Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » fredag, 24. mar, 2017 10:37

texy skrev:I forhold til Firmino's stats som målscorer, så skal vi heller ikke glemme, at hvis vi brugte ham som straffesparksskytte, som tilfældet er med flere af hans kollegaer hos modstanderne, så havde han (hvis han ellers var lige så skarp på straffe som Milner) scoret lige så mange mål i ligaen som Zlatan.

Så vi har altså også en politik i Liverpool (som vi i øvrigt har haft længe), der ikke gavner angribernes stats. Suarez' og Torres' stats havde godt nok set vanvittige ud, hvis ikke man havde sat Gerrard til at sparke alle straffespark.

Men med Milners vanvittige sikkerhed fra pletten, så er det ikke en beslutning, der er nem og ændre på lige nu.
Det handler kun om, at et straffespark skal sparkes af den spiller, der har størst sandsynlighed for at score. Jeg kan slet ikke forestille mig, at Firmino ville være sikker på straffe. Og da slet ikke ligeså sikker som Milner.

Desuden er der en ganske god grund til, at Torres og Suárez ikke sparkede/sparker straffe. De er ikke gode nok til det. Det er helt tydeligt ud fra de få gange, de rent faktisk har fået chancen fra pletten. Så det giver ganske god mening, at vi ikke bare brugte/bruger angriberne til at sparke straffe. Sturridge er desuden også elendig til det.

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 24. mar, 2017 10:47

Hr. Drejer skrev:Jeg har forgæves ledt efter noget stats på conversion rate blandt PL angribere. Min antagelse er at Firmino skal have 4 chancer for at score et enkelt mål.
Her kan man se, hvor mange skud spillerne har haft. Så kan man selv regne conversion rate ud:

http://www.squawka.com/football-player-rankings

Firmino har f.eks. haft 82 skud (60 i feltet, 22 udenfor), dvs. han skal bruge mere end 9 skud på at score 1 mål.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » fredag, 24. mar, 2017 11:00

Der er også masser af god statistik at finde på plbold.dk F.eks her http://www.plbold.dk/nyhed/top-20-sigur ... sist-konge

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 24. mar, 2017 11:11

Bojangles skrev:Der er også masser af god statistik at finde på plbold.dk F.eks her http://www.plbold.dk/nyhed/top-20-sigur ... sist-konge
Her står der, at Firmino har haft 43 skud på mål samt 27 forbi. Man kan altså ikke lige vide, hvad man skal stole på. Hvis man skal stole på noget overhovedet.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 24. mar, 2017 13:48

9 skud for at score 1 mål, eller om det er den som hævder at Firmino har haft 43 skud på mål og 27 forbi for at score 9 mål, er underordnet, begge er skræmmende dårlige tal. Harry Kane har 46 skud på mål og 23 forbi til at score 19 mål, hvilket giver 3.631 skud pr. mål. Hvis Firmino havde samme stats, så vil han havde scoret 19 mål, hvilket er 10 mere end han har scoret. Det kan meget vel være forskellen på CL og ikke CL, eller det kan betyde et par pladser.

Jeg er tilhænger af kvalitet og ikke kvantitet. Jeg vil hellere have at vi producerer færre chancer, men scorer flere mål - hvem vil ikke det :mrgreen:

Vi skal være langt mere effektive foran mål. Derfor skal vi satse på at købe en goalgetter til sommer.

Edit: Jeg faldt lige over Lukaku som har haft 52 skud på mål, og kun 6 forbi mål :shock: Han skal kun bruge 2.761 skud for at score et mål. Han er bare effektiv :o

Costa skal bruge 2.941 skud for at score et mål. Det er også effektivt.

Brugeravatar
Jeppe
Geografisk sted: Odense
Alder: 41

Indlæg af Jeppe » fredag, 24. mar, 2017 15:24

Man kan selv lege med stats her: http://www.squawka.com/comparison-matri ... hots#total

Lukaku har klart den bedste conversion rate 26,6, hvilket er helt vanvittigt, med Costa og Kane lige efter.

Firmino ligger på 10,9, Aguero på 11,1 og Zlatan på 12,8. Så at sige det er skræmmende dårlige tal er måske lige at stramme den. Han er desuden den der har skabt flest chancer og haft flest key-passes.

Jeg er enig i at han skal afslutte bedre - det er noget af det han skal arbejde med. Men han betyder så sindsygt meget mere for vores angrebsspil end "blot" de mål han selv scorer.

Ps. Sturrdige ligger til sammenligning på 7,8 i denne sæson.
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » fredag, 24. mar, 2017 15:41

Ikke at jeg er uenig i, at Firmino skal være mere effektiv foran mål. Men statistikken kan jo også blive skævvredet af flere faktorer. F.eks. at Firmino indgår mere i det opbyggende spil end fx Lukaku, og derfor måske somme tider skyder fra mere vanskelige positioner han kommer i qua denne deltagelse. En anden ting er - og det er selvfølgelig en kritik af Firmino - at han ofte overvurderer sine egne afslutningsevner og derfor skyder fra helt vanvittige positioner. Det er ikke en formildende omstændighed, men dumt. Og det forringer også statistikken ift hvis han var mere kritisk ift hvornår han afslutter.

