måde, og ej heller efterlader klubben på spring til noget større, jf. hans negligering af talentudvikling.

Så isoleret set har manure potentielt haft en resultatmæssigt god sæson, men i et mere nuanceret perspektiv ville jeg side med en dårlig smag i munden som supporter.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 18. maj, 2017 17:59

Jeg er ret sikker på manageren hellere vil blive nr. 4 uden trofæer, end nr. 17 med EL trofæ. Tænker sidste scenarie ville ende i en fyreseddel og det er jeg ret sikker på Klopp ikke får i år.

Uanset EL trofæ, ville det være skandaløst for en klub som vores, at ende sæsonen som nr. 17. Godt det er et tænkt scenarie.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » torsdag, 18. maj, 2017 22:52

4 mål af Kane i dag. Han burde blive topscorer nu med min. 26 mål.

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Mysjkin » torsdag, 18. maj, 2017 23:14

Mads T. skrev:4 mål af Kane i dag. Han burde blive topscorer nu med min. 26 mål.
mon ikke Lukaku er motiveret til at lave hattrick i weekenden ;)
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » torsdag, 18. maj, 2017 23:18

Mysjkin skrev:
Mads T. skrev:4 mål af Kane i dag. Han burde blive topscorer nu med min. 26 mål.
Lad os håbe :)

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 19. maj, 2017 09:15

Man må lade Spurs, at de spiller en god omgang fodbold. Ærgerligt at de tabte til West Ham og således ikke fik givet Chelsea chancen for for alvor at få gummiben. Når det nu ikke kunne blive os selv, så havde jeg hellere set Tottenham tage titlen end Chelsea
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 19. maj, 2017 09:35

Mysjkin skrev:

Mon ikke Everton er lige så motiveret mod Arsenal, som West Ham var mod os.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af Mugge » fredag, 19. maj, 2017 11:25

Oomph242 skrev:
Mysjkin skrev:

Mon ikke Everton er lige så motiveret mod Arsenal, som West Ham var mod os.
Det ville være ufattelig sørgeligt, hvis vi ikke formår selv at afgøre tingene på søndag!

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 21. maj, 2017 18:13

Hvor er det ynkeligt at se en hold flok spillere rende rundt med deres skide telefoner og filme sig selv mens de bliver fejret som mestre, fremfor at smide det lort væk og så bare nyde nuet og fejringen. Der er noget galt med verden...
"We're not racist, we only hate the mancs"

Scherwin

Indlæg af Scherwin » søndag, 21. maj, 2017 18:33

Emmy skrev:Hvor er det ynkeligt at se en hold flok spillere rende rundt med deres skide telefoner og filme sig selv mens de bliver fejret som mestre, fremfor at smide det lort væk og så bare nyde nuet og fejringen. Der er noget galt med verden...
Ja man skulle tro der ikke var Tv billeder på stadion :)
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. maj, 2017 09:50

Efter den skrækkelige terror handling i Manchester, ligger det ligesom i luften at Man U vinder i aften, og giver den grumme historie en smuk afslutning. Men jeg håber stadig på AJAX!

Besvar