Jeg forstår ikke tankegangen bag forestillingen om, at et nyt stadion kønsløst og charmeforladt. Personligt synes jeg, at det er fedt med nye stadions, der er designet til den moderne fodbold. Og jeg deler holdningen om, at Spurs er på vej med Englands fedeste fodboldstadion. Jeg elsker, at de har "husket" at sørge for, at den ene endetribune skal være en stor single-tier tribune - som man kender det fra Liverpool og Dortmund.
http://new-stadium.tottenhamhotspur.com/explore/
Bevares, det er da fedt, at vi har et historisk stadion. Men Anfield har jo igennem årene gennemgået mange små og større udvidelser. Og når man bygger nyt ovenpå noget gammelt, så er det altså ikke altid sikkert, at løsningen er lige så gennemført, som hvis man havde haft råd til at bygge helt nyt. Jeg kan ikke tale med om, hvordan det fungerer i virkeligheden med vores nye Main Stand, før jeg har været derovre til sæsonens sidste kamp. Men set her fra DK, så er den øverste del lidt "udenfor", fordi den er så højt hævet over the Kop og især Annie Road. For virkelig at skabe en intens og indelukket atmosfære kunne jeg da godt ønske mig, at højden på vores tribuner var mere jævn.
For mig kommer charmen fra klubhistorien, placeringen af stadion, spillet på banen og ikke mindst fra tilskuerne. Jeg kan ikke se, at Spurs med deres nye stadion på nøjagtigt samme adresse piller ved nogle af de ting.