De to ting har selvfølgelig en hvis sammenhæng.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » fredag, 24. mar, 2017 15:46

Nu vi åbenbart er så glade for statistiker (hmm), er der så nogen, der har stats for Suarez første hele sæson i LFC, for han skulle da også bruge noget tid på at komme i gang og var ikke specielt effektiv foran målet til trods for at være rendyrket angriber. Jeg ser det ikke som decideret utænkeligt, at Firmino kan bryde igennem som rendyrket angriber, men jeg ser det måske som lidt af et sats at tro på det sker og dermed ønsker jeg også, at vi køber en fuldblodsangriber.

Men apropos de tal, så kan man jo også vende den om og sige, at om ikke andet, så kommer Firmino frem til mange chancer, hvis man man skal tro de tal.

Og Lukaku? En ny Benteke? Nej tak. Ja, han spiller godt i denne sæson, men jeg mindes mange kampe i de forgangene sæsoner, hvor han mest af alt har lignet førnævnte Benteke. Ser ham slet ikke som et match til vores hold. Hellere en type som Lacazette.
Corner taken quickly...

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » fredag, 24. mar, 2017 18:42

Man skal også huske på, at vi reelt ikke ved noget om hvilke instruktioner han har fået fra Klopp/trænerteamet. Det kan jo sagtens være, at han har fået besked på, at skyde oftere - noget jeg ikke er i tvivl om, at Coutinho tidligere har fået besked på.

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 24. mar, 2017 19:50

Benteke og Lukaku er meget forskellige. Lukaku er mere eksplosiv og er god til at løbe i dybden. Det er Benteke slet ikke. De er begge fysisk stærke, men derudover har de ikke meget til fælles. Lukaku er mere egnet til at spille for et tophold.

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » fredag, 24. mar, 2017 20:21

AJ skrev:Benteke og Lukaku er meget forskellige. Lukaku er mere eksplosiv og er god til at løbe i dybden. Det er Benteke slet ikke. De er begge fysisk stærke, men derudover har de ikke meget til fælles. Lukaku er mere egnet til at spille for et tophold.
Så forskellige ser jeg dem altså heller ikke være, udover Lukaku rigtig nok virker lidt mere eksplosiv. Og det da så udmærket, at han er dygtig til at løbe i dybden, men netop det er jo noget, vi kun kan bruge mod top 4/6. Mod de små hold, har vi set, at vi ikke får plads og mulighed for at slå bolde i dybden, men i stedet skal vi diktere spillet og der ser jeg ham ikke indgå i det kombinationsspil, der skal til for at lirke forsvar op. Han kan lave mål ja, men læg lige mærke til, hvor meget plads han får, samt hvor mange af de mål er hovedstød fra høje bolde ind i boksen. Jeg ser ham på ingen måde som et match for LFC, men en ny Benteke, der ikke passer ind hos os. Måske hos et andet tophold, men ikke hos os.
Corner taken quickly...

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 24. mar, 2017 22:20

Hr. Drejer skrev:Jeg har forgæves ledt efter noget stats på conversion rate blandt PL angribere. Min antagelse er at Firmino skal have 4 chancer for at score et enkelt mål.
Igen et område, hvor man så godt kan argumentere, at angribere som samtidig er straffesparksskytter (eksempelvis Zlatan, Aguero og Kane) får deres stats lidt kunstigt forbedret.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » lørdag, 25. mar, 2017 09:14

AJ skrev:
Bojangles skrev:Der er også masser af god statistik at finde på plbold.dk F.eks her http://www.plbold.dk/nyhed/top-20-sigur ... sist-konge
Her står der, at Firmino har haft 43 skud på mål samt 27 forbi. Man kan altså ikke lige vide, hvad man skal stole på. Hvis man skal stole på noget overhovedet.
Her er en liste fra Telegraph med deres Top 20 over angribere i januar og en nævnt conversion rate på hver spiller:

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... r/firmino/

De skriver sjovt nok, at han ikke en en angriber, men at han udfylder rollen på Klopp's hold perfekt, og de giver ham en 7. plads. Jeg synes måske, at det er passende at skrive, at han udfylder rollen perfekt mod de bedste hold, men mod de parkerede busser, der skal vi have en anden type i feltet.

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » søndag, 26. mar, 2017 21:48

Frustrerende at se det danske landshold i den 5-3-2 opstilling med 3 defensive centrale midtbanespillere. Det er ren Drillo-fodbold.
Kloppite

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 26. mar, 2017 21:51

Frustrende også at se hvor middelmådig Eriksen er, med tanke på hans kampe for Spurs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar