Hr. Drejer skrev:Cynwal skrev:Bellamy_fever skrev:Hr. Drejer skrev:[...] Måske en Ny Carra - a demanding defender. Det mangler vi også, er Van Dijk en demanding defender?
[...]
Bare lige for at være dum... hvad i alverden dækker det begreb over ? har aldrig stødt på det før nemlig, så er lidt svært at finde ud af om jeg er enig eller uenig...

Mon ikke der menes det engelske udtryk: commanding defender som i styrende/organiserende/kommanderende? Tænker sådan lidt Carragher style.
Demanding defender er de vel alle sammen, når det kommer til lønforhandlingerne

Tak Cynwal. Alle de udenlandske ord
Men jeg mener at vi mangler en forsvarsspiller som dirigerer sit forsvar. Som jeg skriver længere oppe, så har vores forsvarsproblemer strakt sig over flere managere, og vi har i de sidste 5-6 år anvendt mange forskellige spillere. Men vores forsvarsproblemer består. Måske mangler vi nogle kommunikerende spillere og målmand.
Lovren blev vel netop hentet ind, fordi det var den kvalitet han besad? Jeg har ikke selv lagt så meget mærke til, om der er nogen der kommanderer mere end andre - der er i hvert fald ikke nogen, der gør det på Carraghers niveau. Når det så er sagt, hvor ofte er det så gået galt i åbent spil, fordi der ikke bliver kommanderet ordentligt kontra hvor ofte det går galt i standardsituationer (aka dødboldsituationer) Jeg føler, at det ofte er her vi er usikre. Vi har vel nærmest aldrig haft en keeper, der dominerer luftrummet, og har det bestemt ikke nu. Vi har så ovenikøbet kun Lovren og Matip der kan betegnes som hovedstødsstærke spillere (+ lidt Can også) når vi så møder hold, der har en angriber der er stærk i luften + de kan sende et par centrale forsvarer og måske en midtbane eller to op, der er stærke i luftdueller, så bliver det ofte meget farligt.
Nu er det ikke så ofte vi bliver belejret i eget felt, så dødboldslignende situationer fra åbent spil, ser vi heldigvis ikke så ofte.
Alt i alt mener jeg, at vi skal blive stærkere i luftdueller generelt, som noget af det første. Andre hold, laver masser af professionelle frispark på os, men vi vinder sjældent noget på det. Når vi så laver dem på de andre, så bliver det ofte farligt. Hvordan skal det løses. En keeper der dominerer sit felt, er en mulighed. F.eks kunne den der nye venstre back alle snakker om, også scoutes efter at skulle have dette talent også. Skal vi have en ny central forsvarer, så er det også en mulighed - og så kunne man lave noget speciel træning til det, til de nuværende spillere.